Vodafone: Πανευρωπαϊκή διάσταση για το 8ο Πανελλήνιο Generation Next

Η Vodafone διοργανώνει τον 8ο πανελλήνιο διαγωνισμό Generation Next, στο πλαίσιο του προγράμματος ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων το οποίο έχει δημιουργήσει. Μέσω αυτού, έφηβοι και έφηβες έχουν τη δυνατότητα να πειραματιστούν με τεχνολογίες STEM.

Φέτος, για πρώτη φορά, το πρόγραμμα φιλοδοξεί μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα να γίνουν μέρος μιας ευρωπαϊκής κοινότητας μέσω της πρωτοβουλίας Skills Upload Jr Challenge του Ιδρύματος Vodafone, η οποία ενεργοποιεί παράλληλα ομάδες από εννέα χώρες της Ευρώπης (Ελλάδα, Γερμανία, Αλβανία, Ισπανία, Ολλανδία, Ιταλία, Πορτογαλία, Ρουμανία και Τουρκία).

Η πρώτη νικήτρια ομάδα από την Ελλάδα θα ταξιδέψει στο Βουκουρέστι την άνοιξη του 2025 για να παρουσιάσει την καινοτόμα πρότασή της σε εκδήλωση με τις νικήτριες ομάδες των άλλων χωρών. Φέτος η κύρια θεματική ενότητα είναι «Καταπολεμούμε το ψηφιακό χάσμα: Δημιουργούμε ευκαιρίες συμπερίληψης μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας».

Θα αναπτυχθεί δε σε τουλάχιστον μία από τις τρεις υποκατηγορίες: ποιοτική εκπαίδευση, ισότητα των φυλών, βιώσιμες πόλεις και κοινότητες.

Σημειώνεται ότι, μέχρι σήμερα, το πρόγραμμα Generation Next μετρά περισσότερους από 125.500 ωφελούμενους, ενώ στο πλαίσιο του πανελλήνιου διαγωνισμού έχουν δημιουργηθεί 865 καινοτόμα projects από 150 δήμους της χώρας.

Greek International Women Awards: Ξεκίνησε η διαδικασία για την 4η διοργάνωση

Ξεκίνησε η διαδικασία προς την πραγματοποίηση των τέταρτων Greek International Women Awards (GIWA), των διεθνών βραβείων τα οποία έχουν στόχο την αναγνώριση και την επιβράβευση Ελληνίδων οι οποίες έχουν διακριθεί για τα επιτεύγματα και τις δράσεις τους στον επαγγελματικό τους χώρο.

Η έναρξη της διαδικασίας ανακοινώθηκε την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου, σε συνέντευξη τύπου, στο Foyer του Θεάτρου Παλλάς, με το άνοιγμα της πλατφόρμας των βραβείων GIWA για υποβολή αιτήσεων, παρουσία κριτών από όλες τις κατηγορίες.

Κεντρική ομιλήτρια της πρώτης εκδήλωσης των διεθνών βραβείων, τα οποία τελούν υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού, ήταν η Ευρωβουλευτής Ελεονώρα Μελέτη, η οποία αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στα στερεοτυπικά αφηγήματα διακρίσεων ως προς τον ρόλο των γυναικών από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, καθώς και στον εσωτερικευμένο μισογυνισμό ο οποίος, όπως σημείωσε, συνεχίζει να δυσκολεύει τη γυναικεία επαγγελματική εξέλιξη και ισορροπία. Από την πλευρά της, η Ιδρύτρια και Πρόεδρος των GIWA, Σοφία Κωνσταντοπούλου, μίλησε για την ανάγκη της γυναικείας επαγγελματικής αναγνώρισης για Ελληνίδες οι οποίες διαπρέπουν σε όλον τον κόσμο, η οποία μετουσιώθηκε, το 2015, στην ιδέα για τα βραβεία.

