ΣΔΑΔΕ: Απέκτησε νέα εικαστική ταυτότητα

Με τη συμμετοχή 160 και πλέον μελών, συνεργατών και φίλων ολοκληρώθηκε, τη Δευτέρα 8 Ιουλίου, η καλοκαιρινή εκδήλωση του Συνδέσμου Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού Ελλάδος, στο Ploes στο Παλαιό Φάληρο.

Οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να γιορτάσουν μαζί τις επιτυχίες της χρονιάς που πέρασε, να ανταλλάξουν ιδέες και να απολαύσουν μια όμορφη βραδιά, με δροσερά ποτά και εκλεκτά εδέσματα. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο Σωτήρης Σταματίου, Πρόεδρος του ΣΔΑΔΕ, καλωσόρισε τους συμμετέχοντες και αναφέρθηκε αρχικά στην πρωτοβουλία AdvantAge και στην εθελοντική συμμετοχή στελεχών του Συνδέσμου σε αυτή, ευχαριστώντας τον καθένα και την καθεμία ξεχωριστά.

Στη συνέχεια, ο ίδιος αποκάλυψε ότι το φετινό Συνέδριο του Συνδέσμου θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου και θα επικεντρωθεί στο Humanized ΑΙ. Αφού ο Σ. Σταματίου αναφέρθηκε ακολούθως στην ιστορία του ΣΔΑΔΕ, προβλήθηκε ένα ειδικό βίντεο, το οποίο πραγματοποιούσε μία αναδρομή στα λογότυπα του Συνδέσμου, ούτως ώστε η βραδιά να οδηγηθεί στην κορύφωσή της.

Η έκπληξη που είχε προαναγγελθεί ήταν η αποκάλυψη της νέας εικαστικής ταυτότητας του ΣΔΑΔΕ, με το καινούργιο πολύχρωμο λογότυπο να κλέβει τις εντυπώσεις, ενώ είχαν δημιουργηθεί και τα απαραίτητα props για τις σχετικές φωτογραφίες. Το ραντεβού ανανεώθηκε για αύριο, Πέμπτη 11 Ιουλίου, στις 20:00, όταν θα διεξαχθεί το καλοκαιρινό πάρτι του Συνδέσμου για τη Θεσσαλονίκη.

Faraday Norton: Προαγωγή της Θεοδώρας Καλφοπούλου σε HR Manager

Στη θέση της HR Manager της Faraday Norton προήχθη η Θεοδώρα Καλφοπούλου, η οποία βρίσκεται στην εταιρεία από τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους και μέχρι πρότινος κατείχε τη θέση της HR Administrator.

Η Θ. Καλφοπούλου είναι απόφοιτη του ΕΚΠΑ και κάτοχος Master από το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, ενώ στην επαγγελματική της πορεία έχει, μεταξύ άλλων, διατελέσει HR Administrator στην ESC Energy Services.

ΑΒ Βασιλόπουλος: 18,8 εκατ. ευρώ σε παροχές προς τους εργαζόμενους

Τον Εταιρικό Κοινωνικό της Απολογισμό δημοσίευσε και φέτος η AB Βασιλόπουλος, στον οποίο παρουσιάζονται οι δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας για το 2023, τα επιτεύγματά της και οι στόχοι της ως προς το περιβάλλον, την κοινωνία και τους εργαζομένους της.

Σύμφωνα με αυτόν, η εταιρεία απασχολεί 13.658 εργαζόμενους, με το 65,6% να είναι γυναίκες, ενώ οι 651 είναι εργαζόμενοι άλλων εθνικών προελεύσεων και 63 είναι οι εργαζόμενοι ΑμεΑ. To 62,4% των εργαζομένων ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 30-50 ετών, με τα άτομα κάτω των 30 να αποτελούν το 7,8%, ενώ το 84% των εργαζομένων δηλώνει υπερήφανο που ανήκει στην ΑΒ Βασιλόπουλος.

