Η Rafarm με νέα HR Generalist

Στην ομάδα της Rafarm εντάχθηκε η Χριστίνα Εξάρχου, αναλαμβάνοντας τη θέση της HR Generalist.

Το στέλεχος προέρχεται από την ICTS Hellas, όπου διετέλεσε αρχικά HR Administrator και, ακολούθως, HR Recruiter και HR Generalist.

Είχαν προηγηθεί συνεργασίες της με εταιρείες όπως Jumbo ως HR Generalist, MDM Business Consulting ως Business Consultant κ.ά.

IFSAS: Η Δύναμη του Personal Branding

Με την αναδιοργάνωση του τμήματος HR, η IFSAS SA κάνει ένα σημαντικό βήμα προς μία ανθρωποκεντρική κουλτούρα, με τη διοίκηση να προσφέρει εύφορο έδαφος και να ενθαρρύνει ενεργά την προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη των εργαζομένων.

Προτεραιότητα πλέον δεν είναι μόνο η βελτίωση των επαγγελματικών ικανοτήτων των εργαζομένων, αλλά και η ενίσχυση της προσωπικής τους εξέλιξης, αξιοποιώντας την προσέγγιση του personal branding. Αυτός ο προσανατολισμός ενισχύει την ατομική αυθεντικότητα και ευημερία, προσφέροντας σε κάθε εργαζόμενο την ευκαιρία να αναπτύξει τις δικές του αξίες και ικανότητες, ενώ παράλληλα ενδυναμώνει τη συνολική εταιρική κουλτούρα.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η People & Culture Executive της εταιρείας, Μαίρη Μπάλτα: «Στόχος μας είναι να αναπτυχθούμε μεθοδικά και ουσιαστικά, ώστε να προσφέρουμε καινοτόμες, ολοκληρωμένες λύσεις τεχνολογίας στους πελάτες μας. Παράλληλα, θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι οι άνθρωποί μας παραμένουν ικανοποιημένοι και χαρούμενοι, προκειμένου να επιτύχουμε μαζί κάτι μοναδικό». Και συνεχίζει:

«Η φροντίδα για τους εργαζόμενους τοποθετείται στο επίκεντρο της στρατηγικής, καθώς δεν θεωρούνται απλώς μέρος μιας επιχειρησιακής δομής, αλλά αντιμετωπίζονται ως πολύτιμοι πρεσβευτές του brand, κάνοντάς τους πιο αφοσιωμένους και ικανοποιημένους. Το branding, πέρα από το προϊόν, την επιχείρηση και τον εργοδότη, πλέον αφορά και τους εργαζόμενους ατομικά. Οι εταιρείες πρέπει να επενδύσουν σε αυτό, καθώς προσφέρει πολλαπλά οφέλη».

Πιο συγκεκριμένα:

  • Αύξηση δέσμευσης και αφοσίωσης: Ενισχύει την αίσθηση υπερηφάνειας και δέσμευσης των εργαζομένων, κάνοντάς τους πιο αφοσιωμένους στους στόχους της εταιρείας.
  • Μείωση αποχωρήσεων: Όταν οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι εργάζονται σε μια εταιρεία με ισχυρό brand, η οποία επενδύει στην προσωπική τους εξέλιξη, είναι λιγότερο πιθανό να αναζητήσουν ευκαιρίες αλλού, μειώνοντας τα ποσοστά αποχώρησης.
  • Ενδυνάμωση της εσωτερικής επικοινωνίας: Ένα ισχυρό employer brand ενισχύει την επικοινωνία μεταξύ των εργαζομένων και της διοίκησης, καλλιεργώντας διαφάνεια και εμπιστοσύνη.
  • Ανάπτυξη της εταιρικής κουλτούρας: Το employer branding δημιουργεί ένα περιβάλλον το οποίο προάγει αξίες όπως η συνεργασία, η καινοτομία και η δημιουργικότητα, βελτιώνοντας την εταιρική κουλτούρα.
  • Κίνητρο για εξέλιξη: Οι εργαζόμενοι σε εταιρείες με δυνατό employer brand νιώθουν περισσότερη υποστήριξη για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, ενισχύοντας την αποδοτικότητά τους.
  • Ενίσχυση της συνεργασίας: Ένα θετικό brand λειτουργεί ως κίνητρο για να αναπτυχθούν καλύτερες σχέσεις συνεργασίας μεταξύ των ομάδων, ενισχύοντας την ομαδική αποδοτικότητα.
  • Ενίσχυση της ευελιξίας και προσαρμοστικότητας: Η προσωπική ανάπτυξη των εργαζομένων βοηθά στην ενίσχυση της ικανότητάς τους να προσαρμόζονται σε νέες συνθήκες και προκλήσεις, ενισχύοντας την ευελιξία της εταιρείας σε έναν συνεχώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό κόσμο.
  • Ανάδειξη ηγετών από μέσα: Μέσα από τη στήριξη της προσωπικής ανάπτυξης, η εταιρεία μπορεί να αναγνωρίσει και να αναδείξει ικανά στελέχη για ηγετικές θέσεις, διασφαλίζοντας συνέχεια και γνώση στο εσωτερικό της.

