Wizard: Νέο Culture Program με τίτλο «The Fellowship of Marketing Magic»

Την πρωτοβουλία «The Fellowship of Marketing Magic» υλοποιεί η Wizard Performance Advertising Agency, με στόχο να προωθήσει την ανάπτυξη ενός θετικού και ενθαρρυντικού εργασιακού περιβάλλοντος.

Πρόκειται για ένα νέο Culture Program, το οποίο έχει ως στόχο να ενθαρρύνει την αυτονομία και την ευθύνη των εργαζομένων, προάγοντας έτσι την επιτυχία της επιχείρησης Ειδικότερα, το εν λόγω πρόγραμμα είναι εμπνευσμένο από την πρακτική της Chief Talent Officer του Netflix, Patty McCord και από το βιβλίο της «Powerful: Building a Culture of Freedom and Responsibility», στοχεύοντας στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που προάγει τη συνεργασία, την καινοτομία και την ανάπτυξη της ατομικής και ομαδικής δυναμικής.

Οι τρεις βασικοί του πυλώνες είναι η διοργάνωση δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων, όπως ομαδική έξοδος ή bowling day, για την προώθηση της αλληλεπίδρασης και την ανάπτυξη των σχέσεων μεταξύ των μελών, η συμμετοχή σε εθελοντικές δράσεις και κοινωνικά προγράμματα, προωθώντας την ανακύκλωση και την εθελοντική αιμοδοσία, σε συνδυασμό φυσικά με 1 ημέρα άδειας, και η ανταμοιβή των ανθρώπων με προγράμματα, όπως η παροχή του Ticket Restaurant.

Roche: Δημιουργεί Πλάνο Συμπερίληψης και Διαφορετικότητας

Το ολιστικό πλάνο δράσεων Συμπερίληψης και Διαφορετικότητας της Roche στην Ελλάδα, υλοποιεί η εσωτερική ομάδα εργαζομένων OneRoche Diversity, Equity & Inclusion (DE&I), Όπως αναφέρει η εταιρεία, μέσα από ενημερωτικές δράσεις και συζητήσεις το εν λόγω πλάνο καλύπτει ένα ευρύ φάσμα θεματικών, όπως η ενδυνάμωση των γυναικών και η προώθηση της έμφυλης ισότητας, η κατάργηση των ηλικιακών στερεοτύπων αλλά και η αξιοποίηση των νέων γενεών στον εργασιακό χώρο.

Επιπλέον, οι δράσεις επεκτείνονται και στην κοινωνία, εστιάζοντας ιδιαίτερα σε θέματα γυναικείας υγείας, όπως η καμπάνια ενημέρωσης για το γυναικείο καρκίνο “forHER”. «Στην πορεία μας για την οριστική εξάλειψη των στερεοτύπων και κάθε είδους ρατσισμού στους εργασιακούς χώρους, αλλά και κατ’ επέκταση στην κοινωνία, υπάρχουν ακόμα πολλά εμπόδια και προκλήσεις, που θα πρέπει να ξεπεράσουμε», δήλωσε η Μαίρη Τσαγκαράκη, Head of People & Culture, Roche Hellas & Roche Diagnostics Hellas.

«Θα πρέπει να δώσουμε περισσότερα θετικά παραδείγματα, να διαμορφώσουμε νέα πρότυπα ισότητας και να αναλάβουμε ακόμα πιο συντονισμένη δράση για την ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση και την εκπαίδευση σχετικά με τις Αρχές της Διαφορετικότητας & της Συμπερίληψης. Ως OneRoche, θα συνεχίσουμε να συνεισφέρουμε έμπρακτα και ουσιαστικά, ενσωματώνοντας τη διαφορετικότητα και την ισότητα σε κάθε πτυχή της λειτουργίας μας, από την πρόσληψη και την εξέλιξη των εργαζομένων μας μέχρι την εκπαίδευσή τους και την κοινωνική αλλαγή».

