Public Group: Λανσάρει το “Employee Value Proposition”

“Employee Value Proposition” (ΕVP) είναι η επωνυμία του νέου προγράμματος επιβράβευσης των εργαζομένων που λανσάρει το Public Group, με μήνυμα: “Leave your mark in our story”.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το νέο Employee Value Proposition «αποτελεί τον πυλώνα της πολιτικής για την ενίσχυση της εργασιακής κουλτούρας και την προώθηση της ανάπτυξης των εργαζομένων, προσφέροντας ένα περιβάλλον εργασίας που ενθαρρύνει την προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, την καινοτομία και την αλληλοϋποστήριξη». Το EVP περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, προγράμματα εκπαίδευσης, ευεξίας και αναγνώρισης, που προάγουν τη συμπερίληψη, τη διαφορετικότητα, την επιτυχία και την ικανοποίηση των εργαζομένων. ‘Όπως αναφέρει το Public Group στη σχετική του ανακοίνωση, για το 2023 τα bonus αυξήθηκαν κατά 21% σε σχέση με το 2022 και διανεμήθηκαν και σε 26% μεγαλύτερη βάση εργαζόμενων σε σχέση με το έτος 2022. Παράλληλα, σημειώθηκε αύξηση κατά 24% στις προαγωγές σε σχέση με το 2022, δίνοντας ευκαιρίες σε ταλέντα να αναπτυχθούν περαιτέρω εντός του οργανισμού.

«Η καλλιέργεια μιας κουλτούρας που εκτιμά τη συμβολή των ανθρώπων της, ενισχύει τις φιλοδοξίες τους και υποστηρίζει την προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη αντανακλάται στη δημιουργία της γενιάς “Orange Gen”, γενιά που αποτελείται από περισσότερα από 2.000 άτομα και δεν εστιάζει στο φύλο, στις προτιμήσεις ή στην ηλικία, υποστηρίζει τη συνεχή εξέλιξη και αγκαλιάζει το διαφορετικό» αναφέρει η εταιρεία, τονίζοντας παράλληλα 4 στρατηγικούς πυλώνες που ενισχύουν την κουλτούρα και την ατομική ανάπτυξη:

  • Innovation & Growth: Όλη η ομάδα συμμετέχει σε ένα καινοτόμο οικοσύστημα με δυναμικό σχέδιο ανάπτυξης στον κλάδο του OmniRetail με πρωτοβουλίες που ενισχύουν την καινοτομία, δίνοντάς της την ευκαιρία και τον χώρο να φέρουν ιδέες και προτάσεις που στοχεύουν στη συνεχή βελτίωση του οργανισμού.
  • Personal Development: Πρόγραμμα eLearning σε Νέες Τεχνολογίες και Εργαλεία και δυνατότητα παρακολούθησης σεμιναρίων με στόχο το κάθε μέλος της ομάδας να έχει την ευκαιρία να αποκτήσει διαφοροποιημένη εμπειρία στο πλαίσιο του προγράμματος Public Group Talent Alliance, Public the Omnichannel Retailer, PublicNEXT κ.λπ.
  • Exciting & Flexible Workplace: Ο Όμιλός υιοθετεί τον διασκεδαστικό χαρακτήρα και το ταξίδι της μάρκας Public, προσφέροντας ευελιξία και σύγχρονα μοντέλα εργασίας.
  • Behavioral Health: Γίνονται μέρος μιας κουλτούρας που υποστηρίζει την αυτονομία, το ανήκειν, την ψυχολογική και οικονομική ασφάλεια και βιωσιμότητα.

Τέλος, αναγνωρίζοντας τη σημασία του Culture Alignment για την καλύτερη κατανόηση του νέου EVP, έχει σχεδιαστεί μία σειρά ενεργειών που περιλαμβάνουν workshops για τους υπάρχοντες εργαζόμενους και onboarding orientation για τους μελλοντικούς joiners.

