Alpha Bank: Δημιούργησε την ακαδημία “Grow Aware”

Στο πλαίσιο της Εταιρικής της Υπευθυνότητας, η Τράπεζα, σε συνεργασία με τη ΜΚΟ Women Do Business, δημιούργησαν την ακαδημία “Grow Aware” που στόχο έχει να παράσχει συμβουλευτική και καθοδήγηση σε γυναίκες πρώην Εργαζόμενες της Alpha Bank άνω των 40 ετών, ώστε εκείνες να δημιουργήσουν τη δική τους κοινωνική επιχείρηση. Ήδη 30 γυναίκες έχουν «αποφοιτήσει» από τον πρώτο κύκλο της ακαδημίας, με μία συμμετέχουσα να έχει ήδη δημιουργήσει τη δική της επιχείρηση.

Επιπρόσθετα, με το πρόγραμμα “Young Female Investors” η Alpha Bank επιμορφώνει έφηβες 16-18 ετών σε χρηματοοικονομικά ζητήματα και τις βοηθά να θέσουν τις βάσεις για την υλοποίηση των επιχειρηματικών ιδεών τους, ενώ την ίδια στιγμή, υλοποιεί και πρωτοποριακά προγράμματα job shadowing για φοιτήτριες, κόρες των Εργαζομένων της, όπως το “Bankers & Daughters”, με στόχο τον επαγγελματικό προσανατολισμό και την εξοικείωσή τους με τις θέσεις εργασίας και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις του τραπεζικού κλάδου, ιδιαίτερα σε Διευθύνσεις της Τράπεζας όπου το ποσοστό των ανδρών είναι μεγαλύτερο από αυτό των γυναικών.

Παράλληλα, η Τράπεζα υποστηρίζει δράσεις για την ενδυνάμωση της γυναικείας επιχειρηματικότητας στην ελληνική περιφέρεια, παρέχοντας συμβουλευτική για την ίδρυση νέων επιχειρήσεων από γυναίκες. Πέρα από τις ισότιμες ευκαιρίες εξέλιξης που παρέχει στις γυναίκες Στελέχη της, για την περαιτέρω ενδυνάμωσή τους, το 2021 η Τράπεζα θέσπισε το πρόγραμμα A.W.A.R.E. (Alpha Women. Authentic, Resilient, Empowered). Το A.W.A.R.E. έκτοτε μετεξελίχθηκε στα επιμέρους προγράμματα “Trading Alpha Brains” και “SheforHe”.

Συγκεκριμένα, το “Trading Alpha Brains” έχει στόχο να φέρει κοντά γυναίκες Στελέχη από διάφορες Διευθύνσεις δίνοντάς τους την ευκαιρία να ανταλλάξουν εμπειρίες, να μοιραστούν τις γνώσεις τους και να εντοπίσουν κοινές προκλήσεις και τρόπους αντιμετώπισής τους, χωρίζοντας τες σε Mentors και Mentees. Στο πρόγραμμα “SheforHe”, γυναίκες Mentors αναλαμβάνουν την καθοδήγηση νεοπροσληφθέντων ανδρών στην Τράπεζα, με σκοπό την ομαλή προσαρμογή τους στην κουλτούρα του Οργανισμού και την επαγγελματική τους ενδυνάμωση για την επίτευξη των στόχων τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, η Alpha Bank αποτελεί την πρώτη τράπεζα που συμπεριλήφθηκε στον Δείκτη Ισότητας των Φύλων του Bloomberg (Bloomberg’s Gender Equality Index) στον οποίο συγκαταλέγεται σταθερά τα τελευταία τέσσερα συναπτά έτη, ενώ τον Μάρτιο του 2022 υιοθέτησε πρώτη στον τραπεζικό κλάδο ένα σύγχρονο πλαίσιο κατά του εκφοβισμού και της παρενόχλησης στον χώρο εργασίας, υπογράφοντας αντίστοιχη Ειδική Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.

Women On Top: Ενημερωτική εκδήλωση για τις άδειες πατρότητας και ανατροφής

Το Women On Top, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Konrad Adenauer Ελλάδας & Κύπρου, διοργανώνει εκδήλωση με τίτλο «Άδειες Πατρότητας και ανατροφής: η ισότιμη συμμετοχή των ανδρών στη φροντίδα», τη Δευτέρα 14 Νοεμβρίου, 16:00-18:00, στο Panorama Hall του Royal Olympic.