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης: Εντείνεται η συνεργασία με το ΥΜΑΘ

Τις πολλές πτυχές των συνεργειών που προτίθενται να αναπτύξουν το επόμενο διάστημα το Υφυπουργείο Μακεδονίας και Θράκης με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, συζήτησαν στη συνάντηση εργασίας που είχαν στο Διοικητήριο, ο Υφυπουργός Στάθης Κωνσταντινίδης, με τον Πρύτανη του Α.Π.Θ. καθηγητή Χαράλαμπο Φείδα και τον Αντιπρύτανη Ακαδημαϊκών Υποθέσεων, Δια βίου Μάθησης, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, καθηγητή Γιώργο Τζέτζη.

Τα αντικείμενα της συνεργασίας αφορούν σε όλο το εύρος των αρμοδιοτήτων του Υφυπουργείου (επενδύσεις, περιβάλλον, διατηρητέα, αθλητισμός, ζητήματα βιώσιμης ανάπτυξης), αλλά και την υποστήριξη του συνολικού αναπτυξιακού και ακαδημαϊκού σχεδιασμού του Α.Π.Θ., που φέτος συμπληρώνει 99 χρόνια λειτουργίας και προσφοράς. Ανάμεσα σε άλλα, συζητήθηκαν τα ζητήματα των ακαδημαϊκών υποδομών, της εξωστρέφειας του Πανεπιστημίου, αλλά και της έμφασης που δίνεται σε θέματα καινοτομίας.

«Tο ΑΠΘ διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της έρευνας και της καινοτομίας στη χώρα, όπως επίσης και στην προσέλκυση επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο των τεχνολογιών αιχμής, μέσα από την αξιοποίηση του υψηλών δεξιοτήτων και κατάρτισης δυναμικού που διαθέτει, ενώ έχει ενεργό συμμετοχή και στο Τεχνολογικό Πάρκο 4ης Γενιάς Thess INTEC», αναφέρει μεταξύ άλλων η σχετική ανακοίνωση του Υφυπουργείου.

Επιθεώρηση Εργασίας: Πλήθος παραβάσεων σε ωράρια και «μαύρη» εργασία

H Eπιθεώρηση Εργασίας εντείνει τους ελέγχους της στους εργασιακούς χώρους, τα αποτελέσματα των οποίων αναδεικνύουν την προβληματική κατάσταση που εξακολουθεί να επικρατεί εις βάρους των εργαζομένων. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα, για το πρώτο δίμηνο του 2024, η Επιθεώρηση Εργασίας πραγματοποίησε 6.636 ελέγχους, από τους οποίους προέκυψαν 1.944 κυρώσεις, με συνέπεια να επιβληθούν πρόστιμα ύψους 5.850.440 ευρώ. Από αυτές τις κυρώσεις, περισσότερες από τις μισές, οι 1.041 (ποσοστό 53,54%) αφορούσαν παραβάσεις στα ωράρια και στη «μαύρη» απασχόληση.

Αντίστοιχα, από τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο της φετινής χρονιάς, τα 3.967.980 ευρώ (ποσοστό 67,82%) αφορούσαν αυτές ακριβώς τις παραβάσεις. Για αδήλωτη εργασία, οι επιθεωρητές του ΣΕΠΕ εντόπισαν 167 παραβάσεις, για τις οποίες επέβαλλαν πρόστιμα συνολικού ύψους 1.827.000 ευρώ. Άλλες 566 παραβάσεις εντοπίστηκαν στους πίνακες προσωπικού, γεγονός που σχετίζεται με υπερωριακή απασχόληση, που δεν καταγράφηκε όπως έπρεπε και δεν αποδόθηκε στους δικαιούχους.

Ειδικά γι’ αυτές τις παραβάσεις, το συνολικό πρόστιμο που επιβλήθηκε ανήλθε στα 1.277.880 ευρώ. Η Επιθεώρηση Εργασία προχώρησε σε ελέγχους και για την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, κατά τη διάρκεια των οποίων διαπιστώθηκαν άλλες 308 παραβάσεις και επιβλήθηκαν πρόστιμα συνολικού ύψους 863.100 ευρώ. Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι μόνο για τα ζητήματα υπερβάσεων ωραρίου και μαύρης απασχόλησης, τα πρόστιμα του πρώτου διμήνου ξεπέρασαν τα 3,96 εκατ. ευρώ.