Τέλος, η IFSAS, με την ανθρωποκεντρική κουλτούρα της, ανοίγει νέους δρόμους στο πώς προσεγγίζεται το branding, δίνοντας έμφαση στο personal branding ως μέρος της εταιρικής ταυτότητας.

Με την υποστήριξη των εργαζομένων ως ατομικές προσωπικότητες και όχι απλώς ως μέλη της δομής της, η εταιρεία αναδεικνύεται σε πρότυπο το οποίο προωθεί τη συλλογική επιτυχία μέσα από την ατομική εξέλιξη. Αυτή η κουλτούρα του οργανισμού ευθυγραμμίζεται με τις αξίες του brand, ώστε να αντικατοπτρίζει τις αρχές και το όραμα της ίδιας της εταιρείας.

Είναι σημαντικό για εμάς οι αξίες να μην επικοινωνούνται απλώς, αλλά να τις «ζούμε» καθημερινά, ενθαρρύνοντας συμπεριφορές οι οποίες υποστηρίζουν τις βασικές αρχές, όπως η καινοτομία και η επικέντρωση στον πελάτη. Αυτή η στρατηγική, με πυρήνα της την ανάπτυξη και ικανοποίηση των ανθρώπων, δημιουργεί τις βάσεις για τη μακροχρόνια επιτυχία της εταιρείας και την ικανοποίηση των πελατών, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της IFSAS στην καινοτομία και στην αυθεντική σύνδεση με τους ανθρώπους της.

Kaizen Gaming: 13 ΒΡΑΒΕΙΑ για τη στρατηγική HR της

Με 13 βραβεία διακρίθηκε η Kaizen Gaming στα HR Awards 2024, εκ των οποίων τρία platinum, έξι gold, ένα silver και δύο bronze, καθώς και ως μία από τις πέντε «Best HR Teams of the Decade».

Έλαβε platinum και gold βραβεία για το πρόγραμμα «Creating a Strong and Sustainable Leadership Culture», στην κατηγορία «Excellence in Management / Leadership Development», για το πρόγραμμα onboarding «Onboard for Route 2626: One step closer to make great hires great Kaizeners», καθώς και για τη στρατηγική της στη διαχείριση ταλέντων, στην κατηγορία «Best Talent Management Initiative» για το πρόγραμμα «Unleash your Talent in Kaizen Gaming».

Παράλληλα, έλαβε gold βραβεία για το «Road to 2026: Kaizen Gaming’s Referral Strategy», για το «Road to 2026: A Tech-Driven Talent Acquisition», για την καλύτερη χρήση τεχνολογίας στην προσέλκυση νέων ταλέντων, και το «DEI: Συμπερίληψη και Ανήκειν για όλ@».