Επιπρόσθετα, ο Απολογισμός αναφέρει ότι το 2023 έλαβαν χώρα 456.996 ώρες εκπαίδευσης, ενώ επενδύθηκαν 18,8 εκατ. ευρώ σε παροχές προς τους εργαζόμενους και 8,2 εκατ. σε μορφή πόντων. Παράλληλα, τονίζεται η διάκριση που έλαβε η ΑΒ Βασιλόπουλος ως «Κορυφαίος Εργοδότης» στην Ελλάδα για το 2024 (αφορά στο έτος 2023) από τον διεθνώς αναγνωρισμένο Οργανισμό Top Employers Institute, αλλά και η πληθώρα δράσεων για τον εορτασμό σημαντικών Παγκόσμιων Ημερών, του Μήνα Διαφορετικότητας κ.ά., ενώ γίνεται ειδική μνεία στις πρωτοβουλίες για την Ασφάλεια στην Εργασία, αλλά και για την Υγεία και την ευεξία των ανθρώπων της ΑΒ Βασιλόπουλος.

Επιπλέον, ο Απολογισμός υπογραμμίζει τις δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που έλαβε η εταιρεία και το 2023, όπως η προσφορά 13,8 εκατομμυρίων γευμάτων σε τοπικούς φορείς και η Ημέρα Εθελοντισμού ΑΒ, η οποία πραγματοποιήθηκε για 13η συνεχή χρονιά, με τη συμμετοχή πάνω από 5.000 εργαζόμενων σε όλη την Ελλάδα.

Υπ. Εργασίας: Επεκτείνονται τα μέτρα στήριξης μητρότητας

Yπεγράφη χθες από την Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως κοινή υπουργική απόφαση η οποία επεκτείνει το μέτρο προστασίας της μητρότητας των εργαζόμενων γυναικών σε ΔΕΚΟ, τράπεζες και μέσα μαζικής ενημέρωσης. Μάλιστα η απόφαση έχει αναδρομική ισχύ και αφορά γεννήσεις που έχουν γίνει από τις 25 Νοεμβρίου του 2022. Σε τηλεοπτική της συνέντευξη στο Open ΤV και στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος», η Νίκη Κεραμέως τόνισε ότι το συνολικό δίχτυ προστασίας της μητρότητας είναι πάνω από 13.000 ευρώ για κάθε γέννηση. Όπως είπε η Υπουργός, υπήρχαν δεκάδες αιτήματα από μητέρες που έμεναν εκτός και τώρα ρυθμίστηκε το θέμα.

«Είναι ένα μέτρο που απέδιδε και η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου, και εμείς το αντιληφθήκαμε αμέσως, Είναι πολύ υψηλά στις προτεραιότητές μας η προστασία της μητρότητας. Η απόφαση θα οδεύσει στο Υπουργείο Οικονομικών και μετά θα πάρει ΦΕΚ» ανέφερε. Μιλώντας γενικότερα, η νέα Υπουργός Εργασίας επισήμανε ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι ένα πλήρες πλέγμα προστασίας της μητρότητας. «Γι’ αυτό το λόγο έχουν ληφθεί πάρα πολλές πρωτοβουλίες για την ενίσχυση για την προστασία της, και για τη συμφιλίωση προσωπικής ζωής και επαγγελματικής. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τις μητέρες να συνδυάσουν αυτούς τους δύο ρόλους.

Σκεφτείτε τρία κομμάτια προστασίας: το πρώτο είναι η άδεια κύησης και λοχείας, το επίδομα γέννησης και το τρίτο είναι η άδεια μητρότητος, η οποία ήταν 6μηνη και έγινε 9μηνη. Το 2023 μπήκαν για πρώτη φορά και οι αυτοαπασχολούμενες, οι αγρότισσες και οι ελεύθερες επαγγελματίες. Είχαν μείνει όμως κάποιες εργαζόμενες εκτός: μητέρες εργαζόμενες σε ΔΕΚΟ, σε τράπεζες και μέσα μαζικής ενημέρωσης. Πλέον καλύφθηκαν και αυτές οι περιπτώσεις» κατέληξε.

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Gold βραβείο από το Ινστιτούτο Εταιρικής Ευθύνης

Με το βραβείο Gold του Εθνικού Δείκτη Εταιρικής Ευθύνης CR Index 2023-2024 διακρίθηκε, για δεύτερη φορά, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, ενώ τιμήθηκε και με τον Ειδικό Έπαινο στην κατηγορία Workplace.

