Εργαζόμενοι Τράπεζας Πειραιώς: «Ιστορική συμφωνία με τη διοίκηση»

Mε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εργαζομένων Τράπεζας Πειραιώς μιλάει για «νέα ιστορική συμφωνία» με την διοίκηση της Τράπεζας επί καίριων εργασιακών θεμάτων. Όπως αναφέρει η ανακοίνωση, μετά από την ειλημμένη απόφαση της Τράπεζας Πειραιώς, όπως αυτή ανακοινώθηκε στις 11 Ιανουαρίου 2022, για την απόσχιση κλάδου εργασιών με τον Νόμο 4601/2019 και τη μεταφορά των εργαζομένων με το Π.Δ. 178/2002, στη νέα θυγατρική εταιρεία Πειραιώς Υποστηρικτικές Υπηρεσίες Μ.Α.Ε., ο σύλλογος προσήλθε σε διαβούλευση – διαπραγμάτευση.

Αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης ήταν η συμφωνία της 25ης Ιανουαρίου 2022, που ρυθμίζει τα εργασιακά ζητήματα της μεταφοράς των εργαζομένων, προστατεύοντας την απασχόληση και διασφαλίζοντας τα δικαιώματα, τώρα και στο μέλλον, «ξεπερνώντας με αυτόν τον θεσμικό τρόπο τις ελάχιστες προβλέψεις του νομικού οπλοστασίου που διαθέτει  η εργοδοτική πλευρά, ανατρέποντας στην πράξη τα προβλεπόμενα από το Π.Δ. 178/2002, προς όφελος των εργαζομένων».

Επιγραμματικά η συμφωνία περιλαμβάνει:

  1. Εξασφάλιση της απασχόλησης και των δικαιωμάτων, ανεξάρτητα από το ιδιοκτησιακό καθεστώς.
  2. Διατήρηση όλων των παροχών και των δικαιωμάτων των εργαζομένων, που πηγάζουν από την εκάστοτε κλαδική Σ.Σ.Ε. ΟΤΟΕ – Τραπεζών.
  3. Διατήρηση εσαεί των όρων της ισχύουσας επιχειρησιακής Σ.Σ.Ε. Σ.Ε.Τ.Π. – Τράπεζας Πειραιώς.
  4. Ρήτρα διατήρησης των αποδοχών.
  5. Διατήρηση των ευνοϊκών όρων σε δάνεια και πιστωτικές κάρτες.
  6. Διατήρηση των δικαιωμάτων από τα ασφαλιστήρια συμβόλαια υγείας, παιδιών και εφάπαξ εργαζομένων.
  7. Ρήτρα για κατά προτεραιότητα επαναπρόσληψη.

Όλοι οι όροι της συμφωνίας θα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ατομικής σύμβασης των υπό μεταφορά εργαζομένων, καθώς και της σύμβασης διάσπασης που θα συναφθεί με τη νέα εταιρεία. «Πρόκειται για μια σπουδαία συμφωνία, σε συνέχεια εκείνης που είχε επιτευχθεί κατά την αντίστοιχη μεταφορά εργαζομένων από την Τράπεζα Πειραιώς στην Intrum, που χαρακτηρίζει ολόκληρο τον κλάδο. Αποτρέπει την απώλεια των εργασιακών δικαιωμάτων και διατηρεί στο ακέραιο την ιδιότητα του τραπεζοϋπαλλήλου, όπως εκείνη απορρέει από τα κατοχυρωμένα θεσμικά δικαιώματα» καταλήγει η ανακοίνωση.

Δωδώνη: Διεθνής διάκριση με αιχμή τις πολιτικές απασχόλησης και σεβασμού

H Δωδώνη κατατάσσεται για το 2021 ανάμεσα στο 7% των κορυφαίων εταιριών παγκοσμίως σε θέματα Βιωσιμότητας και ΕΚΕ, σύμφωνα με νέα αξιόλογη που έλαβε από την EcoVadis, μία από τις μεγαλύτερες και πιο αξιόπιστες εταιρείες αξιολόγησης δεικτών Βιωσιμότητας στον κόσμο.

