ΕΕΝΜΑ: Σημαντική έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού στη ναυτιλία

Η ΄Ενωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ) πραγματοποίησε εκδήλωση στο πλαίσιο του 9ου προγράμματος υποτροφιών για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 στο πλαίσιο του οποίου δόθηκαν 13 υποτροφίες.

«Οι υποτροφίες της ΕΕΝΜΑ μετουσιώνουν το όραμα μας να βοηθάμε πραγματικά τους ανθρώπους που θέλουν να ασχοληθούν με τη ναυτιλία» επεσήμανε ο πρόεδρος της Ένωσης Χαράλαμπος Σημαντώνης.

«Όλη η ναυτιλιακή κοινότητα μεσώ της κοινωνικής της συνεισφοράς, προσπαθεί να προσελκύσει τη νεολαία στο ναυτικό και ναυτιλιακό επάγγελμα, παρέχοντας προγράμματα υποτροφιών, όπως η ΕΕΕ, η οποία υλοποίησε από πέρσι το πρόγραμμα υποτροφιών 100+1 και άλλοι οργανισμοί όπως η HELMEPA, το Propeller Club, η WISTA, οι οποίοι προωθούν αντίστοιχα προγράμματα, καθώς και ναυτιλιακές εταιρείες και Ιδρύματα, όπως το Ίδρυμα Αθηνάς Ι. Μαρτίνου, που παρέχει υποτροφίες για σπουδαστές ΑΕΝ. Υπήρχαν και υπάρχουν στερεότυπα τα οποία πρέπει να αλλάξουν. Καμία σχέση δεν έχει η σημερινή εικόνα του επαγγέλματος με εκείνη του παρελθόντος. Πέρα από τις απολαβές οι οποίες είναι υψηλές, υπάρχει ανέλιξη, πολύ καλύτερες συνθήκες διαβίωσης πάνω στο πλοίο, πιο σύγχρονα πλοία με μεγαλύτερη ασφάλεια. Θα πρέπει να το επαναπροσδιορίσουμε το ναυτικό επάγγελμα».

Ο Δρ. Γιώργος Πατέρας πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος είπε: «Χωρίς τους ναυτικούς δεν έχουμε τους εφοπλιστές του αύριο και δεν έχουμε κόσμο να επανδρώσουμε τα γραφεία. Μας λείπουν ναυτικοί. Πρέπει να μπαίνουν στις σχολές περίπου 3.500 σπουδαστές κάθε χρόνο για να μπορούμε να έχουμε τους ναυτικούς που χρειαζόμαστε για το αύριο. Να είναι καλά σπουδαγμένοι, μορφωμένοι. Το ΝΕΕ εκτός του ότι υποστηρίζει ό,τι ενέργειες κάνει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, έχει ξεκινήσει μία καμπάνια για την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα. Είναι μία δύσκολη προσπάθεια να πείσουμε τα παιδιά να έρθουν στο ναυτικό επάγγελμα το οποίο είναι εξαιρετικό και οι προοπτικές μπορεί να σε κάνουν πλοιοκτήτη, όπως συμβαίνει σήμερα με το 50% των Ελλήνων πλοιοκτητών».

ΕΔΕΕ: Υψηλά επίπεδα αφοσίωσης των εργαζομένων στον κλάδο της Επικοινωνίας

Τα αποτελέσματα του πρώτου της Sentiment Survey παρουσίασε σε σχετικό webinar η Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ), σε συνεργασία με την Qed Market Research. Σύμφωνα με τα ευρήματα, παρατηρήθηκαν αρκετά υψηλά επίπεδα αφοσίωσης των εργαζομένων στον κλάδο της επικοινωνίας, από τη στιγμή που στην πλειονότητά τους οι εργαζόμενοι δηλώνουν περήφανοι για την επιλογή τους να εργαστούν στην επικοινωνία, ενώ θεωρούν ότι θα συνεχίσουν να το κάνουν στο άμεσο μέλλον.

