Συνεργασία Seaven-Tanker & Dry Management και HR Psychology – Today

Σε μία νέα συνεργασία προχώρησαν η Seaven-Tanker & Dry Management και η HR Psychology – Today, στο πλαίσιο της οποίας η HR Psychology -Today πραγματοποιεί μία σειρά από σεμινάρια με θέμα «Mental Health Awareness And Management, Stress Management and Psychological First Aid».

Στόχος των εν λόγω σεμιναρίων είναι η ευαισθητοποίηση των εργαζομένων της Seaven σχετικά με τις απαραίτητες δεξιότητες που απαιτούνται για την αντιμετώπιση των ψυχολογικών προκλήσεων στον χώρο εργασίας και ειδικότερα στον κλάδο της Ναυτιλίας.

Έτσι, οι συμμετέχοντες μαθαίνουν το πώς να αναγνωρίζουν τα σημάδια της ψυχολογικής δυσφορίας, τις βασικές αρχές παροχής πρώτων βοηθειών ψυχικής υγείας, αλλά και αποτελεσματικές τεχνικές διαχείρισης του άγχους.

Επισημαίνεται ότι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία εμπίπτει στο πλαίσιο των πολιτικών της Seaven που προάγουν την υγεία και ευεξία των εργαζομένων στο γραφείο και στο πλοίο και συμβάλει ουσιαστικά στην ενίσχυση της ψυχικής υγείας και της ευεξίας των εργαζομένων της Seaven.

Kyknos: Αύξηση του μέσου όρου ωρών κατάρτισης ανά εργαζόμενο κατά 31%

Tα αποτελέσματα της 1ης Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης, η οποία αναφέρεται στις δραστηριότητες για την οικονομική χρήση 2022-2023, έδωσε στη δημοσιότητα η Kyknos. Σύμφωνα με αυτήν, η εταιρεία απασχολεί 108 μόνιμους και 300 εποχιακά εργαζόμενους, ενώ διαθέτει ισχυρή Πολιτική Εταιρικής Ηθικής και Πολιτική Καταπολέμησης Βίας και Παρενόχλησης στην Εργασία & Διαχείρισης Καταγγελιών.

Παράλληλα, όλοι οι μόνιμοι εργαζόμενοι έχουν ενημερωθεί για την πολιτική εταιρικής ηθικής της Kyknos, στην οποία αναφέρονται διάφορα θέματα διαφθοράς και δωροδοκίας. Επιπρόσθετα, βάσει της Έκθεσης, η αναλογία των γυναικών στο σύνολο των μόνιμων εργαζομένων είναι 21,3%, με στόχο αύξησης κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες το έτος 2023-2024, ενώ στην ανώτερη και ανώτατη διοίκηση της εταιρείας, υπάρχει ίση εκπροσώπηση των δύο φύλων ηλικίας 30-50 χρονών.

Όσον αφορά στον συνολικό αριθμό των εργαζομένων για το έτος 2022-2023, ενδεικτικό είναι ότι στους 278 εποχιακά εργαζόμενους, το 54% ήταν γυναίκες και το 46% άνδρες, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας απασχολείται εκτός Αττικής. Έτσι, για το έτος 2022-2023, το 81% των μόνιμων εργαζομένων της ήταν εκτός Αττικής. Επιπλέον, για το 2022-2023, η εταιρεία έχει αυξήσει τον μέσο όρο ωρών κατάρτισης ανά εργαζόμενο κατά 31% σε σχέση με το 2021-2022, ενώ στόχος για το 2023-2024 είναι η αύξηση των ωρών εκπαίδευσης και κατάρτισης εργαζομένων κατά 15%.

Παράταση για τους πρωταγωνιστές του Employee Wellbeing

Το μεγάλο ενδιαφέρον των στελεχών της αγοράς να αναδείξουν τους in-house επαγγελματίες που διακρίνονται για την αφοσίωση και τη συμβολή τους σε wellbeing πρωτοβουλίες, επιτάσσει την παράταση της προθεσμίας υποβολής προτάσεων για μία εβδομάδα!

Εγγραφείτε και εσείς στην πλατφόρμα και προτείνετε τους επαγγελματίες της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού που ξεχωρίζουν -κατά την άποψή σας- για τις καινοτόμες πρακτικές και τα προγράμματά τους για την ψυχική και σωματική ευημερία των εργαζομένων.