Συγκεκριμένα, βελτιώνοντας την περσυνή βαθμολογία της, η Δωδώνη κατέκτησε νέα παγκόσμια κορυφαία βαθμολογία, βάσει αξιολόγησης σε τρεις πυλώνες: τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί και υποστηρίζει τους προμηθευτές της, το πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της και τις πολιτικές απασχόλησης και σεβασμού.

Όσον αφορά στις πολιτικές απασχόλησης και σεβασμού, η εταιρεία με σχετική της ανακοίνωση επισημαίνει ότι σέβεται την αξιοπρέπεια, το απόρρητο και τα προσωπικά δικαιώματα του κάθε εργαζόμενου της, ενώ εφαρμόζει μέτρα προστασίας ώστε να μειώσει τα εργατικά ατυχήματα και να προσφέρει ένα ασφαλές και άνετο περιβάλλον εργασίας, που ανταποκρίνεται σε διεθνή standards.

Check Point: Η εξ αποστάσεως εργασία δημιούργησε κενά στις πρακτικές ασφάλειας των Οργανισμών

Η Check Point Software έδωσε στη δημοσιότητα τα ευρήματα νέας έρευνας που διεξήχθη μεταξύ 1.200 IT επαγγελματιών ασφάλειας παγκοσμίως, η οποία εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο η στροφή στην απομακρυσμένη εργασία άλλαξε τις πρακτικές ασφάλειας των οργανισμών για τους χρήστες, τις συσκευές και την πρόσβαση.

Όπως φαίνεται, καθώς το τοπίο των απειλών εξελίσσεται και οι επιθέσεις στον κυβερνοχώρο γίνονται όλο και πιο εξελιγμένες (συνολικά το 2021, οι ερευνητές έχουν δει 50% περισσότερες επιθέσεις ανά εβδομάδα σε εταιρικά δίκτυα), πολλοί οργανισμοί παραδόξως δεν έχουν εφαρμόσει λύσεις ασφαλείας που εξασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή συνδεσιμότητα και ασφάλεια για τους εξ αποστάσεως εργαζόμενους υπαλλήλους. Τα βασικά ευρήματα της έρευνας σε παγκόσμιο επίπεδο είναι:

  1. Το κενό ασφαλείας απομακρυσμένης πρόσβασης: Το 70% των οργανισμών επιτρέπει την πρόσβαση σε εταιρικές εφαρμογές από προσωπικές συσκευές. Μόνο το 5% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι χρησιμοποιούν όλες τις προτεινόμενες μεθόδους ασφαλείας απομακρυσμένης πρόσβασης.
  2. Η ανάγκη για προστασία της πρόσβασης στο διαδίκτυο: Το 20% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι δεν χρησιμοποιούν καμία από τις πέντε μεθόδους που αναφέρθηκαν για την προστασία των εξ αποστάσεως χρηστών κατά την περιήγηση στο διαδίκτυο και μόνο το 9% χρησιμοποιεί και τις πέντε μεθόδους για την προστασία από επιθέσεις με βάση το διαδίκτυο.
  3. Έλλειψη προστασίας από ransomware: Το 26% των ερωτηθέντων δεν διαθέτει λύση για το τελικό σημείο που να μπορεί να ανιχνεύει και να σταματά αυτόματα τις επιθέσεις ransomware. Το 31% δεν χρησιμοποιεί καμία από τις αναφερόμενες μεθόδους για να αποτρέψει τη διαρροή ευαίσθητων επιχειρηματικών δεδομένων εκτός του οργανισμού.
  4. Ασφάλεια ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητών τηλεφώνων: Μόνο το 12% των οργανισμών που επιτρέπουν την εταιρική πρόσβαση από φορητές συσκευές χρησιμοποιούν λύση για την άμυνα κατά των απειλών από φορητές συσκευές. Αυτό αναδεικνύει πόσο εκτεθειμένοι είναι οι οργανισμοί σε ταχέως εξελισσόμενες κυβερνοεπιθέσεις 5ης γενιάς που στοχεύουν εργαζόμενους σε τηλεργασία

