Φ. Καραβίας, Eurobank: Έμφαση στη στήριξη της οικογένειας θα δίνει η νέα ΕΣΣΕ

Με επιστολή του προς τους εργαζόμενους της Eurobank, ο Διευθύνων Σύμβουλος της τράπεζας, Φωκίων Καραβίας τόνισε τις δράσεις του οργανισμού προς την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος της χώρας, με την παροχή κινήτρων προς τους εργαζόμενους για την ενίσχυση της οικογένειάς τους και την μείωση της υπογεννητικότητας. Όπως επισημαίνει ο ίδιος, το όχημα των σχετικών δράσεων της τράπεζας είναι το Πρόγραμμα Μπροστά για την Οικογένεια, στο πλαίσιο του οποίου η Eurobank συνεργάζεται με εταίρους υψηλού κύρους με βαθύ κοινωνικό αποτύπωμα, όπως η BeLive για την εξωσωματική γονιμοποίηση, η «Αποστολή» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών και η ένωση «Μαζί για το Παιδί». «Έχουμε εστιάσει τις δράσεις μας στην Ανατολική ακριτική Ελλάδα, από τον Έβρο μέχρι το Καστελλόριζο και διευρύνουμε διαρκώς τις σχετικές ενέργειες. Πριν από λίγες ημέρες ανακοινώσαμε ότι παρέχουμε ένα νέο στεγαστικό δάνειο για τρίτεκνες και πλέον οικογένειες στις συγκεκριμένες περιοχές με εξαιρετικά ελκυστικούς όρους» επισήμανε χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με τον Φ. Καραβία, η Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που θα υπογραφεί με το αντιπροσωπευτικό σωματείο εντός Ιουνίου θα περιλαμβάνει σειρά νέων παροχών και αναπροσαρμογών σε ήδη υπάρχουσες, οι οποίες θα έχουν αναδρομική ισχύ από 1 Ιανουαρίου 2024. Συγκεκριμένα θα περιλαμβάνει τα εξής:

  • 25.000-30.000 ευρώ άπαξ για κάθε παιδί, το επίδομα για τον νέο πολύτεκνο: Οι εργαζόμενοι που θα αποκτήσουν το 3ο παιδί θα λαμβάνουν άπαξ το ποσό των 25.000 ευρώ, με την απόκτηση 4ου παιδιού 30.000 ευρώ και με κάθε επιπλέον παιδί 30.000 ευρώ για το κάθε ένα. Δηλαδή ένας εργαζόμενος που θα αποκτήσει 4 παιδιά θα λάβει από την τράπεζα συνολικά 55.000 ευρώ, ως επίδομα πολυτέκνου.
  • Αύξηση από 50% έως 317% για τους ήδη υπάρχοντες τρίτεκνους και πολύτεκνους εργαζόμενους. Το ετήσιο επίδομα των υπαρχόντων πολυτέκνων θα συνεχίσει να καταβάλλεται μηνιαία έως τα 18 ή 25 έτη και αναπροσαρμόζεται ως εξής:

«Η απόφαση για την απόκτηση ενός παιδιού είναι προσωπική και οικογενειακή. Η δική μας υποχρέωση και βούληση είναι, για όσους την πάρουν, να την κάνουμε όσο πιο εύκολη γίνεται και να ξέρουν πως θα είμαστε πάντοτε δίπλα τους» κατέληξε στην επιστολή του ο Διευθύνων Σύμβουλος της τράπεζας.

Πώς εξασφαλίζετε την επιτυχία των νέων μάνατζερ στον οργανισμό σας;

Έρευνα δείχνει ότι μόνο το 34% των νέων μάνατζερ πετυχαίνει στον νέο του ρόλο και συμβάλλει στην επιτυχία του οργανισμού του!

Υπάρχουν πολλές και διαφορετικές επιλογές για να σχεδιάσετε και να υλοποιήσετε μια παρέμβαση ανάπτυξης νέων μάνατζερ.

Η λύση που προτείνουμε εδώ είναι για τις περιπτώσεις που:

  1. Δεν υπάρχει επαρκής αριθμός ατόμων για τη δημιουργία ομάδας.
  2. Υπάρχουν περιορισμοί στον προϋπολογισμό.
  3. Ο χρόνος είναι περιορισμένος.

