Υπουργείο Εργασίας: Κανόνες και όρια στην τηλεργασία

Οι τελευταίες «πινελιές» του νέου εργασιακού νομοσχεδίου μπαίνουν αυτές τις ημέρες και στόχος είναι αυτό να κατατεθεί τη Βουλή εντός των επόμενων εβδομάδων και σε κάθε περίπτωση το αργότερο μέχρι τις 15 Μαϊου. Πέρα από τα υπόλοιπα θέματα που επιχειρεί να ρυθμίσει, ιδιαίτερα βαρύτητα δίνεται στο θέμα της τηλεργασίας, που όπως όλα δείχνουν θα παραμείνει ενεργή και μετά την πανδημία. Ο στόχος του νομοσχεδίου σε σχέση με την τηλεργασία είναι να την καταστήσει πιο εύκολη, δημιουργώντας παράλληλα ένα αυστηρό πλαίσιο ώστε να αποφεύγεται η εργοδοτική αυθαιρεσία. Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα του νομοσχεδίου, η τηλεργασία θα αποφασίζεται κατόπιν συμφωνίας εργοδότη και εργαζόμενου, ενώ ο εκάστοτε εργοδότης θα είναι υποχρεωμένος να τηρεί το ωράριο εργασίας και να σέβεται την ιδιωτική ζωή του εργαζόμενου που δουλεύει από το σπίτι. Αυτό σημαίνει ότι θα απαγορεύεται η χρήση κάμερας, ενώ ακόμα και αν υπάρξει κάποιο σύστημα ελέγχου αυτό θα πρέπει να συμβαδίζει με την νομοθεσία περί δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Ωστόσο εδώ το πρόβλημα αφορά στο κόστος της τηλεργασίας το οποίο καλείται να το σηκώσει ο εργαζόμενος όταν δουλεύει από το σπίτι του.

Για να μπορέσει να εργαστεί απαιτείται καλή σύνδεση στο internet, αλλά και αξιόπιστα μηχανήματα, όπως π.χ. υπολογιστές, εκτυπωτές κ.α. Στο νομοσχέδιο θα προβλέπεται ότι στην περίπτωση που ο εργοδότης δεν προμηθεύσει τον εξοπλισμό στον τηλεργαζόμενο ή δεν καλύψει το κόστος χρήσης αυτού και σε κάθε περίπτωση το κόστος συντήρησης και αποκατάστασης των βλαβών, είναι ανίσχυρη η συμφωνία περί τηλεργασίας και η εργασία παρέχεται στις εγκαταστάσεις του εργοδότη. Παράλληλα, ο εργοδότης θα πρέπει άμεσα μετά την συμφωνία να ενημερώσει τον εργαζόμενο για τα λεπτομερή καθήκοντα του τηλεργαζομένου, το ωράριο εργασίας του, τον τρόπο υπολογισμού και την ανάλυση του πρόσθετου κόστους με το οποίο επιβαρύνεται περιοδικώς, τους όρους υγιεινής και ασφάλειας, τον αναγκαίο για την παροχή τηλεργασίας εξοπλισμό, τον οποίο διαθέτει ο τηλεργαζόμενος ή του παρέχει ο εργοδότης κ.α.

Generation Y: 100 νέες θέσεις εργασίας το 2021

Την καμπάνια «Choose Your Perspective» δημιούργησε η Generation Y με αφορμή την ανάπτυξη της εταιρείας με 100 νέες θέσεις εργασίας το 2021, επιλέγοντας μία οπτική γωνία αισιοδοξίας, αρωγής, φροντίδας και ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της ευρύτερης εταιρικής της στρατηγικής ανάπτυξης και προσφοράς για το 2021, η ελληνική πολυεθνική προχωρά και σε περαιτέρω ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού της με 100 θέσεις εργασίας, καλύπτοντας όχι μόνο υφιστάμενες θέσεις εργασίας, αλλά δημιουργώντας επίσης νέες και για τα 9 business units της.

Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, η εν λόγω καμπάνια έχει σκοπό να αναδείξει τη φιλοσοφία και τις αξίες της εταιρείας, προ(σ)καλώντας το κοινό κάθε φύλου, εθνικότητας, ηλικίας και με εξειδίκευση σε πολλούς διαφορετικούς κλάδους, να επιλέξει και αυτό με τη σειρά του τη σωστή οπτική γωνία αντιμετώπισης όλων όσων συνθέτουν το ατομικό και επαγγελματικό παρόν του, θέτοντας τα θεμέλια που θα δοξάσουν το μέλλον του.

«Μέσα στα 21 χρόνια λειτουργίας της, και εν μέσω κάθε είδους συγκυρίας και αστάθμητων παραγόντων, η Generation Y μεγαλώνει ασταμάτητα. Επιλέγουμε όλα αυτά που θα μας οδηγήσουν στο μέλλον με επιτυχία και είμαι ενθουσιασμένος που μέσα από την καμπάνια “Choose Your Perspective” θα μπορέσουμε να ενισχύσουμε την ομάδα μας, με μυαλά που μοιράζονται το σύστημα αξιών μας και, επενδύοντας στην προσωπική εξέλιξη του καθενός ξεχωριστά, θα συν-δημιουργήσουμε ένα λαμπρό μέλλον για όλους μας» δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο Co-Founder & CEO της Generation Y, Αναστάσιος Σπανίδης.

Η STIRIXIS Group ανακοίνωσε το Διεθνές Workplaces Project

Η STIRIXIS Group εξέδωσε report για το διεθνές της project στρατηγικής ανάλυσης και έρευνας, Workplaces (R)evolution, στο οποίο καταγράφονται οι μεγάλες αλλαγές που έχει δημιουργήσει η πανδημία στον εργασιακό χώρο και στις συνθήκες εργασίας. Στο report συνδυάζονται η εμπειρία της εταιρείας στη δημιουργία εργασιακών χώρων σε τρεις ηπείρους, αναλύονται οι τάσεις και οι άμεσες ενέργειες που πρέπει κάθε επιχείρηση να κάνει, ενώ περιέχεται και πλήθος άλλων συνδέσμων σε έρευνες και στοιχεία.

Μέσα από εκτενή έρευνα σε επιχειρηματίες και διευθυντικά στελέχη που πραγματοποίησε η STIRIXIS Group το προηγούμενο διάστημα, αναδείχθηκαν τρεις πυλώνες που απαρτίζουν τα βασικά θεμέλια για την μετάβαση στην post – COVID 19 εποχή: η υγεία, ασφάλεια και ευζωία (health, safety and wellbeing) των εργαζομένων, η αναμόρφωση των εργασιακών χώρων (remodelling) και η επιχειρησιακή στρατηγική (workplace strategy). Η σχετική ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής: «Η υγεία, σωματική αλλά και ψυχική, και η ασφάλεια των εργαζομένων περνάει στο προσκήνιο ως απόλυτος οδηγός της απαιτούμενης ψυχολογικής ασφάλειας, φήμης και απόδοσης της κάθε επιχείρησης και θα παραμείνει στο επίκεντρο των αλλαγών του χώρου εργασίας.

Η αναμόρφωση των εργασιακών χώρων καθίσταται επιτακτική από το νέο μοντέλο εργασίας, και διασφαλίζει την ενίσχυση της απόδοσης σε συνδυασμό με την πολύ απαραίτητη μείωση στα κόστη. Η στρατηγική εργασίας και εργασιακού χώρου, το πλέον απαραίτητο στοιχείο στην νέα εποχή, αναφέρεται στην ευθυγράμμιση του στρατηγικού οράματος με τα νέα δεδομένα, τη προσαρμογή στην εταιρική κουλτούρα, τη συνεπή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και του χώρου εργασίας, την χάραξη της μετάβασης σε ένα καλύτερο και πιο αποδοτικό αύριο».