Μόνο εσείς γνωρίζετε ποιοι κάνουν τη διαφορά στον κλάδο σας! Υποβάλετε τις προτάσεις σας εδώ!

JOBmatch: Ξεπέρασαν τις 11.400 οι εγγραφές

Συνεχίζεται η μεγάλη ανταπόκριση στη νέα δωρεάν εφαρμογή και πλατφόρμα JOBmatch της ΔΥΠΑ για την άμεση διασύνδεση των επιχειρήσεων τουρισμού και εστίασης με όσους αναζητούν δουλειά σε συναφείς αντίστοιχες ειδικότητες, με συνολικά περισσότερες από 11.400 εγγραφές.

Στις τρεις πρώτες εβδομάδες λειτουργίας της, έχουν ήδη εγγραφεί 1.793 επιχειρήσεις και 9.622 πολίτες, 4.441 (46%) εκ των οποίων είναι άνεργοι, έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 12.300 matches (αντιστοιχίσεις) ανάμεσα σε επιχειρήσεις και υποψηφίους και έχουν ολοκληρωθεί 4.127 συνεντεύξεις, χωρίς καμία διαμεσολάβηση.

Οι 10 πρώτες περιοχές με βάση τον αριθμό επιχειρήσεων που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα, μέχρι σήμερα, είναι: Ρόδος, Κέρκυρα, Αθήνα (περιοχή Συντάγματος), Χανιά, Θάσος, Κως, Κεφαλονιά, Ηράκλειο Κρήτης, Κασσάνδρα και Θεσσαλονίκη (κέντρο).

Η πλατφόρμα JOBmatch.dypa.gov.gr παρέχει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να βλέπουν σε πραγματικό χρόνο ποιοι υποψήφιοι εργαζόμενοι ταιριάζουν στην αναζήτησή τους, ώστε να τους επιλέξουν και, στη συνέχεια, να προτείνουν ημέρα και ώρα συνέντευξης.

Παράλληλα, κάθε υποψήφιος ενημερώνεται άμεσα από την εφαρμογή JOBmatch, μόλις μία επιχείρηση τον επιλέξει για συνέντευξη και έχει την επιλογή αποδοχής ή απόρριψης της πρόσκλησης. Σε περίπτωση αποδοχής, η επιχείρηση βλέπει τα στοιχεία του και επικοινωνεί μαζί του για την πραγματοποίηση της συνέντευξης.

Allianz: Στη λίστα των 50 Most Sustainable Companies in Greece 2024

Στη λίστα «The 50 Most Sustainable Companies in Greece 2024», βρίσκεται η Allianz, σύμφωνα με τον Δείκτη Βιώσιμης Ανάπτυξης «The ESG Index in Greece», όπως αυτός ανακοινώθηκε για 7η συνεχή χρονιά από το QualityNet Foundation.

«Στην Allianz αναγνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι οι αρχές της κυκλικής οικονομίας να εφαρμόζονται από το σύνολο της επιχειρηματικής δραστηριότητας και δεσμευόμαστε να συμμορφωνόμαστε με τους διεθνείς κανονισμούς για τη βιωσιμότητα σε κάθε πτυχή της λειτουργίας μας, ώστε να συμβάλλουμε ενεργά στην προστασία του περιβάλλοντος, στη στήριξη της κοινωνίας και στην προώθηση της διαφάνειας και της υπεύθυνης διακυβέρνησης. Αυτή η διάκριση αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για εμάς και μας ενθαρρύνει να συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας για ένα βιώσιμο μέλλον, επενδύοντας στην καινοτομία και την ανάπτυξη που σέβεται τον πλανήτη και τους ανθρώπους του» δήλωσε σχετικά η Ισαβέλλα Βήτου, Chief Strategy & Integration Officer της εταιρείας.