Τέλος, μαζί με τα ζητήματα υγείας και ασφάλειας της εργασίας που ελέγχουν ειδικά κλιμάκια της Ανεξάρτητης Αρχής, αλλά και τους ξεχωριστούς ελέγχους που πραγματοποιούν οι Ειδικοί Επιθεωρητές, προκύπτει ότι συνολικά, στο δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου, πραγματοποιήθηκαν 12.212 έλεγχοι. Από αυτούς προέκυψαν 2.689 κυρώσεις που απέφεραν πρόστιμα ύψους 6.744.784 ευρώ.

Ην. Βασίλειο: Αυξημένα καθήκοντα, αλλά ανεπαρκής εκπαίδευση για τα HR στελέχη

Τη διεύρυνση των καθηκόντων των HR στελεχών, αλλά και την ανεπαρκή εκπαίδευση και υποστήριξή τους από τους εργοδότες αναδεικνύει νέα έρευνα της Μichael Page στο Ηνωμένο Βασίλειο. Συμφώνα με αυτήν, το 54% των managers εξηγεί ότι έχει αναλάβει επιπλέον καθήκοντα που δεν βρίσκονταν στην αρχική περιγραφή της θέσης του, ενώ το ίδιο ισχυρίζεται το 35% των assistants και το 28% όσων κατέχουν ηγετικές θέσεις.

Η κατάσταση όμως είναι ακόμα πιο ενδεικτική σε ότι αφορά τον κλάδο του HR, με το 15% των επαγγελματιών να θεωρεί πως του έχουν δοθεί περισσότερες ευθύνες σε σχέση με τους προκατόχους του. Επιπρόσθετα, το 26% των HR στελεχών δηλώνει ότι ο ρόλος του πλέον απαιτεί περισσότερη ευαισθησία, με τη συναισθηματική νοημοσύνη να αποτελεί ζωτικής σημασίας χαρακτηριστικό, ενώ το 15% υποστηρίζει ότι υπάρχουν πλέον πολύ περισσότερα περιθώρια να γίνουν λάθη στη διαχείριση των ανθρώπων.

Επιπλέον, το 23% των HR στελεχών πιστεύει ότι η στροφή στο υβριδικό μοντέλο εργασίας έχει κάνει τη διαχείριση των ομάδων ακόμα πιο περίπλοκη, με ένα ίδιο ποσοστό να επισημαίνει ότι η κατανόηση και η σωστή προσέγγιση στα θέματα νευροδιαφορετικότητας έρχονται περισσότερο στο προσκήνιο. Παρόλα αυτά, το 71% των HR στελεχών υπογραμμίζει ότι δεν έχει λάβει επιπλέον εκπαίδευση ή υποστήριξη από τον εργοδότη του. Αυτό, βάσει της έρευνας, μπορεί να επιφέρει σημαντικές προκλήσεις για τις εταιρείες, αφού συχνά τα junior στελέχη αναφέρουν την προβληματική σχέση με τον manager τους ως βασικό λόγο που αποχωρούν από μία επιχείρηση.

