Δυναμικό υψηλής εξειδίκευσης στον Τίταν digital accelerator

Σε εκδήλωση, στη Θεσσαλονίκη, ο όμιλος Τιτάν, σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) και το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος (ΔΙΠΑΕ) παρουσίασαν την ίδρυση του ψηφιακού επιταχυντή Titan Digital Accelerator.

Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η επιτάχυνση της ανάπτυξης καινοτόμων ψηφιακών λύσεων και εργαλείων, οι οποίες θα μεταμορφώσουν τον κλάδο των λύσεων δομικών υλικών παγκοσμίως.

Ο επιταχυντής, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, θα στελεχώνεται από ανθρώπινο δυναμικό υψηλής κατάρτισης και εξειδίκευσης, με τον Διευθυντή Στρατηγικής και Ψηφιακού Μετασχηματισμού του ομίλου Τιτάν, Δρ. Αντώνιο Κύρκο, να υπογραμμίζει τον στόχο του ομίλου για εξωστρέφεια και ανάδειξη του ταλέντου του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας.

«We are with U»: Νέο εργαστήριο για την έμφυλη ισότητα και συμπερίληψη

Mε μεγάλη συμμετοχή διεξήχθη χθες Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, εργαστήριο ευαισθητοποίησης φοιτητ(ρι)ών της νέας πρωτοβουλίας του Women On Top, «We are with U», στο Τμήμα Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ.

Το εργαστήριο υλοποιήθηκε με την υποστήριξη της Επιτροπής Ισότητας Φύλων του Πανεπιστημίου και εστίασε στην έμφυλη ισότητα και συμπερίληψη στην εργασία, με τίτλο «Πώς μπορούμε, όλες και όλοι, να συμβάλλουμε στη δημιουργία μιας πιο ισότιμης και συμπεριληπτικής αγοράς εργασίας» και εισηγήτρια την Πηνελόπη Θεοδωρακάκου, Συνιδρύτρια Women On Top / inc.lude.

«Πράσινη» εθελοντική πρωτοβουλία υλοποίησε η AstraZeneca

Μια νέα περιβαλλοντική πρωτοβουλία ανέλαβε η AstraZeneca στο πλαίσιο του προγράμματος «Προστατεύουμε το Περιβάλλον …με Πράξεις – Προσθέτουμε Οξυγόνο», μέσω του οποίου δεσμεύεται να φυτεύσει και να φροντίσει περισσότερα από 30.000 δέντρα σε όλη την Ελλάδα έως το 2030.

Έχοντας φέτος φυτεύσει και φροντίσει συνολικά 8.000 δέντρα σε όλη την Ελλάδα, την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου, περισσότεροι από 260 εθελοντές εργαζόμενοι της AstraZeneca συγκεντρώθηκαν στην περιοχή του Λυκαβηττού στην Αθήνα και στη Θέρμη, στη Θεσσαλονίκη, όπου, σε συνεργασία με τη We4all, φύτεψαν και φρόντισαν περισσότερα από 950 νέα δέντρα και, συγκεκριμένα, κυπαρίσσια, δάφνες, σφένδαμοι και μελισσοκομικά φυτά.

Σημειώνεται ότι η AstraZeneca Ελλάδας συμμετέχει στην παγκόσμια πρωτοβουλία AZ Forest, μέσω της οποίας η AstraZeneca δεσμεύεται να φυτέψει και να φροντίσει 200 εκατ. δέντρα σε έξι ηπείρους έως το 2030.

CS Awards: Ανακοινώθηκαν οι τρεις πρώτοι ανά κατηγορία βράβευσης

Ολοκληρώθηκε η α΄ φάση αξιολόγησης των υποψηφιοτήτων των φετινών Εθνικών Βραβείων Εξυπηρέτησης Πελατών (CS Awards), τα οποία διοργανώνονται από το ΕΙΕΠ για 15η χρονιά. Συγκεκριμένα, οι τρεις πρώτοι ανά κατηγορία βράβευσης οι οποίοι προκρίνονται στην επόμενη φάση αξιολόγησης, κατά αλφαβητική σειρά είναι, για την κατηγορία «Καλύτερη Εκπαίδευση για την Εξυπηρέτηση Πελάτη – Best Customer Service Training», οι Cosmοτe, Efood και Imperial Brands Hellas και για την κατηγορία «H Καινοτομία στην Εμπειρία του Πελάτη – Best Use of Innovation in Customer Experience», οι Alpha Bank, Kosmocar και Ολυμπία Οδός.

