Employer Brand: Παπαστράτος, ΙΟΝ, Aegean Airlines οι ελκυστικότεροι εργοδότες

Η Randstad δημοσίευσε τα αποτελέσματα της παγκόσμιας έρευνας Employer Brand, η οποία διεξάγεται για έκτο χρόνο στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την έρευνα, η Παπαστράτος αναδείχθηκε ο ελκυστικότερος εργοδότης στην Ελλάδα για το 2023, για τρίτη χρονιά.

Την πρώτη τριάδα συμπληρώνουν οι εταιρείες ΙΟΝ, η οποία διατήρησε για δεύτερη συνεχή χρονιά την ίδια θέση, και η Aegean Airlines, η οποία κατέγραψε μια σημαντική άνοδο που τη φέρνει στην τρίτη θέση της σχετικής κατάταξης. Ο φαρμακευτικός κλάδος θεωρείται ο πιο ελκυστικός κλάδος στην Ελλάδα για το τρέχον έτος, με το 58% των εργαζομένων να δηλώνει την προθυμία του να εργαστεί στις εταιρείες της αγοράς, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο τομέας της ενέργειας και των καυσίμων (55%).

Όπως επιβεβαιώνεται από την έρευνα, ο μισθός και οι παροχές καθιστούν τον σημαντικότερο παράγοντα για την επιλογή εργοδότη για το 2023. Τη δεύτερη θέση της λίστας καταλαμβάνει το ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον, ενώ οι ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης και η μακροπρόθεσμη εργασιακή ασφάλεια παραμένουν δύο από τους σταθερούς παράγοντες για τους εργαζόμενους, τα τελευταία χρόνια. Τέλος, η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής αποτελεί το στοιχείο με συνεχώς αυξανόμενη δυναμική, χωρίς, ωστόσο, να καταγράφει στην Ελλάδα αντίστοιχη αύξηση στις προσδοκίες των εργαζόμενων, όπως σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

Άλλα σημαντικά ευρήματα της έρευνας είναι τα εξής:

  • Το 15% των εργαζόμενων δήλωσε ότι έχει αλλάξει εργοδότη τους τελευταίους έξι μήνες, ποσοστό ελαφρώς μεγαλύτερο από το 2022 (13%). Αναφορικά με την απόφαση αλλαγής εργοδότη, το 23% των εργαζομένων δήλωσε πρόθυμο να αλλάξει εργασιακό περιβάλλον μέσα στο έτος, αναλογία που διαφοροποιείται στις ηλικίες 18-34 ετών (27%).
  • Το 64% των Ελλήνων εργαζομένων θα εξέταζε το ενδεχόμενο να εγκαταλείψει τον εργοδότη του λόγω των χαμηλών αποδοχών, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
  • Η τηλεργασία καταγράφει μειούμενη τάση (5% μείωση σε σχέση με πέρσυ), τη στιγμή που μόνο το 21% των Ελλήνων εργαζομένων συνεχίζει να εργάζεται εξ αποστάσεως. Το υβριδικό μοντέλο εργασίας έχει μειωθεί από το 48% στο 21%.
  • Το 48% των εργαζομένων θεωρεί σημαντικό να εργάζεται για μια εταιρεία που υποστηρίζει τις αξίες της συμπερίληψης και της διαφορετικότητας. Κρίνεται αναγκαίο για τους Έλληνες εργοδότες να υιοθετήσουν D&I στρατηγική και να τοποθετήσουν ψηλά στην ατζέντα τους τα θέματα αυτά, γεγονός που επιβεβαιώνεται κυρίως στους εργαζόμενους ηλικίας 18-34 ετών, οι οποίοι ευαισθητοποιούνται περισσότερο για αυτά τα ζητήματα, σε σύγκριση με τους εργαζόμενους μεγαλύτερης ηλικίας (41%).

