--> 

Όμιλος Sani/Ikos: 8% αύξηση μισθών για το 2023

Σε συμφωνία με τους εκπροσώπους των εργαζομένων για την υπογραφή Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας κατέληξε η διοίκηση του Ομίλου Sani/Ikos. Η νέα συλλογική σύμβαση εργασίας, προβλέπει για όλους τους ξενοδοχοϋπαλλήλους, παλαιούς και νέους, που εργάζονται στα θέρετρα του Ομίλου, Sani Resort και Ikos Resorts στην Ελλάδα, 8% αύξηση αποδοχών για το 2023, αύξηση σημαντικά υψηλότερη από το αντίστοιχο ποσοστό που προβλέπει η εθνική κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας (5,5%) για το ίδιο διάστημα, και θα έχει αναδρομική ισχύ από 1.1.2023.

Ο Όμιλος Sani/Ikos σήμερα έχει περισσότερους από 6.500 εργαζομένους, εκ των οποίων οι 5.300 βρίσκονται στην Ελλάδα. Από το 2015 περισσότεροι από 3.600 νέοι εργαζόμενοι έχουν ενταχθεί στο δυναμικό του, ως αποτέλεσμα της ανάπτυξης του Ομίλου και την επέκταση των εμπορικών σημάτων Sani Resort και Ikos Resorts στην ευρύτερη περιοχή, ενώ μέχρι το 2025 αναμένεται να δημιουργηθούν επιπλέον 2.900 νέες θέσεις εργασίας.

Όπως αναφέρει ο Όμιλος σε σχετική του ανακοίνωση το 2023 θα ενισχύσει σημαντικά και θα αναβαθμίσει περαιτέρω τις παροχές που προσφέρει στους εργαζομένους του (διαμονή, σίτιση, μετακίνηση, κ.λπ.), «ενώ θα συνεχίσει να επενδύει στην ανάπτυξη των ανθρώπων του και τη στήριξη των τοπικών κοινωνιών και των αγορών εργασίας σε όλες τις περιοχές όπου δραστηριοποιείται».

Παπαστράτος: Διπλή αναγνώριση από το Equal Salary και το Top Employers Institute

Δύο σημαντικές πιστοποιήσεις από διεθνείς, ανεξάρτητους φορείς κατέκτησε, για μία ακόμη χρονιά, η Παπαστράτος. Η πρώτη αφορά την επαναπιστοποίηση της εταιρείας από το ανεξάρτητο, μη κερδοσκοπικό ίδρυμα Equal-Salary, μετά από σχετική αξιολόγηση της PwC, η οποία επιβεβαιώνει τη δέσμευση της εταιρείας να αποτελεί έναν ισότιμο χώρο εργασίας χωρίς διακρίσεις φύλων, διασφαλίζοντας μισθολογική ισότητα για την παροχή ίδιας εργασίας και ίσες ευκαιρίες ανέλιξης σε όλους.

Επιπρόσθετα, η εταιρεία βραβεύτηκε, για 9η συνεχή χρονιά, ως «Κορυφαίος Εργοδότης» στην Ελλάδα για το 2023, από το Top Employers Institute. Παράλληλα, η μητρική εταιρεία, PMI, αναγνωρίστηκε για άλλη μία χρονιά ως «Κορυφαίος Εργοδότης», τόσο στην Ευρώπη όσο και παγκοσμίως.

«Η πιστοποίηση Equal Salary αλλά και η συστηματική αναγνώρισή μας ως “Κορυφαίος Εργοδότης” έρχονται να επιβεβαιώσουν ότι η Παπαστράτος δεν είναι απλά ένας καλός εργοδότης αλλά ένας εργοδότης επιλογής. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε σταθερά στον ίδιο δρόμο, κρατώντας ως βασικούς κατευθυντήριους άξονες τις αρχές της ισότητας και της συμπερίληψης» δήλωσε, μεταξύ άλλων, η Μαρία Πατακιούτη, Γενική Διευθύντρια Ανθρώπων και Κουλτούρας της Παπαστράτος και Ν.Α. Ευρώπης της PMI.

