Γήρανση και παραγωγικότητα: Τη λύση δίνει η δια βίου μάθηση και κατάρτιση

«Γήρανση και Παραγωγικότητα: Μπορούμε να γερνάμε και να γινόμαστε πιο παραγωγικοί;». Το ερώτημα αυτό απασχόλησε ειδικό πάνελ ομιλητών, στο πλαίσιο του 1ου συνεδρίου για τη Δυναμική των Πληθυσμών και για την Οικονομική Ευημερία, το οποίο διοργανώνεται στα Χανιά, από το Κέντρο Κρήτης του ΟΟΣΑ για τους Πληθυσμούς, το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και τον Δήμο Χανίων με την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης.

Τη συζήτηση άνοιξε ο Alain de Serres, Acting Director, Policy and Research Branch, Οικονομικό Τμήμα του ΟΟΣΑ, ο οποίος σημείωσε ότι ο πληθυσμός γερνάει και ο τρόπος για να μειωθεί το κόστος της γήρανσής του στην οικονομία και στην παραγωγικότητα είναι η επένδυση σε εργαλεία τα οποία ενισχύσουν την παραγωγικότητα κυρίως των μεγαλύτερων σε ηλικία εργαζομένων. «Το βασικό εργαλείο είναι η δια βίου μάθηση: οι κυβερνήσεις θα πρέπει να εστιάσουν σε προγράμματα τα οποία ενισχύουν τη διαδικασία αυτή, αλλά και να προσφέρουν προγράμματα τα οποία θα βοηθούν τους μεγαλύτερους ηλικιακά εργαζόμενους να εξοικειώνονται με την τεχνολογία», επεσήμανε.

Η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως, απάντησε στο ερώτημα «πώς μπορούμε να παραμένουμε διαρκώς παραγωγικοί, όσο μεγαλώνουμε». Όπως ανέφερε, η λύση εντοπίζεται για παράδειγμα στην αξιοποίηση των σωστών εργαλείων και στην απάλειψη εμποδίων στην εργασία, όπως ήταν η παρακράτηση σύνταξης για εργαζόμενους συνταξιούχους, στη συνεχή επανακάρτιση και αναβάθμιση δεξιοτήτων, στις πιο ευέλικτες μορφές απασχόλησης και στα επιδοτούμενα προγράμματα απασχόλησης.

Εστίαση στις κοινωνικές παραμέτρους
Στο ίδιο μήκος κύματος, η Katharina Spiess, Director, Federal Institute for Population Research (BiB), & Professor for Population Economics, εστίασε στη σημασία την οποία έχει στην ενίσχυση της παραγωγικότητας των εργαζομένων ο τομέας της δημόσιας υγείας και της κοινωνικής πολιτικής. «Οι άνθρωποι πρέπει από νεαρή ηλικία να ενημερώνονται για θέματα τα οποία σχετίζονται με την οικογένεια και να έχουν βοήθεια τόσο στον τομέα της υγείας, όσο και της ψυχικής υγείας, για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της οικογένειας και της εργασίας, οι οποίες πολλές φορές είναι αιτία σοβαρού στρες».

Τόνισε τη σημασία της δια βίου μάθησης, των φορολογικών και ελαφρύνσεων σε επιχειρήσεις οι οποίες επενδύουν σε αυτήν, αλλά και το πόσο υποστηρικτικό είναι ένα καλό συγκοινωνιακό δίκτυο και ένα καλό στεγαστικό πρόγραμμα στην προώθηση της εργασίας, ειδικά για νέους. Η πρώην Υπουργός Εργασίας της Χιλής, Claudia Serrano, μίλησε για τους λόγους για τους οποίους οι μεγαλύτερης ηλικίας άνθρωποι παραμένουν στην εργασιακή αγορά. Εκτός από τους οικονομικούς/εισοδηματικούς λόγους, ξεχώρισε την ανάγκη τους να νιώθουν χρήσιμοι για περισσότερο καιρό και ανέφερε πόσο σημαντικό είναι να υπάρχουν επιδοτούμενα προγράμματα για τη μετεκπαίδευσή τους. Τέλος, η Carolin Nerlich, Senior Lead Economist, Climate Change Centre της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ), συμπλήρωσε ότι, σύμφωνα με μελέτες της ΕΚΤ, το αποτέλεσμα της γήρανσης του πληθυσμού και της παραγωγικότητας διαφέρει ανά τομέα δραστηριότητας.

