ΟΠΑ: Μνημόνιο συνεργασίας με την πρωτοβουλία Ελλα-δικά μας

Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ) και η πρωτοβουλία Ελλα-δικά μας υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας με στόχο τη δημιουργία κοινών δράσεων για τη στήριξη της ανάπτυξης των επιχειρήσεων/Mελών, την επιχειρηματικότητα και την ενίσχυση της έρευνας και της διασύνδεσης των αποφοίτων του ΟΠΑ με την αγορά εργασίας. Στο πλαίσιο της συνεργασίας αυτής έχουν θεσπιστεί τακτές επισκέψεις των φοιτητών σε παραγωγικές μονάδες των Μελών της Ελλα-δικά μας, οι οποίες έχουν ήδη ξεκινήσει να υλοποιούνται.

Βάσει του Μνημονίου, τα δύο μέρη συμφώνησαν να αναλάβουν μια σειρά συνεργασιών σε ένα ευρύ φάσμα τομέων που ενδεικτικά περιλαμβάνει διασύνδεση με την αγορά εργασίας, αναβάθμιση δεξιοτήτων των στελεχών των Μελών της Πρωτοβουλίας, ψηφιακό μετασχηματισμό αυτών, διασύνδεση με τις επιχειρήσεις, διασύνδεση με την έρευνα και την καινοτομία, εφαρμοσμένη Διδακτορική Έρευνα, συναντήσεις ανταλλαγής τεχνογνωσίας, συμμετοχή στην ΟΠΑ News, συνδιοργάνωση εκδηλώσεων – συνεδρίων – ενεργειών κοινωνικής ευθύνης και προσφοράς, καθώς και δημιουργία AuebCasts.

Με αφορμή το Μνημόνιο Συνεργασίας, ο Πρύτανης του ΟΠΑ, Καθηγητής Δημήτρης Μπουραντώνης, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι η ακαδημαϊκή κοινότητα αλλά και το ευρύτερο οικοσύστημα της οικονομίας, μόνο οφέλη μπορούν να απολαμβάνουν από τέτοιες σημαντικές συνεργασίες, ενώ ο Πρόεδρος του ΔΣ της πρωτοβουλίας Ελλα-δικά μας, Άγις Πιστιόλας υπογράμμισε ότι η πρωτοβουλία αντιλαμβάνεται ως αναγκαία τη διασύνδεση των Μελών της με τα ελληνικά Πανεπιστήμια για τον περιορισμό του brain drain, για την εκπαίδευση της νέας γενιάς στην ελληνική επιχειρηματικότητα και παραγωγή, αλλά «και για τη δημιουργία υψηλού αισθήματος ασφάλειας και αξιοπιστίας στα ελληνικά προϊόντα».

Nestle: Σε εξέλιξη το Πρόγραμμα Ανοιχτής Καινοτομίας Ignite Ideas

Με την παρουσίαση των τελικών προτάσεων των ομάδων στην επιτροπή αξιολόγησης ολοκληρώθηκε η β΄ φάση του προγράμματος Ignite Ideas, μιας πρωτοβουλίας της Nestlé Ελλάς, η οποία υλοποιείται σε συνεργασία με το Κέντρο Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ACEin), για τρίτη χρονιά.

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της β’ φάσης, οι 20 συνολικά ομάδες παρακολούθησαν εκπαιδευτικά workshops, εστιασμένα στους τρόπους ανάπτυξης επιχειρηματικού μοντέλου, που συντόνισαν στελέχη του Κέντρου ACEin, αλλά και σε θεματικές Marketing και Branding, που υποστήριξαν οι εταιρείες Google Hellas και McCann Athens, ενώ την ίδια περίοδο, οι startups και οι ερευνητικές ομάδες δούλεψαν με στελέχη της Nestlé πάνω στον σχεδιασμό της επιχειρηματικής τους πρότασης, με στόχο να ανταποκρίνεται σε πραγματικές ανάγκες και να οδηγηθεί σε πιλοτική εφαρμογή.

Μετά την αξιολόγηση, οι startups που θα προχωρήσουν στην γ’ φάση είναι η Dataphoria, η οποία επαναπροσδιορίζει τη μετάβαση στην αειφορία, αξιοποιώντας δεδομένα, και η Petexplorer, η πρώτη διαδικτυακή πλατφόρμα, που στόχο έχει να φέρει κοντά ιδιοκτήτες κατοικίδιων και επαγγελματίες κτηνιάτρους, ενώ οι νέες επιχειρηματικές ομάδες που συνεχίζουν το σχεδιασμό της πρότασής τους είναι η Bulk Green, που στοχεύει στην δημιουργία αυτόματου ηλεκτρικού dispenser, για πώληση προϊόντων καφέ Nescafé σε Super Market, η GreenD, η οποία προσφέρει μια εμπειρία τρισδιάστατης εκτύπωσης με την ανακύκλωση πλαστικού και η KitchenInn, που στοχεύει να συμβάλλει στην ενημέρωση των καταναλωτών για την ποιότητα και την ποσότητα των προϊόντων που έχουν στην τροφοθήκη τους.

