--> 

Όμιλος Adecco: Οι πιο περιζήτητες δεξιότητες το 2025

Την παγκόσμια τάση για μαζική αναβάθμιση δεξιοτήτων (upskilling) αναδεικνύει η έρευνα Resetting Normal 2021 του ομίλου Adecco, με το 69% των συμμετεχόντων να αναζητούν περισσότερες ευκαιρίες ψηφιακής εκπαίδευσης στη μετά-covid εποχή.

Όπως επισημάνθηκε και στο Jobs Reset Summit του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (WEF), πολλοί νέοι εργασιακοί ρόλοι θα βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στις τεχνολογικές δεξιότητες, ενώ σύμφωνα με την Έκθεση για το Μέλλον της Εργασίας, έως το 2025 τόσο οι άνθρωποι όσο και οι αυτοματοποιημένες μηχανές θα απασχολούνται τον ίδιο αριθμό ωρών.

Η αυτοματοποίηση θα έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια 85 εκατ. θέσεων εργασίας – κυρίως χειρωνακτικών και θέσεων που απαιτούν επαναλαμβανόμενες διαδικασίες, όπως οι εργάτες σε εργοστάσιο συναρμολόγησης και οι λογιστές.

Η ίδια έκθεση προβλέπει ότι οι δεξιότητες που θα έχουν την μεγαλύτερη ζήτηση έως το 2025 σχετίζονται με Επιστήμη Δεδομένων (Data Science) & Υπολογιστικό Νέφος (Cloud Computing) – οι θέσεις εργασίας που έχουν να κάνουν με το υπολογιστικό νέφος περιλαμβάνουν τους data architects, τους προγραμματιστές και τους data scientists, Τεχνική Νοημοσύνη (Artificial intelligence -AI) και Μηχανική Μάθηση (Machine Learning-ML), Big Data Science, Ψηφιακό Marketing & Στρατηγική, Αυτοματοποίηση Διαδικασιών, Ανάπτυξη Επιχειρήσεων, Ψηφιακό Μετασχηματισμό, Ασφάλεια Πληροφοριών (συμπεριλαμβανομένου του κλάδου της κυβερνοασφάλειας), Λογισμικό και Ανάπτυξη Εφαρμογών (UX/UI, προγραμματισμός blockchain), Internet of Things. Περιζήτητα είναι όμως και μερικά soft skills καθώς η λίστα περιλαμβάνει και δεξιότητες όπως Eπίλυση προβλημάτων, Αυτοοργάνωση (Self-Management), Συνεργασία με άλλα άτομα.

Ημερίδα «Women’s Leadership in male dominated fields»

Το Marketing Club Greece διοργανώνει στη Θεσσαλονίκη, το Σάββατο 28 Μαϊου, την πρώτη ημερίδα για τις γυναίκες επαγγελματίες σε θέσεις ηγεσίας, με τίτλο «Women’s Leadership in male dominated fields». Στο πλαίσιο αυτό, έχει προσκαλέσει 5 ομιλήτριες που θα μοιραστούν την εμπειρία, τις γνώσεις, την αυτοπεποίθηση, τις δυσκολίες αλλά και την επιτυχία τους, όπως η καθεμία την αποτιμά στην επαγγελματική της πορεία.

Έτσι, τις ιστορίες ενδυνάμωσης γυναικών σε διακεκριμένες θέσεις θα αφηγηθούν οι: Έλσα Εξάρχου, CEO, Owner Mikro Papigo 1700 / Founder Epirus 365 / CEO of Branding Greece, Ελευθερία Καμπά, Marketing Manager, Revoil, Μαρία Ξυτάκη, Corporate Affairs & Communications Manager, Saracakis Group of Companies, Κυριακή Παναγιώτου, Digital Wine Marketeer, Μαρίνα Σπυριδάκη, Manager Corporate Affairs, Aegean Airlines.

Την εκδήλωση θα χαιρετίσουν με εισηγήσεις τους οι Αθανασία Ιωαννίδου, Διευθύντρια Σ.Ε.Γ.Ε. και η Γεωργία Παράσχου, Ιδρύτρια Humanity Greece και Διευθύντρια Πολιτισμού UNESCO Πειραιώς και Νήσων. Η ημερίδα θα διεξαχθεί στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, στην αίθουσα Μωρίς Σαλτιέλ, από τις 11.30 το πρωί μέχρι τις 2.30 το μεσημέρι.

Εργάνη II: Στην τελική ευθεία η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας

Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων έδωσε στη δημοσιότητα την Υπουργική Απόφαση και τον Οδηγό Εφαρμογής για την ψηφιακή οργάνωση του χρόνου της εργασίας και τη λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας. Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας υλοποιείται σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και ως μεταρρύθμιση προβλέπεται στον 4808/2021 για την Προστασία της Εργασίας.

