World’s Best Workplaces™ List: Hilton, DHL, Cisco στο top-3

Το Great Place to Work®, σε συνεργασία με το Fortune, ανακοίνωσε την ετήσια διεθνή λίστα World’s Best Workplaces™, σύμφωνα με την οποία η Hilton κατέκτησε φέτος την πρώτη θέση, ακολουθούμενη από τη DHL στο Νο. 2 και τη Cisco στο Νο. 3. Όπως αναφέρει δε η σχετική ανακοίνωση, «τέσσερις από τις 25 πολυεθνικές που βραβεύονται (DHL Express, Deloitte, SC Johnson και Teleperformance) το οφείλουν και στις θυγατρικές τους στην Ελλάδα, καθώς διακρίθηκαν και στη χώρα μας για το εξαιρετικό εργασιακό τους περιβάλλον».

Για τη σύνταξη της Λίστας Fortune World’s Best Workplaces™ List, του Great Place To Work®, επιλέχθηκαν οι 25 εταιρείες που, σύμφωνα με τους εργαζομένους τους, προσφέρουν την καλύτερη εργασιακή εμπειρία σε όλους ασχέτως ρόλου, ιεραρχίας κ.ο.κ.  Αναλύθηκαν περισσότερες από 6,2 εκατομμύρια απαντήσεις εργαζομένων στο ανώνυμο ερωτηματολόγιο της έρευνας, που αντιπροσωπεύουν την εμπειρία 18 εκατομμυρίων εργαζομένων σε όλο τον κόσμο. Στις εταιρείες της λίστας, το 90% των εργαζομένων ανέφεραν ότι έχουν ένα εξαιρετικό εργασιακό περιβάλλον, συγκριτικά με κάτι περισσότερο από 50% που απαντούν οι εργαζόμενοι κατά μέσο όρο, σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα αγοράς που διεξήχθη από το Great Place To Work®. Στη φετινή λίστα υπήρξε αύξηση 28% στις εταιρείες που συμμετείχαν στην παγκόσμια έρευνα από το 2022 και αύξηση 40% στον αριθμό των ερωτηματολογίων των εργαζομένων.

Στις 25 εταιρείες που διακρίνονται εμφανίζονται υψηλά ποσοστά εργαζομένων να αναφέρουν πως λαμβάνουν δίκαιη αμοιβή (75%), υποστήριξη για να διατηρούν υγιή ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής (84%) και έχουν λόγο στις αποφάσεις που επηρεάζουν τη ζωή τους (81%), σε σύγκριση με έναν μέσο χώρο εργασίας. Στις εταιρείες αυτές, το 88% των εργαζομένων θα συνιστούσε τον εργοδότη τους σε φίλους και συγγενείς — 34 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερα από τον παγκόσμιο μέσο όρο του 54%.

Η λίστα World’s Best Workplaces™ περιλαμβάνει τις 25 καλύτερες πολυεθνικές εταιρείες στην υφήλιο όσον αφορά στο εργασιακό τους περιβάλλον. Μια εταιρεία για να ενταχθεί σε αυτή τη λίστα, πρέπει να διακριθεί τουλάχιστον σε 5 εθνικές λίστες Best Workplaces ανά τον κόσμο, να έχει το ελάχιστον 5000 εργαζόμενους παγκοσμίως, και το 40% του εργατικού της δυναμικού να εργάζεται εκτός της χώρας στην οποία εδρεύουν τα κεντρικά της γραφεία.

Οι 25 World’s Best Workplaces™ για το 2023
Rank 2023 Company Name
1 Hilton
2 DHL Express
3 Cisco
4 AbbVie
5 Teleperformance
6 Deloitte
7 Salesforce
8 Stryker
9 Cadence
10 Accenture
11 SC Johnson
12 Hilti
13 Admiral Group
14 ThoughtWorks
15 SAP
16 Atlassian
17 Dow
18 Bacardi
19 NVIDIA
20 Insight Enterprises
21 ServiceNow
22 Ernst & Young
23 Kiabi
24 Al Dabbagh Group
25 Coats

