Qualco Group: Αφιερωμένο στην Ψυχική Υγεία το 2024

Ένα έτος αφιερωμένο στην Ψυχική Υγεία στον εργασιακό χώρο είναι το 2024 για τον Όμιλο Qualco. Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάστηκε και υλοποιείται ένα πλήρες διαδραστικό πρόγραμμα, διάρκειας 12 μηνών, για την ενημέρωση και την εκπαίδευση των εργαζόμενων σε όλα τα επίπεδα του οργανισμού, σε συνεργασία με την One Breath και την Μυρτώ Λεγάκη, Leadership & Corporate Wellbeing Consultant.

Το εν λόγω πρόγραμμα έρχεται να πλαισιώσει την υπηρεσία on site ψυχολόγου, η οποία είναι διαθέσιμη δωρεάν σε όλους τους εργαζόμενους του Ομίλου εδώ και 3 χρόνια. Αναλυτικότερα, στην πρώτη φάση του συγκεκριμένου προγράμματος, υλοποιήθηκαν webinars, διάρκειας 2 μηνών, με στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με την ψυχική υγεία στον εργασιακό χώρο και τον αποστιγματισμό της, ενώ απευθύνθηκαν στο σύνολο των εργαζόμενων του Ομίλου και τελικά συμμετείχαν περισσότερα από 400 άτομα.

Στη δεύτερη φάση του προγράμματος, οργανώθηκαν μία σειρά από live διαδραστικά sessions για τους people managers του Ομίλου, διάρκειας 4 μηνών, με στόχο την ενίσχυση των δεξιοτήτων ηγεσίας και την καλλιέργεια μιας κουλτούρας εμπιστοσύνης και συμπερίληψης. Περισσότεροί από 140 managers της Qualco εξοικειώθηκαν με τα κυριότερα ζητήματα που αφορούν στην ψυχική υγεία (αγχώδης διαταραχή, κατάθλιψη, κρίση πανικού, burnout κ.ά.) και τα σημάδια αναγνώρισής τους, ενώ μέσα από διαδραστικά role plays, μπόρεσαν να κατανοήσουν τη σημασία της αλληλεπίδρασης με τους συναδέλφους, της ενεργητικής ακρόασης και κυρίως τον ρόλο τους στην πρόληψη και στην άμεση παρέμβαση.

Τέλος, σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος, επιμέρους θέματα σχετικά με την Ψυχική Υγεία, όπως «ψυχική ανθεκτικότητα και ενδυνάμωση, διαχείριση αλλαγών, η δύναμη της ευγνωμοσύνης» παρουσιάστηκαν μέσα από podcasts που είναι διαθέσιμα μέσα από το κανάλι της Qualco “Well Played”, ούτως ώστε να έχουν πρόσβαση όλοι οι εργαζόμενοι στον δικό τους χρόνο.

«Η ανταπόκριση των συμμετεχόντων ήταν εντυπωσιακή, καθώς το πρόγραμμα αξιολογήθηκε με 93% satisfaction rate, από τα υψηλότερα για τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα» ανέφερε η Όλγα Σταμαθιουδάκη, Corporate Affairs & Sustainability Director της Qualco, ενώ από την πλευρά της, η Μυρτώ Λεγάκη, Managing Director της One Breath δήλωσε: «Η επένδυση στην ψυχική υγεία των εργαζομένων, αλλά και η ενδυνάμωση συγκεκριμένα των people managers με ηγετικές δεξιότητες, που υποστηρίζουν την συμπερίληψη και την ενσυναίσθηση, είναι μονόδρομος για την εργασία του μέλλοντος».

Φαρμακοϋπάλληλοι: Ανεπαρκής η πρόταση Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας

Την άρνηση των φαρμακευτικών εταιρειών να υπογράψουν εδώ και 14 χρόνια μια Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για τους εργαζομένους τους καυτηριάζει με σχετική της ανακοίνωση η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιατρικών Επισκεπτών, Φαρμακοϋπαλλήλων και συναφών επαγγελμάτων, τονίζοντας ότι τον Αύγουστο του 2022 η Ομοσπονδία κατέθεσε τις προτάσεις της για την υπογραφή νέας Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και «μετά από κωλυσιεργίες δύο σχεδόν ετών, οι εργοδότες μας κατέθεσαν την πρότασή τους για μια Ομοιοεπαγγελματική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας των Ιατρικών Επισκεπτών».

