PwC Global Culture Survey 2021: Η εταιρική κουλτούρα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τους CEOs

Σύμφωνα με τη νέα έρευνα “Global Culture Survey 2021” της PwC, η εταιρική κουλτούρα συνιστά σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τους οργανισμούς και ως εκ τούτου, κατακτά ολοένα και πιο σημαντική θέση μεταξύ των στρατηγικών προτεραιοτήτων. Ωστόσο, παρατηρείται μεγάλο κενό μεταξύ της ηγετικής ομάδας και του υπόλοιπου ανθρώπινου δυναμικού, το οποίο κατατάσσει την κουλτούρα χαμηλά στη λίστα των εταιρικών προτεραιοτήτων.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 3.200 εργαζόμενων σε όλο τον κόσμο. Το 69% των συμμετεχόντων αναφέρει ότι η επιχείρηση στην οποία εργάζεται πέτυχε την προσαρμογή στα νέα δεδομένα που διαμορφώθηκαν κατά τον τελευταίο χρόνο, με την εταιρική κουλτούρα να συνιστά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Επίσης, οι ερωτηθέντες που δηλώνουν ότι η επιχείρησή τους έχει μια διακριτή κουλτούρα, θεωρούν πιο πιθανό να δουν αύξηση των εσόδων και την ικανοποίηση των πελατών.

Προς αυτό συναινεί και το 72% των ανώτερων στελεχών τα οποία δηλώνουν ότι η κουλτούρα βοηθάει στην υλοποίηση επιτυχημένων αλλαγών. Τα αποτελέσματα της παγκόσμιας έρευνας αποτυπώνουν ένα σαφές χάσμα μεταξύ εκείνων που αναφέρουν την ύπαρξη μιας διακριτής κουλτούρας και εκείνων που δεν κάνουν αντίστοιχη αναφορά. Αντίστοιχες διαφορές παρατηρούνται και στους παρακάτω τομείς με τους συμμετέχοντες να δηλώνουν μεγαλύτερη ευκολία ή στασιμότητα:

– Συμβουλευτική και ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού (55% έναντι 41%)

– Ανάπτυξη/διατήρηση της αίσθησης της κοινότητας (60% έναντι 43%)

– Ανταπόκριση στις ανάγκες των πελατών (66% έναντι 57%)

– Καινοτομία με νέα προϊόντα και υπηρεσίες (66% έναντι 56%)

– Παραγωγή/παράδοση αναμενόμενων αποτελεσμάτων (63% έναντι 51%)

Η διαφορά απόψεων μεταξύ της ανώτερης διοίκησης και της υπόλοιπης επιχείρησης

Τα δεδομένα δείχνουν ότι η κουλτούρα αποτελεί χαμηλή προτεραιότητα για το ανθρώπινο δυναμικό. Το 2018, το 66% των εργαζομένων πρώτης γραμμής θεωρούσαν την κουλτούρα πιο σημαντική από την στρατηγική ή το επιχειρηματικό μοντέλο έναντι 46% το 2021. Ομοίως, παρουσιάζεται διαφορά στον τρόπο με τον οποίο γίνεται αντιληπτός ο ο εταιρικός σκοπός από το εκάστοτε ιεραρχικό επίπεδο, με το 77% της ανώτερης διοίκησης να αναφέρει την αίσθηση προσωπικής σύνδεσης με τον σκοπό της εταιρείας σε αντίθεση με μόλις το 54% των υπόλοιπων εργαζόμενων. H διάθεση ως προς την διαφορετικότητα, την ισότητα και την ένταξη καταδεικνύουν πιο έντονα το χάσμα, με τα δεδομένα να

δείχνουν μια μέση διαφορά 20% μεταξύ των απόψεων της διοίκησης και όλων των υπολοίπων εργαζομένων στα συγκεκριμένα ζητήματα. Το χάσμα αυξάνεται σε μια μέση διαφορά 30% στις ΗΠΑ και 35% στην Ιαπωνία. Αντιστοίχως, η μέση διαφορά στην Ινδία είναι μόλις 10%.

«Workplaces of Prosperity – The next day in Workplace Strategy and Design»

«Workplaces of Prosperity – The next day in Workplace Strategy and Design» είναι ο τίτλος νέου event που διοργανώνει το Stirixis Group την Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου στο Golf της Γλύφαδας, στις 5.00 το απόγευμα. Το event αναμένεται να αναδείξει τα νέα δεδομένα που προκύπτουν στους χώρους εργασίας, μετά και τις αλλαγές που επέφερε η πανδημία, αλλά και η εξέλιξη της ψηφιακής επικοινωνίας και των εφαρμογών της. Στόχος του είναι να αναδείξει τις νέες αυτές τάσεις και να βοηθήσει τους επαγγελματίες του HR και τους οργανισμούς να τις καταλάβουν, να τις υιοθετήσουν και να τις εξελίξουν.

Στο event θα συμμετάσχουν κορυφαίοι επαγγελματίες ομιλητές που γνωρίζουν το θέμα, με ομιλίες, panels και σημαντικό networking, ενώ αυτό απευθύνεται σε επιχειρηματίες, CEOs, HR Directors και C level executives. Mεταξύ των ομιλητών είναι ο Γιώργος Λαμπρινός, Πρόεδρος και CEO στο GEP Group, o Θεόφιλος Shin, Πρόεδρος & CEO της Samsung Greece, ο Άλεξ Αθανάσουλας, Πρόεδρος & CEO του Stirixis Group, o Δημήτρης Μιχόπουλος, Chairman & CEO της MullenLowe Athens, ο Δρ. Πολυδεύκης Λουκόπουλος, Chairman & Managing Director της Signify Hellas κ.α. Χορηγοί και υποστηρικτές του event είναι οι εταιρείες Samsung, Signify, Mullenlowe, GEP Group, Leaserplan, AIG, Manifest, EKA Hellas, Alpha Acoustiki, AA Alarm, CEO Clubs, YDC, Sargia Partners, Diastasis, Publishing.gr, Energizing Greece, Diastasi

Alpha Bank: Νέος Οργανισμός Προσωπικού για καλύτερες εργασιακές συνθήκες

Στην υπογραφή Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, με την οποία τίθεται σε ισχύ ο νέος Οργανισμός Προσωπικού, προέβησαν η Διοίκηση της Alpha Bank και ο Σύλλογος Προσωπικού. Ειδικότερα, ο νέος Οργανισμός Προσωπικού αποτελεί κομβική παράμετρο στην υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου της τράπεζας, καθώς και του προγράμματος εταιρικού μετασχηματισμού, ενώ επιδιώκει την αύξηση της αποτελεσματικότητας και την περαιτέρω βελτίωση του επιπέδου υπηρεσιών προς τους πελάτες.

Επιπλέον, με τις νέες προβλέψεις του Οργανισμού διασφαλίζεται η καλύτερη δυνατή οργανωτική αποτελεσματικότητα και λειτουργία της τράπεζας, o σεβασμός όλων των υφιστάμενων δικαιωμάτων και η εξέλιξη του προσωπικού με βάση τις δεξιότητες και την αξιολόγησή του και όχι με κριτήρια αρχαιότητας. Τέλος, η Διοίκηση και ο Σύλλογος συμφώνησαν στη μελλοντική διαμόρφωση σύγχρονων και ασφαλέστερων εργασιακών συνθηκών, με πυρήνα την ισότιμη μεταχείριση και την αποφυγή τυχόν διακρίσεων.