Με την εφαρμογή της το σύνολο των πληροφοριών για το ωράριο εργασίας, τις υπερωρίες, την υπερεργασία, τις βάρδιες, τα διαλείμματα, τα ρεπό και τις άδειες θα δηλώνεται ηλεκτρονικά και θα είναι διαθέσιμο σε εργαζόμενους, εργοδότες και ελεγκτικές Αρχές. Η Υπουργική Απόφαση και ο Οδηγός Εφαρμογής περιλαμβάνει τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν επιχειρήσεις και εργαζόμενοι για την ψηφιακή οργάνωση του χρόνου εργασίας.  Συγκεκριμένα:

  1. Ο προγραμματισμός της εργασίας και οι πληροφορίες για τις πραγματικές ώρες έναρξης – λήξης της εργασίας θα εισάγονται ψηφιακά πλέον στο σύστημα Εργάνη II. Με το ισχύον καθεστώς του ΠΣ Εργάνη ο προγραμματισμός εργασίας υποβάλλεται σε αδόμητο κείμενο με επισυναπτόμενα αρχεία.
  2. Όλες οι πληροφορίες για τον προγραμματισμό, καθώς και τα δεδομένα της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας για τον πραγματικό χρόνο εργασίας θα είναι διαθέσιμα στους εργαζόμενους μέσω της εφαρμογής myErgani mobile app, καθώς και μέσα από το myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr) και σε μορφή ημερολογίου. Σήμερα είναι διαθέσιμες εκ των υστέρων μόνο οι δηλώσεις του εργοδότη.
  3. Για πρώτη φορά θα καταγράφονται όλοι οι τύποι άδειας, καθώς και οι ωροάδειες. Σήμερα υποβάλλεται ετησίως απολογιστική δήλωση μόνο για την κανονική άδεια.
  4. Με την Ψηφιακή Κάρτα θα καταγράφεται για πρώτη φορά ο πραγματικός χρόνος εργασίας. Οι εργαζόμενοι θα μπορούν να δηλώνουν την προσέλευση και αποχώρησή τους από την εργασία και μέσω app εφαρμογής σκανάροντας την Κάρτα Εργασίας τους που θα απεικονίζεται στο κινητό τηλέφωνο σε μορφή QR code (όπως ακριβώς γινόταν με τα πιστοποιητικά εμβολιασμού), και η πληροφορία θα διαβιβάζεται αυτόματα στο σύστημα Εργάνη II.

Δύο νέες δικλείδες ασφαλείας
Με την Ψηφιακή Κάρτα το Υπ. Εργασίας εκτιμά ότι κατοχυρώνεται το ωράριο και οι αμοιβές των εργαζομένων καθώς εισάγονται δύο νέες δικλείδες ασφαλείας: α) Η έναρξη της εργασίας αλλά και η λήξη της θα γνωστοποιούνται αυτόματα στο σύστημα Εργάνη II. β) Ο ελεγκτής θα γνωρίζει πριν επισκεφθεί έναν χώρο εργασίας ποιοι εργαζόμενοι πρέπει να βρίσκονται εκεί. Έτσι, ο έλεγχος γίνεται αυτόματα και αντικειμενικά και αποτρέπονται φαινόμενα υποδηλωμένης – αδήλωτης εργασίας και απλήρωτων υπερωριών.

Περιπτώσεις κατά τις οποίες ο εργοδότης ζητά από τον εργαζόμενο να μην “χτυπήσει” την κάρτα κατά την προσέλευση, ή να δηλώσει αποχώρηση αλλά να παραμείνει στη δουλειά, θα εντοπίζονται πολύ πιο εύκολα από τον έλεγχο. Για τις τράπεζες και τα σούπερ – μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους η απογραφή θα πραγματοποιηθεί από 1 έως 30 Ιουνίου και θα ακολουθήσει από 1ης Ιουλίου η εφαρμογή της Κάρτας, ενώ οι υπόλοιπες επιχειρήσεις θα απογραφούν από 1.10.2022 έως και 30.11.2022. Η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας θα γίνει σε δύο στάδια: Απογραφή εργαζομένων / Προγραμματισμός εργασίας – Καταγραφή του πραγματικού χρόνου εργασίας.

ΗΠΑ: Επίδομα διακοπών στους εργαζόμενους

Το 62% των ατόμων θεωρεί ως σημαντικότερο εργασιακό προνόμιο τον χρόνο διακοπών, σύμφωνα με έρευνα τις FlexJobs. Ως εκ τούτου, όπως αναφέρει το site αναζήτησης εργασίας, πολλές είναι οι εταιρείες στις ΗΠΑ που προσφέρουν ένα επίδομα διακοπών στους εργαζομένους τους, ούτως ώστε να τους βοηθήσουν να καλύψουν τα έξοδά τους.

Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνει η FlexJobs, οι εργαζόμενοι στην Airbnb λαμβάνουν μια ειδική ταξιδιωτική κάρτα, ενώ η BambooHR προσφέρει $2.000 κάθε χρόνο.

capitalΕπίσης, η Calendly και η Evernote αμφότερες προσφέρουν στους ανθρώπους τους $1.000 ετησίως ως «επίδομα διακοπών», με τους εργαζόμενους στην Expedia να λαμβάνουν από $1.250 μέχρι $1.750, ανάλογα με το χρονικό διάστημα που εργάζονται στην εταιρεία. Τέλος, οι εργαζόμενοι στην United Airlines έχουν απεριόριστα ταξίδια και εκπτώσεις για όποιο σημείο πετάει η εταιρεία.