Συνεργασία Κωτσόβολος και TheHappyAct

Στην εκπαίδευση όλων των ανθρώπων της που εργάζονται στα καταστήματα, με στόχο να δώσει χρήσιμες πληροφορίες για ασφαλή και άνετη πλοήγηση στα άτομα με Αυτισμό, προχώρησε η Κωτσόβολος, με τη βοήθεια της εξειδικευμένης ομάδας TheHappyAct.

Συγκεκριμένα, μέσα από 5 συναντήσεις, η ομάδα TheHappyAct ενημέρωσε το προσωπικό όλων των βαθμίδων της εταιρείας σχετικά με τη γενικότερη έννοια της αναπηρίας – ορατής και αόρατης – και του αυτισμού, τους τρόπους συναλλαγής με τους ανθρώπους που ανήκουν στο φάσμα, καθώς και τους τρόπους αντιμετώπισης σχετικών περιστατικών, ενώ προσέγγισε την έννοια της αισθητηριακής ολοκλήρωσης, ανέλυσε τα προβλήματα που αυτή περιλαμβάνει και ανέδειξε τους τρόπους αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων.

Επιπρόσθετα, η εταιρεία δημιούργησε ένα virtual tour για το κατάστημά της στο Αεροδρόμιο, το οποίο μπορούν να συμβουλεύονται πριν την επίσκεψή τους τα άτομα που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού, προκειμένου να εξοικειώνονται με τα αισθητηριακά ερεθίσματα που υπάρχουν σε αυτό και να απολαμβάνουν μία ανεμπόδιστη επίσκεψη που συνοδεύεται από μία μοναδική αγοραστική εμπειρία. Ταυτόχρονα, στη shopping page του καταστήματος είναι διαθέσιμα και ο οδηγός αισθητηριακής προσβασιμότητας και ο αισθητηριακός χάρτης.

Mastercard: Σειρά δράσεων για την επαγγελματική ενδυνάμωση των γυναικών

Στην εκπαίδευση των γυναικών επενδύει η Mastercard, με δύο προγράμματα που έχουν ως βασική τους μέριμνα την ανάπτυξη και τη βελτίωση των ικανοτήτων των συμμετεχουσών. Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε την έναρξη του Προγράμματος Εκπαίδευσης Στελεχών «Master your Own Business», σε συνεργασία με το Executive Development του Alba Graduate Business School, The American College of Greece, το οποίο στοχεύει στην ενίσχυση της γυναικείας επιχειρηματικότητας μέσα από μια σειρά online μαθημάτων.

Το εν λόγω πρόγραμμα απευθύνεται σε γυναίκες επαγγελματίες και επιχειρηματίες μεσαίου και ανώτερου επαγγελματικού επιπέδου, δίνοντας την ευκαιρία σε 20 από αυτές να διεκδικήσουν δίμηνες υποτροφίες, με στόχο να αναπτυχθούν και να καθιερωθούν ως επαγγελματίες. Επιπλέον, για μία ακόμη χρονιά, συνεχίζεται το Live A Legacy Mentoring Program, το οποίο παρέχει την ευκαιρία σε 50 γυναίκες να διεκδικήσουν εξάμηνες υποτροφίες mentoring, μέσα από το δίκτυο του Women On Top, με στόχο την επαγγελματική τους ενδυνάμωση και ανάπτυξη.

Παράλληλα, τον Ιούνιο επιστρέφει το Live A Legacy, με 3 μοναδικές εκδηλώσεις σε Αθήνα και, για πρώτη φορά, στη Θεσσαλονίκη, όπου και εγκαινιάζεται η καινούρια δράση Live A Legacy Mentoring Events. Τέλος, η Mastercard πραγματοποιεί την πρωτοβουλία Girls4tech, ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα σπουδών STEM, στηρίζοντας έμπρακτα τα νεαρά κορίτσια, δίνοντάς τους την ευκαιρία να αναγνωρίσουν στις δεξιότητές τους στοιχεία που θα μπορούσαν να τις οδηγήσουν σε μια μελλοντική καριέρα στις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, την Επιστήμη των Μηχανικών και τα Μαθηματικά.