Επιθεώρηση Εργασίας: Αύξηση 8% των ελέγχων τήρησης της εργατικής νομοθεσίας

Τον ρόλο τον οποίο διαδραματίζει η ψηφιακή κάρτα εργασίας συνδυαστικά με τους αυξημένους ελέγχους της Επιθεώρησης Εργασίας στην τήρηση της εργασιακής νομοθεσίας και στη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων ανέδειξε, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως. «Δεν θεωρούμε ότι η ψηφιακή κάρτα είναι πανάκεια, είναι όμως ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο συνολικά για την αγορά εργασίας και δη για την προστασία των εργαζομένων. Λειτουργεί από μόνο του; Όχι. Λειτουργεί συνδυαστικά με τη συμμόρφωση των εργοδοτών, τους συστηματικούς ελέγχους, το σκληρό έργο της Ανεξάρτητης Αρχής Επιθεώρησης Εργασίας», τόνισε στην πρωτολογία της. «Θεωρώ ότι η Επιθεώρηση Εργασίας κάνει σημαντικό έργο και βλέπουμε μία διαρκή βελτίωση σε όλους τους αριθμούς. Έχουμε μία αύξηση η οποία αγγίζει το 8% στον αριθμό των ελέγχων, από πέρυσι σε σχέση με φέτος. Τα πρόστιμα τα οποία έχουν επιβληθεί, για το πρώτο 10μηνο του 2024, από την Επιθεώρηση Εργασίας αγγίζουν τα 40 εκατ. ευρώ. Αυτό αποδεικνύει ότι οι άνθρωποι κάνουν τη δουλειά τους. Βγαίνουν και κάνουν ελέγχους και είναι πολύ σημαντικό ότι με το εργαλείο της ψηφιακής κάρτας μπορούμε πλέον να θωρακίζουμε τα δικαιώματα των εργαζομένων», δήλωσε.

Στα 10.500 ευρώ ανά εργαζόμενο το πρόστιμο παραβίασης ωραρίου
Αναφορικά με τις καταγγελίες της αντιπολίτευσης για καταστρατήγηση των ωραρίων των εργαζομένων, κατά παράβαση της ψηφιακής κάρτας εργασίας, η Νίκη Κεραμέως υπενθύμισε ότι το πρόστιμο το οποίο επιβάλλεται στον εργοδότη, σε περίπτωση που διαπιστωθεί από τους ελέγχους της Επιθεώρησης Εργασίας παραβίαση του ωραρίου, ανέρχεται στα 10.500 ευρώ για κάθε εργαζόμενο. «Η ψηφιακή κάρτα εργασίας, σε συνδυασμό με τους ελέγχους της Επιθεώρησης Εργασίας, αντιμετωπίζουν τα παραδείγματα που αναφέρετε. Άρα, αφενός, η χρήση της Ψηφιακής Κάρτας και, αφετέρου, οι έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εργασίας, διασφαλίζουν την καταγραφή του πραγματικού χρόνου εργασίας του εργαζομένου και ότι αμείβεται πραγματικά γι’ αυτόν, εξ ου και η αύξηση κατά 62% των υπερωριών σε κλάδους όπου εφαρμόζεται η ψηφιακή κάρτα», σημείωσε η Υπουργός.

Απαντώντας στις αιτιάσεις περί υποστελέχωσης της Ανεξάρτητης Αρχής Επιθεώρησης Εργασίας, η Νικη Κεραμέως υπογράμμισε ότι ο φορέας έχει 995 οργανικές θέσεις με ποσοστό καλυμμένων θέσεων το 90%. Προσέθεσε, μάλιστα, ότι, εντός του 2024, έχουν προστεθεί στο ανθρώπινο δυναμικό της Επιθεώρησης Εργασίας, 28 νέοι εργαζόμενοι και σχολίασε ότι καταβάλλεται κάθε προσπάθεια προκειμένου να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο το ανθρώπινο δυναμικό. «Η ψηφιακή κάρτα εργασίας βάζει μία ασπίδα προστασίας σε 750.000 εργαζόμενους. Είναι μία επανάσταση σε ό,τι αφορά την προστασία του εργαζομένου και από την αρχή είχε προβλεφθεί μία σταδιακή εφαρμογή. Μόνο τους τελευταίους μήνες έχουμε ενισχύσει πολύ τον αριθμό των εργαζομένων οι οποίοι υπάγονται στους κλάδους υπό προστασία, αγγίζουμε πλέον το 1,5 εκατ. εργαζόμενους, συνυπολογίζοντας τουρισμό και εστίαση», κατέληξε, κλείνοντας τη δευτερολογία της.

O Boris Planer στο 1o Omnichannel Retail Conference

Στους ομιλητές του 1ου Omnichannel Retail Conference, το οποίο διοργανώνει η Boussias Events, στις 5 Δεκεμβρίου, στο Wyndham Grand Athens, περιλαμβάνεται ο Boris Planer, τακτικός αρθρογράφος και σχολιαστής για το λιανεμπόριο και τις καταναλωτικές τάσεις σε Μέσα όπως Handelsblatt, The Economist, The Financial Times, BBC, Retail Week, Lebensmittel Zeitung, Lebensmittel Praxis κ.ά.