NN Hellas: Ημέρα Καριέρας αποκλειστικά για άτομα με αυτισμό

Hμέρα καριέρας (Career Open Day) αφιερωμένη αποκλειστικά σε άτομα με αυτισμό, οργάνωσε, την Τετάρτη 22 Μαΐου, η ΝΝ Hellas στα κεντρικά της γραφεία, στο πλαίσιο του προγράμματος JobsLink, το οποίο έχεις ως στόχο να βοηθήσει ενήλικες στο φάσμα του αυτισμού να βρουν εργασία.

Ειδικότερα, 16 υποψήφιοι, περισσότεροι εκ των οποίων δεν είχαν περάσει ποτέ από μία συνέντευξη και κάποιοι δεν είχαν δει ποτέ από κοντά έναν σύγχρονο χώρο εργασίας, είχαν την ευκαιρία μιας βιωματικής εμπειρίας συνέντευξης. Χάρη στην εν λόγω δράση, τα συγκεκριμένα άτομα συνειδητοποίησαν πως δεν πρέπει να τους τρομάζει η διαδικασία συνέντευξης και πως πλέον υπάρχουν χώροι εργασίας που είναι και άνετοι και κατάλληλοι για άτομα στο φάσμα.

Τις συνεντεύξεις πραγματοποίησαν η Έλενα Δάρα, HR Generalist και η Δάφνη Ντόβα, HR Business Partner, της ΝΝ Hellas, ενώ η πρωτοβουλία υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Μιχάλη Μάγκο, Ψυχολόγο, από τον Ελληνικό Σύλλογο για το σύνδρομο Asperger (Ελ.σ.σ.Α.).

Συνεργασία Trasys Greece και WorkWell

Wellbeing Day στα γραφεία της οργάνωσε η Trasys Greece, εστιάζοντας στην υγεία και στην ευτυχία των ανθρώπων της.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία συνεργάστηκε με την WorkWell προκειμένου να προσφέρει στους εργαζομένους της 15λεπτα chair massages.

Η εν λόγω πρωτοβουλία έδωσε την ευκαιρία στους ανθρώπους της Trasys να χαλαρώσουν, να ανανεωθούν και να καταφέρουν να συγκεντρωθούν.

ManpowerGroup: Το 94% των εταιρειών δεν διαθέτει ταλέντα για τον «πράσινο» μετασχηματισμό

Σχεδόν 8 στις 10 εταιρείες αναπτύσσουν στρατηγικές ESG, ωστόσο το 94% των εταιρειών αναφέρει ότι δεν διαθέτει τα ταλέντα που χρειάζεται για να εφαρμόσει τα σχέδιά του, σύμφωνα με την έκθεση της ManpowerGroup «Η Πράσινη Επανάσταση στον Κόσμο της Απασχόλησης». Σύμφωνα δε, με πρόσφατη έρευνα του ομίλου με τίτλο «Πράσινος Μετασχηματισμός με Προτεραιότητα τον Άνθρωπο» σε περισσότερους από 5.000 εργαζόμενους σε επτά χώρες:

