--> 

Κ. Δασκαλάκη, ΣΕΒ: 90.000 κενές θέσεις εργασίας στη Βιομηχανία σε τεχνικές ειδικότητες

«Το 2019 η ψηφιοποίηση, η παγκοσμιοποίηση, το δημογραφικό διαμόρφωναν το μέλλον της εργασίας. Σήμερα, 4 χρόνια μετά, συζητάμε για την επίδραση των σύγχρονων τεχνολογιών, της αυτοματοποίησης, της ρομποτικής και της τεχνητής νοημοσύνης στην αγορά εργασίας. Οι προκλήσεις πολλές, ειδικότερα, σε σχέση με τον μετασχηματισμό των θέσεων εργασίας, των σύγχρονων δεξιοτήτων που χρειάζεται η αγορά εργασίας, τη συνεργασία ανθρώπων και μηχανών». Aυτό αναφέρει μεταξύ άλλων η Κατερίνα Δασκαλάκη, Διευθύντρια του Τομέα Εργασιακών Σχέσεων του ΣΕΒ σε άρθρο της στην εφημερίδα «Τα Νέα».

Όπως αναφέρει η ίδια, σύμφωνα με το WEF, σχεδόν το 1/4 (23%) των θέσεων εργασίας θα αλλάξει έως το 2027, περίπου 70 εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν έως το 2027, αλλά, ταυτόχρονα, θα χαθούν 83 εκατομμύρια τρέχουσες θέσεις εργασίας. Σημαντική τάση για τα επόμενα 10 χρόνια είναι η διευρυνόμενη ζήτηση για γνώση σε θέματα βιωσιμότητας και σχετιζόμενα με το κλίμα. Η Κ. Δασκαλάκη εστιάζοντας σε ζητήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης, τονίζει ότι ως χώρα έχουμε υψηλό ποσοστό (28,7%) αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με πτυχίο STEM, ενώ αντίθετα βρισκόμαστε στην 38η θέση ανάμεσα σε 45 χώρες μέλη του ΟΟΣΑ ως προς το ποσοστό των απασχολουμένων σε τομείς υψηλής ψηφιακής έντασης (κατασκευή εξοπλισμού, μεταφορές, τηλεπικοινωνίες, πληροφορική, χρηματοπιστωτικός τομέας, κ.λπ.).

«Αυτή τη στιγμή, υφίστανται περίπου 90.000 κενές θέσεις εργασίας στη Βιομηχανία σε τεχνικές ειδικότητες (16η θέση στις χώρες της Ε.Ε.), αποτέλεσμα του χαμηλού βαθμού διείσδυσης νέων ψηφιακών τεχνολογιών στην παραγωγή και στην αδυναμία των συστημάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης να προσαρμόσουν τα προγράμματα σπουδών τους. Παρόμοια εικόνα υφίσταται στον τομέα των τεχνολογιών πληροφορικής με πολυάριθμες κενές θέσεις εργασίας (περίπου 10.000 ετησίως για τα επόμενα 3-5 χρόνια)» αναφέρει χαρακτηριστικά. Και καταλήγει: «Για την επίτευξη των δύο παραπάνω στόχων που έθεσε ο ΣΕΒ, όλα αυτά προϋποθέτουν ουσιαστικό και ειλικρινή κοινωνικό διάλογο μεταξύ των κοινωνικών εταίρων και της πολιτείας, αντίστοιχο με εκείνον που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στην Ισπανία, σχετικά με τα θέματα της αγοράς εργασίας και της ανάπτυξης».

Ην. Βασίλειο: Έλλειμα εμπιστοσύνης στην ηγεσία από τους εργαζομένους

Έλλειμα εμπιστοσύνης των εργαζομένων στην ηγεσία του οργανισμού τους καταγράφει νέα έρευνα της Personio στο Ηνωμένο Βασίλειο, με δείγμα 2.000 εργαζόμενους. Συγκεκριμένα, βάσει των ευρημάτων, το 26% δεν πιστεύει ότι ο CEO της εταιρείας του είναι ανοιχτός και ειλικρινής, ενώ το 24% έχει αμφιβολίες ως προς τη διαφάνεια που επιδεικνύει η ηγεσία.

Επιπρόσθετα, ένα 28% θεωρεί ότι δεν του δίνεται η ευκαιρία να μοιραστεί την εμπειρία του με τους ηγέτες και μόνο το 46% δηλώνει ότι η ηγεσία της επιχείρησης πραγματικά ακούει και ενεργεί βάσει της ανατροφοδότησης του προσωπικού. Επιπλέον, το 61% των εργαζομένων αισθάνεται ότι οι τωρινές αποδοχές του δεν συμβαδίζουν με τον πληθωρισμό και το αυξημένο κόστος ζωής, ενώ ένα 56% δηλώνει πιο πρόθυμο να συζητά μισθολογικά θέματα με τους συναδέλφους του.

Τέλος, σύμφωνα με την έρευνα, το 63% υποστηρίζει ότι θα ήταν πιο κινητοποιημένο να διεκδικήσει μία προαγωγή αν ήταν περισσότερο ξεκάθαρες οι πιθανές απολαβές, ενώ το 33% θα ήταν πιο παραγωγικό αν γνώριζε τις προοπτικές προαγωγής, αύξησης απολαβών ή μπόνους για τον επόμενο χρόνο.

Publicis Groupe: 100.000 εξατομικευμένες video-ευχές για τους εργαζομένους του

Έναν ιδιαίτερα ευρηματικό τρόπο σκέφθηκε το Publicis Groupe για να ευχαριστήσει τους εργαζομένους του για την ιδιαίτερα επιτυχημένη χρονιά που είχε, με σημαντικές πρωτιές σε οργανική ανάπτυξη, οικονομικά KPIs, new business, ESG, αγοραστική αξία στον κλάδο κ.α. Έτσι δημιούργησε 100.000 ταινίες ευχών για το νέο έτος, κάθε μία αποκλειστικά για έναν εργαζόμενο, με την αξιοποίηση του ΑΙ.

Πιο συγκεκριμένα, σε ένα πρωτοφανές πείραμα για την επέκταση των ορίων του AI video, της αφήγησης και της εξατομίκευσης σε μεγάλη κλίμακα, το σύνηθες πρωτοχρονιάτικο μήνυμα του Arthur Sadoun, Chairman & CEO, προς τους ανθρώπους του Groupe, παίρνει μια ασυνήθιστη τροπή, όταν εμφανίζεται ο δίδυμος, AI χαρακτήρας του, ο AI Directoire+, αλλά και ο AI χαρακτήρας του Maurice Levy, Chairman of the Supervisory Board.

Χάρη στη δυνατότητά της εταιρείας να συλλέγει και να συνδέει πληροφορίες για τους ανθρώπους της μέσω της πλατφόρμας Marcel, όλοι όσοι εργάζονται στην Publicis και έχουν συμβάλει στην ανάπτυξη και την επιτυχία της, θα λάβουν ένα εξατομικευμένο ευχαριστήριο μήνυμα, σχετικό με τα ενδιαφέροντα τους.