Αlpha Bank: Τρεις οι πυλώνες της στρατηγικής της στο HR

Τους τρεις πυλώνες στους οποίους στηρίζεται η στρατηγική της Διοίκησης της Alpha Bank στο σκέλος του ανθρώπινου δυναμικού παρουσίασε στους οικονομικούς αναλυτές, ο CEO της Alpha Bank, Βασίλης Ψάλτης, στο πλαίσιο ανάλυσης των επιδόσεων πρώτου τριμήνου της τράπεζας. Έτσι, για το προσεχές διάστημα η τράπεζα θα προσπαθήσει:

1) Να καταστήσει εφικτό τον επιχειρησιακό μετασχηματισμό, επαναπροσδιορίζοντας τους ρόλους (καθορισμός 20 νέων ρόλων) και τις ικανότητες του ανθρώπινου δυναμικού, προσελκύοντας και αναπτύσσοντας το ταλέντο (187 νέες προσλήψεις και digital ομάδες) και εγκαθιστώντας κουλτούρα υψηλών επιδόσεων.

2) Να αυξήσει τις ικανότητες και την κινητικότητα των εργαζομένων, επενδύοντας στην μάθηση (αύξηση κατά 61% στις ώρες εκπαίδευσης, + 152% στις εγγραφές για εκπαίδευση), να προωθήσει ευέλικτα «μονοπάτια» καριέρας για τους εργαζόμενους (σημαντική καινοτομία της Τράπεζας τα dual career paths που επιτρέπουν στον εργαζόμενο να εξελιχθεί επαγγελματικά και μισθολογικά βάσει της αξίας που φέρνει η τεχνογνωσία του στον οργανισμό ή βάσει διοικητικών καθηκόντων), να αναπτύξει τους εργαζόμενους με μεταξύ τους μεταβίβαση γνώσεων και ικανοτήτων (συστάθηκαν 14 «job families» με εργαζόμενους που έχουν κοινά ενδιαφέροντα και απασχολούνται σε διαφορετικές μονάδες προκειμένου να ενισχύεται και να διευρύνεται η τεχνογνωσία για την επίλυση ζητημάτων) και αναπτύσσοντας ισχυρή γραμμή διαδοχής (η Τράπεζα επενδύει σε ανθρώπους και τους προετοιμάζει για θέσεις chief, director και manager ώστε να είναι έτοιμοι να αναλάβουν καθήκοντα διαδεχόμενοι στελέχη που αποχωρούν).

3) Να χτίσει μία ισχυρή πρόταση ανέλιξης για τον εργαζόμενο, ενθέτοντας νέο σκοπό και αξίες (39 δράσεις σε εξέλιξη κ.ά.), ενισχύοντας την διαφορετικότητα, την ισότητα και τη συμπερίληψη (μεταξύ άλλων, 4 νέα προγράμματα ενδυνάμωσης γυναικών) και αναπτύσσοντας κοινότητες εργαζομένων για ανταλλαγή γνώσεων επί θεμάτων κοινού ενδιαφέροντος (ενδεικτικά, η κοινότητα των data – holics, με πάνω από 100 εργαζόμενους που συναντήθηκα προχθές για ανταλλαγή γνώσεων στα έργα που τρέχουν).

Kaizen Gaming: Υπέγραψε τη Χάρτα Διαφορετικότητας

Την Χάρτα Διαφορετικότητας υπέγραψε η Kaizen Gaming, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μήνα Διαφορετικότητας.

Την Χάρτα υπέγραψαν ο Γιώργος Φίλτσος, Senior HR Manager και η Ιωάννα Κοζαδίνου, Corporate Responsibility Senior Manager.

«Με την ένταξή μας στη Χάρτα Διαφορετικότητας στην Ελλάδα, επιβεβαιώνουμε τη δέσμευσή μας για τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου κάθε άτομο αισθάνεται ότι εκτιμάται, υποστηρίζεται και έχει τη δυνατότητα να φέρει τον αυθεντικό εαυτό του στη δουλειά του κάθε μέρα» αναφέρει χαρακτηριστικά η σχετική ανακοίνωση.

Εθνική Ασφαλιστική Conference Centre: Εταιρικές εκδηλώσεις υψηλής αξίας

Ένα μοναδικό χώρο διοργάνωσης συνεδρίων και εταιρικών εκδηλώσεων έρχεται να προσφέρει το Conference Centre της Εθνικής Ασφαλιστικής, στη Λ. Συγγρού.