Υπουργείο Εργασίας: Εγκύκλιος για την πρόληψη της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων

Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης εξέδωσε εγκύκλιο για την πρόληψη της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Πιο συγκεκριμένα, η εν λόγω εγκύκλιος προβλέπει:

  1. Διαλείμματα: Οργάνωση του χρόνου εργασίας με προγραμματισμό διαλειμμάτων κατάλληλης διάρκειας για τη μείωση της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων
  2. Προγραμματισμό Εργασιών: Εκτέλεση εργασιών που συνεπάγονται υψηλή θερμική καταπόνηση, κατά το δυνατόν, σε ώρες εκτός θερμοκρασιακών αιχμών.
  3. Μείωση ή παύση της απασχόλησης: Μείωση ή παύση εργασιών σε θερμικά επιβαρυμένους χώρους όπως μηχανοστάσια, χυτήρια, υαλουργεία, κεραμοποιεία, ναυπηγεία κ.ά., μεταξύ των ωρών 12.00-16.00.
  4. Διαμόρφωση χώρων διαλείμματος: Δημιουργία κατάλληλων χώρων διαλείμματος εξοπλισμένων με σύστημα κλιματισμού, σε συνεργασία με τον Τεχνικό Ασφάλειας, τον Ιατρό Εργασίας και εκπροσώπους των εργαζομένων.

    Επιπλέον, σε ό,τι αφορά τις υπαίθριες εργασίες προβλέπεται:

  5. Κατάλληλα καλύμματα και προστατευτικά μέσα: Παροχή κατάλληλων καλυμμάτων κεφαλής και προστατευτικών μέσων δέρματος.
  6. Σκιερά μέρη για διαλείμματα: Διαμόρφωση ή επιλογή σκιερού μέρους για διαλείμματα.
  7. Στέγαστρα για εργασίες: Διαμόρφωση ή επιλογή σκιερού μέρους ή κατασκευή κατάλληλων στεγάστρων για την εκτέλεση εργασιών, όπου αυτό είναι δυνατόν.
  8. Προγραμματισμός εργασιών: Προγραμματισμός των εργασιών έτσι ώστε οι πλέον επιβαρυμένες (π.χ. εργασίες ασφαλτόστρωσης) να γίνονται τις ώρες που οι θερμοκρασίες είναι χαμηλότερες.
  9. Μείωση απασχόλησης ή παύση εργασιών: Μείωση της απασχόλησης ή/και παύση εργασιών κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ των ωρών 12.00-16.00 σε χειρωνακτικές εργασίες που εκτελούνται σε εξωτερικό χώρο. Ενδεικτικά αναφέρονται: οι εργασίες σε τεχνικά και οικοδομικά έργα, εργοτάξια, διανομή και μεταφορά προϊόντων και αντικειμένων με δίτροχο όχημα, πατίνι, τροχοπέδιλα κ.α. (delivery). Εφόσον εφαρμοστεί το μέτρο της παύσης εργασιών διανομής, μπορεί να διατηρείται ενεργή η επιλογή της παραγγελιοληψίας με παραλαβή του χρήστη απευθείας από το κατάστημα (takeaway), καθώς και ενδεχόμενη δυνατότητα να εκτελείται διανομή με οχήματα ιδιωτικής χρήσης εκτός των δίκυκλων και λοιπών μέσων.
  10. Ειδική πρόβλεψη για τις εγκαταστάσεις χυτηρίων και μεταλλουργίες: Πέραν της συσσώρευσης θερμότητας από την άμεση ηλιακή ακτινοβολία υπό συνθήκες καύσωνα – για την αντιμετώπιση της οποίας προβλέπεται η χρήση καλυμμάτων κεφαλής και αυχένα και άλλων προστατευτικών μέσων του δέρματος, π.χ. αντηλιακών κρεμών – οι υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος κατά το θέρος αποτελούν πρόσθετο επιβαρυντικό παράγοντα για τους εργαζόμενους που εκτίθενται ήδη σε ακτινοβολούμενη θερμότητα λόγω της παραγωγικής διαδικασίας (π.χ. σε εγκαταστάσεις χυτηρίων και μεταλλουργίες). Για τις περιπτώσεις τέτοιων δυσμενών συνθηκών στους χώρους εργασίας διατίθενται, ούτως ή άλλως, μια σειρά από μέσα ατομικής προστασίας μερών ή ολόκληρου του σώματος (π.χ. σκούρα γυαλιά προστασίας των οφθαλμών σε κλιβάνους βιομηχανιών τροφίμων, ασπίδες προστασίας του προσώπου, ολόσωμες θερμομονωτικές στολές κ.ά.), τα οποία ο εργοδότης οφείλει να χορηγεί στους εργαζόμενους αφού πρώτα λάβει υπόψη του την έγγραφη γνώμη του Τεχνικού Ασφαλείας και του Ιατρού Εργασίας (αν προβλέπεται) και αξιολογήσει κατά πόσον ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της εργασίας.