  • Οι white collars εργαζόμενοι αισθάνονται πιο αισιόδοξοι για τον «πράσινο» μετασχηματισμό. Ενώ το 70% των white collars εργαζομένων λέει ότι είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει τον «πράσινο» μετασχηματισμό, μόνο το 57% των blue collars εργαζομένων (χειρωνακτική εργασία ή τεχνικά επαγγέλματα) λέει το ίδιο. Επιπλέον, 1 στους 4 δεν είναι σίγουρος για το πώς θα τον επηρεάσει ο «πράσινος» μετασχηματισμός.
  • Οι «πράσινες» πιστοποιήσεις είναι σημαντικές για τους υποψηφίους. Το 62% όλων των εργαζομένων ερευνά την περιβαλλοντική φήμη ενός οργανισμού και 1 στους 3 λέει ότι επηρεάζει την απόφασή του να αποδεχτεί ή να απορρίψει μια προσφορά εργασίας. Το 75% θα διερευνήσει την περιβαλλοντική φήμη μια επιχείρησης και το 46% πιστεύει ότι θα επηρεάσει την πιθανότητα επιλογής ενός συγκεκριμένου εργοδότη.
  • Η εστίαση στις υποσχέσεις έναντι της προόδου οδήγησε στο να αισθάνονται ανησυχία οι εργαζόμενοι για τη δέσμευση των εργοδοτών τους στην «πράσινη» μετάβαση. Αν και το 66% είναι έτοιμο για την «πράσινη» μετάβαση, μόνο οι μισοί πιστεύουν ότι οι εργοδότες τους είναι πλήρως δεσμευμένοι ως προς αυτήν.
  • Ένας στους τρεις εργαζόμενους προβλέπει ότι ο «πράσινος» μετασχηματισμός θα έχει ως αποτέλεσμα αυξημένες προκλήσεις στην καθημερινή τους εργασία, ενώ πολλοί πιστεύουν ότι θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες, όπως αύξηση της ικανοποίησης από την εργασία, εφόσον έχουν τις απαραίτητες δεξιότητες. Το 23% πιστεύει ότι οι «πράσινες» θέσεις εργασίας θα έπρεπε να πληρώνονται καλύτερα, αλλά μόνο το 6% υποστηρίζει ότι αυτό είναι προς το παρόν ο κανόνας.
  • Υπάρχει διαίρεση ηλικιακών ομάδων. Η Gen Z και οι Millennials οδηγούν την προσπάθεια για την αισιόδοξη προοπτική: Tο 71% της Gen Z και το 60% των Millennials πιστεύουν ότι η «πράσινη» μετάβαση θα βελτιώσει την επαγγελματική τους ζωή. Η δημιουργία ευκαιριών καριέρας είναι ένα μείζον πλεονέκτημα, με το 35% της Gen Z και το 34% των Millennials να το θεωρούν σημαντικό πλεονέκτημα.
  • Οι εργαζόμενοι πιστεύουν ότι οι «πράσινες» θέσεις εργασίας αξίζουν καλύτερες αποδοχές: Το 32% της γενιάς Z υποστηρίζει υψηλότερες αποδοχές στις «πράσινες» θέσεις εργασίας, με μόνο το 14% των Baby Boomers να συμφωνεί.

Ο ανθρώπινος παράγοντας στον «Πράσινο» Μετασχηματισμό
Ο αντίκτυπος του «πράσινου» μετασχηματισμού θα επικεντρωθεί κυρίως στην προσαρμογή των υπαρχόντων θέσεων εργασίας στις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, παρά στη δημιουργία εντελώς νέων θέσεων. Οι εργαζόμενοι το κατανοούν αυτό και το 47% ανέφερε την ενημέρωση σχετικά με το πώς η «πράσινη» μετάβαση θα επηρεάσει την τρέχουσα θέση εργασίας του ως πιο κρίσιμη «πράσινη» δεξιότητα, ενώ ακολουθούν οι δεξιότητες δημιουργικότητας και καινοτομίας (33%), δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και ανάλυσης (32%), δεξιότητες πληροφορικής και τεχνολογίας (26%), δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας (25%), ηγετικές και διοικητικές δεξιότητες (22%), ικανότητα οικοδόμησης συμμετοχικότητας και δικαιοσύνης (21%), ικανότητα αντιμετώπισης της προκατάληψης και της κοινωνικής αδικίας (20%).

JTI: Διπλή παρουσία στο συνέδριο της Νομικής Βιβλιοθήκης για τις «Σύγχρονες Εργασιακές Σχέσεις»

Με δύο στελέχη της συμμετείχε η JTI στο 2ο συνέδριο της Νομικής Βιβλιοθήκης, με τίτλο «Σύγχρονες Εργασιακές Σχέσεις» (“Where HR meets Legal”). Συγκεκριμένα, η Γεωργία Πετροπούλου, Legal Director της εταιρείας και του εργοστασίου της ΣΕΚΑΠ, συμμετείχε στο πάνελ «Οι αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις υπό το πρίσμα των σύγχρονων επιχειρησιακών αναγκών».