Στην κατηγορία «Αξιοποιώντας τη Φωνή του Πελάτη – Voice of the Customer» προκρίνονται οι Icap Outsourcing Solutions, Pobuca – Volton και Vodafone Greece, στην «Καλύτερος Συνδυασμός Διαύλων Εξυπηρέτησης Πελάτη – Best omni-channel customer service» οι Alpha Bank, Novibet και Samsung Electronics Ελλάς και στην «Ομάδα της Χρονιάς: Εξυπηρέτηση Πελατών – Customer Service Team of the year» οι Imperial Brands Hellas, Nestlé Ελλάς – Nespresso Ελλάς και TTEC Greece. Επίσης, προκρίθηκαν στην κατηγορία «Οργανισμός της Χρονιάς: Εξυπηρέτηση Πελατών – Customer Service Organisation of the year» οι NRG Supply and Trading, Protergia και TTEC Greece, στην κατηγορία «Κέντρο Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών της Χρονιάς – Customer Call Center of the year» οι Cosmote E-value, Ήρων Ενεργειακή και TTEC Greece, στην «Καλύτερη χρήση Τεχνολογίας στην Εμπειρία του Χρήστη – Best use of Technology in User Experience» οι Aambience Services, Kosmocar και Ολυμπία Οδός.

Επιπρόσθετα, προκρίθηκαν στην κατηγορία «Καλύτερη Σχέση Συνεργασίας με Εξωτερικό Πάροχο – Best Outsourcing Partnership» οι Eurobank & TheHappyAct, Printec Ελλάς & Alpha Bank και NRG Supply And Trading & Icap Outsourcing Solutions, στην κατηγορία «Καλύτερη Εφαρμογή Mobile App στην Εμπειρία του Χρήστη – Best Mobile App in User Experience» οι Efood, Kaizen Digital Services και Kosmocar, στην «Καλύτερη Εξυπηρέτηση σε Διαδικτυακό Κατάστημα – Best Online Customer Service (e-shop)» οι Imperial Brands Hellas, Pobuca – Intersport και Public, στην «Καλύτερη Εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εμπειρία του Πελάτη – Best Use of Artificial Intelligence in Customer Experience» οι HP Συστήματα Εκτύπωσης και Προσωπικών Υπολογιστών Ελλάς, Novibet και NRG Supply and Trading και στην «Καλύτερος Οργανισμός για ESG Παράγοντες & Πρακτικές στην Εξυπηρέτηση Πελατών – Best Organisation ESG Factors & Practices in Customer Service» οι Eurobank, Nespresso Hellas και Ολυμπία Οδός.

Η τελετή απονομής θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 10 Δεκεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Περισσότερες πληροφορίες διατίθενται στο www.csawards.gr.

Grand SA / Coffee Berry: Βραβεύει για 2n χρονιά παιδιά εργαζομένων της

Τα παιδιά των εργαζομένων της, τα οποία εισήχθησαν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση βράβευσε, για δεύτερη συνεχή χρονιά, η Grand SA / Coffee Berry.

Οι βραβευθέντες έλαβαν τιμητικό έπαθλο και μια δωροεπιταγή για προϊόντα τεχνολογίας τα οποία έχουν σκοπό να τους βοηθήσουν στις σπουδές τους.

«Με αυτήν την πρωτοβουλία, αναγνωρίζουμε τη σημαντική προσπάθεια των παιδιών και τιμούμε τη στήριξη των γονιών τους, οι οποίοι συμβάλλουν καθοριστικά στην προετοιμασία και επιτυχία τους», σημείωσε σχετικά η HR Manager, Έλενα Παπουτσή.

