Οι δυνατότητες τις οποίες προσφέρουν τα προγράμματα της ΔΥΠΑ για ανθρώπους οι οποίοι εισέρχονται στη χώρα μας και οι τρόποι με τους οποίους μπορούν να αξιοποιήσουν τις ακαδημαϊκές τους γνώσεις – εφόσον διαθέτουν – μέσω προγραμμάτων ένταξης στην Ελλάδα, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης στο Olympia Forum V. Κεντρικό θέμα ήταν οι ανάγκες της χώρας σε ανθρώπινο δυναμικό, καθώς και οι δυνατότητες ένταξης και αξιοποίησης των μεταναστών οι οποίοι έχουν ενσωματωθεί στο κοινωνικό σύνολο και μπορούν να καλύψουν θέσεις εργασίας υψηλών δεξιοτήτων.
Οι ομιλητές τόνισαν την ανάγκη για εκπαίδευση και ενσωμάτωση των μεταναστών στις επιχειρήσεις, κάτι που μπορεί να καλύψει τις αυξημένες απαιτήσεις της αγοράς. Μεταξύ άλλων, ο Κωνσταντίνος Αγραπιδάς, Γενικός Διευθυντής Εργασιακών, Υγείας, Ασφάλειας και Ένταξης στην Εργασία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αναφέρθηκε στα ευρωπαϊκά μοντέλα εξέλιξης της επιχειρηματικότητας και τόνισε ότι οι νέοι εργαζόμενοι σήμερα είναι τεχνολογικά ενημερωμένοι και εξειδικευμένοι σε σχέση με προηγούμενες γενιές.
Η δε Υποδιοικήτρια της ΔΥΠΑ, Γιάννα Χορμόβα, σχολίασε τις αλλαγές στα ποσοστά ανεργίας της χώρας σε σχέση με το παρελθόν και τόνισε, ότι το μοντέλο εύρεσης εργασίας έχει αλλάξει, σχολιάζοντας πως «παλαιότερα οι εργαζόμενοι αναζητούσαν επιχειρήσεις, ενώ τώρα οι επιχειρήσεις αναζητούν εργαζόμενους».
Στις 23 Οκτωβρίου, στο Alba Graduate Business School και με βασικό θέμα «Προκλήσεις και success stories νέων επιχειρηματιών», θα διεξαχθεί το φετινό GSEA Opening Event.
Η φετινή εκδήλωση διεξάγεται με την υποστήριξη του Alba Graduate Business School και απευθύνεται σε φοιτητές, καθηγητές και startuppers. Περιλαμβάνει experience sharing από επιχειρηματίες, panel discussions και πληροφορίες για τον φετινό διαγωνισμό.
Για όσους δεν καταφέρουν να παρακολουθήσουν το event στην Αθήνα, αντίστοιχα πραγματοποιούνται στο Ηράκλειο Κρήτης, στις 6 Νοεμβρίου και στην Πάτρα, στις 12 Νοεμβρίου.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μαθαίνω να βλέπω τον Άνθρωπο», για την ενίσχυση της κουλτούρας συμπερίληψης, προσβασιμότητας, κοινωνικής αποδοχής, ισότητας και ίσων ευκαιριών, υποστηρίζει, για τρίτη συνεχή χρονιά, η Metlen.
Στο πλαίσιο αυτό και σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους (ΣΚΕΠ), εκπαιδεύθηκαν 5.695 μαθητές και μαθήτριες σε 87 σχολεία γενικής εκπαίδευσης στην Αττική και τη Λαμία.
Ο ΣΚΕΠ αξιολόγησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα μέσω ερωτηματολογίου το οποίο απαντήθηκε από 83 εκπαιδευτικούς των σχολείων αυτών, ενώ η Metlen, μέσω του οργανισμού Equal Society, πραγματοποίησε μέτρηση των κοινωνικών επιπτώσεών του, από το ξεκίνημα της συνεργασίας της με τον ΣΚΕΠ κατά τα έτη 2022 και 2023. Σημειώνεται ότι, για κάθε ένα ευρώ που επενδύεται στο πρόγραμμα, αποδίδονται τουλάχιστον 4,13 ευρώ σε κοινωνική αξία.