Στην εκδήλωση θα παρουσιαστούν τα πρώτα σημαντικά ευρήματα της έρευνας που εκπονεί το Women On Top για τη χρήση αδειών πατρότητας και ανατροφής στην Ελλάδα, και θα συζητηθούν, με τη συμβολή ομιλητριών από το χώρο της πολιτικής και του εταιρικού οικοσυστήματος από την Ελλάδα και τη Γερμανία, τα βήματα που χρειάζεται να κάνουμε για να γίνει η ισότιμη συμμετοχή των ανδρών στη φροντίδα, από νομοθεσία, πράξη.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του Women On Top, η εκτεταμένη λήψη αδειών πατρότητας και ανατροφής από τους άνδρες αποτελεί σήμερα ένα από τα πιο κρίσιμα στοιχήματα για την προώθηση των στόχων που σχετίζονται με την οικονομική ενδυνάμωση των γυναικών και την ισότιμη συμμετοχή και εκπροσώπησή τους στην αγορά εργασίας.

«Παρότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει, στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και στην Ελλάδα, σημαντικά νομοθετικά βήματα προς την κατεύθυνση αυτή, η χρήση των αδειών φροντίδας από άνδρες παραμένει χαμηλή στη χώρα μας, με μακροχρόνιες αρνητικές επιπτώσεις σε όλες τις πτυχές της έμφυλης ισότητας. Η Ελλάδα παραμένει και φέτος, άλλωστε, στην κατώτερη θέση του Ευρωπαϊκού Δείκτη για την Ισότητα των Φύλων» καταλήγει η ανακοίνωση.

Pantelis Papadopoulos: Νέα Head of People & Culture η Βιβή Διαμαντούρου

Καθήκοντα Head of People & Culture Greece, Bulgaria, Cyprus στην Pantelis Papadopoulos ανέλαβε, από τον τρέχοντα μήνα η Βιβή Διαμαντούρου, η οποία μέχρι πρότινος ήταν People Recruitment & Selection Manager στην doValue Greece.

H B. Διαμαντούρου είναι απόφοιτη του University of La Verne, ενώ στην επαγγελματική της πορεία έχει, μεταξύ άλλων, διατελέσει Head of Organisational Design & Talent Acquisition στην Nova.

ManpowerGroup: Τρεις λόγοι για «πράσινη καριέρα»

Τρεις λόγoυς για να επιλέξουν οι εργαζόμενοι μια «πράσινη» καριέρα αναδεικνύει σε σχετική της σημείωμα η ManpowerGroup Greece, επισημαίνοντας ότι την τελευταία διετία οι προσλήψεις στελεχών επιχειρήσεων με ευθύνη για τη διαχείριση θεμάτων Αειφόρου Ανάπτυξης και την Κλιματική Αλλαγή έχουν εκτοξευθεί, «καθώς ο ρόλος τους μετατοπίζεται από την εταιρική επικοινωνία στην επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων».

Σύμφωνα με την ManpowerGroup Greece, οι πράσινες θέσεις εργασίας συμβάλλουν στη διατήρηση ή την αποκατάσταση του Περιβάλλοντος, είτε πρόκειται για παραδοσιακούς τομείς όπως π.χ. η Βιομηχανία και Κατασκευές ή σε νέους, αναδυόμενους τομείς, όπως οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, η Ενεργειακή Απόδοση, η βιολογική Γεωργία ή ο Αειφόρος Σχεδιασμός.

Σύμφωνα με τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ΔΟΕ), οι πράσινες θέσεις εργασίας αυξάνουν την αποδοτική κατανάλωση ενέργειας και πρώτων υλών, περιορίζουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, ελαχιστοποιούν τα απόβλητα και τη μόλυνση, προστατεύουν και βοηθούν στην αποκατάσταση των οικοσυστημάτων, συμβάλλουν στην προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή.

Στο πλαίσιο αυτό, ο όμιλος ManpowerGroup προτείνει 3 χρήσιμα tips σε νέους υποψήφιους προκειμένου να επιταχύνουν την καριέρα τους σε αυτόν τον τομέα και να προσανατολιστούν σε νέες «πράσινες» θέσεις εργασίας. Πρώτα από όλα να βρουν σκοπό στην εργασία τους, κατά δεύτερο να ξέρουν ότι κάνουν τα πάντα για να σώσουν τον πλανήτη και τέλος, να συνδυάσουν την αγάπη τους για το περιβάλλον με τις τεχνικές και προσωπικές δεξιότητές τους.