Επιπρόσθετα, τόνισε ότι η μετεκπαίδευση έχει παρατηρηθεί ότι είναι πιο εύκολη και αποτελεσματική σε μεγάλες εταιρείες από ό,τι σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Linq: νέο webinar για τα recruitment metrics

HR experts webinar αναφορικά με τα recruitment metrics διοργανώνει την Πέμπτη 7 Νοεμβρίου, η Linq.

Το webinar με τίτλο «Recruitment metrics: Measuring success in hiring» θα δώσει, σύμφωνα με τη διοργανώτρια, τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να εμβαθύνουν στη σημασία των recruitment metrics και να μάθουν πώς να βελτιώσουν τη διαδικασία προσλήψεων της ομάδας τους με στρατηγικές και τεχνικές μείωσης κόστους και χρόνου πρόσληψης.

Εισηγητές του webinar θα είναι οι Μαίρη Ασλανίδη, HR Manager Greece, Hemmersbach, Νικόλαος Κ. Βαρβέρης, Tech Recruiter & Development Coach | Trainer, Syntax IT Group, Πασχάλης Σταμπούλης, International Project Manager HRD Euro και Αναστασία Καραγκιόζογλου, Talent Acquisition Manager, Linq.

JobReady by DYPA: Στη Θεσσαλονίκη στις 14/11

Η ΔΥΠΑ διοργανώνει, την Πέμπτη 14 Νοεμβρίου, στο ξενοδοχείο Electra Palace Thessaloniki, την εκδήλωση «JobReady by DYPA».

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, στα «JobReady» οι πολίτες οι οποίοι ψάχνουν εργασία και όσοι σχεδιάζουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση, έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν βιωματικά εργαστήρια από εξειδικευμένα στελέχη της ΔΥΠΑ, μέσω των οποίων θα ενισχύσουν τις επαγγελματικές και οριζόντιες δεξιότητές τους (soft skills) και θα προετοιμαστούν για την ένταξή τους στην αγορά εργασίας.

Στην εκδήλωση θα παραβρεθούν προσκεκλημένοι ομιλητές και στελέχη επιχειρήσεων από Τμήματα ΔΑΔ.

Νέο εργαλείο ενίσχυσης παραγωγικότητας εργαζομένων με την αξιοποίηση του ΑΙ

Η Salesforce, διεθνής εταιρεία AI CRM, προχωρεί στο λανσάρισμα του Agentforce, ενός νέου εργαλείου το οποίο επιτρέπει στις εταιρείες να δημιουργούν και να αναπτύσσουν αυτόνομους βοηθούς (AI agents), οι οποίοι -μέσω της τεχνητής νοημοσύνης- μπορούν να εκτελούν ενέργειες σε διάφορες επιχειρηματικές λειτουργίες, όπως πωλήσεις, εξυπηρέτηση πελατών, marketing και εμπορικές συναλλαγές.

Σύμφωνα με τη Salesforce, με το νέο αυτό εργαλείο, οι εταιρείες δεν χρειάζεται πλέον να δημιουργούν λύσεις τεχνητής νοημοσύνης από το μηδέν, καθώς αυτό είναι ήδη ενσωματωμένο στην πλατφόρμα της Salesforce. Αυτό επιτρέπει, σύμφωνα με την εταιρεία, την άμεση σύνδεση με τα εταιρικά δεδομένα, τις ροές αυτοματισμού και τις ολοκληρωμένες εφαρμογές, όπως το Data Cloud, το Slack και το MuleSoft.

Ιδιαίτερα σημαντική είναι η προσφορά του Agentforce και στη λειτουργία του ανθρώπινου δυναμικού, αφού, με αυτό, οι επιχειρήσεις μπορούν να ενισχύσουν την παραγωγικότητα των εργαζομένων τους, μέσω της άμεσης πρόσβασης σε προτεινόμενες απαντήσεις και αυτοματοποιημένα εργαλεία, επιταχύνοντας τη διαδικασία εξυπηρέτησης και εξοικονομώντας χρόνο.

Παράλληλα, έχουν τη δυνατότητα να υιοθετήσουν εργαλεία προηγμένης αυτοματοποίησης τα οποία μειώνουν τον φόρτο εργασίας, επιτρέποντας τη συγκέντρωση των εργαζομένων σε πιο σύνθετες εργασίες.