Eurobank Research: Τρεις προκλήσεις για την αγορά εργασίας

Η αύξηση της απασχόλησης στην Ελλάδα τους πρώτους 9 μήνες του έτους αλλά και οι προκλήσεις της αγοράς εργασίας τίθενται στο επίκεντρο του εβδομαδιαίου δελτίου «7 Ημέρες Οικονομία» της Eurobank Research. Σύμφωνα με τις πρόσφατες μελέτες και αναλύσεις της τράπεζας, προκύπτουν τα παρακάτω συμπεράσματα για την αγορά εργασίας:

1. Η τρέχουσα μείωση του πληθυσμού (-0,4% σε ετήσια βάση το 9μηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2023), η οποία ασκεί αρνητικές επιδράσεις στο ΑΕΠ καθότι συρρικνώνονται οι διαθέσιμοι πόροι του παραγωγικού συντελεστή της εργασίας, δύναται να επιβραδυνθεί βραχυχρόνια μέσω της αντιστροφής της καθαρής εκροής ανθρώπινου κεφαλαίου (brain drain) σε καθαρή εισροή ανθρώπινου κεφαλαίου (brain gain) με ευεργετικές συνέπειες και στη συνιστώσα της παραγωγικότητας της εργασίας.

2. Η αύξηση του ποσοστού συμμετοχής του πληθυσμού στο ανθρώπινο δυναμικό (π.χ. μέσω αύξησης της συμμετοχής στο ανθρώπινο δυναμικό των γυναικών και των νέων) και η περαιτέρω μείωση του ποσοστού ανεργίας, η οποία ωστόσο θα πρέπει να συνοδευτεί και από μείωση του φυσικού ποσοστού ανεργίας (δομική ανεργία) έτσι ώστε να μην δημιουργηθούν έντονες πληθωριστικές πιέσεις, μεσοπρόθεσμα δύνανται να αντισταθμίσουν τις επιπτώσεις στο ΑΕΠ από τη μείωση του πληθυσμού. Αυτό δείχνει ότι για κάποια χρόνια, όχι για πολλά, ο παραγωγικός συντελεστής της εργασίας στην Ελλάδα δύναται να έχει θετική συνεισφορά στον πραγματικό ρυθμό μεγέθυνσης, καθότι υπάρχουν δυνατότητες για περαιτέρω αύξηση του ποσοστού συμμετοχής του ανθρώπινου δυναμικού στον πληθυσμό (υπολείπεται σε σχέση με τον μέσο όρο της Ευρωζώνης) και περαιτέρω μείωση του ποσοστού ανεργίας (υπερβαίνει τον μέσο όρο της Ευρωζώνης) μέσω των κατάλληλων πολιτικών, κυρίως στο πεδίο των επενδύσεων και των μεταρρυθμίσεων.

3. Μακροχρόνια η επίδοση της Ελλάδας στο πεδίο της οικονομίας (και όχι μόνο) αντιμετωπίζει σημαντικούς περιορισμούς από το τρέχον δημογραφικό πρόβλημα (υπογεννητικότητα και γήρανση του πληθυσμού) το οποίο ασκεί αρνητικές επιδράσεις στον δυνητικό ρυθμό μεγέθυνσης. Ο ρυθμός μεταβολής της απασχόλησης έλκεται από τον ρυθμό μεταβολής του πληθυσμού και μακροχρόνια ισούται με αυτόν. Απαιτείται σήμερα να εφαρμοστούν οι κατάλληλες πολιτικές (π.χ. κίνητρα για την αύξηση του ρυθμού των γεννήσεων) έτσι ώστε το πρόβλημα να αμβλυνθεί στο μέλλον. Τέλος, όταν εξαντληθούν οι θετικές επιδράσεις στον πραγματικό ρυθμό μεγέθυνσης από την αύξηση της συμμετοχής του πληθυσμού στο εργατικό δυναμικό και από τη μείωση του ποσοστού ανεργίας, ο μόνος παράγοντας που δύναται να αντισταθμίσει τις οικονομικές επιπτώσεις του τρέχοντος δημογραφικού προβλήματος είναι η αύξηση της παραγωγικότητας της εργασίας. Η εν λόγω συνιστώσα δύναται να έχει θετική συνεισφορά στον ρυθμό μεγέθυνσης και στη μεσοπρόθεσμη περίοδο, καθότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ενίσχυσης των επενδύσεων ιδιαίτερα σε παραγωγικούς τομείς υψηλής προστιθέμενης αξίας, βελτίωσης της ποιότητας των θεσμών και υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, δηλαδή παραγόντων που αυξάνουν την παραγωγικότητα της εργασίας.