Θα παρουσιάσει το θέμα «Retail 5.0 – The Future of Retail and Omnichannel within Data-driven Ecosystems» και θα αναλύσει πώς ενσωματώνεται το omnichannel στα νέα ευέλικτα και προσαρμοστικά μοντέλα του retail strategy, σε μια εποχή κατά την οποία η καταναλωτική συμπεριφορά και οι προσδοκίες των πελατών εξελίσσονται με ραγδαίους ρυθμούς, ακολουθώντας κατά πόδας την τεχνολογία.

Περισσότερες πληροφορίες για το συνέδριο διατίθενται στο www.omnichannel-retail.gr.

ΟΟΣΑ: Έλλειψη προσωπικού αντιμετωπίζει ο τομέας της υγείας στην Ευρώπη

Σοβαρή κρίση αντιμετωπίζει το ευρωπαϊκό εργατικό δυναμικό στον τομέα της υγείας, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ΟΟΣΑ, «Health at a Glance 2024». Μεταξύ άλλων, βρέθηκε ότι 20 χώρες της ΕΕ ανέφεραν έλλειψη γιατρών το 2022 και το 2023, ενώ 15 χώρες ανέφεραν έλλειψη νοσηλευτών.

Με βάση τα ελάχιστα όρια προσωπικού για καθολική κάλυψη υγείας (UHC), οι χώρες της ΕΕ είχαν εκτιμώμενη έλλειψη περίπου 1,2 εκατ. γιατρών, νοσηλευτών και μαιών το 2022, τη στιγμή όπου πάνω από το ένα τρίτο των γιατρών και το ένα τέταρτο των νοσηλευτών στην ΕΕ είναι ηλικίας άνω των 55 ετών.

Αντίστοιχα, η Ελλάδα βρίσκεται κάτω από τον μέσο όρο του οργανισμού, καθώς, ενώ στον ΟΟΣΑ ανέρχεται σε 11%, στη χώρα ανέρχεται σε 7%. Επίσης, στην Ελλάδα παρατηρείται μεγάλη αναλογία γιατρών σε σχέση με τον πληθυσμό και μεγάλη έλλειψη νοσηλευτών.

ΔΥΠΑ: Στις 14 Δεκεμβρίου η πρώτη Ημέρα Καριέρας στο εξωτερικό

Την πρώτη «Ημέρα Καριέρας» στο εξωτερικό συνδιοργανώνουν, στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας, η ΔΥΠΑ, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και το Υπουργείο Εξωτερικών. Στην εκδήλωση, το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου, αναμένεται να συμμετάσχουν περισσότερες από 40 εταιρείες με διαθέσιμες πάνω από 1.000 θέσεις εργασίας.

Όπως αναφέρει η ΔΥΠΑ, «μετά από 34 “Ημέρες Καριέρας” σε 15 πόλεις, όπου συμμετείχαν 1.650 επιχειρήσεις και 60.000 πολίτες, η εκδήλωση “ταξιδεύει” εκτός συνόρων, στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας της ΔΥΠΑ και του υπουργείου Εξωτερικών, τον Σεπτέμβριο.

Στόχος της “Ημέρας Καριέρας” του Ντίσελντορφ είναι να προσεγγίσει εξειδικευμένους επαγγελματίες οι οποίοι βρίσκονται στο εξωτερικό και επιθυμούν να επιστρέψουν στην Ελλάδα και να αξιοποιήσουν τις γνώσεις και την εμπειρία τους σε μια χώρα που αλλάζει και αναπτύσσεται».

Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να συνομιλήσουν με εκπροσώπους εταιρειών οι οποίες αναζητούν προσωπικό, χωρίς προκαθορισμένο ραντεβού. Στον χώρο της εκδήλωσης, οι εκπρόσωποι των επιχειρήσεων θα είναι διαθέσιμοι να απαντήσουν σε ερωτήσεις και να βοηθήσουν τους ενδιαφερόμενους να βρουν τις κατάλληλες ευκαιρίες σταδιοδρομίας οι οποίες ανταποκρίνονται στις δεξιότητες, τις γνώσεις και τα προσόντα τους.