Επιπλέον, η επιτροπή των Greek International Women Awards ανακοίνωσε ότι η διαδικασία υποβολής για όλες τις υποψήφιες λήγει στις 22 Μαρτίου 2025.

H Teleperformance στη λίστα των top 10 World’s Best Workplaces για το 2024

Στη λίστα των Top 10 World’s Best Workplaces για το 2024 από το περιοδικό Fortune και το Great Place to Work κατατάχθηκε η Teleperformance, λαμβάνοντας την έβδομη θέση. Επιπλέον, φέτος, ήταν η τέταρτη συνεχής χρονιά κατά την οποία η Teleperformance διακρίθηκε ως ένας από τους καλύτερους εργοδότες παγκοσμίως.

«Προσλαμβάνουμε και εκπαιδεύουμε τους ανθρώπους μας δίνοντας έμφαση στη συναισθηματική νοημοσύνη, βοηθώντας τους να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους, να μοιράζονται ιδέες, να ακούν και να καινοτομούν – με κοινό παρονομαστή την εμπιστοσύνη.

Η αξιολόγηση των δικών μας ανθρώπων, που μας κατέταξαν τόσο ψηλά στη λίστα των κορυφαίων εργοδοτών, μας εμπνέει και μας ενθαρρύνει να συνεχίσουμε να εξελισσόμαστε», σημείωσε ο Thomas Mackenbrock, Deputy Chief Executive Officer της Teleperformance.

Ελλιπείς γνώσεις στην ειδικότητά τους παρουσιάζουν οι entry-level εργαζόμενοι

Τόσο τα διοικητικά στελέχη, όσο και οι εργαζόμενοι παρατηρούν ότι οι entry-level προσληφθέντες δεν διαθέτουν την κατάλληλη προετοιμασία για την εργασία την οποία θα αναλάβουν, ιδίως σε σχέση με πέντε χρόνια νωρίτερα, αναφέρει νέα μελέτη της General Assembly. Αντίθετα, μόλις 48% των εργοδοτών και 12% των mid-level στελεχών φαίνεται ότι πιστεύουν ότι οι σημερινοί entry-level εργαζόμενοι είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι.

Επιπλέον, σε ξεχωριστές έρευνες σε 1.180 εργαζόμενους και 393 VPs ή Directors σε ΗΠΑ και Βρετανία, 27% δήλωσαν ότι δεν θα προσελάμβαναν τους σημερινούς αρχάριους εργαζόμενους, δήλωση η οποία έγινε από 23% όλων των εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένου του 33% των Baby Boomers.

Σύμφωνα δε με 49% των στελεχών και 37% των εργαζομένων, ένας από τους κυριότερους λόγους για τους οποίους οι αρχάριοι φαίνονται απροετοίμαστοι είναι η έλλειψη κοινωνικών δεξιοτήτων, ενώ 40% των ερωτηθέντων της Gen Z συμφώνησαν ότι η έλλειψη soft skills είναι σημαντικό μειονέκτημα για αυτούς τους εργαζόμενους. Παράλληλα, στελέχη και εργαζόμενοι σημείωσαν ότι η συγκεκριμένη κατηγορία εργαζομένων υπολείπεται τόσο σε επίπεδο συμπεριφοράς, όσο και σε επίπεδο τεχνολογικών γνώσεων.

(Πηγή: HR Dive)

Disney: 43,3 εκατ. δολάρια σε υποαμειβόμενες γυναίκες εργαζόμενές της, μετα απο αγωγη

Πρόστιμο ύψους 43,3 εκατ. δολαρίων συμφώνησε να καταβάλει η Disney, προκειμένου να διευθετήσει αγωγή σύμφωνα με την οποία κατέβαλλε στους άνδρες εργαζόμενούς της υψηλότερους μισθούς από ό,τι στις γυναίκες συναδέλφους τους σε παρόμοιες θέσεις για σχεδόν μια δεκαετία.