Randstad: Βαθαίνει το χάσμα δεξιοτήτων AI σε φύλα και γενεές

Τη στιγμή όπου 75% των εταιρειών υιοθετεί την τεχνητή νοημοσύνη, μόνο 35% των εργαζομένων έλαβαν εκπαίδευση σε θέματα AI τον τελευταίο χρόνο αναφέρουν τα ευρήματα παγκόσμιας έρευνας της Randstad. Πρόκληση αποτελεί και η περιορισμένη πρόσβαση στην κατάρτιση για δεξιότητες AI, ιδίως μεταξύ των γυναικών και των εργαζομένων μεγαλύτερης ηλικίας, καθώς έχει πενταπλασιαστεί, το τελευταίο έτος, η ζήτηση για ρόλους που σχετίζονται με τη νέα τεχνολογία.

Επιπλέον, υποδηλώνει ότι οι διαρθρωτικές ανισότητες στην κατάρτιση σε θέματα ΤΝ θα μπορούσαν να εντείνουν τις ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό, εάν δεν αντιμετωπιστούν. Ειδικότερα, σημειώνεται ότι 71% των εργαζομένων με εξειδίκευση στην ΤΝ είναι άνδρες, ενώ οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν μόνο το 29% του ανθρώπινου δυναμικού με αυτήν την εξειδίκευση.

Αυτό το χάσμα του 42% επεκτείνεται και στην πρόσβαση των γενεών, καθώς μόνο 22% των baby boomers δήλωσαν ότι έχουν λάβει εκπαίδευση στην ΤΝ, σε σύγκριση με 45% των εργαζομένων της Gen Z. Επιπρόσθετα, η έκθεση διαπίστωσε ότι, ενώ οι άνδρες έχουν συχνότερα την ευκαιρία να ενσωματώσουν την ΤΝ στους ρόλους τους (41% έναντι 35% των γυναικών), οι γυναίκες είναι επίσης λιγότερο πιθανό να λάβουν εκπαίδευση για την ΤΝ η οποία να χρηματοδοτείται από τον εργοδότη τους.

(Πηγή: HR Review)

Adecco: Ήθος, αξιοκρατία και συμπερίληψη στο επίκεντρο για future-ready εταιρείες

Οι τάσεις οι οποίες θα επικρατήσουν στον τομέα του HR βρέθηκαν στο επίκεντρο press breakfast το οποίο διοργάνωσε η Adecco χθες Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου, στο WAS Hotel, στην Αθήνα. Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Μυλωνά, VP Adecco, CEO of Greece & Bulgaria, το στοίχημα για τις εταιρείες, το 2025, είναι ο μετασχηματισμός του ανθρώπινου κεφαλαίου, «καθώς χωρίς αυτό κανένας οργανισμός, καμία αγορά και καμία χώρα δεν είναι ανταγωνιστική».

Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στις επικρατέστερες τάσεις για το επόμενο έτος, με πρώτη την ελκυστικότητα την οποία θα πρέπει να επιδείξουν οι εταιρείες. Εξήγησε ότι η «ζυγαριά» στην αγορά εργασίας πλησιάζει την ισορροπία, με τις ΜμΕ ειδικά να έχουν κατανοήσει την ανάγκη να μετασχηματιστούν για να προσελκύσουν υποψηφίους. Παρατήρησε ότι η εταιρική φήμη αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για τους οργανισμούς και είναι εκείνη η οποία θα προσελκύσει νέα ταλέντα, δηλαδή ανθρώπους με τις κατάλληλες δεξιότητες οι οποίοι θα επιτύχουν το ζητούμενο fit στην κουλτούρα τους.