Περισσότεροι από 300 συμμετέχοντες παρακολούθησαν το 1º AI & Digital Transformation Conference της KPMG στην Ελλάδα, την περασμένη Τρίτη 15 Οκτωβρίου, στο ξενοδοχείο Grand Hyatt. Οι θεματικές ενότητες εστίασαν στην αποτελεσματική διαχείριση επιχειρηματικών κινδύνων, την ενίσχυση της παραγωγικότητας και την αναβάθμιση των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού, συμβάλλοντας έτσι στη συνολική μεταμόρφωση των επιχειρήσεων μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού.
Σε επίπεδο αγοράς εργασίας, ο keynote speaker Josh Drean, Co-Founder & Director of Employee Experience at The Work3 Institute, AI & Workforce Advisor, Harvard Innovation Labs, επισήμανε ότι η ΤΝ δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ανθρώπινη αλληλεπίδραση, ειδικά σε τομείς όπως η εξυπηρέτηση πελατών. Πρέπει όμως να υιοθετηθεί στρατηγικά, με αναβάθμιση δεξιοτήτων και σωστή προετοιμασία.
Επίσης, ο Παναγιώτης Κουρής, CEO, Office Line, σχολίασε ότι 87% των εταιρειών θεωρεί την ΤΝ ως σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, γι’ αυτό πρέπει να χρησιμοποιείται για την ενίσχυση της συνεργασίας και της δημιουργικότητας και όχι για τη μείωση των εργαζομένων.
Το Parenting Psychology workshop διοργάνωσαν η WorkWell με την Trasys Greece, με θέμα το οποίο εστιάζει στις προκλήσεις τις οποίες αντιμετωπίζει ο γονέας και η οικογένεια στην ψηφιακή εποχή.
Το workshop περιελάμβανε διαδραστικές δραστηριότητες, κατά τις οποίες οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε ομάδες, συζητώντας και ανταλλάσσοντας απόψεις και εμπειρίες.
Προσέφερε δε στους συμμετέχοντες, σύμφωνα με τους διοργανωτές, πρακτικά εργαλεία για την καλύτερη διαχείριση καθημερινών προκλήσεων, ενδυναμώνοντας τον γονεϊκό ρόλο τόσο συναισθηματικά, όσο και ψυχολογικά.
Στη διοργάνωση του kariera.gr, Ημέρες Καριέρας, στις 12-13 Οκτωβρίου, στην Τεχνόπολη, στο Γκάζι, είχε παρουσία ο όμιλος Σφακιανάκη.
Η ομάδα HR του ομίλου είχε τη δυνατότητα να γνωρίσει νέους επαγγελματίες και να τους ενημερώσει για τις δυνατότητες καριέρας τις οποίες προσφέρει ο όμιλος.
«Η ηλεκτροκίνηση και η τεχνολογία είναι οι βασικοί γνώμονες και αποτελούν τα κεντρικά κριτήρια επιλογής των θέσεων τις οποίες αναζητούμε. Η συνεχής εκπαίδευση οδηγεί στην εξέλιξη των ανθρώπων μας και αυτό μας δίνει έμπνευση για τη δημιουργία καινοτόμων υπηρεσιών με στόχο την απόλυτη εμπειρία του πελάτη», σημείωσε η Chief Human Resources Officer & Corporate Affairs του ομίλου Σφακιανάκη, Ζέτα Ζιόβα.
Ανανεωμένος ξεκινά ο 8ος πανελλήνιος διαγωνισμός Generation Next του Ιδρύματος Vodafone, καλώντας για πρώτη φορά μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα να συμμετάσχουν σε ευρωπαϊκό επίπεδο, μέσω της πρωτοβουλίας Skills Upload Jr Challenge, η οποία εκτείνεται σε εννέα χώρες.
Φέτος, όσοι λάβουν μέρος στον διαγωνισμό θα έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους σε νέες τεχνολογίες, τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, ενώ παράλληλα, η πρώτη νικήτρια ομάδα θα γνωρίσει αντίστοιχες ομάδες από την Ευρώπη.