Ως νομική σύμβουλος των δύο επιχειρήσεων, η ίδια αναφέρθηκε στην παράλληλη απασχόληση, στην εργασία την 6η ημέρα και στις προκλήσεις στην υλοποίηση των νέων ρυθμίσεων, τόσο στο εργοστάσιο όσο και στην εταιρεία, τονίζοντας ότι «οι νέες αυτές ρυθμίσεις είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον οι επίσημες διευκρινίσεις».

Από την πλευρά του, ο Νίκος Χατζηνικολάου, P&C Director της JTI Hellas, στο πάνελ «Τα πρώτα πορίσματα από την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας και τις προκλήσεις της μισθοδοσία» σημείωσε ότι «η πρωτοβουλία της εφαρμογής είναι αξιέπαινη και προς τη σωστή κατεύθυνση» και πρόσθεσε πως «η μεγάλη ευκαιρία που εντοπίσαμε στη ΣΕΚΑΠ, το εργοστάσιο της JTI στην Ξάνθη, είναι η προσαρμογή της εργασιακής κουλτούρας στα νέα ψηφιακά δεδομένα.

«Έννοιες όπως η συνέπεια, η αντίληψη, η συνεργασία, ο προγραμματισμός και η καλή πίστη, είναι αυτές οι οποίες θα πρέπει να καλλιεργούνται σε κάθε σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον» κατέληξε.

IWG: Θετική για το περιβάλλον η υβριδική εργασία

Η IWG διενήργησε έρευνα σε περισσότερους από 500 CEOs και διαχειριστές εγκαταστάσεων σε επιχειρήσεις που έχουν υιοθετήσει πολιτικές υβριδικής εργασίας. Τα ευρήματα έδειξαν ότι ο μέσος όρος κατανάλωσης ενέργειας σε αυτές τις εταιρείες έχει μειωθεί κατά 19% από τότε που εισήγαγαν πολιτικές υβριδικής εργασίας, ωφελώντας τόσο στο περιβάλλον όσο και την κερδοφορία τους.

Η μελέτη, αναδεικνύει σημαντικά περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη για τις επιχειρήσεις που υιοθετούν το υβριδικό μοντέλο εργασίας και μετακινούνται από ακριβούς γραφειακούς χώρους στο κέντρο της πόλης σε μικρότερα περιφερειακά γραφεία και κτίρια συνεργασίας σε στρατηγικά σημεία κοντά στον τόπο κατοικίας των εργαζομένων.

To 44% των συμμετεχόντων έχει μειώσει τους παραδοσιακούς γραφειακούς χώρους κατά ένα τέταρτο (25%), με αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και των λειτουργικών του δαπανών, ενώ το 19% έχει καταφέρει να μειώσει τους γραφειακούς του χώρους κατά 26-50%. Ένα σημαντικό 84% δήλωσε ότι η υβριδική εργασία ήταν καθοριστική για τη μείωση της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας και του οικολογικού αποτυπώματος της εταιρείας, με περιθώρια ακόμη μεγαλύτερης μείωσης καθώς το 79% των επιχειρήσεων είναι πρόθυμο να εξερευνήσει επιπλέον τρόπους μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας, όπως με την συρρίκνωση των χώρων εργασίας ή την παροχή πρόσβασης στους εργαζομένους σε ευέλικτους χώρους εργασίας.

Οι μικρότεροι, περιφερειακοί ευέλικτοι χώροι εργασίας διαθέτουν υψηλότερα ποσοστά πληρότητας και, συνεπώς, χαμηλότερες εκπομπές ανά εργαζόμενο. Μια προηγούμενη έρευνα της IWG είχε δείξει ότι μόνο 1 στους 5 θα ταξίδευε για περισσότερο από 30 λεπτά καθημερινά για να πάει στη δουλειά του, ενώ το 60% θέλει να εργάζεται σε απόσταση μικρότερη των 15 λεπτών από το σπίτι του.