Μίλησε για μεγάλο αριθμό ταλέντων, οι οποίοι μένουν αναξιοποίητοι στην Ελλάδα, λόγω έλλειψης επενδύσεων σε εξειδικευμένες ειδικότητες, κυρίως του τομέα STEM και επέμεινε ότι η αξιοποίησή τους μπορεί να γίνει κινητήριος δύναμη για περαιτέρω ανάπτυξη της χώρας. Κάλεσε τις εταιρείες να γίνουν πιο ανταγωνιστικές σε επίπεδο μισθών- χωρίς να παραβλέπουν την αύξηση της παραγωγικότητας- καθώς άλλες χώρες της ανατολικής Ευρώπης μας έχουν ξεπεράσει, καθώς και να εκσυγχρονίζουν τις ευκαιρίες εκπαίδευσης και κατάρτισης, ώστε να συμβαδίζουν με την αγορά έντασης γνώσης. Παράλληλα, αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά του σύγχρονου, future-ready εργοδότη, στα οποία ενέταξε, ενδεικτικά, το ήθος, την αξιοκρατία και τη συμπερίληψη, τη δημιουργία ευκαιριών και την εξάλειψη των biases στην απασχόληση των γυναικών και των εργαζομένων άνω των 50 ετών.

«Workforce Index 2024»: Μειωμένο διεθνώς το ενδιαφέρον των εργαζομένων για το ΑΙ

Το «Workforce Index 2024», η νέα έρευνα της Salesforce, όπου αποτυπώνονται οι αντιλήψεις και πρακτικές γύρω από τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στον εργασιακό χώρο, παρατήρησε ότι το 99% των διευθυντικών στελεχών σκοπεύει φέτος να επενδύσει σε λύσεις AI, με το 97% να εκφράζει την ανάγκη άμεσης ενσωμάτωσης του generative AI (GenAI) στις λειτουργίες της εταιρείας τους. Ωστόσο, για πρώτη φορά από την εισαγωγή του GenAI, και ειδικά τους τρεις τελευταίους μήνες, οι ρυθμοί υιοθέτησης σε Γαλλία και ΗΠΑ παραμένουν στάσιμοι, ενώ το ενδιαφέρον των εργαζομένων για την τεχνητή νοημοσύνη μειώθηκε κατά 6% (από 47% σε 41%) σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι κυριότεροι παράγοντες οι οποίοι συντελούν στη μείωση αυτή αφορούν στην αβεβαιότητα που νιώθουν οι εργαζόμενοι σε ό,τι αφορά τις τάσεις της τεχνητής νοημοσύνης, στην ανησυχία ότι τα εργαλεία ΑΙ μπορεί να μην ανταποκριθούν στις προσδοκίες τους και στη συστηματική έλλειψη επαρκούς εκπαίδευσης. Μάλιστα, μόνο το 7% των εργαζομένων δηλώνει AI expert, ενώ το 61% έχει αφιερώσει συνολικά λιγότερες από πέντε ώρες σε εκπαίδευση για τη χρήση εργαλείων AI και το 30% δεν έχει λάβει καμία εκπαίδευση.

Ανασταλτικός παράγοντας για το ΑΙ η ηθική
Η έρευνα δείχνει, επίσης, ότι η αβεβαιότητα για το πότε θεωρείται κοινωνικά και επαγγελματικά αποδεκτό να χρησιμοποιείται η τεχνητή νοημοσύνη από τους εργαζόμενους είναι ανασταλτικός παράγοντας για την υιοθέτησή της.

Ειδικότερα, το 48% των εργαζομένων δηλώνει ότι δεν θα ένιωθε άνετα να μοιραστεί με τον προϊστάμενό του ότι αξιοποιεί εργαλεία AI κατά την εργασία του, από φόβο ότι κάτι τέτοιο θα θεωρηθεί ως «εξαπάτηση» (47%) ή ότι ο ίδιος θα φανεί λιγότερο ικανός (46%) ή αργόσχολος (46%). Αντίθετα, είναι κατά 67% πιθανότερο οι εργαζόμενοι οι οποίοι αισθάνονται άνετα να ενημερώσουν τον προϊστάμενό τους ότι αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη στην εργασία τους, να την έχουν ήδη χρησιμοποιήσει. Αξιοσημείωτο, πάντως, είναι το γεγονός ότι μόλις το 21% των ερωτηθέντων ανέφερε πως «η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης αποθαρρύνεται ή δεν επιτρέπεται από την πολιτική της εταιρείας τους».