ManpowerGroup: Πρόκληση για τους εργοδότες η πλήρης ισότητα των φύλων

Η παγκόσμια έκθεση «Προοπτικές του Κόσμου της Απασχόλησης για τις Γυναίκες το 2024» του ομίλου ManpowerGroup, που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, διαπιστώνει ότι λιγότεροι από τους μισούς εργοδότες (41%) αναφέρουν ότι «επιτυγχάνουν πλήρη ισότητα των φύλων», ενώ για την Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό είναι 4 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο (45%).
Σε παγκόσμια κλίμακα το 69% των εργοδοτών του κλάδου των Καταναλωτικών Αγαθών και Υπηρεσιών αναφέρουν ότι επιτυγχάνουν πλήρη ισότητα. Αυτό υποστηρίζει και το 68% των εργοδοτών στον τομέα των Χρηματοοικονομικών και Κτηματομεσιτικών και το 67% των ηγετών στον κλάδο των Υπηρεσιών Επικοινωνιών, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά στους τομείς της Υγειονομικής Περίθαλψης και των Βιο-επιστημών και της Πληροφορικής ανέρχονται στο 67% και 66%, αντίστοιχα. Στην Ελλάδα το υψηλότερο ποσοστό εντοπίζεται στον κλάδο των Μεταφορών και της Εφοδιαστικής Αλυσίδας με το 52% των εργοδοτών να δηλώνουν ότι «η ισότητα έχει ήδη επιτευχθεί». Ακολουθούν οι κλάδοι της Πληροφορικής (51%), των Χρηματοοικονομικών & Κτηματομεσιτικών (47%), της Βιομηχανίας & Κατασκευών (47%), της Ενέργειας & των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (46%).

Ελλάδα: Όπλο η ευέλικτη εργασία για την προσέλκυση ταλέντων
Στην Ελλάδα το 30% των εταιρειών δηλώνει ότι η ευέλικτη εργασία τις βοήθησε να διατηρήσουν τα ταλέντα τους και να διευρύνουν τη δεξαμενή υποψηφίων τους ώστε να είναι πιο ποικιλόμορφες. Άλλες κορυφαίες πρωτοβουλίες είναι η ανάπτυξη ηγεσίας (28%), η εσωτερική υποστήριξη (28%), η εσωτερική καθοδήγηση/mentoring (28%) και οι ακαδημαϊκές συνεργασίες (27%).

Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι τα ποσοστά δεν απέχουν πολύ από τα παγκόσμια. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία σε παγκόσμια κλίμακα, πάνω από το ένα τρίτο των εργοδοτών (37%) επιβεβαιώνουν ότι οι ευέλικτες πολιτικές εργασίας είναι πιο αποτελεσματικές για τη διακράτηση και προσέλκυση διαφορετικών ταλέντων. Ακολουθούν η ανάπτυξη ηγεσίας (30%), η κουλτούρα χωρίς αποκλεισμούς (29%), η καθοδήγηση/mentoring (28%) και οι ακαδημαϊκές συνεργασίες (24%).

Η τεχνολογία ενισχύει την ισότητα των φύλων
Επιπρόσθετα, το 65% των εργοδοτών τόσο παγκοσμίως όσο και στην Ελλάδα αναφέρει ότι η τεχνολογία το βοήθησε να είναι πιο ευέλικτο, προωθώντας περισσότερη ισότητα μεταξύ των φύλων, ενώ το 58% των Ελλήνων εργοδοτών δήλωσε ότι η απόκτηση ταλέντων διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην προώθηση μιας ποικιλόμορφης δεξαμενής υποψηφίων. Από την άλλη πλευρά, όμως,
το 52% των εργοδοτών στον κόσμο και το 50% στην Ελλάδα δήλωσαν ότι «τα εργαλεία που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη βοηθούν στην πρόσληψη των καλύτερων υποψηφίων ανεξάρτητα από το φύλο». Τέλος, μικτή είναι η και πρόοδος όσον αφορά στην ισότητα των αμοιβών. Ειδικότερα, λίγο περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (52%) παγκοσμίως αναφέρουν ότι οι πρωτοβουλίες ισότητας των αμοιβών είναι εντός χρονοδιαγράμματος, ενώ το υπόλοιπο 48% έχει μείνει πίσω ή δεν έχει καμία πρωτοβουλία. Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, το ποσοστό αυτό υπολείπεται κατά 6 μονάδες έναντι του μέσου όρου, καθώς το 46% των ερωτηθέντων αναφέρεί ότι «οι πρωτοβουλίες ισότητας αμοιβών είναι εντός χρονοδιαγράμματος» ενώ το υπόλοιπο 54% έχει μείνει πίσω ή δεν έχει καμία πρωτοβουλία.

Henkel Consumer Brands: Εθελοντική δράση αναδάσωσης στο όρος Πεντέλη

Την 1η εθελοντική δράση αναδάσωσης της περιοχής Αγία Τριάδα, στον Άγιο Στέφανο, στο όρος Πεντέλη πραγματοποίησε η Henkel Consumer Brands.