Τέλος, προηγούμενη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) που πραγματοποιήθηκε από την IWG και την ARUP είχε δείξει ότι η εργασία πιο κοντά στο σπίτι μπορεί να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα έως και 70% στο Μάντσεστερ (Ηνωμένο Βασίλειο), 87% στο Λος Άντζελες (ΗΠΑ), 82% στη Νέα Υόρκη, και σχεδόν 90% στην Ατλάντα, κυρίως λόγω της μείωσης των εκπομπών των κτιρίων και των μεταφορών.

Westnet: Δημιούργησε το πρώτο «AUX Experience Center»

Το πρώτο «AUX Experience Center» στην Αθήνα εγκαινιάζει η Westnet, ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος της AUX στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο που προσφέρει εξειδικευμένη εκπαίδευση και υποστήριξη στους επαγγελματίες του κλάδου της θέρμανσης/ψύξης, ενισχύοντας την τεχνογνωσία και τις δεξιότητές τους στην εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση κλιματιστικών, αντλιών θερμότητας και φωτοβολταϊκών συστημάτων.

Ειδικότερα, στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο στις εγκαταστάσεις Service της Westnet στο Νέο Ψυχικό, οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν εξειδικευμένα τεχνικά σεμινάρια από την έμπειρη ομάδα Μηχανικών της εταιρείας, ενώ το «AUX Experience Center» διαθέτει και ένα πλήρως εξοπλισμένο showroom.

«Με στόχο να φέρουμε προστιθέμενη αξία στους συνεργάτες μας, εγκαινιάζουμε το AUX Experience Center παρέχοντας πρόσβαση σε εξειδικευμένη τεχνογνωσία σε έναν κλάδο που το έχει πραγματικά ανάγκη. Τα τεχνικά σεμινάρια απευθύνονται σε κάθε επαγγελματία του χώρου που ενδιαφέρεται να εκπαιδευτεί στις αντλίες θερμότητας, την πλέον ανταγωνιστική λύση σήμερα για την κάλυψη των αναγκών θέρμανσης, ψύξης και παραγωγής ζεστών νερών χρήσης, αναδεικνύοντας παράλληλα τη μεγάλη δυναμική του brand AUX» δήλωσε, ο Ηλίας Ρίζος, Εμπορικός Διευθυντής του τμήματος Κλιματισμού της Westnet.

Κ. Μητσοτάκης: Κατά 20 μονάδες υποχώρησε η ανεργία στους νέους έως 24 ετών

«Για πρώτη φορά μετά το 2011, δηλαδή εδώ και 13 χρόνια, ο αριθμός των ανέργων στη χώρα μας έπεσε κάτω από τις 900.000. Από το 2019 έως σήμερα η ανεργία έχει πέσει σχεδόν κατά 8,4 μονάδες». Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην καθιερωμένη εβδομαδιαία ανάρτησή του στα social media.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε, στους άνδρες η ανεργία μειώθηκε κατά 7,4 μονάδες, στις γυναίκες έπεσε σχεδόν κατά 10 μονάδες, ενώ στους νέους έως 24 ετών η ανεργία έχει υποχωρήσει κατά 20 μονάδες τα τελευταία πέντε χρόνια. Όπως είπε, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η ελληνική αγορά εργασίας σταδιακά απομακρύνεται από μια αγορά χαμηλών μισθών και αυξάνει σημαντικά το μερίδιο των εργαζομένων που λαμβάνουν καλύτερους μισθούς.