Η σχετική ανακοίνωση αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής: «Παραγνωρίζοντας το γεγονός ότι οι Ιατρικοί Επισκέπτες είναι ένας κλάδος υψηλής εξειδίκευσης και εκπαίδευσης (οι περισσότεροι είναι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, και συχνά με μεταπτυχιακές σπουδές), με εργασία που συχνά επεκτείνεται πέραν του 8ώρου στον υπολογιστή, στο τηλέφωνο και σε meetings, προτείνουν ένα βασικό μισθό 30 ευρώ πάνω από το βασικό μισθό του ανειδίκευτου εργάτη, που προβλέπει η Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Χωρίς κλιμάκια ωρίμανσης, χωρίς τα επιδόματα που προέβλεπαν οι συμβάσεις μας ως το 2010 και ενώ έχουμε χάσει από τότε μεγάλο μέρος της αγοραστικής μας δύναμης, μας προτείνουν ένα μισθό 30% χαμηλότερο από αυτόν που προέβλεπε η σύμβαση που είχαμε πριν 14 χρόνια».

Η Ομοσπονδία τονίζει ότι στον κλάδο των Ιατρικών Επισκεπτών το 70% έχασαν τη δουλειά τους. Και καταλήγει: «Η κερδοφορία που καταγράφεται στους ισολογισμούς των φαρμακευτικών εταιρειών δείχνει την ανάπτυξη και την οικονομική ευρωστία του κλάδου. Η άρνησή τους να υπογράψουν μια Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που να μην καθηλώνει συνολικά τους μισθούς των εργαζομένων στο κατώτατο επίπεδο, δείχνει ότι η μόνη βιωσιμότητα που απειλείται είναι αυτή των υπαλλήλων τους».

interworks.cloud: Από τους καλύτερους εργασιακούς χώρους στην Ελλάδα για το 2024

Την αναγνώρισή της ως ένας από τους καλύτερους εργασιακούς χώρους στην Ελλάδα για το 2024 από το Great Place to Work, ανακοίνωσε η interworks.cloud. Συγκεκριμένα, η εταιρεία κατέλαβε την 14η θέση στην κατηγορία 50-250 εργαζομένων, των Best Workplaces Hellas 2024.

«Αυτή η αναγνώριση επιβεβαιώνει τη σταθερή δέσμευσή μας στη φιλοσοφία που βάζει τους ανθρώπους πρώτα. Οι συνεχείς προσπάθειές μας να ενισχύσουμε την εργασιακή μας κουλτούρα, ωφελούν τους εργαζομένους μας και προωθούν την εταιρεία μας στον κλάδο.

Κοιτώντας μπροστά, δεσμευόμαστε να βελτιώσουμε την κατάταξή μας και να φτάσουμε στην πρώτη θέση» δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο Βασίλης Ζωγράφος, CEO της interworks.cloud. Επισημαίνεται, τέλος, ότι η εταιρεία απασχολεί πάνω από 130 εργαζόμενους σε όλη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, ενώ εξυπηρετεί μια παγκόσμια αγορά σε πάνω από 75 χώρες.

Talent Acquisition Conference: Διαθέσιμες οι φωτογραφίες και οι παρουσιάσεις

Διεθνείς παρουσιάσεις, fireside chats και πάνελ συζήτησης με ελληνικό περιεχόμενο, ήταν τα βασικά συστατικά του φετινού Talent Acquisition Conference, στο οποίο έδωσαν το παρών περισσότερα από 300 στελέχη του κλάδου.

Αποτελεσματικές στρατηγικές Talent Acquisition, Employer Branding, η πλευρά των υποψηφίων, η θέση και η στάση των recruiters ήταν μερικά από τα θέματα που απασχόλησαν τις εργασίες του συνεδρίου. Μπορείτε να δείτε το σχετικό φωτογραφικό υλικό εδώ, ενώ μπορείτε να κατεβάσετε τις παρουσιάσεις εδώ!