Στο πλαίσιο του διαγωνισμού και μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας του προγράμματος, ομάδες δύο έως τεσσάρων ατόμων Γυμνασίου και Λυκείου από όλη την Ελλάδα, έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες μέσα από μια STEM εκπαιδευτική εμπειρία με video, εκπαιδευτικούς οδηγούς και DIY κατασκευές. Δηλώσεις συμμετοχής υποβάλλονται έως τις 8 Δεκεμβρίου και υποβολή προτάσεων των ομάδων ισχύει έως τις 26 Ιανουαρίου 2025.
Σημαντικά ευρήματα έφερε στην επιφάνεια η νέα έρευνα, την οποία υλοποίησε η Edenred Greece, με θέμα την εμπειρία των εργαζομένων. Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσίασε η Μαρία Βερούχη, CEO, Edenred Greece, χρυσού χορηγού της διοργάνωσης, ανοίγοντας το 2ο HR Summit @ Costa Navarino, το οποίο ξεκίνησε χθες τις εργασίες του, φέρνοντας κοντά CHROs και HR Directors εταιρειών από την ελληνική αγορά με ανώτατα στελέχη εταιρειών παρόχων λύσεων υπηρεσιών και εργαλείων για διευθύνσεις ανθρώπινου δυναμικού.
Ένας στους τρεις εργαζόμενους είναι ικανοποιημένος από την εργασία του
Η έρευνα, η οποία περιείχε τη λογική του mirroring μεταξύ εργαζομένων και εργοδοτών, μέτρησε την ικανοποίηση των πρώτων από τους οργανισμούς στους οποίους εργάζονται, σημειώνοντας ότι μόνο ένας στους τρεις δηλώνει ικανοποιημένος, γεγονός το οποίο παρουσιάζει φθίνουσα πορεία, ιδίως στις νέες ηλικίες εργαζομένων, οι οποίοι καλούνται να εργαστούν on site. Ωστόσο, επτά στους 10 εργαζόμενους δηλώνουν ικανοποιημένοι από το αίσθημα ασφάλειας το οποίο τους δημιουργεί η εταιρεία όπου εργάζονται, καθώς και από την υποστήριξη την οποία λαμβάνουν από τον προϊστάμενό τους. Άγχος στον χώρο εργασίας βιώνει ένας στους τρεις εργαζόμενους, ενώ δύο στους πέντε δεν εμπνέονται από το αντικείμενο εργασίας τους. Αντίστοιχος δε αριθμός -δύο στους πέντε- δεν εκφράζονται από τις αξίες του οργανισμού. Την αναζήτηση νέου εργοδότη βρίσκουν πολύ πιθανή ως ενδεχόμενο τέσσερις στους 10 των ερωτηθέντων, ποσοστό σταθερό από την προηγούμενη έρευνα του 2023 κυρίως σε εργαζόμενους νεαρότερης ηλικίας και μικρότερων εταιρειών. Και αυτή αποτελεί μια σημαντική πρόκληση για τους εργοδότες, με τρεις στους τέσσερις να δηλώνουν αδυναμία να βρουν νέα ταλέντα και δύο στους τρεις να δυσκολεύονται να τα διατηρήσουν.
Εξατομικευμένες παροχές ζητά η νέα κανονικότητα
Από πλευράς παροχών, πρώτη επιλογή για τους εργοδότες είναι οι ομαδικές ασφαλίσεις υγείας, οι διατακτικές σίτισης και τα εκπαιδευτικά προγράμματα, αν και αυτά δεν αναγνωρίζονται από το ανθρώπινο δυναμικό ως παροχές, αλλά ως μια από τις υποχρεώσεις των εταιρειών. Αναφορικά με την αντίληψη των εργαζομένων για τις επιθυμητές παροχές, σημαντικές χαρακτηρίζονται, εκτός από τις παραπάνω, και οι δωροκάρτες, τα έξοδα μετακίνησης / καυσίμων, ενώ, ανάλογα με τη φάση όπου βρίσκεται ο εργαζόμενος, μετρούν επίσης οι επιπλέον ημέρες άδειας, η συνεργασία με παιδικούς σταθμούς, η μέριμνα για τη σωματική και ψυχική υγεία κ.ά. Για να επιλέξει δε κάποιος εργασία, βρέθηκε ότι βαρύνουν η δυνατότητα εργασίας εξ αποστάσεως, το πακέτο παροχών ανάλογα με τη φάση ζωής όπου βρίσκεται ο υποψήφιος εργαζόμενος, οι πρακτικές συμπερίληψης και διαφορετικότητας του εκάστοτε εργοδότη και η κάλυψη ιατρικών εξόδων. Συμπερασματικά, η Μαρία Βερούχη έκανε λόγο για μια νέα κανονικότητα η οποία χρειάζεται να συνδυάζει την ευελιξία με την εξατομικευμένη προσέγγιση, ενώ, κλείνοντας, αναφέρθηκε στη στρατηγική συνεργασία της Edenred Greece με τη Linkage για την υλοποίηση του Edenred Hub, ενός προγράμματος για τον κλάδο του HR το οποίο θα περιλαμβάνει την Ακαδημία Ηγεσίας Ανθρώπινου Δυναμικού, εκπαιδευτικά προγράμματα και παροχή πιστοποίησης.
