--> 

Κωτσόβολος: Εxecutive Program in Retail για τους εργαζομένους του

Το Εxecutive Program in Retail δημιούργησε η Κωτσόβολος, σε συνεργασία με το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο έχει ως στόχο τη δημιουργία ολοκληρωμένων στελεχών στο Λιανεμπόριο, τα οποία να μπορούν να κατανοούν και να συμβάλλουν αποτελεσματικά σε όλο το φάσμα των λειτουργιών του.

Το εν λόγω πρόγραμμα, είναι διάρκειας ενός έτους και αποτελείται από 7 ενότητες, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί και υλοποιούνται από κορυφαίους ακαδημαϊκούς του ΟΠΑ, ενώ συμβάλλει και το ανώτερο management της εταιρείας, προκειμένου να «παντρεύεται» η θεωρία και οι βέλτιστες πρακτικές με τους σημαντικούς στόχους και επιδιώξεις της Κωτσόβολος. Μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων, οι συμμετέχοντες εκπαιδεύονται στην μεθοδολογία Design Thinking και αναλαμβάνουν την ολοκλήρωση ενός Field Study Project. «Στην Κωτσόβολος, τίποτα δεν αξιολογείται θετικότερα από το πάθος για το retail και την συνδρομή όλων των εργαζομένων στους σημαντικούς οργανωσιακούς στόχους και αποτελέσματα, ανεξάρτητα από το γνωστικό αντικείμενο και τον τομέα στον οποίο απασχολούνται.

Αυτό ενθαρρύνεται και διευκολύνεται μέσα από τον τρόπο που οργανώνεται η εργασία και οι ομάδες, πραγματοποιείται η στρατηγική ευθυγράμμιση αλλά και επιβραβεύεται η προσπάθεια και η επίτευξη των αποτελεσμάτων» εξήγησε στο Workforce ο Σπύρος Σαλαούνης, Head of Learning & Development, Dixons South‑East Europe. Ο ίδιος τόνισε ότι οι Learning and Development δραστηριότητες επικεντρώνονται όχι μόνο στο upskilling των εργαζομένων, αλλά και στη δημιουργία enterprise contributors & leaders, οι οποίοι κατανοούν την ευρύτερη λειτουργία και τη στρατηγική της εταιρείας και είναι σε θέση «να συμβάλλουν ουσιαστικά σε αυτά που είναι σημαντικά για την Κωτσόβολος κάθε στιγμή. Στην ενδυνάμωση επαγγελματιών ώστε να μπορούν να αξιοποιήσουν εσωτερικές ευκαιρίες και να γίνουν rotated σε διάφορα τμήματα και δομές μας εφόσον χρειάζεται και το επιλέξουν, αλλά και με επιτυχία να συμβάλλουν σε διατμηματικές ομάδες εργασίας που αντιμετωπίζουν σύνθετες προκλήσεις, κατανοώντας όλες τις διαστάσεις».

Θετικό το ισοζύγιο της απασχόλησης τον Φεβρουάριο του 2022

Θετικό ήταν το Φεβρουάριο το ισοζύγιο ροών μισθωτής απασχόλησης, σύμφωνα με τα στοιχεία του Πληροφοριακού Συστήματος Εργάνη. Συγκεκριμένα,  κατά τον περασμένο μήνα οι αναγγελίες πρόσληψης ανήλθαν σε 153.768 ενώ οι αποχωρήσεις σε 138.579 (68.398 οικειοθελείς αποχωρήσεις και 70.181 καταγγελίες συμβάσεων αορίστου χρόνου ή λήξεις συμβάσεων ορισμένου χρόνου).

Συνεπώς το ισοζύγιο του Φεβρουαρίου ήταν θετικό κατά 15.189 θέσεις εργασίας. Στο δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου οι αναγγελίες προσλήψεων ανήλθαν στις 291.751 και οι αποχωρήσεις έφτασαν τις 302.366 (162.271 καταγγελίες συμβάσεων αορίστου χρόνου ή λήξεις συμβάσεων  ορισμένου χρόνου και 140.095 οικειοθελείς αποχωρήσεις).

Έτσι, το ισοζύγιο των ροών μισθωτής απασχόλησης του πρώτου διμήνου του έτους ήταν αρνητικό κατά 10.615 θέσεις εργασίας, καθώς τον Ιανουάριο οι αποχωρήσεις ήταν περισσότερες από τις προσλήψεις εξαιτίας κυρίως των περιοριστικών μέτρων που ελήφθησαν τότε για την προστασία της δημόσιας υγείας.

Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων: Νέα πλατφόρμα εύρεσης εργασίας

Μια νέα πλατφόρμα που διευκολύνει τη διασύνδεση μεταξύ των ξενοδοχείων και των υποψήφιων εργαζομένων λειτουργεί στην ιστοσελίδα της η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων. Ειδικότερα, χάρη στην εν λόγω πλατφόρμα, ο κάθε ενδιαφερόμενος για απασχόληση στον ξενοδοχειακό κλάδο στον Νομό Ιωαννίνων μπορεί, πλέον, να δημιουργήσει το βιογραφικό του, το οποίο και θα λάβουν άμεσα δεκάδες ξενοδοχεία μέλη της Ένωσης.

Η πρωτοβουλία αυτή αναμένεται να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για τους ξενοδοχοϋπαλλήλους και για τα ίδια τα ξενοδοχεία, που πλέον θα μπορούν να αναζητούν και να βρίσκουν στοχευμένα τους πιο κατάλληλους υποψηφίους για τις εκάστοτε θέσεις εργασίας, ενώ θα διευκολύνει εξαιρετικά τους νέους και τις νέες από τα ιδιωτικά και τα δημόσια ΙΕΚ να βρουν τον κατάλληλο χώρο για την πρακτική τους άσκηση.

Τέλος, η πλατφόρμα αναμένεται να αποτελέσει πολύτιμη βοήθεια για την κάλυψη των κενών θέσεων εργασίας, ειδικά στους ορεινούς όγκους, που η ζήτηση σε ανθρώπινο δυναμικό είναι μεγάλη.

ManpowerGroup: Συγκρατημένες οι προοπτικές προσλήψεων το προσεχές τρίμηνο

Σύμφωνα με την Έρευνα Προοπτικών Απασχόλησης του ομίλου της ManpowerGroup, 515 Έλληνες εργοδότες καταγράφουν συγκρατημένες προοπτικές προσλήψεων το προσεχές τρίμηνο, από τον Απρίλιο έως και τον Ιούνιο, ως αποτέλεσμα των Συνολικών Προοπτικών Απασχόλησης, που ανέρχονται στο +3%. Το 29% των εργοδοτών αναμένει αύξηση του αριθμού των απασχολουμένων, το 26%  προβλέπει μείωση και το 41% δεν  προβλέπει κάποια αλλαγή.

Όσοι αναζητούν εργασία στην Ελλάδα θα πρέπει να αναμένουν μείωση των προθέσεων προσλήψεων για τους 9 από τους 11 τομείς, σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο. Η Βιομηχανία/Παραγωγή είναι ο τομέας με τις καλύτερες επιδόσεις με τους υπεύθυνους προσλήψεων να καταγράφουν Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης στο +26%. Σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, εκείνοι που αναζητούν απασχόληση στον τομέα αυτό θα πρέπει να περιμένουν μείωση των Συνολικών Προοπτικών Απασχόλησης κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες και αύξηση κατά 20 μονάδες συγκριτικά με το 2ο τρίμηνο του 2021. Για το 2ο τρίμηνο του 2022 η πιο αδύναμη αγορά αναμένεται αυτή του τομέα των Κατασκευών, με τους υπεύθυνους προσλήψεων να καταγράφουν Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης στο -13%. Σε αυτόν τον τομέα αναμένεται μείωση των προθέσεων προσλήψεων κατά ένα μεγάλο ποσοστό (-41%) σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Σε 2 από τις 3 ελληνικές γεωγραφικές περιφέρειες οι υπεύθυνοι προσλήψεων αναμένουν μείωση των προσλήψεων κατά το προσεχές τρίμηνο. Η περιφέρεια με τις ισχυρότερες προθέσεις προσλήψεων είναι η Υπόλοιπη Ελλάδα (σε αντίθεση με την Ευρύτερη Περιφέρεια Αττικής και τη Βόρεια Ελλάδα), με τους υπεύθυνους προσλήψεων να καταγράφουν Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης +10%. Καταγράφοντας συνολικές προοπτικές απασχόλησης -9%, οι υπεύθυνοι προσλήψεων στη Βόρεια Ελλάδα αναμένουν τις χαμηλότερες προοπτικές απασχόλησης κατά το 2ο τρίμηνο του 2022.