Το ραντεβού ανανεώθηκε για τον Μάιο του 2025.

2ο Συνέδριο “Where HR meets Legal”: Οι σύγχρονες εργασιακές σχέσεις στο επίκεντρο

Το δυναμικό πεδίο των σύγχρονων εργασιακών σχέσεων βρέθηκε στο επίκεντρο του 2ου Συνεδρίου «Σύγχρονες Εργασιακές Σχέσεις: “Where HR meets Legal”» που διοργάνωσε, την Πέμπτη 16 Μαΐου, η Νομική Βιβλιοθήκη, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητήριου Αθηνών, του Συνδέσμου Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού Ελλάδας (ΣΔΑΔΕ) και του ΣΕΒ. Στο συνέδριο συμμετείχαν νομικοί, ακαδημαϊκοί, στελέχη των νομικών υπηρεσιών, αλλά και των τμημάτων ανθρωπίνων πόρων επιχειρήσεων, συζητώντας, μεταξύ άλλων, για την ευελιξία στην εργασία, τη δια βίοu μάθηση και την ψηφιακή κάρτα εργασίας.

Αναλυτικότερα, στην εισαγωγική του ομιλία ο Νίκος Μηλαπίδης, Νομικός, Γενικός Γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Υπουργείο Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης, αναφέρθηκε στην Οδηγία 2041/2022 και ανέλυσε διεξοδικά το τι προβλέπει, ενώ εστίασε όχι μόνο στην αύξηση του κατώτατου μισθού, αλλά και στην ανταντιστοιχία των δεξιοτήτων των εργαζομένων και των σύγχρονων αναγκών. Ακολούθησαν δύο πάνελ συζήτησης σε σχέση με τον κατώτατο μισθό, στο δεύτερο εκ των οποίων, με τίτλο «Equal pay Directive», συμμετείχε και ο Σωτήρης Σταματίου, Group HR Director, Ίδρυμα Ωνάση και Πρόεδρος του ΣΔΑΔΕ.

Ο ίδιος εξέφρασε προβληματισμό για τη νέα Οδηγία, η οποία, όπως υποστήριξε φαίνεται να αφορά κυρίως μεγάλες εταιρείες, ενώ εξήρε τη σημασία της αξιολόγησης και του σεβασμού των μέσων όρων των μισθών στην αγορά εργασίας. Τέλος, καλεσμένη στο πάνελ «Τα πρώτα πορίσματα από την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας και οι προκλήσεις της μισθοδοσίας» συμμετείχε και η Μαρία Κολοκυθά, Regional HR Manager Intersport Greece, Cyprus, Romania & Bulgaria, Fourlis Group of Companies και BoD Member (Vice President) GPMA, ΣΔΑΔΕ.

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης: 62,5 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση ψηφιακών δεξιοτήτων

Στην αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εργαζομένων σε σύγχρονους τεχνολογικούς τομείς στοχεύει η νέα πρόσκληση του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός 2021-2027» του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ειδικότερα, θα δοθούν συνολικά 62,5 εκατ. ευρώ για την κατάρτιση περισσότερων από 34.722 εργαζομένων μέσου επιπέδου ψηφιακών δεξιοτήτων του ιδιωτικού τομέα, ενώ υπογραμμίζεται ότι τουλάχιστον το 25% αυτών θα πρέπει να είναι γυναίκες.

Μεταξύ άλλων, το πρόγραμμα αφορά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων σε τομείς που προσδιορίστηκαν με μέριμνα του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου, όπως: AI, ΑΙ ethics, Cybersecurity με έμφαση τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις, Big Data, Data Visualization, Big Data Analytics, 3D printing, e-Invoicing και Ρομποτική υπηρεσιών. Ως δικαιούχοι, ορίζονται θεσμικοί κοινωνικοί εταίροι, επιμελητήρια και ενώσεις επιμελητηρίων πανελλήνιας εμβέλειας, ενώ καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή προτάσεων από τους δικαιούχους είναι η 31 Ιουλίου. «Η ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων είναι ένας από τους πυλώνες που θα κρίνουν την επιτυχή ψηφιακή μετάβαση της χώρας.