Το ψηφιακό πρόγραμμα Blanchard Management Essentials® διάρκειας 2,5 ωρών, βασισμένο στο βιβλίο «Ο Μάνατζερ του Ενός Λεπτού», είναι σχεδιασμένο για να βοηθήσει νέους μάνατζερ να κάνουν τη μετάβαση στον νέο τους ρόλο με αποτελεσματικό και πρακτικό τρόπο, κατανοώντας πώς αλλάζoυν οι στόχοι, οι σχέσεις και η επίδραση που έχουν.

kariera.gr: Οι 10 πιο ελκυστικές εταιρείες λιανικής στην Ελλάδα

Τα ευρήματα της μελέτης του τμήματος Employer Branding Solutions δημοσιοποίησε το kariera.gr, η οποία αναδεικνύει τους εργοδότες επιλογής στη λιανική, όπως αυτοί επιλέχθηκαν από τους υποψήφιους και επαγγελματίες του κλάδου στην Ελλάδα.

Ειδικότερα, η εταιρεία αξιολόγησε 86 εταιρείες, βάσει τεσσάρων πυλώνων: Τι ξεχωρίζει τον κάθε εργοδότη (Employer Value Proposition), Συνέπεια και συνοχή στην παρουσία σε κανάλια προβολής (Channel Effectiveness), Career Site και Candidate Experience. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε έρευνα, με 1805 επαγγελματίες και πιθανούς υποψηφίους του κλάδου της να ρίχνουν φως στο τι είναι αυτό που πραγματικά κάνει ελκυστικό έναν εργοδότη, κατηγοριοποιώντας τις 86 εταιρείες σύμφωνα με 8 διαφορετικά κριτήρια: Εργασιακό Περιβάλλον, Ευκαιρίες Εξέλιξης & Ανάπτυξης, Κοινωνική Ευθύνη, Μισθοί/Παροχές, Εργασιακή Ασφάλεια, Ακεραιότητα Οράματος & Αξιών, Ισορροπία Επαγγελματικής και Προσωπικής ζωής, Εξωστρέφεια στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

Ως εκ τούτου, το top 10 διαμορφώθηκε ως εξής: 1. Σκλαβενίτης, 2. Lidl Ελλάς, 3. ΑΒ Βασιλόπουλος, 4. Vodafone, 5. adidas Hellas, 6. ΙΚΕΑ, 7. Toyota Ελλάς (μέλος του Ομίλου Inchcape), 8. Διαμαντής Μασούτης, 9. Avis Greece και 10. Κωτσόβολος. Σημειώνεται πως, σύμφωνα με την έρευνα, το 69,7% των εργαζομέν θα παραιτούνταν λόγω μη ικανοποιητικού εργασιακού περιβάλλοντος, ενώ το 95,7% ακόμη και αν δεν αναζητούσε μια νέα θέση εργασίας, θα εξέταζε μια πρόταση από μια εταιρεία με καλή φήμη. Επιπλέον, το 73,6% αναζητά πληροφορίες για την εταιρεία από άτομα που την γνωρίζουν ως εργοδότη.

Όσον αφορά στις εταιρείες, το 34,9% δήλωσε ότι αναλύει τις παροχές στους εργαζομένους του, το 13,9% το πώς θα γίνει η πρόσληψη στο career site του και το 15,1% τα προγράμματα για νέους αποφοίτους, αλλά και τα internships που προσφέρει.

Δ. Μιχαηλίδου: Συζήτηση στη Νάξο για τις ελλείψεις εργαζομένων σε τουρισμό

«Το πρόβλημα εύρεσης εργαζομένων στον τουρισμό και στον κλάδο της εστίασης είναι υπαρκτό και ως Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης δεσμευόμαστε ότι θα κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για να το αντιμετωπίσουμε.

Στηρίζουμε τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις προς όφελος της εθνικής οικονομίας». Αυτό δήλωσε μεταξύ άλλων η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δόμνα Μιχαηλίδου από τη Νάξο όπου βρέθηκε μεταξύ άλλων, μαζί με τον Γενικό Γραμματέα του ΕΟΤ, Δημήτρη Φραγκάκη και τον Διοικητή της ΔΥΠΑ, Σπύρο Πρωτοψάλτη.

