Η Hatzi Filax Group ανέλαβε τον σχεδιασμό, την οργάνωση και την εκπόνηση του έργου «Executive Mentoring HR Level Up» με το οποίο η Margetis Maritime θα επενδύσει στους ανθρώπους της, συνεχίζοντας την αναπτυξιακή πορεία της.
«Σκοπός είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου και αποδοτικού εργασιακού περιβάλλοντος που θα επιτευχθεί μέσω της Ανάπτυξης του Ανθρώπινου Δυναμικού και των διαδικασιών HR», αναφέρει μεταξύ άλλων η σχετική ανακοίνωση. Όπως προσθέτει δε, «μέσω του έργου Executive Mentoring HR Level Up, θα καλλιεργηθεί μία ενιαία εταιρική κουλτούρα που θα ενσωματώσει το όραμα, τις αξίες και τους στόχους της Margetis Maritime και θα ενισχύσει το ομαδικό πνεύμα συνεργασίας, τις ίσες ευκαιρίες και την εξέλιξη του Ανθρώπινου Δυναμικού».
Υπεύθυνη για την εκπόνηση του Προγράμματος είναι η Χάτζη Σκευοφύλακα, CEO και Founder της Hatzi Filax Group, η οποία δήλωσε τα εξής: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που εταιρείες από τον κλάδο της συμβουλευτικής στον τομέα της Ναυτιλιακής προχωρούν στην Ανάπτυξη Σύγχρονων Συστημάτων ανθρώπινου δυναμικού με επίκεντρο τον Άνθρωπο και την Ανθρωποκεντρική Κουλτούρα. Ελπίζουμε και άλλες εταιρείες να ακολουθήσουν το εξαιρετικό παράδειγμα του κ. Γεωργίου Μαργέτη που με την σύγχρονη επιχειρηματική αντίληψη που διαθέτει, εστιάζει στην Βελτίωση και Ανάπτυξη του Ανθρώπινου Δυναμικού του».
Την έναρξη της συνεργασίας της με το Project ζ – Σπίτι του Διαλόγου, στο γραφικό Πήλιο, ανακοίνωσε η HRP. Πρόκειται για ένα νέο πολυδύναμο διεθνές κέντρο εκπαιδευτικών εργαστηρίων, συνεδριάσεων και πολιτισμού, το οποίο στεγάζεται σε ένα διατηρητέο πέτρινο αρχοντικό του 1905 στην ιστορική Ζαγορά, ενώ προσφέρει υποδομές, υπηρεσίες και τεχνογνωσία για τη διοργάνωση σεμιναρίων και εργαστηρίων, ημερίδων, συνεδριάσεων, εκθέσεων και μικρών συναυλιών.
«Στο Project ζ – Σπίτι του Διαλόγου στην Ζαγορά, βρήκαμε τον βέλτιστο συνδυασμό υποδομών, περιβάλλοντος και ανθρώπινης παρουσίας για την ανάδειξη και την αξιοποίηση του ταλέντου που ο καθένας μας διαθέτει. Θα ακολουθήσουν πολλές εκδηλώσεις και ειδικά σεμινάρια από την HRP στον χώρο αυτό! Μας ταιριάζει και σας αξίζει αυτή η εμπειρία» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Σπύρος Καπνιάς, Managing Partner της HRP, ενώ από την πλευρά του, ο Γιώργος Αρβανιτίδης, συνιδιοκτήτης του Project ζ ανέφερε:
«Είμαστε πολύ χαρούμενοι για την συνεργασία με την HRP διότι οι συνέργειες των δύο εταιρειών οδηγούν σε μια πρωτόγνωρη εκπαιδευτική εμπειρία και σε πιο παραγωγικές μορφές συνεργασίας για τους συμμετέχοντες».
Τα νέα γραφεία της Dialectica επισκέφθηκε ο Έλληνας Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο των εγκαινίων του Πύργου Πειραιά, του πρώτου «πράσινου» ουρανοξύστη στην Ελλάδα, όπου και θα στεγάζονται.
Ειδικότερα, η μεταφορά των εργαζόμενων στις νέες εγκαταστάσεις της εταιρείας, οι οποίες εκτείνονται σε έξι ορόφους του εμβληματικού κτιρίου, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως τις αρχές του Ιούλιου του 2024, ενώ υπάρχουν σκέψεις για επέκταση και σε περισσότερους ορόφους.