Η Adacom συμπληρώσε 25 χρόνια στην ελληνική αγορά

Τα 25 χρόνια της στην ελληνική αγορά συμπλήρωσε η Adacom, θυγατρική της Ideal Holdings, με σκοπό να συμβάλει στη διαμόρφωση του τομέα κυβερνοασφάλειας και των υπηρεσιών εμπιστοσύνης.

Στο πλαίσιο αυτό, διοργάνωσε εκδήλωση για συνεργάτες και πελάτες της, με θέμα «25 Years of Trust and Cybersecurity Excellence». Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στις 31 Οκτωβρίου, στο Anassa City Events, με ομιλητές τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Adacom, Πάνο Βασιλειάδη και τον Ηλία Χάντζο, Global Privacy Officer και Head of EMEA Government Affairs της Broadcom.

Την εκδήλωση συνόδευσαν, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ευχαριστίες προς τους παρευρισκόμενους για την εμπιστοσύνη την οποία δείχνουν στην εταιρεία και για τη συμμετοχή τους στην πορεία της προς ένα ασφαλές ψηφιακό μέλλον.

Υπουργείο Εργασίας: Ανάθεση έργου στην ΕΕΟ Group ΑΕ Συμβούλων

Το Υπουργείο Εργασίας προχώρησε στην ανάθεση συμβουλευτικού έργου στην εταιρεία συμβούλων ΕΕΟ Group, το οποίο αφορά στη συγκέντρωση, ανάλυση, επεξεργασία και διάχυση πρωτογενών δεδομένων για την απασχόληση και τις δεξιότητες αποφοίτων ανώτερης δευτεροβάθμιας γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης στις 13 περιφέρειες της χώρας.

Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για το έργο «Ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία για τις απαιτήσεις σε γνώσεις και δεξιότητες στην αγορά εργασίας αποφοίτων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης-Ψηφιακά Σημεία Πληροφόρησης», η οποία έχει ενταχθεί στο συγχρηματοδοτούμενο «Πρόγραμμα Ανθρώπινο Δυναμικό & Κοινωνική Συνοχή 2021-2027» του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου.

Η διάρκεια της σύμβασης είναι 14 μήνες και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ταμείο ΕΚΤ) και από εθνικούς πόρους μέσω του ΠΔΕ. Το συνολικό κονδύλι του έργου είναι 540.243,92 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.

FitKit: Νέο healthech app για εργαζόμενους και επιχειρήσεις

FitKit είναι η επωνυμία ενός νέου healthech app, το οποίο λανσάρεται στην ελληνική αγορά και αφορά πλατφόρμα υγείας και ευεξίας, η οποία παρέχει υπηρεσίες fitness για προσωπική και επαγγελματική χρήση. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, το app απευθύνεται σε εταιρείες οι οποίες θέλουν να προσφέρουν ολοκληρωμένα προγράμματα ευεξίας στους εργαζόμενούς τους για την ενίσχυση της υγείας και της παραγωγικότητάς τους.

Μέσω της πλατφόρμας του FitKit, οι επιχειρήσεις μπορούν να προσφέρουν στους εργαζόμενους μια ευρεία γκάμα ευέλικτων προγραμμάτων ευεξίας και να συνεισφέρουν θετικά στο wellness και το employee engagement. Οι εργαζόμενοι έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μέσα από μια ποικιλία δραστηριοτήτων, τόσο στον τομέα της σωματικής, όσο και της ψυχικής υγείας, ενώ οι εταιρείες χρεώνονται με τις υπηρεσίες τις οποίες τελικά χρησιμοποιούνται.

Στα οφέλη του FitKit περιλαμβάνονται ακόμα η δυνατότητα για τις επιχειρήσεις να εξοικονομούν έως και 70% σε σχέση με προγράμματα ευεξίας τα οποία υποχρησιμοποιούνται, καθώς και η άνεση και η ευελιξία η οποία δίνεται στους χρήστες. Παράλληλα οι επιχειρήσεις μπορούν να λαμβάνουν αναλυτικά reports για τη χρήση του app, βελτιστοποιώντας με τον τρόπο αυτό τις δαπάνες τους και προσαρμόζοντάς τις ανάλογα με τις επιθυμίες των χρηστών. Μεταξύ των εταιρειών οι οποίες ήδη έχουν εντάξει το FitKit στις υπηρεσίες προς το ανθρώπινο δυναμικό τους είναι και η Coca Cola HBC της Β. Μακεδονίας.