Η συμφωνία για διακανονισμό, η οποία επετεύχθη την περασμένη Δευτέρα, προέρχεται από αγωγή του 2019 την οποία κατέθεσε η εργαζόμενη της Disney LaRonda Rasmussen, όπου ισχυρίστηκε ότι έξι άνδρες με τον ίδιο επαγγελματικό τίτλο πληρώνονταν με σημαντικά μεγαλύτερο ποσό από την ίδια.

Στην αγωγή προσχώρησαν περίπου 9.000 γυναίκες, πρώην και νυν εργαζόμενες, ωστόσο η Disney αμφισβήτησε τους ισχυρισμούς τους και δεν παραδέχτηκε υπαιτιότητα. Στο πλαίσιο του διακανονισμού, αναφέρουν τα τρία δικηγορικά γραφεία τα οποία εκπροσωπούν τους ενάγοντες, η Disney θα πρέπει να προσλάβει, για τρία χρόνια, έναν οικονομολόγο εργατικού δικαίου, ο οποίος θα αναλύσει την ισότητα των αμοιβών μεταξύ των εργαζομένων και θα διορθώσει τις διαφορές.

(Πηγή: CNN)

Η Interamerican παρουσιάζει νέα καμπάνια για την προσέλκυση στελεχών

Ο όμιλος Interamerican λανσάρει νέα καμπάνια με στόχο να προσελκύσει δυναμικούς και φιλόδοξους ανθρώπους οι οποίοι επιθυμούν να εξελιχθούν επαγγελματικά στο περιβάλλον της Interamerican, «δημιουργώντας μια καριέρα η οποία τους επιτρέπει να θέτουν στόχους, να ξεπερνούν τα όριά τους και να πετυχαίνουν σημαντικά προσωπικά και επαγγελματικά ορόσημα», αναφέρει, μεταξύ άλλων, σχετική ανακοίνωση.

Η καμπάνια αποτυπώνει, μέσα από πραγματικές ιστορίες ασφαλιστικών συμβούλων του ομίλου, τη φιλοσοφία της εταιρείας για ουσιαστική, όπως επισημαίνει, υποστήριξη και επαγγελματική ανάπτυξη, προσφέροντας στους ανθρώπους της τα απαραίτητα εφόδια για μια επιτυχημένη πορεία.

Η καμπάνια εστιάζει στο πρόγραμμα 36μηνης μηνιαίας επιδότησης, στην «Digital Learning Academy» η οποία εξοπλίζει τους νέους συμβούλους με δεξιότητες για τις προκλήσεις της ψηφιακής εποχής, στο ανταγωνιστικό σύστημα αμοιβών και στα bonus παραγωγικότητας.

Ο Φώτης Σταματόπουλος, Ασφαλιστικός Σύμβουλός της, σημείωσε ότι «ο ρόλος του συμβούλου είναι να προσφέρει λύσεις στις ανάγκες των ανθρώπων, και όχι να είναι πωλητής προϊόντων και υπηρεσιών. Αυτή είναι η φιλοσοφία μας και η βάση της επιτυχίας μας».

Μετάβαση στη νέα εποχή με «σωστούς» ανθρώπους και κατάλληλα soft skills

Στις δεξιότητες στην αγορά εργασίας και στην αξιοποίηση των ταλαντούχων εργαζομένων εστίασε από κοινού εκδήλωση της Εταιρείας Ανωτάτων Στελεχών Επιχειρήσεων (ΕΑΣΕ) και του Συνδέσμου Εταιρειών Συμβούλων Μάνατζμεντ Ελλάδος (ΣΕΣΜΑ), εγκαινιάζοντας τη συνεργασία τους. Η Κάθη Χριστίδου, Πρόεδρος ΔΣ, ΣΕΣΜΑ και ο Βασίλης Ραμπάτ, Management Consultant, ΕΑΣΕ, αναφέρθηκαν στους κοινούς πυλώνες δράσης τους: HR, επιχειρηματικότητα, ESG. Τις ανάγκες και προτεραιότητες σε επίπεδο ταλέντου και δεξιοτήτων ανέλυσαν οι Φώτης Μπενέκος, Αντιπρόεδρος ΔΣ, ΣΕΣΜΑ και Γιώργος Κατινιώτης, CEO Acromove, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα έρευνας σε 161 ανώτατα στελέχη εταιρειών-μελών της ΕΑΣΕ και του ΣΕΣΜΑ.