Η κτιριακή και τεχνολογική υποδομή του εμβληματικού κτιρίου, σε συνδυασμό με την εμπειρία και την τεχνογνωσία των ανθρώπων που το διαχειρίζονται, διαμορφώνουν ένα χώρο εταιρικών εκδηλώσεων απαράμιλλης αισθητικής με υψηλή αξία, που καθιστούν το συνεδριακό κέντρο την Εθνικής Ασφαλιστικής μια «value for money» επιλογή για κάθε οργανισμό.

Στους διαθέσιμους χώρους περιλαμβάνονται η Αίθουσα Conference Hall 550 τ.μ. και ο Εκθεσιακός χώρος Exhibition Hall. Αναλυτικότερα, οι υποδομές περιλαμβάνουν: Conference Hall: 550 τ.μ. | 5.90m ύψος, Foyer: 440 τ.μ., Χωρητικότητα: Θεατρική 600 pax | Σχολική 380 pax | Cocktail 600 pax | Cabaret 400 pax | Banquet 400 pax, Εξοπλισμός: Led Wall 5X3 | Σκηνή 9X3X0,40 | Plexi glass podium | Registration Desk | Stage furniture | Wi-fi, Internet | Πρόσβαση ΑΜΕΑ. Περισσότερες πληροφορίες και διαθεσιμότητες των χώρων στο www.ethinkiasfalistiki-bookings.gr

HR ScaleUp Summit: Στο επίκεντρο ο στρατηγικός ρόλος του HR στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι

Με αθρόα συμμετοχή στελεχών πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 16 Μαΐου, το συνέδριο HR ScaleUp Summit στο Δαΐς Αθλητικό Κέντρο, το οποίο διοργανώθηκε, για 2η συνεχή χρονιά, από την Startup Pathways. Όπως ανέφερε και η Σουζάννα Θεοδωρίδου, Managing Director της εταιρείας και παρουσιάστρια του συνεδρίου, «στόχος του είναι να γεφυρώσει τις αναγνωρισμένες Corporate πρακτικές με τις καινοτόμες προσεγγίσεις των Scaleups».

Μέσα από ενδιαφέρουσες και διαδραστικές ομιλίες μεταξύ των στελεχών, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις προκλήσεις και τα ζητήματα που αφορούν στην καθημερινότητα στους οργανισμούς τους και κυρίως, στον στρατηγικό ρόλο του HR στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι. Τονίστηκε ιδιαίτερα η σημασία της κουλτούρας και των εταιρικών αξιών στο ταξίδι του ScaleUp, που δεν πρέπει να μπαίνουν «κάτω από το χαλί», όταν μία εταιρεία μεγαλώνει με εκθετικό ρυθμό. Αντιθέτως, οφείλουν να αποτελούν την πυξίδα για να επιτευχθούν τα οικονομικά αποτελέσματα που θα διασφαλίσουν τη βιωσιμότητα.

Μεταξύ άλλων, οι ομιλητές αναφέρθηκαν στη σπουδαιότητα των HR Softwares, όπως τα ATS, συζήτησαν για το πώς μία εταιρεία μπορεί να βρει το κατάλληλο tech ταλέντο, την ΑΙ, τις προκλήσεις που φέρνει η Gen Z στο εργασιακό περιβάλλον, αλλά και ποια είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει το HR κατά τη διάρκεια ενός Merger & Acquisition. Τέλος, στο πλαίσιο του συνεδρίου, το κοινό έμαθε για την κουλτούρα Feedback, η οποία είναι σαν το GPS, σύμφωνα με τον Δημήτρη Παπαδημητρίου, Co-Founder & Managing Director της Business Pathways.

Επιθεώρηση Εργασίας: Δημιούργησε οδηγό για τη βία και παρενόχληση στην εργασία

Εκστρατεία ενημέρωσης εργαζομένων και εργοδοτών ξεκινάει η Αρχή Επιθεώρησης Εργασίας, στο πλαίσιο δράσεων ευαισθητοποίησης σε θέματα βίας και παρενόχλησης στην εργασία. Στην κατεύθυνση αυτή, η Αρχή δημιούργησε έναν περιεκτικό οδηγό αντιμετώπισης του φαινομένου, σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή.

Ο εν λόγω οδηγός εξηγεί το τι είναι βία και παρενόχληση, αλλά και το πού μπορεί αυτή να εκδηλωθεί, ενώ ενημερώνει τα θιγόμενα πρόσωπα για τα δικαιώματά τους, αλλά και τις υποχρεώσεις του εργοδότη. Παράλληλα, τονίζει την Απαγόρευση των αντιποίνων και παραθέτει τους τρόπους υποβολής ανώνυμης ή επώνυμης καταγγελίας.