Όλοι οι πολίτες πρέπει να μπορούν να συμμετέχουν ισότιμα στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα για την οποία εργαζόμαστε καθημερινά. Ειδικότερα, το reskilling και το upskilling των εργαζομένων είναι μια μεγάλη πρόσκληση που βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της Κυβέρνησης», δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.

Alumil: Ξεκίνησε το 3ο Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου της

Με τη συμμετοχή 9 ομάδων και 200 εργαζομένων ξεκίνησε, την Κυριακή 12 Μαΐου, για 3η συνεχόμενη χρονιά, το Alumil Football League.

Πρόκειται για έναν θεσμό που έχει αγαπηθεί από όλους τους ανθρώπους της Alumil και που συμβαδίζει με τις αξίες της εταιρείας, υπενθυμίζοντας τη σημασία της συνεργασίας, της ομαδικότητας και της ευγενούς άμιλλας.

Το 3ο Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου πραγματοποιείται στα γήπεδα της Ακαδημίας «Αλέξανδρος Κιλκίς» έως τις 23 Ιουνίου, ενώ η απονομή κυπέλλων και μεταλλίων θα γίνει από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου, Γεώργιο Μυλωνά.

Emirates: Αύξηση του ανθρώπινου δυναμικού της κατά 10%

Τα οικονομικά αποτελέσματα για το έτος 2023-24 ανακοίνωσε ο Όμιλος Emirates, βάσει των οποίων πέτυχε νέο ρεκόρ κερδοφορίας, εσόδων και ταμειακού υπολοίπου. Συγκεκριμένα, κατά το οικονομικό έτος που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου, ο Όμιλος Emirates σημείωσε ρεκόρ κερδοφορίας ύψους 18,7 δισ. AED (5,1 δισ. δολάρια ΗΠΑ), καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 71% σε σύγκριση με το προηγούμενο οικονομικό έτος.

Επιπρόσθετα, το ανθρώπινο δυναμικό του Ομίλου αυξήθηκε κατά 10% σε 112.406 εργαζόμενους – τον μεγαλύτερο αριθμό μελών που είχε ποτέ, καθώς η Emirates και η dnata συνέχισαν να προχωρούν σε προσλήψεις σε όλον τον κόσμο προκειμένου να μπορέσουν να υποστηρίξουν τις επεκτεινόμενες δραστηριότητες και να ενισχύσουν τις μελλοντικές δυνατότητες.

Παράλληλα, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, ο Όμιλος αύξησε τις επενδύσεις στο ανθρώπινο δυναμικό, αναπτύσσοντας ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα επιλογών εκπαίδευσης και κατάρτισης σε συνεργασία με κορυφαία πανεπιστήμια και σημαντικούς εταίρους της βιομηχανίας. Τέλος, συστάθηκε Συμβούλιο Ισόρροπης Εκπροσώπησης των Φύλων για την προάσπιση και προώθηση της ισότητας των φύλων εντός της Ομάδας.

Ελληνική Εταιρεία Συστημικών Μελετών: Εσπερίδα με θέμα το Συστημικό Μάνατζμεντ

Το Πανεπιστήμιο Πειραιώς και η Ελληνική Εταιρεία Συστημικών Μελετών (ΕΕΣΜ) διεξάγουν Eπιστημονική/Επαγγελματική Εσπερίδα με θέμα «Αναγκαίο Συστημικό Μάνατζμεντ για Αποτελεσματική Επιχειρηματικότητα» στη Θεσσαλονίκη την Παρασκευή 24 Μαΐου, ώρα 18.00 στο ξενοδοχείο «Makedonia Palace».

Βασικός στόχος της Εσπερίδας είναι η ανάδειξη της Συστημικής Σκέψης και των μεθοδολογιών εφαρμογής της στον επιχειρηματικό χώρο, ως αναγκαίες πλέον προσεγγίσεις για τη βελτίωση της οργάνωσης και της λειτουργικότητας των επιχειρήσεων.

H εσπερίδα θα μεταδίδεται δωρεάν και μέσω live streaming. Την Εσπερίδα έθεσαν υπό την αιγίδα τους το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης και το Επιμελητήριο Σερρών.