Bayer Ελλάς: Εγκαινίασε τον νέο χώρο εργασίας της στο Μαρούσι

Με μήνυμα «Ένας χώρος εργασίας που μας συνδέει όλους» πραγματοποιήθηκαν, την Τετάρτη 7 Ιουνίου, τα επίσημα εγκαίνια του νέου χώρου της Bayer Ελλάς στο Μαρούσι, παρουσία των Τοπικών Αρχών, εκπροσώπων της διοίκησης της Bayer AG και μελών της Διοικούσας Επιτροπής της Bayer Eλλάς.

«Η σημαντική μας αυτή προσπάθεια αντανακλά την ακλόνητη αφοσίωσή μας στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που προάγει την καινοτομία, τη συνεργασία και την ανάπτυξη, ενώ το νέο κεφάλαιο που ανοίγει για την εταιρεία, συμβολίζει μια αποφασιστική δέσμευση προς τους εργαζόμενους και την κοινωνία ευρύτερα» ανέφερε ο Andreas Pollner, Μanaging Director & Senior Bayer Representative στην Ελλάδα και εξήγησε ότι πρόκειται για μία επένδυση άνω του 1.000.000 ευρώ.

Παράλληλα, όπως τόνισε, στόχος ήταν ένας χώρος με εύκολη πρόσβαση, Eco-Friendly υλικά και ευκαιρίες για να συνεργάζονται αρμονικά οι δια-τμηματικές ομάδες της εταιρείας, ενώ υπογράμμισε πως επιλέχθηκαν προμηθευτές οι οποίοι είναι ευαισθητοποιημένοι σε σχέση με τη βιωσιμότητα. Ο ίδιος, τέλος, εξήρε τη σημασία της ανάγκης για νέα γραφεία που δεν θα διατηρούν τη φιλοσοφία που υπήρχε πριν 20 χρόνια και σημείωσε ότι ο εξοπλισμός και τα έπιπλα από τα παλιά γραφεία δωρίστηκαν σε ιδρύματα και σχολεία. «Ο νέος μας χώρος χαρακτηρίζεται από φρεσκάδα και καινοτομία, ενώ βασίζεται σε 4 αξίες: Σύνδεση, συνεργασία, συν-δημιουργία και εορτασμός» κατέληξε.

Α. Τζέμου: «Καλλιέργεια μιας κουλτούρας collective genius»
«Στην Bayer, δεσμευόμαστε να δημιουργήσουμε ένα βιώσιμο μέλλον όπου οι καθημερινές εργασιακές απαιτήσεις συνδυάζονται αρμονικά με τις προσωπικές ανάγκες των ανθρώπων μας» υποστήριξε η Αγγέλικα Τζέμου, Head of HR, Μέλος ΔΣ & DE&I Country Lead, εξηγώντας πως ο υβριδικός τρόπος εργασίας αποτελεί τη νέα πραγματικότητα, ενώ ανέφερε ότι η εταιρεία, μετά από σχετικό survey των εργαζομένων, εφαρμόζει ένα υβριδικό μοντέλο 3-2.

«Αναγνωρίζουμε ότι δίνοντας προτεραιότητα στην ευημερία και στην ψυχική υγεία των ανθρώπων μας, δημιουργούμε παράλληλα μια κουλτούρα φροντίδας και συμπερίληψης, όπου όλοι νιώθουν ότι εκτιμώνται, υποστηρίζονται και ενδυναμώνονται» επισήμανε και ανέφερε ότι οι εργαζόμενοι δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό μόνο όταν μπορούν να είναι αληθινοί, ενώ πρόσθεσε πως στην Bayer τα άτομα αντιμετωπίζονται ως ολότητες και κανείς δεν νιώθει μόνος του. «Οραματιστήκαμε όχι απλά έναν χώρο γραφείων, αλλά μία κοινότητα που περιλαμβάνει όλους τους εργαζόμενους και καλλιεργεί μια κουλτούρα collective genius» ολοκλήρωσε την ομιλία της.