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, η διανομή του οδηγού στους χώρους απασχόλησης θα γίνεται από Επιθεωρητές Εργασίας, κατά την πραγματοποίηση ελέγχων, ενώ η δράση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Υπουργείου Εργασίας.

Dynargie Greece: All Hands Values Workshop για την Aegean

Εμβαθύνοντας στα θεμέλια της εταιρικής κουλτούρας, περίπου 140 στελέχη της AEGEAN, μοιράστηκαν τις αξίες που τη διέπουν σε ένα διαδραστικό workshop. Οι αξίες αυτές είχαν διαμορφωθεί το προηγούμενο χρονικό διάστημα από εκπροσώπους διαφορετικών δραστηριοτήτων του οργανισμού.

Η επαναδιατύπωση των αξιών αποτελεί καθοριστικό πυλώνα ενός μακροχρόνιου αναπτυξιακού προγράμματος δεξιοτήτων ηγεσίας, του “YouLead”, που ξεκίνησε με πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού της AEGEAN και σχεδιάστηκε και υλοποιείται σε συνεργασία με τη Dynargie.

Στόχος του workshop ήταν η εξερεύνηση και η ανάλυση του «γιατί» και του «τι» πίσω από αυτές τις αξίες και τις συμπεριφορές που τις υποστηρίζουν. Μέσα από ασκήσεις σύνδεσης των αξιών με την καθημερινότητα και δραστηριότητες storytelling, οι συμμετέχοντες συνέδεσαν τις προσωπικές, επαγγελματικές τους αναμνήσεις με τις αξίες του οργανισμού, ενισχύοντας έτσι την κατανόηση και την υιοθέτησή τους από όλους.

Το Values workshop, αποτελεί έναν ακόμη κρίκο στην αλυσίδα της επιτυχούς συνεργασίας των δύο εταιρειών.

ΣΕΠΕ: 5,5 τρισ. δολάρια το κόστος της έλλειψης δεξιοτήτων πληροφορικής

Αντιμέτωπες με την έλλειψη ταλέντων με δεξιότητες πληροφορικής βρίσκονται οι επιχειρήσεις σε όλον τον κόσμο, η οποία αναμένεται, έως το 2026, να επηρεάσει εννέα στις δέκα επιχειρήσεις, όπως αναφέρει ο ΣΕΠΕ. Την ίδια στιγμή, το κόστος της εν λόγω έλλειψης στην αγορά εργασίας, ειδικά σε εργαζόμενους με δεξιότητες πληροφορικής, εκτιμάται ότι έχει υπέρογκες οικονομικές συνέπειες, τις οποίες η διεθνής εταιρεία IDC εκτιμά σε 5,5 τρισ. δολάρια.

Μεταξύ άλλων, οι τεράστιες αυτές οικονομικές συνέπειες προκύπτουν από καθυστερήσεις στις παραδόσεις έργων, στην παραγωγή νέων προϊόντων, από τις εκπτώσεις σε θέματα ποιότητας, τη μείωση της ανταγωνιστικότητας, ακόμη και από το κλείσιμο επιχειρήσεων, οι οποίες αδυνατούν να βρουν προσωπικό, ούτως ώστε να καλύψουν τις υφιστάμενες ανάγκες τους.

Ως προς τις πιο περιζήτητες δεξιότητες, οι δεξιότητες τεχνητής νοημοσύνης (AI) είναι αυτές με τη μεγαλύτερη ζήτηση για τις περισσότερες επιχειρήσεις, με τις Λειτουργίες Πληροφορικής να βρίσκονται στη δεύτερη θέση. Όπως αναφέρει η IDC στο report «Enterprise Resilience: IT Skilling Strategies, 2024», εξίσου περιζήτητες είναι και μια σειρά από δεξιότητες cloud, συμπεριλαμβανομένης της αρχιτεκτονικής, της διαχείρισης και αποθήκευσης δεδομένων και της ανάπτυξης λογισμικού, ενώ στις ελλείψεις κατάλληλων δεξιοτήτων ΙΤ πρέπει να προστεθούν και οι αυξημένες επιχειρησιακές ανάγκες για πρόσθετες, μη τεχνικές, δεξιότητες, όπως ψηφιακές επιχειρηματικές δεξιότητες και skills ηγεσίας.