Όμιλος Adecco: Οι 7 σημαντικότερες τάσεις στην αγορά εργασίας

Το 2023, ο ρυθμός αύξησης της απασχόλησης θα κυμανθεί σε χαμηλά επίπεδα καθώς οι οικονομικές επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία, του υψηλού πληθωρισμού και της νομισματικής σύσφιξης θα δημιουργήσουν νέες προκλήσεις στην αγορά εργασίας.

Σε αυτό το περιβάλλον, ο Όμιλος Adecco επιχειρεί να καταγράψει τα σημαντικότερα ζητήματα που θα απασχολήσουν επιχειρήσεις και εργαζομένους την φετινή χρονιά και θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό το μέλλον των επιχειρήσεων, εστιάζοντας σε 7 σημαντικές τάσεις, που είναι η έλλειψη ταλέντων και ανάγκη για αναβάθμιση δεξιοτήτων, η αλλαγή ηγετικού μοντέλου για την αντιμετώπιση της σιωπηλής παραίτησης, η παροχή δυνατοτήτων εξέλιξης για το ανθρώπινο δυναμικό, η αναβάθμιση του ρόλου του επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού, η στρατηγική διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού με βιώσιμο προσανατολισμό, η θεσμοθέτηση κανόνων ασφαλείας και ελέγχου για την προστασία των εργαζομένων και η αύξηση της επίδρασης του Metaverse και των Αποκεντρωμένων Αυτόνομων Οργανισμών (Decentralized Autonomous Organizations – DAOs).

Metaverse και DAOs αλλάζουν τα δεδομένα στην εργασία
Εστιάζοντας στο τελευταίο, η σχετική ενημέρωση του Ομίλου Adecco αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής: Τα τελευταία χρόνια, φαινόμενα όπως το metaverse και οι Αποκεντρωμένοι Αυτόνομοι Οργανισμοί (Decentralized Autonomous Organizations – DAOs) έχουν εμφανιστεί στο δημόσιο διάλογο φιλοδοξώντας  να αλλάξουν το μέλλον της εργασίας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας Global Workforce of the Future του Ομίλου, σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες (46%) που ηλικιακά ανήκουν στην γενιά Z, πιστεύουν ότι στο μέλλον το metaverse θα αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητας στην εργασία τους και μάλιστα αυτό είναι κάτι που το επιθυμούν πολύ και οι ίδιοι.

Σχετικά με τους Αποκεντρωμένους Αυτόνομους Οργανισμούς, μπορεί ακόμα να είναι λιγότερο διαδεδομένη η λειτουργία τους, παρόλα αυτά το 67% των ερωτηθέντων που ανήκουν στην γενιά Z δήλωσαν είτε ότι έχουν ήδη εργαστεί είτε ότι θα ήθελαν να εργαστούν σε έναν τέτοιο οργανισμό. Η άνοδος στην δημοφιλία των DAOs και του metaverse εντάσσεται στην ευρύτερη τάση της απομακρυσμένης εργασίας και του δικαιώματος του εργαζομένου να δουλεύει από οπουδήποτε. Σε αυτό το πλαίσιο, οι ηγέτες των επιχειρήσεων οφείλουν να εκπαιδευτούν πάνω στα νέα δεδομένα και να αξιολογήσουν τα πλεονεκτήματα αλλά και τους κινδύνους που φέρνει η περαιτέρω εφαρμογή των καινοτόμων εργαλείων ώστε η ενσωμάτωσή τους στην απασχόληση να αποφέρει τα μέγιστα δυνατά οφέλη με το χαμηλότερο ρίσκο.