«Αποτελώντας πρωτίστως μια καινοτόμα και ανθρωποκεντρική εταιρεία, στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να προσφέρουμε προϊόντα και υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στους πελάτες μας σε όλο τον κόσμο και ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης. Αποσκοπούμε μέχρι το τέλος του 2024 να έχουμε προβεί σε 300 νέες προσθήκες στην ομάδα μας, μόνο στην Ελλάδα. Η μεταφορά των γραφείων μας στον Πύργο του Πειραιά αναδεικνύει την εντυπωσιακή αναπτυξιακή μας πορεία που βασίζεται στο μοναδικό μείγμα ταλαντούχων ανθρώπων και τεχνολογίας αιχμής» ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Γιώργος Τσαρούχας, Διευθύνων Σύμβουλος και Συνιδρυτής της εταιρείας.
Επισημαίνεται, τέλος, ότι η Dialectica απασχολεί σήμερα πάνω από 1.100 εργαζόμενους σε όλον τον κόσμο, με περισσότερους από 650 εργαζομένους να έχουν ως βάση τη χώρα μας, ενώ μέχρι το τέλος του φετινού έτους, στόχος της Dialectica είναι να απασχολεί 1.000 εργαζόμενους στην Ελλάδα.
Μέτριο κλίμα προσλήψεων αναμένεται στην Ελλάδα την περίοδο από τον Ιούνιο έως τον Σεπτέμβριο του 2024 με Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης 10 ποσοστιαίων μονάδων σύμφωνα με την τελευταία Έρευνα Προοπτικών Προσλήψεων του ομίλου ManpowerGroup. Οι ελληνικοί οργανισμοί αναμένουν ότι οι προοπτικές απασχόλησης έχουν ενισχυθεί κατά 3 μονάδες σε σύγκριση με το 2ο τρίμηνο του 2024, ωστόσο αποδυναμώθηκαν κατά 6 μονάδες από το 3o τρίμηνο του 2023.
Το 37% των 525 Ελλήνων εργοδοτών που συμμετείχαν στην έρευνα, αναμένει αύξηση του προσωπικού, το 23% μείωση και το 37% δεν αναμένει καμία αλλαγή, ωστόσο παραμένει εξαιρετικά υψηλό (82%) το ποσοστό των εργοδοτών που αναφέρει δυσκολία στην εύρεση του ταλέντου που χρειάζεται. Σύμφωνα με την έρευνα, ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος στην Ελλάδα είναι η Πληροφορική (38%), αν και οι προθέσεις στον κλάδο μειώθηκαν κατά 5 μονάδες από το προηγούμενο τρίμηνο και κατά μία μονάδα από πέρυσι.
Η πλειονότητα (74%) των εργοδοτών Πληροφορικής αναφέρουν δυσκολία στην εύρεση των εξειδικευμένων υποψηφίων που χρειάζονται. Ο κλάδος με τη μεγαλύτερη αύξηση από το προηγούμενο τρίμηνο είναι οι Μεταφορές, & η Εφοδιαστική Αλυσίδα με αύξηση 14%, ενώ ασθενέστερες προθέσεις προσλήψεων καταγράφουν η Ενέργεια και οι Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας όπου ο δείκτης διαμορφώνεται στο -6% (-6% από το προηγούμενο τρίμηνο) και ο κλάδος των Υπηρεσιών Επικοινωνίας με προοπτικές απασχόλησης -13% (-38% από το προηγούμενο τρίμηνο και -58% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι).
Οι Έλληνες εργοδότες σε μεγάλες επιχειρήσεις με 5.000+ εργαζόμενους είναι οι πιο αισιόδοξοι (29%), σημειώνοντας άνοδο 7 μονάδων από το προηγούμενο τρίμηνο και 12 μονάδων από πέρυσι. Αυτό το τρίμηνο εντοπίζονται οι χαμηλότερες προθέσεις που καταγράφηκαν σε μεγάλες εταιρείες με 250-999 εργαζομένους για πάνω από δύο χρόνια, σε σχέση με το 2ο τρίμηνο του 2022 όταν ήταν -1%.
Το πρώτο κτίριο στην Ελλάδα που λαμβάνει ταυτόχρονα την παγκοσμίως αναγνωρισμένη, ανώτατη πιστοποίηση WELL σε επίπεδο Platinum και LEED σε επίπεδο Gold, έγινε το κτίριο που στεγάζει τα γραφεία της Prodea Investments.
Τo πρότυπο πιστοποίησης WELL επικεντρώνεται στην υγεία και στην ευεξία των ανθρώπων, υιοθετώντας μία ολιστική προσέγγιση, ενώ είναι σχεδιασμένο να μετράει, να καταγράφει και να πιστοποιεί χαρακτηριστικά των κτιρίων, τα οποία επηρεάζουν την ανθρώπινη υγεία, έχοντας παράλληλα σαφείς στόχους αειφορίας και εξοικονόμησης ενέργειας.