Η KPMG στηρίζει για ένατη χρονιά την ΕΛΕΠΑΠ

Στο πλαίσιο της σχέσης συνεργασίας και προσφοράς την οποία διαθέτει με την ΕΛΕΠΑΠ, η KPMG υλοποιεί, για ένατη συνεχή χρονιά, τη δράση κοινωνικής υπευθυνότητας «Βack to School» για τη δια βίου μάθηση.

Συγκεκριμένα, οι άνθρωποι της KPMG υποστήριξαν τα Γενναία Παιδιά της ΕΛΕΠΑΠ, αγοράζοντας και προσφέροντας γραφική ύλη, σχολικά προϊόντα και υλικά χειροτεχνίας για τη νέα σχολική χρονιά.

Την παράδοση του υλικού στην Αθήνα πραγματοποίησε ο Αλκιβιάδης Σιαράβας, Marketing, Communications & Corporate Citizenship Manager της KPMG στην Ελλάδα, συνοδεία στελεχών της εταιρείας, ενώ τις εγκαταστάσεις της ΕΛΕΠΑΠ στην Θεσσαλονίκη επισκέφθηκε ο Δημήτρης Ηλιάδης, Partner & Επικεφαλής του Γραφείου της KPMG στη Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα, τα στελέχη της KPMG είχαν τη δυνατότητα να περιηγηθούν στους χώρους, να ενημερωθούν για το έργο της ΕΛΕΠΑΠ και να γνωρίσουν μερικά από τα παιδιά και τους ειδικούς παιδαγωγούς.

#JobFestival 2024 από το skywalker.gr σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το Skywalker.gr διοργανώνει και φέτος το #JobFestival 2024 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, την Παρασκευή 15 και το Σάββατο 16 Νοεμβρίου. Στην εκδήλωση αναμένεται να συμμετάσχουν περισσότεροι από 300 εργοδότες από όλους τους κλάδους δραστηριότητας, αξιολογώντας υποψηφίους και βιογραφικά για 3.500 ανοιχτές θέσεις εργασίας σχεδόν όλων των ειδικοτήτων.

Στη διάρκεια του #JobFestival 2024, οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τις εταιρείες οι οποίες τους ενδιαφέρουν είτε μέσα από μια συνέντευξη εργασίας, είτε μέσα από μια σύντομη συνομιλία με τους εταιρικούς εκπροσώπους και την υποβολή του βιογραφικού τους. Σύμφωνα με τους διοργανωτές εξάλλου, στη φετινή διοργάνωση θα υλοποιηθούν πληθώρα workshops με διαδραστικό χαρακτήρα, τα οποία απευθύνονται σε όσους αναζητούν εργασία και σε όσους ήδη εργάζονται.

Οι θεματικές ενότητές τους αφορούν στην ενίσχυση κατά την αναζήτηση εργασίας, στην ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων και στην αυτοβελτίωση. Για την παρακολούθηση των εργαστηρίων χρειάζεται προεγγραφή στη σελίδα του φεστιβάλ, ενώ θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης. Στην Αθήνα το #JobFestival 2024 θα διεξαχθεί στο Ζάππειο Μέγαρο, ενώ στη Θεσσαλονίκη στο Συνεδριακό Κέντρο Ιωάννης Βελλίδης.

Η RSM Greece με νέο Partner, Outsourcing Solutions

Ο Ιωάννης Ξενόπουλος αποτελεί τη νέα προσθήκη στη διοικητική ομάδα της RSM Greece, αναλαμβάνοντας τον ρόλο Partner, Outsourcing Solutions.

Η ένταξη του έμπειρου στελέχους, με εξειδίκευση στην παροχή φορολογικών και λογιστικών υπηρεσιών, στην ομάδα της RSM Greece, εκτιμάται από την ίδια την εταιρεία ότι θα της προσδώσει αξία, καθώς θα συμβάλλει καθοριστικά στην αναπτυξιακή πορεία των τμημάτων τα οποία ο ίδιος θα επιβλέπει.

Από τη νέα θέση του, ο Ιωάννης Ξενόπουλος θα επιβλέπει τα τμήματα Accounting & Tax και Payroll Outsourcing της RSM Greece και, κατ’ επέκταση, θα διαχειρίζεται συνεργασίες με εγχώριες και πολυεθνικές εταιρείες από ένα ευρύ φάσμα επιχειρηματικών κλάδων.

Όπως επισημαίνει η ίδια η RSM Greece, μέσα από αυτήν τη νέα συνεργασία, επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην έμφαση της ποιότητας των υπηρεσιών της, στο πλαίσιο του σκοπού της «Instilling Confidence in a World of Change».