Με αφορμή την Keynote ομιλία της στο Learning & Development Conference 2024, το οποίο θα διεξαχθεί στις 26 Σεπτεμβρίου, η Stella Collins, Co-founder and CLO at Stellar Labs & Bestselling Author, μιλάει στο Workforce για τις προσκλήσεις στον τομέα του L&D, τους παράγοντες επιτυχίας των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τις αλλαγές που παρατηρεί και το μέλλον του κλάδου.
Ποιες θεωρείτε ότι είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις στον τομέα του L&D σήμερα, ιδίως στο πλαίσιο της εφαρμογής της εκπαίδευσης που βασίζεται σε αποδείξεις;
Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η γεφύρωση του χάσματος μεταξύ της γνώσης και της ικανότητας να κάνεις τη δουλειά σου. Νομίζαμε ότι βρισκόμαστε σε μία οικονομία της γνώσης, αλλά πάντα βρισκόμασταν σε μία οικονομία δεξιοτήτων, όπου η γνώση δεν αρκεί. Πολλά προγράμματα κατάρτισης είναι πλούσια σε περιεχόμενο αλλά φτωχά σε πρακτική εφαρμογή στην εργασία, οδηγώντας σε τεράστια έλλειψη μεταφοράς δεξιοτήτων. Τα στατιστικά στοιχεία είναι συγκλονιστικά -μόνο το 12% περίπου των εργαζομένων εφαρμόζει στην εργασία του αυτά που μαθαίνει στην εκπαίδευση. Αυτό δεν είναι απλώς μία απώλεια γνώσεων, αλλά απώλεια χρόνου, χρημάτων και επιχειρηματικού αντίκτυπου. Η παροχή εκπαίδευσης βασισμένης σε αποδείξεις είναι πιο σύνθετη επειδή απαιτεί όχι μόνο στέρεη επιστημονική βάση, αλλά και πρακτικά εργαλεία, υποστήριξη και χρόνο για να βοηθήσει τους εκπαιδευόμενους να μεταφέρουν αυτά που έμαθαν στην εργασία τους. Αποτελεί μία απαραίτητη πρόκληση, αφού, όταν γίνεται σωστά, δεν εκπαιδεύει απλώς, αλλά μετασχηματίζει τη συμπεριφορά και οδηγεί σε πραγματικά επιχειρηματικά αποτελέσματα.
Ποιοι πιστεύετε ότι είναι οι πιο κρίσιμοι παράγοντες για την επιτυχία των L&D προγραμμάτων;
Νομίζω ότι είναι η συνάφεια, η δέσμευση και η ενίσχυση. Συνολικά, η μάθηση πρέπει να σχετίζεται με την πραγματική εργασία και τις ανάγκες των ανθρώπων, αλλιώς αποτελεί απλά έναν θόρυβο. Οι άνθρωποι πρέπει να αντιληφθούν αμέσως την αξία, αλλιώς θα αποχωρήσουν. Οι εργαζόμενοι δεν θέλουν να μάθουν για την «ανατροφοδότηση» ή την «ψυχολογική ασφάλεια», αλλά να μάθουν πράγματα συναφή με την εργασία τους, όπως πώς να πετύχουν με τις ομάδες τους. Η δέσμευση είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα. Δεν μπορούμε απλώς να δίνουμε διαλέξεις στους ανθρώπους και να περιμένουμε να θυμούνται ή να ενδιαφέρονται. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιούμε αφορά στην καθοδήγηση, στον πειραματισμό, στην εφαρμογή και στη διατήρηση. Εμπλέκει ενεργά τους εκπαιδευόμενους και καθιστά την εμπειρία διαδραστική, πρακτική και σχετική, ενώ τη μεταφέρει και πίσω στον εργασιακό χώρο. Τέλος, χρειαζόμαστε ενίσχυση επειδή ο εγκέφαλός μας εξελίχθηκε ώστε να ξεχνάει περισσότερο από ό,τι θυμάται. Οπότε, πρέπει να επανερχόμαστε τακτικά και να εξασκούμε αυτά που μαθαίνουμε. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η διακεκομμένη επανάληψη και οι δράσεις που βασίζονται στην εργασία είναι τόσο σημαντικές, αφού βοηθούν στην εδραίωση των νέων δεξιοτήτων και διασφαλίζουν ότι χρησιμοποιούνται πραγματικά στην εργασία. Εν κατακλείδι, το θέμα είναι να κάνουμε τη μάθηση να «κολλήσει» και να τη μεταφράσουμε σε δράση στον πραγματικό κόσμο.
Ποιες αλλαγές έχετε παρατηρήσει στον τομέα του L&D τα τελευταία χρόνια και πώς πιστεύετε ότι θα διαμορφώσουν το μέλλον του κλάδου;
Η τεχνητή νοημοσύνη είναι επί του παρόντος η μεγαλύτερη και πρέπει φυσικά να εξοικειωθούμε με το τι μπορεί και τι δεν μπορεί -ακόμη-να κάνει. Η ψηφιακή μάθηση δίνει στους ανθρώπους πρόσβαση στη μάθηση οποτεδήποτε και οπουδήποτε. Δεν πρόκειται μόνο για ευκολία, αλλά για τη δημιουργία ενός πιο περιεκτικού μαθησιακού περιβάλλοντος. Τα Data Analytics αλλάζουν το τοπίο, επειδή μπορούμε να παρακολουθούμε πώς μαθαίνουν οι άνθρωποι και να χρησιμοποιούμε αυτά τα δεδομένα για να εξατομικεύουμε και να βελτιώνουμε τις μαθησιακές εμπειρίες και τα αποτελέσματα. Επιπλέον, η νευροεπιστήμη μπαίνει στο προσκήνιο, βοηθώντας μας να κατανοήσουμε το πώς λειτουργεί ο εγκέφαλος και πώς μπορούμε να κάνουμε τη μάθηση να «μείνει».
Υπάρχει τεράστια διαφορά σε ό,τι γνωρίζουν οι άνθρωποι για τον εγκέφαλο τώρα, σε σύγκριση με την εποχή που ξεκίνησα πριν από 25 χρόνια – αν και υπάρχουν ακόμη αρκετοί μύθοι που πρέπει να καταρριφθούν. Τέλος, εντοπίζεται μία τάση προς απρόσκοπτες, blended μαθησιακές εμπειρίες. Δεν είναι πλέον δηλαδή μόνο online ή offline, αλλά ένας συνδυασμός και των δύο, δημιουργώντας ένα πιο πλούσιο και πιο ευέλικτο ταξίδι μάθησης.
(Ολόκληρη η συνέντευξη της S. Collins θα φιλοξενηθεί στο τεύχος Σεπτεμβρίου του HR Professional).