Η έλλειψη εργαζομένων, που επηρεάζει βασικούς κλάδους της οικονομίας όπως τον τουρισμό, την εστίαση και την αγροτική παραγωγή, βρέθηκε στο επίκεντρο της ανοικτής συζήτησης που έγινε στο Δημαρχιακό Μέγαρο του νησιού παρουσία εκπροσώπων επαγγελματικών φορέων, επιχειρηματιών και εργαζομένων.

Βάσια Μπιρλιράκη, CEO, EY ZHN Greece: «Η επένδυση στο wellbeing είναι η πιο σοφή και win-win επιλογή»

H Βάσια Μπιρλιράκη, CEO της EY ΖΗΝ Greece, μιλά στο Workforce για το B2Run AΘens 2024, τη σημασία της επένδυσης των εταιρειών στο wellbeing των εργαζομένων, αλλά και τις επόμενες δράσεις που ετοιμάζει η EY ZHN Greece.

Στις 18 Ιουνίου θα λάβει χώρα το B2Run AΘens 2024. Ποια ανάγκη καλύπτει ο αγώνας και τι νέο υπάρχει φέτος;

To B2Run είναι ένα πολύ επιτυχημένο διεθνές concept, το οποίο συνδυάζει ουσιαστικά το τρέξιμο με το team bonding και το party. Ξεκίνησε πριν από 16 χρόνια στη Γερμανία και έχει γίνει πια θεσμός για τον εταιρικό κόσμο σε παγκόσμιο επίπεδo, αφού απαντά σε μία από τις σημαντικότερες ανάγκες που έχει μια εταιρεία: να συσφίξει τις σχέσεις μεταξύ των εργαζομένων της και να καλλιεργήσει μια κουλτούρα που θα βασίζεται στην ομαδικότητα, στη συνεργασία, στην αλληλοϋποστήριξη και στον σεβασμό. Στις 18 Ιουνίου, σας περιμένουμε στο B2Run Aθens 2024 που διοργανώνεται για 4η χρονιά από την EY ZHN Greece. Καλούμε τις εταιρείες να φτιάξουν την Ομάδα τους, να ορίσουν τον Team Captain τους και εκείνη την Τρίτη να ξεχάσουν για λίγο deadlines και υποχρεώσεις, να φορέσουν τα αθλητικά τους και τα εταιρικά μπλουζάκια τους και να βρεθούν στο εμβληματικό στάδιο του ΟΑΚΑ, μαζί με τους συναδέλφους τους. Η δρομική διαδρομή είναι μόλις 5km, ώστε να μπορούν όλοι να συμμετέχουν, ο καθένας με τον ρυθμό του, ενώ και φέτος, μετά τον τερματισμό, θα ακολουθήσει ένα μεγάλο Party με street food επιλογές, την μπάντα 48 Ώρες, παιχνίδια, όπως bowling, σκοποβολή, ποδοσφαιράκι κ.ά., αλλά και τις ατομικές και ομαδικές βραβεύσεις.

Κάθε χρόνο η ανταπόκριση των εταιρειών και των εργαζομένων είναι όλο και μεγαλύτερη.

Πώς εξηγείται η αυξανόμενη αυτή τάση;

Οι εταιρείες σήμερα επενδύουν όλο και περισσότερο σε πρωτοβουλίες που ενισχύουν το ομαδικό πνεύμα και καλλιεργούν ισχυρούς δεσμούς και ένα ευχάριστο κλίμα μεταξύ των εργαζομένων. Αντιλαμβάνονται την ανάγκη των ανθρώπων τους για wellbeing και περισσότερο ελεύθερο χρόνο, επενδύοντας όλο και περισσότερο σε δράσεις που μπορούν να συμβάλλουν σε μία καλύτερη και πιο ποιοτική καθημερινότητα. Μια τέτοια δράση είναι και το B2Run, καθώς χαρίζει ψυχική και σωματική ευεξία, ενώ παράλληλα έχει και έντονο team building χαρακτήρα. Χρόνο με τον χρόνο, η ανταπόκριση των εταιρειών γίνεται όλο και μεγαλύτερη και οι συμμετοχές αυξάνονται εκθετικά, αλλά αυτό που πραγματικά μας χαροποιεί είναι ότι έχουμε πολλές εταιρείες που συμμετείχαν στην 1η διοργάνωση το 2019 και από τότε μάς ακολουθούν πιστά κάθε χρόνο. Είναι πολύ σημαντικό να βλέπεις ότι η ιδέα που οραματίστηκες τελικά λειτουργεί και στην πράξη. Φέτος, θα υποδεχτούμε στην αρένα του ΟΑΚΑ πάνω από 85 εταιρείες και 2000 συμμετέχοντες.