ΣΔΕ: Ενδιαφέροντα συμπεράσματα από το Webinar για το DEI

Η διαφορετικότητα και η Ισότιμη Ένταξη στο marketing και στην επικοινωνία ήταν το θέμα συζήτησης στο Webinar που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος, σε συνεργασία με την Κantar Ελλάδας, τη Δευτέρα 31 Ιανουαρίου, το οποίοr παρακολούθησαν περισσότερα από 120 στελέχη. Αφορμή για τη διεξαγωγή του webinar, υπήρξε η 1η παγκόσμια ποσοστική έρευνα DEI της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (WFA), την οποία έτρεξε σε 27 χώρες η Kantar, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, ενώ η Kantar Ελλάδας «έτρεξε» 2 focus groups με καταναλωτές και καταναλώτριες, προσθέτοντας έτσι στη συζήτηση και ποιοτικά στοιχεία από την ελληνική αγορά. Αναλυτικότερα, μετά τον χαιρετισμό του Προέδρου του ΣΔΕ, Γρηγόρη Αντωνιάδη, και την παρουσίαση των πρωτοβουλιών του Συνδέσμου από την Γενική Διευθύντρια του ΣΔΕ, Νερίνα Κομιώτη, η Λέλα Χαραυγή, Chief Growth Officer, Insights Division της Kantar αναφέρθηκε στα κύρια ευρήματα της έρευνας από την Ελληνική αγορά.

Το 27% δεν πιστεύει στην ισότιμη μεταχείριση ανεξαρτήτως ηλικίας
Όπως τόνισε η Λ. Χαραυγή, ο 1 στους 5 ερωτηθέντες δηλώνει ότι είναι πιθανό να φύγει από την εταιρεία στην οποία εργάζεται ή από το συγκεκριμένο industry λόγω της έλλειψης ισότιμης ένταξης ή/και διακρίσεων που έχει βιώσει, με 1 στις 10 γυναίκες να έχει βιώσει διακρίσεις λόγω του φύλου της και 2 στις 10 γυναίκες να έχουν αντιμετωπίσει εμπόδια στην καριέρα τους λόγω του ποιες είναι, ενώ οι γυναίκες αισθάνονται ότι ανήκουν στην εταιρία τους σε χαμηλότερο ποσοστό από τους άνδρες (6 στις 10 γυναίκες σε σχέση με σχεδόν 7 στους 10 άνδρες). Επιπλέον, το 27% δεν πιστεύει ότι υπάρχει ισότιμη μεταχείριση όλων των εργαζομένων ανεξάρτητα από την ηλικία τους, με τους 3 στους 10 να θεωρούν ότι η ηλικία μπορεί να εμποδίσει την εξέλιξη της καριέρας κάποιου και τον 1 στους 4 να μην πιστεύει ότι υπάρχει ισότιμη μεταχείριση όλων των εργαζομένων ανεξάρτητα από την οικογενειακή τους κατάσταση. Τέλος, το ένα τρίτο των ερωτώμενων θεωρεί ότι η οικογενειακή κατάσταση κάποιου μπορεί να σταθεί εμπόδιο στην καριέρα του, άποψη ιδιαίτερα ενισχυμένη ανάμεσα στις γυναίκες (38% των γυναικών vs 22% των ανδρών).

Έντονη η «ναι μεν αλλά» αντιμετώπιση των DEI ζητημάτων
Περνώντας στην παρουσίαση των ποιοτικών ευρημάτων από τα focus groups, η Έφη Γριμάνη, Brand Strategy, Insights Division της Kantar, επισήμανε πως η «ναι μεν αλλά» αντιμετώπιση των ζητημάτων DEI είναι πολύ έντονη μέσα στην ελληνική κοινωνία και ότι στο πλαίσιο του εργασιακού περιβάλλοντος, οι πιο νέοι άνθρωποι φάνηκαν σαφώς πιο ανοιχτοί να αγκαλιάσουν τη διαφορετικότητα, ωστόσο η οπτική αλλάζει όταν ο ίδιος μας ο εαυτός γίνεται εργοδότης. Επιπλέον, φαίνεται ότι το να ανήκει κάποιος σε ομάδα που θεωρείται μειονότητα δεν τον/την απαλλάσσει από το να έχει στερεότυπα, με τον κόσμο στη χώρα μας να έχει γνώση του θέματος της ανεξαρτήτου ηλικίας και αρκετοί να δείχνουν ευαισθητοποίηση, ωστόσο οι Έλληνες χρειάζονται ακόμα χρόνο και κόπο για να αντιμετωπίσουν τους «δαίμονές» τους.