Τέλος, η έρευνα επισημαίνει ότι, μεταξύ των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες, όταν προσπαθούν να επεκτείνουν τις δεξιότητες των εργαζομένων τους, είναι η αντίσταση στην εκπαίδευση. Και αυτό διότι οι εργαζόμενοι παραπονιούνται ότι τα μαθήματα είναι πολύ μεγάλα, οι επιλογές για μάθηση πολύ περιορισμένες και ότι δεν υπάρχει σωστή ευθυγράμμιση μεταξύ δεξιοτήτων και στόχων σταδιοδρομίας.

Ασφαλιστικές εταιρείες: Υποχρεωτική για όλες η ΣΣΕ

Στις 9 Μαΐου δημοσιεύθηκε το υπ’ αριθμ. ΦΕΚ 2691 τεύχος Β’ που κηρύττει γενικώς υποχρεωτική την από 18.07.2023 Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΣΣΕ) « Για τους όρους αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων όλης της χώρας στον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης».

Αυτό σημαίνει ότι όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες της χώρας κι όχι μόνο τα μέλη της Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας (ΕΑΕΕ) με οποιοδήποτε καθεστώς υφίστανται δηλαδή είτε έχουν έδρα στην Ελλάδα, είτε είναι υποκαταστήματα αλλοδαπών εταιρειών, είτε είναι ΕΠΥ, υποχρεούνται από τον Νόμο να εφαρμόσουν στο σύνολο των εργαζομένων τους την από 18.07.2023 Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που είχε συνυπογράψει η αρμόδια Ομοσπονδία (ΟΑΣΕ) με την ΕΑΕΕ.

Enterprise Greece: Νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Στρατηγικές Πρόσβασης σε Διεθνείς Αγορές»

Tο νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Στρατηγικές Πρόσβασης σε Διεθνείς Αγορές» ανακοίνωσε η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece), στο πλαίσιο της στρατηγικής της προτεραιότητας για εκπαίδευση και ενδυνάμωση των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων.

Ειδικότερα, το νέο αυτό πρόγραμμα θα διεξαχθεί διαδικτυακά και σε ολιγομελή τμήματα, με τον πρώτο κύκλο σεμιναρίων να ξεκινάει στις 27 Μαΐου, ενώ αποτελείται από τέσσερις αυτοτελείς, διδακτικές ενότητες. Κάθε θεματική ενότητα ολοκληρώνεται σε πέντε τρίωρες συνεδρίες, ενώ οι συμμετέχοντες θα μπορούν να συμμετάσχουν ταυτόχρονα σε δύο θεματικές ανά κύκλο.

Σημειώνεται, τέλος, ότι με την ολοκλήρωση κάθε θεματικής, θα απονεμηθεί στους εκπαιδευομένους Πιστοποιητικό Παρακολούθησης από την Enterprise Greece Exports Academy, ενώ, σε περίπτωση αυξημένου ενδιαφέροντος, θα δρομολογηθούν μελλοντικοί κύκλοι υλοποίησης.

CGS at The Ellinikon, νέο εκπαιδευτικό ίδρυμα στο Ελληνικό

CGS at The Ellinikon είναι η επωνυμία ενός εκπαιδευτικού ιδρύματος πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το οποίο θα δημιουργήσει το CGS (Costeas-Geitonas School) μετά την υπογραφή Μακροχρόνιας Σύμβασης Μίσθωσης με την LAMDA Development, μέσω της θυγατρικής της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε.

«Το νέο σχολείο CGS at The Ellinikon θα αποτελέσει ορόσημο εκπαιδευτικής και αρχιτεκτονικής καινοτομίας στον εγχώριο και ευρωπαϊκό χάρτη. Θα προσφέρει καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα, με δυνατότητα επιλογής μεταξύ εθνικού και διεθνούς προγράμματος σπουδών» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.

Σύμφωνα με αυτή, οι εγκαταστάσεις του θα εναρμονίζονται με τις αρχές της νέας «πόλης» του The Ellinikon, «της πιο “έξυπνης” και “πράσινης” πόλης στην Ευρώπη», θα είναι φιλικό τόσο προς τον άνθρωπο όσο και προς το περιβάλλον και θα μπορεί να φιλοξενεί εκπαιδευτικές βιωματικές δράσεις στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους εκπαίδευσης, πολιτισμού και αθλητισμού. Σύμφωνα με το πλάνο η λειτουργία του CGS at The Ellinikon αναμένεται να ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο του 2027.