Top Employers Institute: Ανακοίνωσε τους 23 Κορυφαίους Εργοδότες στην Ελλάδα για το 2024

Τις συνολικά 23 επιχειρήσεις που αναδείχθηκαν ως Κορυφαίοι Εργοδότες στην Ελλάδα για το 2024 ανακοίνωσε το Top Employers Institute.

Συγκεκριμένα, μετά από τη διαδικασία αξιολόγησης των πρακτικών ανθρώπινου δυναμικού σε περιοχές όπως στρατηγική, εργασιακό περιβάλλον, εκπαίδευση & ανάπτυξη, συμπερίληψη & διαφορετικότητα κ.ά., το διεθνές ινστιτούτο ανέδειξε ως Κορυφαίους Εργοδότες για το 2024 στη χώρα μας τις εταιρείες NNT Data Greece, ΑΒ Βασιλόπουλος, Johnson & Johnson MedTech, Chiesi Hellas, EY Greece, Groupama Ασφαλιστική, Huawei Technologies, EDP Renewables Greece, Uni-Pharma & InterMed, ΟΠΑΠ, Jysk, Perfetti Van Melle Hellas, Coca- Cola Τρία Έψιλον, Servier Helllas, Novartis Hellas, British American Tobacco (BAT) Hellas, PepsiCo Hellas, Papastratos, JTI Greece, Lidl Greece, Vodafone Greece, L’Oreal Hellas και NN Hellas.

Από τις παραπάνω εταιρείες, αξίζει να σημειωθεί ότι οι NNT Data, Chiesi, Huawei Technologies, EDP Renewables, Perfetti Van Melle, Novartis, ΒΑΤ, PepsiCo, Papastratos, JTI, Lidl και NN διακρίθηκαν και ως Κορυφαίοι Εργοδότες στην Ευρώπη, ενώ οι NNT Data, BAT, PepsiCo, Papastratos και JTI αναδείχθηκαν και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Γερμανία: Μειώνεται ο αριθμός γυναικών CEOs

Μειώνεται, σύμφωνα με έρευνα που δόθηκε στη δημοσιότητα χθες και δημοσίευσε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο αριθμός των γυναικών που βρίσκονται στην κορυφή των μεγαλύτερων εταιρειών στη Γερμανία, εξέλιξη που εκτιμάται ως σημαντικό πλήγμα για τον κυβερνητικό στόχο για μεγαλύτερη έμφυλη ισότητα.

Σύμφωνα με στοιχεία μελέτης του Ινστιτούτου Οικονομίας DIW, στο τέλος του 2023 υπήρχαν 9 μόνο γυναίκες επικεφαλής στις 200 μεγαλύτερες εταιρείες της χώρας, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός το 2022 ήταν 10 και το 2021 ήταν 14. «Ο ρόλος του διευθύνοντος συμβούλου παραμένει δυστυχώς ένα ανδρικό προπύργιο», έγραψε η Βιρτζίνια Ζόντεργκελντ, μια από τις συγγραφείς της έρευνας.

Η μείωση, που παρατηρείται στα υψηλότερα κλιμάκια στις μη χρηματοπιστωτικές εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα, έρχεται σε αντίθεση με την αύξηση της γυναικείας εκπροσώπησης στα διοικητικά συμβούλια, η οποία ανερχόταν σε 17,5% το 2023 σε σύγκριση με 15,6% το 2022. Η έρευνα διαπίστωσε ότι 44% των εταιρειών δεν έχουν καμία γυναίκα στο διοικητικό τους συμβούλιο, 40% έχουν μία και μόνο 16% δύο ή περισσότερες.

ΚΕΦΙΜ: Στην 22η θέση ψηφιακών δεξιοτήτων ανθρώπινου δυναμικού η Ελλάδα

Παραμένει βαθύ και επίμονο το ψηφιακό χάσμα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, με τα ελληνικά σχολεία να υστερούν έναντι του ευρωπαϊκού μέσου όρου και την ενσωμάτωση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση να είναι περιορισμένη, επηρεάζοντας αρνητικά και την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων. Αυτό είναι το κύριο συμπέρασμα του policy brief που δημοσίευσε το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών (ΚΕΦΙΜ) σε συνεργασία με το ευρωπαϊκό δίκτυο EPICENTER, στο οποίο επισημαίνεται ότι στον Δείκτη της Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (DESI) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 25η θέση ανάμεσα στις 27 χώρες της ΕΕ και χαρακτηρίζεται ως χώρα «ψηφιακός ουραγός».

Επιπρόσθετα, στον επιμέρους δείκτη των ψηφιακών δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού, η χώρα μας βρίσκεται ελαφρώς υψηλότερα και καταλαμβάνει την 22η θέση. Αυτό σημαίνει ότι το 52% των Ελλήνων 16-74 ετών διαθέτει τουλάχιστον τις βασικές ψηφιακές δεξιότητες, ποσοστό πολύ κοντά στον μέσο όρο της ΕΕ (54%). Ωστόσο, η κατάσταση βελτιώνεται εντυπωσιακά στην ηλικιακή ομάδα των νέων Ελλήνων (16-24 ετών), εκ των οποίων το 88% κατέχει τουλάχιστον τις βασικές ψηφιακές δεξιότητες, ποσοστό πολύ υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (71%).

Παράλληλα φαίνεται πως σύμφωνα με τα αποτελέσματα του προγράμματος PISA (2018) οι νέοι Έλληνες ελκύονται σε σημαντικό βαθμό από την προοπτική να εργαστούν στο μέλλον ως επαγγελματίες στο πεδίο των Ψηφιακών Τεχνολογιών (4.3% έναντι 4.1% του μέσου όρου των χωρών του ΟΟΣΑ). Επιπλέον, βάσει του PISA (2018), το 62,8% των διευθυντών των σχολικών μονάδων δηλώνει ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν τις απαραίτητες τεχνολογικές και παιδαγωγικές δεξιότητες ώστε να εντάξουν τις νέες τεχνολογίες στα μαθήματά τους (64,6% ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ), τα Ελληνικά σχολεία όμως υστερούν ως προς την πρόσβαση σε ολοκληρωμένα συστήματα LMS (Learning Management Systems).

Τέλος, η μελέτη καταγράφει πως οι μαθητές στην Ελλάδα που φοιτούν σε σχολεία σε υποβαθμισμένες περιοχές τείνουν να χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ για εκπαιδευτικούς λόγους πιο συχνά από εκείνους που φοιτούν σε σχολεία σε κοινωνικά ευημερούσες περιοχές.