To εν λόγω βραβείο απονεμήθηκε στην εταιρεία από το Ινστιτούτο Εταιρικής Ευθύνης για την ολοκληρωμένη Στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης, που ενσωματώνει δράσεις και μετρήσιμους στόχους περιβαλλοντικής και κοινωνικής διάστασης, στήριξη του ανθρώπινου δυναμικού καθώς και ενέργειες για τη γενικότερη ενίσχυση του κλάδου, βάσει των σημαντικότερων ESG κριτηρίων διεθνώς.

«Η διάκριση αυτή επιβεβαιώνει την αποφασιστικότητά μας να συνεχίζουμε να παράγουμε ένα καλύτερο αύριο για όλους και ενισχύει το όραμά μας για ανάπτυξη σε κάθε τομέα που αφορά το περιβάλλον, τις τοπικές κοινωνίες και την υπευθυνότητα μέσα από καινοτόμες πρωτοβουλίες και στρατηγικές συνέργειες» δήλωσε σχετικά ο Γιάννης Γεωργακέλλος, Διευθυντής Επικοινωνίας & Εταιρικών Υποθέσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.

Π. Μαρινάκης: 10 ερωταπαντήσεις για την 6ήμερη εργασία

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Πέτρος Μαρινάκης με μια μακροσκελή ανάρτησή του στα social media δίνει διευκρινήσεις για τα δημοσιεύματα περί κατάργησης του πενθήμερου και την εφαρμογή της εξαήμερης εργασίας, με 10 ερωταπαντήσεις. Οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου είναι οι εξής:

«1. Καταργήθηκε από 1/7 η πενθήμερη εργασία και το 40ωρο στην Ελλάδα;

Όχι βέβαια. ‘Αλλωστε, οι εργαζόμενοι είναι οι πρώτοι που γνωρίζουν ότι δεν έχει αλλάξει κάτι σε ό,τι αφορά το ωράριο και τις ημέρες απασχόλησής τους.

2. Τότε τι ακριβώς είναι και ποιους αφορά η δυνατότητα έκτακτης ημέρας εργασίας; Πρόκειται για μία ρύθμιση που αφορά αποκλειστικά επιχειρήσεις συνεχούς λειτουργίας, 7 ημέρες την εβδομάδα, 24 ώρες την ημέρα. Δηλαδή, αφορά ελάχιστες επιχειρήσεις κυρίως βιομηχανίες με αδιάκοπη λειτουργία. Κατ’ εξαίρεση μπορεί να εφαρμοσθεί για επιχειρήσεις που λειτουργούν επί 24ώρου βάσεως 5 ή 6 ημέρες την εβδομάδα, αλλά μόνο σε περίπτωση αυξημένου φόρτου εργασίας και αφού πρώτα υποβληθεί σχετική δήλωση στο σύστημα «Εργάνη».

3. Δηλαδή δεν αλλάζουν οι συνθήκες για τους εργαζόμενους σε εμπορικά καταστήματα, σούπερ μάρκετ, γραφεία, τράπεζες ή υπηρεσίες;

Όχι, καμία απολύτως αλλαγή. Οι εργαζόμενοι, παλαιότεροι ή νέοι, σε εμπορικά, υπηρεσίες, σούπερ μάρκετ, γραφεία, κ.λπ. δεν επηρεάζονται στο παραμικρό.

4. ‘Aρα δεν καταργείται το πενθήμερο σύστημα εργασίας;

Όχι. Η ρύθμιση σε καμία περίπτωση δεν συνεπάγεται την κατάργηση του πενθήμερου συστήματος εργασίας. Αποτελεί μία ιδιαίτερη συνθήκη για συγκεκριμένη και περιορισμένη κατηγορία επιχειρήσεων που έρχεται να καλύψει μία έκτακτη ανάγκη η οποία πρέπει να καλυφθεί από εξειδικευμένο προσωπικό.

5. Ξέρετε ότι υπάρχουν συλλογικές συμβάσεις εργασίας μεταξύ εργαζομένων και εργοδοτών που δίνουν τη δυνατότητα σε πολύ συγκεκριμένους κλάδους με ειδικά χαρακτηριστικά όπως πχ. η εστίαση, ο τουρισμός, κ.λπ. να διευθετούν το κατοχυρωμένο ωράριο εργασίας των 40 ωρών για 5 ημέρες με μία επιπλέον 6η ημέρα;

Ισχύει. Συγκεκριμένοι κλάδοι εργαζομένων, έχουν συμφωνήσει με τους εργοδότες, μέσω Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, ότι μπορούν να δουλεύουν και 6η ημέρα, με ένα επιπλέον ημερομίσθιο. Ο λόγος που έχει συμβεί αυτό είναι οι ιδιαίτερες συνθήκες της παρεχόμενης υπηρεσίας, όπως είναι, για παράδειγμα, η περίπτωση της εστίασης και του τουρισμού.