Η πλειονότητα των συμμετεχόντων συμφώνησε, ενδεικτικά, ότι σήμερα υφίσταται έλλειψη προσωπικού με τις απαραίτητες δεξιότητες για να καλύψει ανάγκες των επιχειρήσεων στον τομέα της τεχνολογίας και ότι τα ακαδημαϊκά ιδρύματα χρειάζεται να συνεργάζονται με τις επιχειρήσεις για τις ανάγκες μελλοντικών δεξιοτήτων. Επίσης, αναδείχθηκε η αδυναμία των εταιρειών σήμερα να βρουν ανθρώπους με τα κατάλληλα soft skills, ότι τα περισσότερα ταλέντα εργάζονται πλέον εκτός Ελλάδας και ότι οι εταιρείες συμβούλων management μπορούν να συμβάλουν στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων. Όσον αφορά στις δεξιότητες οι οποίες λείπουν από υποψήφιους και υφιστάμενους εργαζόμενους είναι, σε αύξουσα κατάταξη: κριτική σκέψη και επίλυση προβλημάτων, ανθεκτικότητα και προσαρμοστικότητα, δέσμευση, συναισθηματική νοημοσύνη, επικοινωνία, ηγεσία και συνεργασία.

Δ. Μπουραντάς: «Εστιάστε σε ό,τι μπορείτε να ελέγξετε»
Ακολούθησε ομιλία του πρώην καθηγητή Management στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και Πρύτανη, New York College, Δημήτρη Μπουραντά, με θέμα το «Ανθρώπινο δυναμικό σε ταραγμένους καιρούς», ο οποίος μίλησε για τις συνθήκες οι οποίες προκαλούν την αναστάτωση και κάλεσε τις εταιρείες να εστιάζουν σε ό,τι μπορούν να ελέγξουν.

Σημείωσε ότι τα τμήματα HR χρειάζεται να φέρουν αποτελέσματα στα εξής: επιλογή ανθρώπων, ικανοποίηση / παρακίνηση / δέσμευση, οργανωτική αποτελεσματικότητα, σχέση με την ηγεσία / management, προσαρμοστικότητα, ευελιξία, κουλτούρα, συμμόρφωση και εργασιακό κόστος. Εξέφρασε την πίστη του στους «σωστούς ανθρώπους», οι οποίοι είναι self-motivated, ταιριάζουν στην εταιρική κουλτούρα και διαθέτουν skills. Στα ήδη γνωστά προσέθεσε δε την αμφιδεξιότητα, την ευρηματικότητα, το out-of-the-box thinking και την πολυτροπία. Μίλησε για τη σημασία του εργασιακού κλίματος και ως χώρου, ενώ συμπύκνωσε τους ρόλους του HR στα εξής: σχεδιασμός, παροχή υπηρεσιών, υποστήριξη / συμβουλευτική, έλεγχος.

Σχολίασε ότι τα στελέχη του HR χρειάζεται να διαθέτουν στρατηγική σκέψη, ώστε να ευθυγραμμίζουν τους ανθρώπους και την ηγεσία με την κουλτούρα και τη στρατηγική της εταιρείας, ηγετικές δεξιότητες και να είναι results-oriented. Ακολούθως, ο Δ. Μπουραντάς συντόνισε πάνελ συζήτησης βάσει όσων προηγήθηκαν με τη συμμετοχή των Βασίλη Αδαμίδη, Human Resources Director, Nestlé Greece / Cyprus / Albania, Μαρίας Ιωαννίδου, CEO & Country Manager, Duty-Free Shops S.A, Μάνου Πανώριου, Managing Director, Stanton Chase International S.A και Γιώργου Ραουνά, Πρώην Προέδρου Δ.Σ, ΣΕΣΜΑ.