«Working with Cancer»: Εξαιρετική η αποδοχή της πρωτοβουλίας ανά τον κόσμο

Εξακολουθεί να προκαλεί αίσθηση διεθνώς στον κόσμο της εργασίας η πρωτοβουλία του Publicis Foundation να εγκαινιάσει την πρώτη διακλαδική συμμαχία για την εξάλειψη του στίγματος του καρκίνου στους εργασιακούς χώρους, με την υποστήριξη κορυφαίων φιλανθρωπικών οργανώσεων και οργανισμών που εστιάζουν σε θέματα καρκίνου, όπως το Memorial Sloan Kettering Cancer Center (MSK), το MacMillan Cancer Support και το Gustave Roussy Institute. Τον Απρίλιο του 2022, ο CEO του Publicis Groupe, Arthur Sadoun, διαγνώστηκε με καρκίνο και υποβλήθηκε σε θεραπεία. Αφού αναφέρθηκε δημόσια στην κατάστασή της υγείας του, έγινε αποδέκτης χιλιάδων προσωπικών μαρτυριών που αποκάλυπταν τον φόβο που βίωναν, όχι μόνο για τη ζωή τους αλλά και για τη δουλειά τους, όσοι έπασχαν από καρκίνο. Οι συγκεκριμένες μαρτυρίες αντανακλούν μια ανησυχητική πραγματικότητα που στοχεύει να αντιμετωπίσει η πρωτοβουλία Working with Cancer: Το 50% των ασθενών με καρκίνο φοβούνται να ενημερώσουν τον εργοδότη τους για τη διάγνωσή τους, παρά το γεγονός ότι το 92% αισθάνεται ότι η υποστήριξη που λαμβάνουν στον εργασιακό τους χώρο επηρεάζει θετικά την υγεία τους.

Πρόσκληση για συμμετοχή στο Workingwithcancerpledge.com
Στο Νταβός στις 17 Ιανουαρίου, σε συνεργασία με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, η πρωτοβουλία Working with Cancer ανακοίνωσε μια δέσμευση που συσπειρώνει κάποιες από τις εταιρείες με τη μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως, με σκοπό να αναπτύξουν μια πιο υποστηρικτική εργασιακή κουλτούρα για τους υπαλλήλους τους, η οποία θα προάγει την ανάρρωση και την πλήρη ανάκαμψη. Σε αυτό το πλαίσιο, η πρωτοβουλία προσκαλεί κάθε επιχείρηση από όλο τον κόσμο, μεγάλη ή μικρή, να συμμετάσχει, μέσω του Workingwithcancerpledge.com. Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα, κάθε εταιρεία θα μπορεί να αναφέρει τις δεσμεύσεις που αναλαμβάνει προς τους καρκινοπαθείς που εργάζονται στους χώρους της. Η δέσμευση του Publicis Groupe περιλαμβάνει την παροχή πλήρους εργασιακής ασφάλειας στους καρκινοπαθείς εργαζόμενούς της για τουλάχιστον ένα έτος και την παροχή της απαραίτητης επαγγλεματικής υποστήριξης, όχι μόνο για τους ίδιους αλλά και για εκείνους που παρέχουν φροντίδα σε καρκινοπαθείς και εργάζονται εντός του Groupe. Προς ενίσχυση της δέσμευσης που αναλαμβάνει, το Publicis Groupe Groupe υλοποιεί την καμπάνια Work/Life, η οποία απεικονίζει όσα αντιμετωπίζουν οι καρκινοπαθείς, όταν αποκρύπτουν την κατάστασή τους από τους συναδέλφους τους.

Στήριξη από δεκάδες σημαντικές εταιρείες
Μεταξύ των σημαντικών οργανισμών με παγκόσμια εμβέλεια που υποστηρίζουν ήδη την πρωτοβουλία Working with Cancer βρίσκονται οι Abbvie, Adobe, AXA, Bank of America, BNP Paribas, BT, Carrefour, Citi, Disney, EE, Google, Haleon, L’Oréal, Lloyd’s, LVMH, Marriott, McDonald’s, Meta, Mondelez, Microsoft, MSD, Nestlé, Orange, Omnicom, Pepsico, Reckitt, Renault Group, Sanofi, Toyota, Unilever, Verizon, and Walmart. Για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου στις 4 Φεβρουαρίου, η πρωτοβουλία «Working with Cancer» θα απευθύνει ένα κάλεσμα αφύπνισης στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, με σκοπό να ενθαρρύνει τους πάντες να αναλάβουν τον ρόλο τους στην υποστήριξη των συναδέλφων τους που πάσχουν από καρκίνο. Το κάλεσμα θα υποστηριχθεί από μια ευρεία καμπάνια στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, αξίας 100 εκατ. δολαρίων, ποσό που δώρισαν με γενναιοδωρία εταίροι από όλο τον κόσμο.