6. Μήπως η νέα ρύθμιση επεκτείνει αυτή τη δυνατότητα σε όλη την αγορά εργασίας;

Όχι! Η νέα ρύθμιση δεν αφορά σε καμία περίπτωση το σύνολο της αγοράς εργασίας. Το μόνο που κάνει είναι να παρέχει τη δυνατότητα, υπό πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις, για μία κατ’ εξαίρεση ημέρα έκτακτης εργασίας. Επαναλαμβάνουμε, αφορά μόνο:

  • Επιχειρήσεις που λειτουργούν 24/7, όπως για παράδειγμα εργοστάσια με κυλιόμενες βάρδιες.
  • Επιχειρήσεις που λειτουργούν 5 ή 6 ημέρες επί 24 ώρες με κυλιόμενες βάρδιες. Μάλιστα, οι επιχειρήσεις της δεύτερης κατηγορίας, πριν κάνουν χρήση της έκτακτης ημέρας εργασίας, πρέπει υποχρεωτικά να προδηλώνουν τον έξτρα φόρτο εργασίας τους στην ΕΡΓΑΝΗ. Όποιος εργοδότης επιλέξει να κάνει χρήση της έκτακτης μέρας, υποχρεωτικά καταβάλλει υψηλότερο ημερομίσθιο, προσαυξημένο κατά 40% στον εργαζόμενο αν πρόκειται για ημέρα Σάββατο και 115% αν πρόκειται για Κυριακή ή αργία. Η διασταύρωση των στοιχείων μέσα στην Εργάνη και οι έλεγχοι από τους Επιθεωρητές Εργασίας γίνονται για την αντιμετώπιση οποιασδήποτε κατάχρησης ή παράνομης χρήσης της ρύθμισης.

7. Ναι, αλλά και πάλι βλέπουμε να επεκτείνεται έστω μια περιορισμένη μορφή «εξαήμερης» εργασίας και σε άλλους κλάδους:

Δεν ισχύει αυτό. Η νέα ρύθμιση δεν είναι εξαήμερη εργασία, είναι μία έκτακτη ημέρα εργασίας, που εφαρμόζεται κάτω από πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις και μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης για πολύ συγκεκριμένες επιχειρήσεις. Ακόμα και έτσι μπορεί να υπάρχουν επιχειρήσεις 24ωρης λειτουργίας που λειτουργούν με κυλιόμενες βάρδιες που παρά το γεγονός ότι έχουν πλέον τη δυνατότητα για έκτακτη ημέρα εργασίας, να μη χρειαστεί να κάνουν ποτέ χρήση της. Το μόνο που κάνει η συγκεκριμένη ρύθμιση είναι να θεραπεύει την εκτενή αδήλωτη εργασία που έθιγε τα δικαιώματα και τα εισοδήματα των εργαζομένων.

8. Σε άλλες χώρες όμως αρχίζει να εφαρμόζεται η τετραήμερη εργασία, ενώ στην Ελλάδα πάμε προς τα πίσω:

Το αντίθετο συμβαίνει. Η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που έχει θεσμοθετήσει και την εβδομάδα τετραήμερης εργασίας με το νόμο «Δουλειές Ξανά» ακριβώς διότι θέλουμε μια αγορά εργασίας που να παρέχει ασφάλεια αλλά και ευελιξία στον εργαζόμενο.

9. Υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας για τους εργαζόμενους;

Με την ψηφιακή κάρτα εργασίας που καθιέρωσε αυτή η κυβέρνηση -ένα πάγιο αίτημα της ΓΣΕΕ- που πλέον από φέτος εφαρμόζεται σε όλη την οικονομία, προστατεύονται τα δικαιώματα των εργαζομένων από τις απλήρωτες υπερωρίες. Τα στοιχεία της Εργάνης δείχνουν σημαντική αύξηση δηλωμένων υπερωριών και επομένως υψηλότερων εισοδημάτων για τους εργαζόμενους που ήδη χρησιμοποιούν ψηφιακή κάρτα.