Επιπλέον, διακρίνεται και ένα αίσθημα προόδου μέσα από την εργασία τους, ενώ οι περισσότεροι εργαζόμενοι δηλώνουν τόσο ασφαλείς για το ότι θα συνεχίσουν να έχουν τη δουλειά τους, όσο και αισιόδοξοι για το μέλλον της εταιρείας στην οποία εργάζονται. Ωστόσο, το 28% των εργαζομένων δεν θα συνέστηνε σε κάποιον/α να εργαστεί στην Επικοινωνία, ενώ πάνω από 1 στους 3 δηλώνει απαισιόδοξος για το μέλλον του κλάδου της Επικοινωνίας εν γένει, με τη δυσαρέσκεια να είναι εντονότερη στους κλάδους της Διαφήμισης, του Design και των IMC. Όσον αφορά στο εργασιακό περιβάλλον, ο κλάδος είναι δυνατός στις καλές διαπροσωπικές σχέσεις, ενώ παρουσιάζονται αδυναμίες στην εταιρική κουλτούρα και στις ανάγκες για εκπαίδευση/εξέλιξη.

Παράλληλα, πάνω από 1 στους 2 εργαζομένους δηλώνει άγχος στο εργασιακό του περιβάλλον. με 1 στους 3 να μην αισθάνεται άνετα να μιλήσει για ζητήματα ψυχικής υγείας. Επίσης, ως προς την οικονομική κατάσταση των εργαζομένων, παρατηρείται ένα αίσθημα στασιμότητας όσον αφορά στο διαθέσιμο εισόδημα, ενώ οι βασικές λειτουργικές δαπάνες απορροφούν γύρω στο 90% του διαθέσιμου εισοδήματος.

Συμπληρωματική «διευκόλυνση» παρά σταθερό μέτρο η τηλεργασία
Η έρευνα ακόμα έδειξε ότι σε ό,τι αφορά στο DEI, υπάρχει μεγάλος βαθμός ευαισθητοποίησης, με μια παράλληλη αίσθηση ανικανοποίητου ως προς τα ζητήματα αυτά από τον κλάδο, με κύριο ανικανοποίητο αίτημα αυτό της έμφυλης ισορροπίας στις θέσεις ευθύνης. Την ίδια στιγμή, η τηλεργασία πλέον αποτελεί περισσότερο μια συμπληρωματική «διευκόλυνση» παρά ένα σταθερό μέτρο, με πάνω από 8 στους 10 εργαζόμενους στον κλάδο της επικοινωνίας να περνούν το μεγαλύτερο μέρος της εργασιακής εβδομάδας στο γραφείο.

Ωστόσο, η τηλεργασία συνεχίζει να αποτελεί θεμιτή κατάσταση για τους εργαζομένους, με αρνητική προς το seniority συσχέτιση (προτιμάται κυρίως από τους junior & mid level). Παρομοίως, θεωρείται ως πιο παραγωγικός τρόπος να εργάζεται κάποιος από τους πιο junior, ενώ φαίνεται να δημιουργεί προβλήματα στα ανώτερα κλιμάκια. Τέλος, η τηλεργασία θεωρείται χρήσιμο εργαλείο αποφυγής μετακινήσεων και χρονοβόρων, δια ζώσης συναντήσεων, δημιουργεί, όμως, προκλήσεις στη διαχείριση των ομάδων και διαταράσσει τη συναδελφική επικοινωνία.

Έρευνα: Το δωρεάν φαγητό κίνητρο για την επιστροφή στο γραφείο

Το 46% των υβριδικά εργαζόμενων πιστεύει ότι ο χώρος εργασίας του δεν είναι κατάλληλος για το συγκεκριμένο μοντέλο εργασίας και πως απαιτεί εκσυγχρονισμό. Αυτό δείχνει η νέα έρευνα της Crown Workspace, με δείγμα 2.000 υβριδικά εργαζόμενους στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με την οποία, τους τελευταίους μήνες πολλές εταιρείες έχουν ζητήσει την επιστροφή στο γραφείο ή έχουν αυξήσει τις ημέρες παρουσίας σε αυτό.