«Η Prodea, έχοντας ήδη λάβει την πιστοποίηση LEED Gold, με τη νέα ανώτατη πιστοποίηση WELL Platinum που επιτυγχάνει, αποδεικνύει έμπρακτα, τη σημασία που δίνει η εταιρεία στην υγεία, στην ευεξία και στην ασφάλεια των εργαζομένων της καθώς και την προτεραιότητά της, να τους εξασφαλίσει ποιοτικές συνθήκες διαβίωσης στον χώρο εργασίας» δήλωσε, ο Άρις Καρυτινός, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας.
Εκδήλωση για την ευαισθητοποίηση των εργαζομένων σχετικά με την έμφυλη βία, πραγματοποίησε ο Όμιλος Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Τσέτη (ΟΦΕΤ), στις εγκαταστάσεις του Βιοκλιματικού Εργοστασίου της Uni-Pharma στην Κάτω Κηφισιά, με πρωτοβουλία της Προέδρου και CEO του Ομίλου και υποψήφιας Προέδρου του ΣΕΒ, Ιουλίας Τσέτη.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, προβλήθηκε ντοκιμαντέρ με τις αληθινές ιστορίες σύγχρονων Ελληνίδων, που έχουν υπάρξει θύματα σεξουαλικής βίας.
«Λειτουργώντας με υπευθυνότητα, είναι αδιαπραγμάτευτη αρχή μας να διασφαλίζουμε ότι οι γυναίκες στην εργασία τους στον Όμιλό μας αφενός είναι ασφαλείς αφετέρου μπορούν να μας εμπιστεύονται. Γι’ αυτό και πραγματοποιούμε εκδηλώσεις όπως αυτή – γιατί θέλουμε όλοι οι εργαζόμενοί μας να είναι ευαισθητοποιημένοι γι’ αυτό το κοινωνικό πρόβλημα, αλλά και ταυτόχρονα ενήμεροι για τα μέτρα που έχει λάβει σχετικά, ο Όμιλός μας» δήλωσε η Ι. Τσέτη.
Η ίδια αναφέρθηκε και στο έργο που έχει επιτελέσει στον ΣΕΒ, ως Επικεφαλής της Επιτροπής Ισότητας, Διαφορετικότητας & Συμπερίληψης, με την έκδοση του Οδηγού για τις επιχειρήσεις όσον αφορά στην Πρόληψη και στην Καταπολέμηση των Διακρίσεων Βίας, καθώς και στην έρευνα για τη θέση των γυναικών στο ελληνικό επιχειρείν.
Τρεις σημαντικές διακρίσεις στα Health & Safety Awards 2024 απέσπασε η Unilever. Συγκεκριμένα, η εταιρεία κέρδισε Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία «Οδική Aσφάλεια & Επαγγελματικοί Οδικοί Κίνδυνοι/Fleet Safety», για τις πρακτικές της σχετικά με την «Ασφάλεια εργαζομένων στις οδικές μετακινήσεις», Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία «Διακίνηση Εμπορευμάτων και Αποθήκευση» και Χάλκινο Βραβείο στην κατηγορία «Health and Safety Culture/ Industry Logistics» για την υλοποίηση εξειδικευμένων μελετών ασφαλείας, προκειμένου να μηδενιστούν οι κίνδυνοι που σχετίζονται με το σύστημα ψύξης αμμωνίας.
«Στη Unilever, στόχος μας μας είναι να διαμορφώνουμε καθημερινά ένα υγιές και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον για τους εργαζόμενους μας. Η αναγνώριση των πρωτοβουλιών αυτών, μας δίνει ώθηση να συνεχίζουμε σε αυτή την κατεύθυνση, καλλιεργώντας μια κουλτούρα ασφάλειας για τους εργαζομένους μας» δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο Γιώργος Μαυραγάνης, Head Of Customer Operations South Eastern & South Central Europe, Elais-Unilever Hellas, ενώ από την πλευρά της η Εύη Σγούρου, Safety Health Environment & Security Lead, σε Ελλάδα και Κύπρο, ανέφερε:
«Χαιρόμαστε ιδιαίτερα με τις διακρίσεις αυτές που αναδεικνύουν τη βαρύτητα που δίνει η ίδια η εταιρεία στα θέματα αυτά, αλλά κυρίως τονίζουν την αποτελεσματική συμμετοχή και δέσμευση των ίδιων των εργαζομένων για την ασφάλεια, που είναι και η μεγαλύτερη επιτυχία για εμάς».