Και η ανάρτηση του Πρωθυπουργού καταλήγει: «Έως το 2019, η πολυπληθέστερη μισθολογική κατηγορία ήταν όσοι είχαν μισθούς κάτω των 700 ευρώ. Σήμερα, η πολυπληθέστερη μισθολογική κατηγορία είναι αυτή μεταξύ 1.000 και 3.000 ευρώ. Είμαστε ευχαριστημένοι; Κατηγορηματικά λέω όχι. Γι’ αυτό και ο στόχος της κυβέρνησης σε αυτή τη θητεία είναι οι θέσεις εργασίας να αυξηθούν κατά πολύ, να βελτιωθούν ποιοτικά με ακόμα καλύτερες απολαβές για τους εργαζομένους, με αύξηση του κατώτατου μισθού στα 950 ευρώ και του μέσου μισθού στα 1500 ευρώ ως το τέλος της τετραετίας».

Βασ. Σπανάκης: 55.000 νέες θέσεις εργασίας στο κλάδο των κατασκευών

Η προοπτική ισχυρής ανάπτυξης της εγχώριας κατασκευαστικής δραστηριότητας τα αμέσως επόμενα χρόνια αναμένεται να οδηγήσει στη δημιουργία περίπου 55.000 νέων θέσεων εργασίας στον κατασκευαστικό κλάδο τόνισε ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Βασίλης Σπανάκης μιλώντας σε πάνελ, με θέμα: «Αγορά εργασίας: Έλλειψη τεχνικού προσωπικού στον κατασκευαστικό κλάδο» στο πλαίσιο της 2ης Διεθνούς Έκθεσης «Μηχανήματα Έργων».

Συγκεκριμένα, ο Υφυπουργός Εργασίας στη διάρκεια της παρέμβασής του, μεταξύ άλλων, είπε: «Η προοπτική ισχυρής ανάπτυξης της εγχώριας κατασκευαστικής δραστηριότητας τα αμέσως επόμενα χρόνια αναμένεται να δημιουργήσει πρόσθετες ανάγκες σε εργατικό δυναμικό διαφόρων ειδικοτήτων. Κάτι τέτοιο σημαίνει, ότι το σύνολο των εργαζομένων στον κατασκευαστικό κλάδο θα αυξηθεί μέσα στην επόμενη διετία σε περίπου 250.000 (σύμφωνα με την πρόσφατη μελέτη του ΙΟΒΕ), επίπεδο που είναι κατά 50 έως 55 χιλιάδες εργαζομένους υψηλότερο σε σύγκριση με το σύνολο της απασχόλησης το 2022».

Ο Υφυπουργός Εργασίας αναφερόμενος σε θέματα υγείας και ασφάλειας στην εργασία, στον κατασκευαστικό κλάδο, αναφέρθηκε σε σειρά πρωτοβουλιών της κυβέρνησης, αναφέροντας τα εξής: «Με στόχο τη μέγιστη ασφάλεια των εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένων αυτών του κατασκευαστικού κλάδου προχωρήσαμε σε σειρά θεσμικών πρωτοβουλιών, όπως: 1) προβλέψαμε με υπουργική απόφαση την υποχρεωτική παύση των εργασιών σε βαριές εξωτερικές εργασίες στη βάση αντικειμενικών κριτηρίων θερμικής επιβάρυνσης, 2) ενδυναμώσαμε το σώμα των τεχνικών ασφαλείας στο πεδίο της πρόληψης και της προστασίας, 3) επικαιροποιήσαμε για πρώτη φορά μετά από 35 χρόνια του κατάλογο των ειδικοτήτων που μπορούν να ασκήσουν καθήκοντα Τεχνικού Ασφαλείας, 4) ενισχύσαμε το ρόλο των Ιατρών Εργασίας και 5) αναβαθμίσαμε το επίπεδο επίβλεψης της υγείας των εργαζομένων και διευκολύναμε το έργο των ιατρών εργασίας ορίζοντας με Εγκύκλιο συγκεκριμένες κατευθύνσεις για το περιεχόμενο και τον τρόπο τήρησης του Ατομικού Ιατρικού Φακέλου των Εργαζομένων».