Έρευνα Mercκ: Το 88% των Gen Z και Millennials εστιάζει στη συναισθηματική υγεία

Τα αποτελέσματα της έρευνας «Συναισθηματική Υγεία της γενιάς Ζ και των Millennials: τι κινητοποιεί τους νέους Ευρωπαίους;», με δείγμα 7.500 άτομα της Gen Z και των Millennials από 12 Ευρωπαϊκες χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, έδωσε στη δημοσιότητα η Merck. Σύμφωνα με αυτά, το 88% της γενιάς Z και των Millennials χαρακτηρίζουν τη συναισθηματική υγεία ως την πιο σημαντική πλευρά της ζωής τους, ενώ το 87% αξιολογεί εξίσου υψηλά και τη σωματική του υγεία.

Ως προς το μέλλον της υγειονομικής περίθαλψης, το 71% θα ήθελε να δει την έρευνα να αντιμετωπίζεται περισσότερο σαν επένδυση παρά σαν κόστος, την ίδια στιγμή που μεγαλύτερες προκλήσεις που θα ήθελαν να εξαλείψουν αν μπορούσαν να ταξιδέψουν πίσω στο χρόνο θεωρούν τον καρκίνο (39%) και την κλιματική αλλαγή (33%). Παράλληλα, το 65% θα ήθελε περισσότερη ενημέρωση σχετικά με την υπογονιμότητα, ενώ οι 7 στους 10 ανησυχούν πολύ ή αρκετά για περιβαλλοντικά θέματα, δηλώνοντας σε ποσοστό 25% πως η ανησυχία τους αυτή είναι ο λόγος που τους οδηγεί σε πιο βιώσιμες επιλογές τρόπου ζωής. Επιπλέον, οι 7 στους 10, θα ήθελαν να αποκτήσουν οικογένεια, ενώ στην ιεράρχηση των σχετικών με την αναπαραγωγική υγεία θεμάτων, ξεχώρισαν η σεξουαλική υγεία (42,5%), οι διαφορετικές μορφές υποβοηθούμενης αναπαραγωγής (32,4%) και τα αίτια της υπογονιμότητας (29,5%).

Οι απόψεις των Ελλήνων Gen Zs και Millennials
Βάσει της έρευνας, οι Έλληνες συμμετέχοντες  κατέγραψαν το υψηλότερο ποσοστό (93%) μεταξύ των Ευρωπαίων στη σημασία που δίνουν στη συναισθηματική τους υγεία, ενώ, από κοινού με τους Πορτογάλους και τους Ισπανούς,  είχαν το υψηλότερο πανευρωπαϊκά ποσοστό (84%) στη βαρύτητα που έχει για αυτούς η ισότητα των φύλων. Επίσης, το ποσοστό των νέων Ελλήνων που θεωρούν την εξάλειψη του καρκίνου ως την πλέον σημαντική πρόκληση για το μέλλον (58%), είναι το υψηλότερο που καταγράφηκε μεταξύ των συμμετεχόντων, ενώ οι νέοι Έλληνες είναι εκείνοι που ενδιαφέρονται περισσότερο (53%) για τη σεξουαλική υγεία ως ζήτημα σχετικό με τα θέματα της αναπαραγωγής και της γονιμότητας, υποδεικνύοντας, μαζί με τους Βρετανούς, σε ποσοστό 27% την αποσύνδεση από τα τεχνολογικά μέσα, ως τον τρόπο που προτιμούν για να διαφυλάξουν την υγεία τους.

«Η Merck είναι μια εταιρεία επιστημών και τεχνολογίας και το 50% των εργαζομένων μας ανήκουν στις γενιές Ζ και Μillennials. Οι μελλοντικοί εργαζόμενοι και συνεργάτες μας, είναι μέρος αυτών των γενεών. Συνεπώς, ένας από τους στόχους μας είναι να ακούσουμε τις νεότερες γενιές, να μάθουμε για τις ανησυχίες και τις επιθυμίες τους και να τις εντάξουμε στην ατζέντα μας» επισήμανε η Susan King-Barnardo, Διευθύνουσα Σύμβουλος και Γενική Διευθύντρια για τη Merck στην Ελλάδα και την Κύπρο.