Στις «The 50 Most Sustainable Companies in Greece 2024» διακρίθηκε ο Όμιλος Fourlis, όπως ανακοινώθηκε από το QualityNet Foundation.
«Στην εξίσωση της ανταγωνιστικότητας και της επιχειρηματικότητας, ο παράγοντας που πάντοτε θα πολλαπλασιάζει το θετικό αποτέλεσμα είναι εκείνος της βιωσιμότητας. Κι εμείς, σε αυτήν τη στρατηγική, συμμετέχουμε εμπράκτως, αναλαμβάνοντας δράση που δείχνει προς την κατεύθυνση της κοινωνικής ανάπτυξης» ανέφερε χαρακτηριστικά η Λήδα Φουρλή, Διευθύντρια Βιώσιμης Ανάπτυξης και Κοινωνικής Υπευθυνότητας του Ομίλου.
Ως Great Place to Work αναδείχθηκε ο Γρηγόρης από το Great Place to Work Hellas, μετά από τις απαντήσεις που έδωσαν οι εργαζόμενοί του στο ανώνυμο ερωτηματολόγιο Trust Index.
«Τα υψηλά επίπεδα ικανοποίησης είναι αποτέλεσμα πετυχημένων πρακτικών και δράσεων που σχεδιάζει και υλοποιεί ο Γρηγόρης. Πρακτικών που προάγουν τη συμπερίληψη και την κουλτούρα συνεργασίας καθώς και δράσεων που στοχεύουν στην ευημερία των εργαζομένων, την αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους και την προσωπική τους εξέλιξη» επισημαίνει, μεταξύ άλλων, η σχετική ανακοίνωση της εταιρείας.
Σε νέες, σύγχρονες εγκαταστάσεις στο Μαρούσι ανακοίνωσε ότι θα μετακομίσει το 2026 η ΕΥ Ελλάδος, προχωρώντας σε δεσμευτική συμφωνία μακροχρόνιας μίσθωσης δύο κτιρίων του υπό κατασκευή συγκροτήματος «The Grid», που αναπτύσσεται από τις Noval Property και Brook Lane Capital. Το νέο αυτό βιοκλιματικό συγκρότημα γραφείων θα καταλαμβάνει ένα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο επί της συμβολής των οδών Χειμάρρας και Αμαρουσίου-Χαλανδρίου στο Μαρούσι, με την EY να μισθώνει δύο από τα τέσσερα κτήρια του συγκροτήματος, συνολικής επιφάνειας άνω των 12.230 τ.μ..
Ο λόγος στους εργαζόμενους και στις ανάγκες τους
Όπως εξήγησε ο Γιώργος Παπαδημητρίου, Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΥ Ελλάδος, τα νέα γραφεία είναι διπλάσια από τα σημερινά, ενώ η μετακόμιση έγινε με γνώμονα τρεις παράγοντες. Ο πρώτος σχετίζεται με την ανάπτυξη της εταιρείας και τους ίδιους τους ανθρώπους της, αφού το 2014, όταν η εταιρεία είχε μετακομίσει στα τωρινά της γραφεία, αριθμούσε 750 εργαζομένους, ενώ σήμερα απασχολεί πάνω από 2.500 ανθρώπους, σημειώνοντας αύξηση 240%. Παράλληλα, ο ίδιος δήλωσε περήφανος για την ανάπτυξη και τις νέες ποιοτικές θέσεις εργασίας που έχουν δημιουργηθεί, αλλά και για τον επαναπατρισμό σημαντικού αριθμού εργαζομένων τα τελευταία τρία με τέσσερα χρόνια.