Γιατί είναι σημαντικό οι εταιρείες να επενδύουν στο Wellbeing των ανθρώπων τους και πώς συμβάλλει η EY ZHN Greece προς αυτήν την κατεύθυνση;

Είναι γνωστό ότι όσο πιο υγιής και χαρούμενος είναι κάποιος, όχι μόνο είναι πιο αποδοτικός στην εργασία του, αλλά και πιο ισορροπημένος τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Σε μια εποχή που το burnout και το άγχος χτυπάνε κόκκινο, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να μπορείς να αισθάνεσαι καλά -σωματικά, ψυχικά και συναισθηματικά- ώστε να ανταποκρίνεσαι αποτελεσματικά στις απαιτήσεις της καθημερινότητας. Καθώς ως ΕΥ ΖΗΝ Greece, έχουμε οργανώσει εκατοντάδες events, σεμινάρια και εταιρικές δράσεις, συμβουλεύουμε πάντα τις εταιρείες-πελάτες μας να επενδύουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν την υγεία και την ευεξία και μπορούν να μειώσουν σημαντικά το εργασιακό άγχος, προλαβαίνοντας την επαγγελματική εξουθένωση. Μην ξεχνάτε ότι, όσο βελτιώνεται το ηθικό και η αυτοεικόνα ενός εργαζόμενου, τόσο ενισχύεται και η αφοσίωση και ο ενθουσιασμός που αισθάνεται για τον εργοδότη του. Οι άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό asset μιας εταιρείας και η επένδυση στο well-being τους είναι η πιο σοφή και win-win επιλογή.

Ποιες είναι οι επόμενες δράσεις που ετοιμάζετε;

H EY ZHN Greece έχει στο ενεργητικό της άλλα δυο σπουδαία αθλητικά events. To IRONMAN® 70.3® Greece, παγκόσμιο αγώνα τριάθλου που θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο, για 5η χρονιά, στη χώρα μας, στην ανανεωμένη πλαζ της Βάρκιζας. Με φανατικό κοινό από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ο αγώνας φέτος θα εμπλουτιστεί με νέες παράλληλες εκδηλώσεις, κάνοντας το τρίαθλο ένα άθλημα προσιτό σε όλους.

Η 2η μεγάλη μας διοργάνωση είναι το L’Étape Greece by Tour de France, ο κορυφαίος ποδηλατικός αγώνας, που βασίζεται στα διεθνή πρότυπα του θρυλικού Tour de France!

Ο επόμενος αγώνας θα γίνει το 2025 και σύντομα θα μπορούμε να μοιραστούμε μαζί σας περισσότερες λεπτομέρειες.

Επιτακτική ανάγκη να γεφυρωθεί το χάσμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας

Χρειάζονται σημαντικές παρεμβάσεις για να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας, αλλά και για να αποκτήσει η χώρα το εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό που είναι απαραίτητο για τον μετασχηματισμό και την επανεκκίνηση της οικονομίας. Αυτό προκύπτει από τη μελέτη της ΕΥ Ελλάδος, του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και της Endeavor Greece, με τίτλο «Mind the Gap: Γεφυρώνοντας το χάσμα μεταξύ Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Αγοράς Εργασίας».