Chasing (…and retaining) knowledge με blended learning
Στον κόσμο της γνώσης ξενάγησε το κοινό ο συγγραφέας και μεταφραστής Πάνος Δημάκης, εξηγώντας ότι, μέσω του storytelling, ο άνθρωπος έχει τη δυνατότητα να συγκρατήσει 25% περισσότερη πληροφορία. Περιγράφοντας προσωπικές του τεχνικές και εμπειρίες από την παιδική του ηλικία έως την ενηλικίωση και τη ζωή του σήμερα, έδωσε tips και συμβουλές για τον τρόπο με τον οποίο οι ενήλικες μπορούν να συνεχίσουν να μαθαίνουν παρά την έλλειψη χρόνου, καλώντας το κοινό να συνδυάσει τη μάθηση με άλλες δραστηριότητες. Επίσης, αναφέρθηκε στην αξία της ευθυγράμμισης των αξιών και της κουλτούρας των εταιρειών με τα εκπαιδευτικά τους προγράμματα, γεγονός το οποίο ενθαρρύνει τα στελέχη να κάνουν το extra mile, επιδεικνύοντας υψηλότερη παραγωγικότητα και engagement στον οργανισμό και στα καθήκοντα που επιτελούν σε αυτόν. Προϋπόθεση για τα παραπάνω, όπως ανέφερε, είναι η αναγνώριση από πλευράς εταιρείας τόσο των ελλείψεων, όσο και των δυνατών τους σημείων, η αναγνώριση του μαθησιακού στυλ των ανθρώπων της, καθώς και η υιοθέτηση πρακτικών όπως blended learning, micro learning, gamification, AI, video animation κ.ά.
Ο Θανάσης Ζερζεβουλίδης ανέλαβε καθήκοντα HR Training and Development στη Thessaloniki Metro Automatic (THEMA), η οποία θα αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του μετρό Θεσσαλονίκης.
Ο ίδιος προέρχεται από τον όμιλο Redestos – Efthymiadis Agrotechnology Group, όπου είχε διατελέσει HR Generalist, ενώ είχαν προηγηθεί συνεργασίες με τη Vision Factory, την GadgetPro, τον ΟΤΕ κ.ά.
Με αφορμή ότι η παγκόσμια οργάνωση για την ενδυνάμωση των γυναικών Leanin.org έφτασε τους 100.000 κύκλους γυναικών σε 180 χώρες και ότι το Lean In Network Greece-Athens τους 134 κύκλους με περισσότερες από 2.500 εθελόντριες, διοργανώθηκε, στις 29 Σεπτεμβρίου, στο Divani Caravel, το 4ο ετήσιο Meet Up των κύκλων.
Η συνάντηση έδωσε τη δυνατότητα στα μέλη του δικτύου να ανταλλάξουν εμπειρίες, να μοιραστούν προσωπικές και επαγγελματικές ιστορίες, να ενισχύσουν τις δεξιότητές τους και να συνδεθούν με άλλες γυναίκες.
Ενδεικτικά, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας «Women in the Workplace» της ΜcKinsey & Company, καθώς και οι στόχοι της οργάνωσης, όπως προκύπτουν από τα νέα δεδομένα. Επίσης, διεξήχθησαν workshops, ευκαιρίες δικτύωσης και ομιλίες για όλες τις ηλικίες.