Το Women on Top ιδρύει συνεργατικό hub για γυναίκες και οικογένειες

Το When Ηub, το πρώτο, όπως το χαρακτηρίζει, hub συνεργασίας, μάθησης, συνηγορίας και ενδυνάμωσης για γυναίκες, θηλυκότητες, οικογένειες και για κάθε άτομο το οποίο ενδιαφέρεται για την έμφυλη ισότητα στην Ελλάδα, ιδρύει το Women On Top.

Το Hub διαθέτει co-working space με εργονομικές καρέκλες για 30 θέσεις εργασίας, τρία εξοπλισμένα meeting rooms, κλειστά γραφεία για μικρές ομάδες και οργανισμούς και χώρο εκδηλώσεων και σεμιναρίων χωρητικότητας 70 ατόμων.

Επίσης, διαθέτει δωμάτιο γονέα και μωρού, κουζίνες, energy stations σε κάθε όροφο και τον χώρο δημιουργικής απασχόλησης για βρέφη και παιδιά 0-12 ετών, When Mini Hub. Η ολοήμερη εκδήλωση εγκαινίων του χώρου θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου.

H Softone F&B στην Xenia 2024

Την πλατφόρμα ψηφιακής διαχείρισης ταμείου, Softone Go Estiasis, θα παρουσιάσει η Softone F&B, στο πλαίσιο της Xenia, στις 23-25 Νοεμβρίου.

Η λύση είναι σχεδιασμένη για τη διαχείριση τραπεζιών, delivery και take away μέσω μίας μόνο εφαρμογής. Λειτουργεί και εκτός σύνδεσης, επιτρέποντας την καταχώριση παραγγελιών, την οργάνωση τραπεζιών, την έκδοση προσωρινών αποδείξεων, την κατηγοριοποίηση ειδών και την παρακολούθηση αποθεμάτων.

Υποστηρίζει δε υπηρεσίες delivery και take way, συνεργαζόμενη με όλες τις online πλατφόρμες παραγγελιών.

Ευημερία, ικανοποίηση, εμπιστοσύνη ορίζουν τα συναισθήματα των εργαζομένων διεθνώς

Το νέο εργαλείο του, το Παγκόσμιο Βαρόμετρο Ανθρώπινου Δυναμικού, για τα συναισθήματα των εργαζομένων σε 16 χώρες και την επίδρασή τους στις επιλογές, το αξιακό σύστημα και τις απόψεις τους για ζητήματα όπως πρόσληψη, σταδιοδρομία και προαγωγή, παρουσίασε το ManpowerGroup. Η συνολική βαθμολογία του Παγκόσμιου Βαρόμετρου Ανθρώπινου Δυναμικού ανέρχεται στο 67%, και προκύπτει από τους δείκτες: Ευημερία (64%), Ικανοποίηση από την εργασία (63%) και Εμπιστοσύνη (74%).

Μεταξύ άλλων, βρέθηκε ότι η Ολλανδία προηγείται στην ευημερία του ανθρώπινου δυναμικού με 73% και οι Νορβηγία και Σουηδία παρουσιάζουν ισχυρή ασφάλεια στην εργασία, με 80% και 71% των εργαζομένων, αντίστοιχα, να αισθάνονται ασφαλείς στις θέσεις τους για τους επόμενους έξι μήνες. Ωστόσο, αντιμετωπίζουν προκλήσεις, όπως λιγότερες ορατές ευκαιρίες για ανάπτυξη και προαγωγή και χαμηλότερη εμπιστοσύνη στους διευθυντές.

Η Γαλλία καταγράφει έναν από τους χαμηλότερους δείκτες Ευημερίας (61%), γεγονός το οποίο υποδηλώνει προκλήσεις στην ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και στην ικανοποίηση από την εργασία. Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, οι ΗΠΑ παρουσιάζουν δείκτη εμπιστοσύνης 79%, ενώ 73% των εργαζομένων δηλώνουν ότι αισθάνονται ασφαλείς στις εργασίες τους για τους επόμενους έξι μήνες. Όσο για τους εργαζόμενους στο Μεξικό, 89% δηλώνουν ότι βρίσκουν υψηλά επίπεδα νοήματος και σκοπού στην εργασία τους.