Η μελέτη διαπιστώνει ότι το ποσοστό του πληθυσμού με ανώτατη εκπαίδευση στην Ελλάδα το 2020, στην ηλικιακή ομάδα 24-34, βρισκόταν κοντά στα μέσα ευρωπαϊκά επίπεδα, ενώ στις μεγαλύτερες ηλικίες το ποσοστό υπολειπόταν των αντίστοιχων επιδόσεων χωρών της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Αντιθέτως, το ποσοστό του φοιτητικού πληθυσμού στον συνολικό πληθυσμό της χώρας (7,51%) είναι σχεδόν διπλάσιο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (4,03%), εξαιτίας κυρίως του ρυθμού αποφοίτησης που είναι ο χαμηλότερος στην ΕΕ. Ανησυχητικό είναι ακόμα ότι το ποσοστό απασχόλησης των αποφοίτων των ΑΕΙ στην Ελλάδα για την ηλικιακή ομάδα 25-64 (75,4%), είναι το χαμηλότερο μεταξύ των 27 χωρών της ΕΕ, ενώ στην ηλικιακή ομάδα 25-34, η εικόνα επιδεινώνεται περαιτέρω.

Επιπρόσθετα, η μελέτη διαπιστώνει ότι από τα 430 πανεπιστημιακά τμήματα της χώρας, μόνο το 51% είναι προσανατολισμένο στο παραγωγικό αναπτυξιακό άλμα της Ελλάδας, παρέχοντας άμεσες προοπτικές απασχόλησης στην ιδιωτική οικονομία, ενώ σε 42 τμήματα οι απόφοιτοι έχουν ως κύρια (ή μοναδική) επαγγελματική αποκατάσταση μια θέση στο Δημόσιο. Επίσης, το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024, το 30,7% των τμημάτων έδινε έμφαση στις σπουδές STEM, ωστόσο παρατηρείται ακόμη έλλειψη αποφοίτων στην πληροφορική.

ΜΕΒΓΑΛ: Υποτροφία για τα παιδιά των παραγωγών συνεργατών της

Υποτροφία για σπουδές στην ειδικότητα «Διαχειριστής συστημάτων εκτροφής αγροτικών ζώων» της Ιδιωτικής Σχολής Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, προκηρύσσει η ΜΕΒΓΑΛ.

Ειδικότερα, η εταιρεία καλύπτει το κόστος των διδάκτρων των δύο σχολικών ετών, 2024-2025 και 2025-2026, ενώ η εν λόγω υποτροφία αφορά αποκλειστικά στα παιδιά οικογενειών παραγωγών που έχουν συνάψει συμβόλαιο συνεργασίας με τη ΜΕΒΓΑΛ για τουλάχιστον έναν χρόνο.

Επισημαίνεται ότι οι υποψηφίοι θα πρέπει να φοιτούν τη σχολική χρονιά 2023-2024 στη Γ’ τάξη Λυκείου ή να είναι απόφοιτοι, ενώ θα κληθούν με τους γονείς τους σε προσωπική συνέντευξη με την Επιτροπή Εγγραφών της ΙΣΑΕΚ της Σχολής. Η προθεσμία υποβολής αίτησης είναι η 30η Ιουνίου.

Όμιλος Σαρακάκη: Επίσκεψη στο κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης της Οργάνωσης ΓΗ

Το κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης της Οργάνωσης ΓΗ επισκέφθηκαν οι εργαζόμενοι του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη και της Kinsen Europcar Greece για μία εθελοντική δράση με περιβαλλοντικό και κοινωνικό πρόσημο.

Ειδικότερα, οι άνθρωποι των εταιρειών περιηγήθηκαν στους Σταύλους των Αλόγων, στον Πύργο Βασιλίσσης και στον Λαχανόκηπο, ενώ έλαβαν μέρος και σε μία σειρά από εκπαιδευτικά βιωματικά workshops.

Έτσι, μαγείρεψαν 250 μερίδες φαγητού, οι οποίες δόθηκαν στη Μητρόπολη Ιλίου και στο στρατόπεδο Καποτά, αναβίωσαν το Κυριακάτικο τραπέζι, τρώγοντας όλοι μαζί, έμαθαν τις πολλαπλές θεραπευτικές χρήσεις γνωστών βοτάνων που χρησιμοποιούνται και στη μαγειρική και τέλος ενημερώθηκαν για την κομποστοποίηση, αλλά και το Food Waste.