Ωστόσο, βάσει της έρευνας, το 21% των συμμετεχόντων θα αισθανόταν πιο κινητοποιημένο να επιστρέψει, αν του είχαν υποσχεθεί καλύτερο τεχνολογικό εξοπλισμό, ενώ άλλα κίνητρα θα ήταν το pet-friendly γραφείο (18%) και η αύξηση των φυτών και λουλουδιών στον χώρο (15%).

Επιπρόσθετα, η εν λόγω έρευνα καταγράφει τις αλλαγές που σημειώθηκαν στους χώρους εργασίας, προκειμένου αυτοί να είναι σε θέση να υποστηρίξουν το υβριδικό μοντέλο. Έτσι, το 33% μείωσε τον αριθμό των γραφείων, το 28% καθιέρωσε ένα hot desking σύστημα, το 32% δημιούργησε περισσότερες ήσυχες/ιδιωτικές περιοχές και το 27% περισσότερους χώρους για συνεργατική εργασία.

Εντούτοις, το 21% των υβριδικά εργαζομένων τονίζει ότι δεν ρωτήθηκε η γνώμη του σε σχέση με το τι θα ήθελε να υπάρχει στον εργασιακό του χώρο, ενώ πάνω από το 40% παραδέχεται ότι το δωρεάν φαγητό θα συνέβαλε στην επιστροφή του, όπως και η διοργάνωση κοινωνικών εκδηλώσεων με τους συναδέλφους (27%). Τέλος, το 52% των υβριδικών εργαζομένων θα επιθυμούσε την κατάργηση του σταθερού ωραρίου και την καθιέρωση μίας πιο ευέλικτης επιλογής ωραρίου.

L’Oréal: Διοργανώνει και φέτος τον παγκόσμιο διαγωνισμό καινοτομίας Brandstorm

Η L’Oréal διοργανώνει και φέτος τον παγκόσμιο διαγωνισμό καινοτομίας Brandstorm, και προσκαλεί φοιτητές και επαγγελματίες όλων των ειδικοτήτων, από 18 έως 30 ετών, να εστιάσουν στον κλάδο των επαγγελματικών προϊόντων ομορφιάς και να σχεδιάσουν το δικό τους εγχείρημα που αφορά σε επαυξημένες υπηρεσίες ομορφιάς (augmented beauty services), την εμπειρία στα online & offline σημεία ή το e-commerce του μέλλοντος, κάνοντας τη διαφορά για τον επαγγελματία του κλάδου (κομμωτής) ή/και τον αποδέκτη της υπηρεσίας (πελάτης).

«Ο διαγωνισμός μετράει ήδη 31 συνεχόμενα χρόνια παγκόσμιας παρουσίας και η συμμετοχή κάθε νέου ανθρώπου μπορεί να αποτελέσει πραγματικό πλεονέκτημα στο βιογραφικό του, όπως έχει αποδείξει και η καριέρα πολλών επιτυχημένων στελεχών, στην Ελλάδα και διεθνώς, που ξεκίνησαν την καριέρα τους στην εταιρεία εξαιτίας του Brandstorm και στη συνέχεια εξελίχθηκαν μέσα σε αυτή» αναφέρει η εταιρεία σε σχετική της ανακοίνωση.

Οι διαγωνιζόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν την κουλτούρα και τις αξίες της εταιρείας, να δικτυωθούν με στελέχη της και να ενημερωθούν για τις ευκαιρίες καριέρας στη L’Oréal. Η νικήτρια ομάδα θα προκριθεί στον παγκόσμιο τελικό που θα διεξαχθεί στο Λονδίνο και τα μέλη της θα παρουσιάσει την ιδέα τους μπροστά στην παγκόσμια κριτική επιτροπή. Η νικήτρια ομάδα θα έχει την ευκαιρία να εργαστεί για 3 μήνες στα κεντρικά γραφεία της L’Oréal στη Γαλλία, μέσω του προγράμματος Intrapreneurship.