Παράλληλα, οι εργαζόμενοι θα ήθελαν, μέσω της χρήσης εργαλείων AI, να έχουν περισσότερο χρόνο για ουσιαστικές δραστηριότητες, όπως π.χ. η μάθηση και ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων, όμως ανησυχούν ότι, αντιθέτως, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει τη γραφειοκρατία και τον συνολικό ημερήσιο φόρτο εργασίας τους. Τέλος, η πλειονότητα των ερωτηθέντων (70%) θεωρεί ότι η εκπαίδευση στην τεχνητή νοημοσύνη θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ εταιρείας και εργαζομένων.

Lidl Ελλάς: Υποστηρίζει πάνω από 35.700 θέσεις στην ελληνική αγορά

Το 9ο Socioeconomic Impact Report της έδωσε στη δημοσιότητα η Lidl Ελλάς, το οποίο αποτυπώνει την κοινωνικο-οικονομική συμβολή της εταιρείας για το 2023, ενώ παράλληλα συγκρίνει τα αποτελέσματα με το πρώτο έτος λειτουργίας της στην Ελλάδα, το 1999. Μεταξύ άλλων, βρέθηκε ότι η εταιρεία, με 231 καταστήματα πανελλαδικά και πέντε από τα μεγαλύτερα logistics centers εγχώρια, υποστηρίζει συνολικά περισσότερες από 35.756 θέσεις εργασίας, άμεσες, έμμεσες ή επαγόμενες, στην ελληνική οικονομία, αριθμός ο οποίος αντιστοιχεί στο 0,74% της συνολικής απασχόλησης της χώρας.

Επίσης, σημειώνεται ότι η συμβολή της στο εθνικό ΑΕΠ ανήλθε στο ποσό των 1,01 δισ. ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί στο 0,53% του, ενώ οι φορολογικές εισφορές της προς το ελληνικό κράτος έφτασαν τα 417 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 1.567% σε σχέση με το πρώτο έτος λειτουργίας της, το 1999.

«Στη Lidl Ελλάς, η επένδυση στους ανθρώπους είναι επένδυση στο μέλλον, με δράσεις και προγράμματα τα οποία δημιουργούν πραγματική αξία για την κοινωνία και την επόμενη γενιά. Παραμένει δε αφοσιωμένη στη δημιουργία αξίας για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, συνεχίζοντας τη δέσμευσή της για ένα καλύτερο αύριο με βιώσιμες πρακτικές και έμφαση στην κοινωνική ευθύνη», καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.

Optima Bank: Εκδήλωση με θέμα τον επαγγελματικό προσανατολισμό

Με σκοπό να επιδείξει έμπρακτα τη στήριξη την οποία παρέχει στους ανθρώπους της, η διεύθυνση HR της Optima Bank διοργάνωσε το Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, για δεύτερη συνεχή χρονιά, εκδήλωση με θέμα «Επαγγελματικός Προσανατολισμός».

Η εκδήλωση αφορούσε στους εργαζόμενους γονείς της και στα παιδιά τους, τα οποία φοιτούν στη β΄ και γ΄ γυμνασίου και το λύκειο. Πραγματοποιήθηκε δε σε συνεργασία με την Orientum με σκοπό να αναδείξει θέματα, όπως οι τάσεις στις δεξιότητες και στα επαγγέλματα του 2030.

Στις βασικές ενότητες της εκδήλωσης περιλαμβάνονταν οι διαχείριση χρόνου και στοχοθεσία, εναλλακτικές καριέρες και νέα δεδομένα στην εκπαίδευση, soft skills και η αγορά εργασίας, αναλυτική παρουσίαση πανεπιστημιακών τμημάτων και επαγγέλματα του μέλλοντος, τις οποίες παρουσίασαν εξειδικευμένοι σύμβουλοι.