Επιπρόσθετα, ο Γ. Παπαδημητρίου τόνισε ότι η εταιρεία αφουγκράστηκε τις προσδοκίες των εργαζομένων, μέσα από τη διοργάνωση focus groups, τα οποία ανέδειξαν την ανάγκη για ένα ζεστό και οικείο περιβάλλον που θα συνδέει το «εξωτερικό» με το «εσωτερικό» τοπίο, με περισσότερο πράσινο, πρόσβαση σε φυσικό φως, μεγαλύτερη ευελιξία, προσβάσιμο και συμπεριληπτικό σχεδιασμό, αλλά και χώρους που τροφοδοτούν τη δημιουργικότητα, καλλιεργούν την αίσθηση του «ανήκειν» και προσφέρουν ευκαιρίες αποφόρτισης. «Όσα μας είπαν οι άνθρωποί μας δεν διαφέρουν πολύ από όσα λένε οι διεθνείς έρευνες σε σχέση με το μέλλον της εργασίας» υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο ίδιος και ανέφερε ότι τα νέα γραφεία θα περιλαμβάνουν μία σειρά από παροχές, όπως γυμναστήριο, playroom, καφετέριες, δωμάτια θηλασμού, δωμάτια yoga κ.ά.. Επιπλέον, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΥ Ελλάδος εκτίμησε ότι το 2026 η εταιρεία αναμένεται να αριθμεί περίπου 2.800 εργαζόμενους, με τους 2.300 να βρίσκονται στην Αθήνα. Ταυτόχρονα, επισήμανε ότι η εταιρεία εφαρμόζει ένα ευέλικτο, υβριδικό μοντέλο εργασίας, με το attendance rate αυτή τη στιγμή να βρίσκεται στο 20 με 25%, ενώ το 2026 αναμένεται να αυξηθεί στο 35 με 40%. Τέλος, ο κ. Παπαδημητρίου σημείωσε πως, εφόσον παραστεί ανάγκη, υπάρχει η δυνατότητα για επέκταση και σε άλλο κτίριο του «The Grid».
Πελατοκεντρικότητα και μέριμνα για το περιβάλλον
Οι πελάτες της EY Ελλάδος, αλλά και η μέριμνα για το περιβάλλον ήταν οι άλλοι δύο παράγοντες που έπαιξαν ρόλο στη μετακόμιση της εταιρείας στα νέα γραφεία. Σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν στη σχετική συνέντευξη τύπου στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, ειδική έμφαση δόθηκε στη διαμόρφωση ενός εργασιακού περιβάλλοντος που τοποθετεί και τις ανάγκες των πελατών, αλλά και την καλύτερη δυνατή εμπειρία τους, στην καρδιά των καθημερινών διεργασιών, με νέους, ευέλικτους χώρους, που ενσωματώνουν προηγμένες τεχνολογίες, με στόχο τη στενότερη διάδραση πελατών και ανθρώπων της EY. Την ίδια στιγμή, τα νέα γραφεία, που σχεδιάστηκαν από το αρχιτεκτονικό γραφείο Foster + Partners, στοχεύουν στην περαιτέρω μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας, σύμφωνα, μάλιστα, με τη δέσμευση του παγκόσμιου οργανισμού της EY για επίτευξη μηδενικής καθαρής κατανάλωσης άνθρακα (net zero) το 2025. Έτσι, τα νέα γραφεία θα είναι πλήρως εναρμονισμένα με τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης και του βιοκλιματικού σχεδιασμού και αναμένεται να λάβουν τις κορυφαίες πιστοποιήσεις LEED Platinum (Leadership in Energy and Environmental Design) και WELL Building Standard, ενώ θα εξασφαλίζουν την επίτευξη ενεργειακής βαθμίδας Α+, κατά τον Κανονισμό Ενεργειακής Απόδοσης Κτηρίων, και θα διαθέτουν υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και ξεχωριστούς χώρους στάθμευσης για ποδήλατα.
«Η συνεργασία αυτή αποτελεί σημαντικό ορόσημο για την εταιρεία μας και επιβεβαιώνει το κοινό μας όραμα για την ανάπτυξη σύγχρονων γραφειακών χώρων που σχεδιάζονται και λειτουργούν με γνώμονα τις βέλτιστες πρακτικές βιώσιμης ανάπτυξης και εστιάζουν στην ευημερία των εργαζομένων» δήλωσε ο Παναγιώτης Καπετανάκος, Διευθύνων Σύμβουλος της Noval Property, ενώ, εκπροσωπώντας την Brook Lane Capital, ο Ιδρυτής της, Aziz Francis, έκανε λόγο για μία εξαιρετική συνεργασία, η οποία φιλοδοξεί να εμπνεύσει και άλλες εταιρείες, τονίζοντας ότι σηματοδοτεί μία νέα εποχή και για την Αθήνα. «Δείχνει πώς έχει αλλάξει η αγορά και ότι πλέον υπάρχει αυτοπεποίθηση για επενδύσεις στην Ελλάδα» κατέληξε ο ίδιος. Τέλος, ο Darron Haylock, Partner και αρχιτέκτονας της Foster + Partners σημείωσε ότι στόχος ήταν η δημιουργία ενός ευχάριστου, ελκυστικού χώρου εργασίας, με φυσικό φωτισμό και εξαερισμό.