10. Και με τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας τι γίνεται; Αυξάνονται ή μειώνονται;

Η κυβέρνηση πιστεύει στην αξία και τη χρησιμότητα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας διότι προστατεύουν και ρυθμίζουν τα δικαιώματα των εργαζομένων και τις υποχρεώσεις των εργοδοτών. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας έχουν αυξηθεί και σήμερα βρίσκονται σε ισχύ 429 Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας».

KPMG: Ολοκλήρωσε νέα σειρά επιμορφωτικών σεμιναρίων “AdvantAge Days”

Η KPMG σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού Ελλάδας (ΣΔΑΔΕ) και με την υποστήριξη του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, διοργάνωσαν για δεύτερη φορά, οχτώ δωρεάν διαδικτυακά επιμορφωτικά σεμινάρια “AdvantAge Days” την Παρασκευή 5 και το Σάββατο 6 Ιουλίου.

Το εν λόγω πρόγραμμα διεξάγεται στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας κοινωνικής υπευθυνότητας “AdvantAge”, με στόχο την ενίσχυση και αναβάθμιση δεξιοτήτων των άνω των 50 ετών επαγγελματιών και την πάταξη του ηλικιακού ρατσισμού.

Συνολικά, 8 επαγγελματίες εκπαιδευτές, μέλη ΣΔΑΔΕ, καθώς και 8 συντονιστές, στελέχη της KPMG στην Ελλάδα και μέλη του ΣΔΑΔΕ, συμμετείχαν εθελοντικά «και αποτέλεσαν πολύτιμους αρωγούς στην προσπάθεια για τη δημιουργία συνθηκών ίσων ευκαιριών απασχόλησης για τους εργαζόμενους και για όσους βρίσκονται σε διαδικασία αναζήτησης εργασίας ή αλλαγής καριέρας, ανεξαρτήτως ηλικίας», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας.

Τα επιμορφωτικά σεμινάρια περιλάμβαναν θεματικές όπως δημιουργία σύγχρονου βιογραφικού σημειώματος, σωστή χρήση του LinkedIn, προετοιμασία για συνεντεύξεις & personal branding, σχεδιασμός μιας επιτυχημένης μετάβασης καριέρας κ.ά..

Στόχος της πρωτοβουλίας “AdvantAge” είναι να ευαισθητοποιήσει την επιχειρηματική κοινότητα και την κοινωνία ευρύτερα στο θέμα της ηλικιακής διάκρισης (ageism) στο χώρο της εργασίας, καθώς και να πραγματοποιήσει δράσεις για την έμπρακτη καταπολέμηση του φαινομένου. Το προσεχές διάστημα αναμένεται να πραγματοποιηθούν και νέες, σχετικές δράσεις.

Europa: Επίσκεψη στελεχών στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Επίσκεψη στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ) πραγματοποίησαν στελέχη της Europa, συνεχίζοντας τη συνεργασία της εταιρείας με τον Επίκουρο Καθηγητή Δρ. Κωνσταντίνο Ρηγόπουλο.

Ειδικότερα, οι φοιτητές του 2ου και 4ου έτους ανέπτυξαν την επιχειρηματολογία τους και ανέλυσαν σε μια σειρά εργασιών καίρια θέματα που αφορούσαν το ηλεκτρονικό εμπόριο και το marketing της Europa, ενώ στο τέλος των παρουσιάσεων συμμετείχαν σε μια ανοικτή συζήτηση με τα στελέχη της εταιρείας.

Σημειώνεται ότι, στο πλαίσιο της παρουσίας της εταιρείας, χαιρετισμό εκ μέρους της Γενικής Διεύθυνσης απηύθυνε η Public Relations & Health Dpt. Director, Δρ. Τζοβάννα Παλυβού, αλλά και οι Area Managers, Γεώργιος Τσούπας και Τάσος Καραγιάννης, ενώ ο Marketing Manager, Μιχάλης Σινίκογλου, πραγματοποίησε παρουσίαση αναφορικά με το Digital Marketing και πως αυτό εφαρμόζεται πραγματικά σε μια μεγάλη βιομηχανική επιχείρηση.