Οι εργαζόμενοι, μαζί με τις οικογένειες τους και την ομάδα Sympraxis φύτεψαν τα πρώτα 250 δέντρα στην περιοχή, ενώ τη πρωτοβουλία τίμησαν με την παρουσία τους η Βίκυ Καβαλλάρη, Αντιπεριφερειάρχης Ανατολικής Αττικής, Εκπρόσωπος Περιφερειάρχη Νίκου Χαρδαλιά και η Κατερίνα Μαϊχόσογλου, Δήμαρχος Διονύσου, Αγίου Στεφάνου.

Eurolife FFH: Εκδήλωση βράβευσης των κορυφαίων συνεργατών της

Μια ξεχωριστή εκδήλωση για το δίκτυο των συνεργατών της διοργάνωσε η Eurolife FFH την Τετάρτη 20 Μαρτίου, στο Hotel Ermou. Η βραδιά ήταν αφιερωμένη στους συνεργάτες της εταιρείας που κατάφεραν να διακριθούν για το έργο και τις εξαιρετικές τους επιδόσεις κατά τη διάρκεια του 2023, ενώ η Eurolife FFH μοιράστηκε μαζί τους και έναν απολογισμό για τη χρονιά που πέρασε.

Τα βραβεία παρέδωσαν στους νικητές ο Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Eurolife FFH, και ο Νίκος Δελένδας, Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων, Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Προϊόντων της εταιρείας.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της εν λόγω εκδήλωσης, πραγματοποιήθηκε και η βράβευση των νικητών του Διαγωνισμού Δικτύου Πωλήσεων, με έπαθλο από τη Eurolife FFH τη χρήση αυτοκινήτου από τους νικητές.

Όμιλος Affidea: Μήνας εθελοντικής αιμοδοσίας ο Μάρτιος για τους εργαζόμενους

Ένα πρόγραμμα δράσεων για εθελοντική αιμοδοσία των εργαζομένων του ξεκίνησε ο Όμιλος Affidea, με στόχο να στείλει μήνυμα αλληλεγγύης και να ενισχύσει τα αποθέματα αίματος της χώρας μας.

Η πρώτη δράση αφορούσε στην Αθήνα και πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «Ευαγγελισμός». Ειδικότερα, διοικητικά στελέχη και ιατρικό προσωπικό του Ομίλου προχώρησαν σε αιμοδοσία, την Παρασκευή 1 Μαρτίου, στα κεντρικά γραφεία στο Ελληνικό, με τη βοήθεια του κινητού συνεργείου του τμήματος αιμοδοσίας του Νοσοκομείου «Ευαγγελισμός», τηρώντας τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και τους υγειονομικούς κανονισμούς.

Επισημαίνεται ότι οι δράσεις αιμοδοσίας συνεχίζονται όλο τον Μάρτιο, μήνα αιμοδοσίας για την Affidea, πανελλαδικά, καλύπτοντας τις περιοχές παρουσίας του Ομίλου.

Dell: Μείωσε το ανθρωπινο δυναμικο της κατά 6.000 εργαζόμενους

Στη μείωση του ανθρώπινου δυναμικού της προχώρησε η Dell, στο πλαίσιο του ευρύτερου πλάνου της για την περικοπή εξόδων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται τόσο ο περιορισμός των εξωτερικών προσλήψεων όσο και η αναδιάρθρωση των εργαζομένων.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του το Reuters, η εταιρεία τον Φεβρουάριο του 2024 απασχολούσε περίπου 120.000 εργαζόμενους, όταν πέρυσι το προσωπικό της αριθμούσε 126.000 εργαζόμενους.

Επισημαίνεται, τέλος, ότι οι εν λόγω περικοπές ανθρώπινου δυναμικού αποτελούν συνέπεια της παρατεταμένης μειωμένης ζήτησης για τους υπολογιστές της εταιρείας, η οποία οδήγησε σε πτώση 11% των εσόδων της για το τέταρτο τρίμηνο του 2023.