Ioniki: Εκδρομή στην Απολυμένη Πέτρα

Εκδρομή στην Απολυμένη Πέτρα πραγματοποίησε, την Κυριακή 2 Ιουνίου, η Ioniki, με σκοπό την ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ των εργαζομένων και την προώθηση της συνεργασίας όλης της ομάδας.

Ειδικότερα, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε πεζοπορία, ομαδικά παιχνίδια και διαδραστικά εργαστήρια, ενισχύοντας το πνεύμα συνεργασίας και την εμπιστοσύνη μεταξύ τους, ενώ η εκδρομή αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για γνωριμία και ανταλλαγή εμπειριών σε ένα διαφορετικό περιβάλλον, εκτός της εργασίας.

Ikea: Προσέγγιση νέων εργαζομένων μέσω… Roblox

Μία νέα πρακτική προσέγγισης εργαζομένων ακολουθεί η Ikea, με τη δημιουργία ενός εικονικού καταστήματος στο Roblox. Ειδικότερα, μέσω της νέας της καμπάνιας με τίτλο «Careers Done Different», η εταιρεία σε πρώτη φάση καλεί τους παίκτες του Roblox να υποβάλουν αίτηση για αμειβόμενες θέσεις στο virtual κατάστημά της εντός του παιχνιδιού, προκειμένου να γνωρίσουν τις δυνατότητες που μπορεί να τους ανοίξει μια καριέρα στην Ikea, με διασκεδαστικό και ελκυστικό τρόπο.

«Μόλις ανοίξει το Ikea στο Roblox, οι παίκτες (και εμείς) θα είναι σε θέση να εκτιμήσουν την εμπειρία των εργαζομένων με τρόπους που ποτέ δεν μπορέσαμε να κάνουμε με το παραδοσιακό recruitment marketing» αναφέρει η Kemi Anthony, Μarketing Communications Manager της Ikea UK και συμπλήρωσε: «Το εικονικό κατάστημα θα ανοίξει στις 24 Ιουνίου και η εμπειρία θα επιτρέπει στους παίκτες να εναλλάσσονται μεταξύ τμημάτων, με τα avatars τους να αποκτούν εμπειρία, αντικατοπτρίζοντας την ευέλικτη εξέλιξη της καριέρας της Ikea».

Επισημαίνεται, τέλος πως, παρότι το Roblox παίζουν συνήθως άτομα κάτω των 12 ετών, σύμφωνα με τη Statista, το 42% των παικτών είναι ηλικίας 17 έως 24 και 25+ ετών, στους οποίους στοχεύει η εν λόγω καμπάνια.

(Πηγή: Marketing Week)

Handelsblatt: Πρόβλημα για την Ελλάδα η έλλειψη ειδικευμένων εργαζόμενων

«Σε καμία άλλη χώρα της Ε.Ε. δεν εργάζονται οι άνθρωποι τόσο όσο στην Ελλάδα. Και τώρα θα εργάζονται ακόμη περισσότερο. Καθώς οι ειδικευμένοι εργαζόμενοι σπανίζουν ολοένα και περισσότερο, η συντηρητική κυβέρνηση θεσπίζει από την 1η Ιουλίου την εξαήμερη εργασία», αναφέρει η γερμανική οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt, προσθέτοντας πως «στην Ελλάδα υπάρχει έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, παρ’ ότι η χώρα έχει το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό ανεργίας στην ΕΕ μετά την Ισπανία».

Όπως επισημαίνει η Handelsblatt, «η έλλειψη ειδικευμένων εργαζόμενων στην Ελλάδα είναι μία από τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της κρίσης δημοσίου χρέους της δεκαετίας του 2010. Κατά τη διάρκεια της ύφεσης το ποσοστό της ανεργίας αυξήθηκε στο 28%. Περίπου 600.000 κυρίως νέοι και μορφωμένοι Έλληνες εγκατέλειψαν τη χώρα, θεωρώντας πως δεν υπάρχει κανένα επαγγελματικό μέλλον στην πατρίδα τους – με αποτέλεσμα η Ελλάδα να χάσει έτσι τα καλύτερα μυαλά. Από την εποχή της κρίσης έχει μείνει και το στερεότυπο των “τεμπέληδων Ελλήνων” που καλλιεργήθηκε ιδίως από τα γερμανικά ταμπλόιντ μέσα – και το οποίο δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα».