Grant Thornton: 4ος κύκλος σεμιναρίων «Shaping Responsible Leadership»

Η Grant Thornton, σε συνέχεια της σημαντικής απήχησης την οποία είχαν τα προηγούμενα σεμινάρια «Shaping Responsible Leadership» σχετικά με τα ESRS (Ευρωπαϊκά Πρότυπα Εκθέσεων Βιωσιμότητας), διοργανώνει τον τέταρτο κύκλο εκπαιδευτικών σεμιναρίων με την ίδια θεματολογία.

Τα σεμινάρια αποσκοπούν στην ολοκληρωμένη εξοικείωση με τα European Sustainability Reporting Standards (EFRAG – ESRS), υπογραμμίζει η εταιρεία. Αναφέρεται στο γεγονός ότι η κατάρτιση εκθέσεων βιώσιμης ανάπτυξης σύμφωνα με τα νέα Ευρωπαϊκά Πρότυπα ESRS (European Sustainability Reporting Standards) αποτελεί επικείμενη υποχρέωση για σημαντικό αριθμό επιχειρήσεων, ξεκινώντας από τις οικονομικές καταστάσεις της χρήσης 2024 και μετά.

Επιπλέον, περιγράφςι ότι η ίδια «ανέπτυξε ένα στοχευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο καλύπτει πληθώρα αναγκών και απαιτήσεων οι οποίες απορρέουν από τα νέα πρότυπα ESRS και στοχεύει να αποσαφηνίσει έννοιες και εργαλεία τα οποία θα χρειαστεί να υιοθετήσουν οι εταιρείες στο πλαίσιο της ανάπτυξης των εκθέσεων βιωσιμότητας με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα EFRAG – ESRS». Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων λήγει στις 13 Δεκεμβρίου.

Accenture Song: Η αξιοπρέπεια ζητούμενο κατά τη (συν)εργασία ανθρώπου και GenAI

Η εμπιστοσύνη αναδεικνύεται ως σημαντική προϋπόθεση για τον άνθρωπο το 2025, σύμφωνα με τη 18η μελέτη Accenture Life Trends.
Η μελέτη βρήκε ότι περισσότεροι από τους μισούς ανθρώπους αμφισβητούν -πιο πολύ από ποτέ- το διαδικτυακό περιεχόμενο, ενώ 62% δηλώνει ότι η εμπιστοσύνη είναι ένας σημαντικός παράγοντας στη διαδικασία επιλογής ενός brand.

Παράλληλα, η ανταπόκριση των ανθρώπων στις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις είναι ανάμεικτη με τις πρόσφατες καινοτομίες να επηρεάζουν αναπόφευκτα τις ψηφιακές εμπειρίες όλων. Ιδίως στον εργασιακό τομέα, διακρίνεται ως τάση το «Dignity of Work», δεδομένου ότι η αξιοπρέπεια της εργασίας δοκιμάζεται από τις επιχειρηματικές πιέσεις, τις τεχνολογικές εξελίξεις και τη μεταβαλλόμενη δυναμική.

Με την είσοδο δε του Gen AI, η αξιοπρέπεια χρειάζεται να συνυπολογιστεί στις νέες προσδοκίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι θα (συν)εργαστούν με αυτήν. Ειδικότερα, βρέθηκε ότι 44% των εργαζομένων δήλωσαν ότι τα εργαλεία GenAI στην εργασία την καθι-στούν πιο αποτελεσματική και 38% ότι βελτιώνουν την ποιότητά της (38%).

Ωστόσο, ορισμένοι ανησυχούν ότι περιορίζουν τη δημιουργικότητα (14%), καθιστούν την εργασία περισσότερο μηχανιστική (15%) και δημιουργούν άγχος για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας (11%).