Ένας πολυμορφικός χώρος, με στόχο να είναι θελκτικός για τα άτομα
Ο νέος χώρος εργασίας της Bayer είναι σύγχρονος, φωτεινός και ενσωματώνει τα διεθνή πρότυπα ESG, με στόχο να είναι θελκτικός για τους εργαζόμενους. Περιλαμβάνει open space γραφεία, meeting rooms, lunch rooms και κλειστά γραφεία, ενώ διαθέτει εξωτερικό απινιδωτή, φωτεινές γωνιές που ενθαρρύνουν τις φιλικές συζητήσεις και booths για ιδιωτικότητα. Σημειώνεται, τέλος, ότι σε διάφορα σημεία στους τοίχους και στις πόρτες αναγράφεται μία σειρά από αξίες που υποστηρίζει η Bayer, όπως Trust, Diversity και Collaboration.

PwC Ελλάδας: Εγκαινίασε το νέο Ψηφιακό της Κέντρο στα Ιωάννινα

Το νέο Ψηφιακό της Κέντρο στα Ιωάννινα εγκαινίασε η PwC. Πρόκειται για το Digital Center Ioannina, το οποίο αξιοποιεί την υφιστάμενη δεξαμενή γνώσης και το τεχνολογικό και επιχειρηματικό οικοσύστημα των Ιωαννίνων, για να προσφέρει ευκαιρίες ανάπτυξης, απασχόλησης και ψηφιακής αναβάθμισης.

Σύμφωνα με την εταιρεία, «στόχος του Digital Center Ioannina είναι να συγκεράσει το πλήθος των ικανοτήτων που σχετίζονται με τις ψηφιακές δεξιότητες, δημιουργώντας τις κατάλληλες προϋποθέσεις για τα στελέχη του χώρου να συνεργαστούν και να επιτύχουν από κοινού ολιστικές λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των σύγχρονων επιχειρήσεων».

Το Digital Center Ioannina απασχολεί υψηλά εξειδικευμένους εργαζόμενους, η πλειονότητα των οποίων προέρχεται από κατοίκους της πόλης των Ιωαννίνων και των γύρω περιοχών ή αποφοίτους των τοπικών Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων. Παράλληλα, φιλοδοξεί να αποτελέσει πόλο έλξης εργαζομένων από το εξωτερικό, ιδιαίτερα κατοίκων των Ιωαννίνων που έχουν μεταναστεύσει.

To Digital Center Ioannina είναι το δεύτερο κατά σειρά γραφείο-δορυφόρος της PwC στη χώρα, μετά το Tech & Innovation Hub στην Πάτρα, ενώ σύντομα αναμένεται η ανακοίνωση για τη λειτουργία επιπλέον γραφείων-δορυφόρων στην ελληνική επικράτεια, συμπεριλαμβανομένου και του PwC Sustainability Hub στη Ρόδο.

Ο Κυριάκος Ανδρέου, Partner και Territory Advisory Leader της PwC Ελλάδας δήλωσε σχετικά: «Η στήριξη της καινοτομίας, της βελτίωσης των δεξιοτήτων αλλά και της ανάπτυξης των τοπικών οικοσυστημάτων αποτελούν αδιαπραγμάτευτες δεσμεύσεις της PwC. Μέσα από τη λειτουργία των γραφείων-δορυφόρων ανά την Ελλάδα επιθυμούμε να ενισχύσουμε το τοπικό ταλέντο, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας αλλά και προϋποθέσεις για την επίτευξη του Brain Regain. Μέσω του Digital Center Ioannina, φιλοδοξούμε να συμβάλλουμε στο ήδη ακμάζον ψηφιακό οικοσύστημα της πόλης και να συνεργαστούμε με την ακαδημαϊκή κοινότητα, προσφέροντας ευκαιρίες απασχόλησης αλλά και ανάπτυξης ιδεών και δεξιοτήτων, ακολουθώντας το εξαιρετικά επιτυχημένο παράδειγμα του Tech & Innovation Hub στην Πάτρα, που έχει ήδη αφήσει το δικό του αποτύπωμα στην τοπική κοινότητα».