Οι πολλές ώρες εργασίας ωστόσο «δεν φέρνουν πολλά έσοδα στους εργαζομένους. Ο μέσος μεικτός μισθός στην Ελλάδα πέρυσι ήταν 1.251 ευρώ. Το 31% των απασχολούμενων έβγαζε ακόμη και λιγότερα από 800 ευρώ μεικτά. Το χαμηλό μέσο εισόδημα αποτελεί μία ακόμη επίπτωση της κρίσης. Προκειμένου δε, να τα βγάλουν πέρα, πολλοί Έλληνες κάνουν και δεύτερη δουλειά – και πολύ συχνά αμείβονται μαύρα». Και αυτά τα φαινόμενα είναι που θέλει να αντιμετωπίσει τώρα η κυβέρνηση με την εξαήμερη εργασία επισημαίνει καταληκτικά η γερμανική εφημερίδα.

ΑΒ Βασιλόπουλος: 5.500 εργαζόμενοι σε δράσεις για την 14η Ημέρα Εθελοντισμού ΑΒ

Tην Ημέρα Εθελοντισμού ΑΒ γιόρτασαν, για 14η συνεχή χρονιά, 5.550 εθελοντές της ΑΒ Βασιλόπουλος από τα καταστήματα, τις αποθήκες και τα κεντρικά γραφεία, πραγματοποιώντας πολλαπλές ενέργειες. Ενδεικτικά, περισσότεροι από 200 εθελοντές από τα κεντρικά γραφεία, μαζί με τις οικογένειές τους, δημιούργησαν 385 πακέτα στήριξης, τα οποία θα προσφερθούν σε 250 οικογένειες που έχουν πληγεί από τις καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία τον περασμένο Σεπτέμβριο, σε συνεργασία με το Humanity Greece. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν για τη φροντίδα και τους τρόπους υιοθεσίας αδέσποτων ζώων, ενώ συγκέντρωσαν είδη για τις φιλοζωικές οργανώσεις «Dog’s Voice» και «Εφτάψυχες- Nine Lives».

Επιπρόσθετα, οι εργαζόμενοι είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε αθλητικές δραστηριότητες μαζί με καταξιωμένους αθλητές, τη δύναμη της σχέσης αθλητισμού και εθελοντισμού. Στην Πάτρα, διεξήχθη αγώνας καλαθοσφαίρισης ανάμεσα σε ομάδες από εργαζόμενους της και τα παιδιά τους, με τα έσοδα να δίνονται στον Εθελοντικό Οργανισμό «Το Φωτεινό Αστέρι», ενώ 300 εθελοντές από τα καταστήματα ΑΒ της Πάτρας μετέβησαν στους χώρους του Οργανισμού και μαγείρεψαν 120 μερίδες γεύματος, με υλικά που προσέφεραν οι ίδιοι.

Επίσης, οι εθελοντές των καταστημάτων ΑΒ Σαλαμίνας καθάρισαν και καλλώπισαν τους χώρους της «Κιβωτού του Κόσμου», οι εθελοντές του καταστήματος ΑΒ Αμπελοκήπων επισκέφτηκαν το Καταφύγιο Ζώων Βύρωνα και συνέλεξαν τρόφιμα και είδη ανάγκης για τα αδέσποτα, οι εθελοντές των καταστημάτων ΑΒ Άρτας προχώρησαν στον χρωματισμό ραμπών για ΑμΕΑ στον Δήμο Αρταίων και εργαζόμενοι πέντε καταστημάτων της Καλαμάτας και της Μεσσήνης πραγματοποίησαν δράση καθαρισμού της Δυτικής Παραλίας Καλαμάτας, συλλέγοντας 15 σακούλες σκουπιδιών. Τέλος, στις αποθήκες στην Μάνδρα, στα Οινόφυτα και στην Σίνδο, 100 εθελοντές συγκέντρωσαν είδη πρώτης ανάγκης για τοπικούς φορείς και δομές.