Τη δέσμευση στην υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση πελατών και στην αριστεία έρχονται να επιβραβεύσουν και φέτος τα Εθνικά Βραβεία Εξυπηρέτησης Πελατών του Ελληνικού Ινστιτούτου Εξυπηρέτησης Πελατών (ΕΙΕΠ), τα οποία θα ανακοινωθούν στο πλαίσιο τελετής στις 10 Δεκεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Στο πλαίσιο αυτό, ο Κώστας Σιγαλός, Μέλος Δ.Σ ΕΙΕΠ και CEO, Global Link, μίλησε στο Workforce για τον θεσμό και την τελετή, τις δύο νέες και επίκαιρες κατηγορίες οι οποίες αφορούν την τεχνητή νοημοσύνη και το ESG, καθώς και τα πλεονεκτήματα, τα οποία μπορεί να αποκομίσει μία εταιρεία απλώς και μόνο από τη συμμετοχή της στον θεσμό. Εξήγησε ότι σημαντική παράμετρος για μία εταιρεία και για την αποδοχή της από το κοινό είναι η φήμη της προς τα έξω, αλλά και προς το εσωτερικό της. Αναφέρθηκε δε σε παραμέτρους όπως customer loyalty, ενίσχυση του employee performance και, κατ’ επέκταση, του performance της ίδιας της εταιρείας, καθώς και καινοτομία, εκπαίδευση των ανθρώπων της και χρήση σύγχρονων εργαλείων τεχνολογίας. Συνόψισε δε όλα αυτά υπό την ομπρέλα του corporate culture με προσανατολισμό τη συνεχή αριστεία.
WF: Ποια είναι η σημαντικότητα και τα οφέλη για μια εταιρεία η οποία συμμετέχει στον διαγωνισμό του ΕΙΕΠ;
H επιδίωξη μιας εταιρείας να διακριθεί στον θεσμοθετημένο διαγωνισμό του ΕΙΕΠ είναι ιδιαίτερα σημαντική, γιατί υπογραμμίζει τη δέσμευσή της στην υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση των πελατών της και στην αριστεία. Η προσπάθειά της να διακριθεί έχει άμεσο αντίκτυπο στην εικόνα και τη φήμη της εταιρείας, αλλά και στην ανάπτυξη διαδικασιών οι οποίες οδηγούν στην ικανοποίηση του πελάτη και τη διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό. Συγκεκριμένα, η διάκριση την οποία μια εταιρεία μπορεί να επιτύχει την τοποθετεί σε ηγετική θέση στο κλάδο της και, μέσα από την ενίσχυση της πιστότητας των πελατών της, βελτιώνει τα αποτελέσματα της λειτουργίας της. Παράλληλα, η διάκριση αυτή λειτουργεί και ως παροχή δημόσιας αναγνώρισης του προσωπικού της, οδηγώντας το σε μια σπειροειδή ανάπτυξη της απόδοσής του. Επιπλέον, η επιδίωξη διάκρισης έχει ως αποτέλεσμα την αναζήτηση και εφαρμογή καινοτόμων διαδικασιών, συνεχή εκπαίδευση των στελεχών και εφαρμογή αξιόπιστων εργαλείων, όπως η μέσω έρευνας συνεχής παρακολούθηση της απόδοσής της σε όλες τις διαστάσεις της εξυπηρέτησης και ο εντοπισμός σημείων βελτίωσης. Καταληκτικά, η επιδίωξη διάκρισης της εταιρείας στην εξυπηρέτηση πελατών είναι μια στρατηγική κίνηση η οποία ενσωματώνει σύγχρονες εξελίξεις, όπως το ΑΙ και το ESG, οι οποίες εμπλέκουν την εταιρεία στη δημιουργία μιας κουλτούρας συνεχούς αριστείας η οποία τη βοηθά να κτίσει ισχυρές και στενές σχέσεις με το προσωπικό της και να κερδίζει την εμπιστοσύνη των πελατών της, παραμένοντας έτσι διαχρονικά ανταγωνιστική.
Ποιες είναι οι νέες κατηγορίες βράβευσης για το 2024;
Για το 2024, εκτός από τις κατηγορίες των προηγουμένων ετών, το ΕΙΕΠ, παρακολουθώντας τις διεθνείς εξελίξεις και ανταποκρινόμενο στις πραγματικότητα και τη δυναμική της ελληνικής αγοράς και των εταιρειών, φέτος προσέθεσε τις ακόλουθες δύο νέες κατηγορίες:
- Καλύτερη εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στην εμπειρία του πελάτη: Οι τεχνικές AI βελτιώνουν την ταχύτητα, την ακρίβεια και την εξατομίκευση στην εμπειρία του πελάτη. Μέσω chatbot και εικονικών βοηθών, μειώνονται οι χρόνοι αναμονής, ενώ η ανάλυση μεγάλων δεδομένων για την κατανόηση των αναγκών προσφέρει στοχευμένες λύσεις και προτάσεις. Επιπλέον, η τεχνητή νοημοσύνη ανιχνεύει τη διάθεση του πελάτη, συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας αποδοτικής και ευχάριστης εμπειρίας.
- Καλύτερος οργανισμός για ESG πρακτικές στην εξυπηρέτηση του πελάτη: Η συμμόρφωση με τις αρχές ESG δεν είναι μόνο κανονιστική υποχρέωση, αλλά αποτελεί σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Έρευνα της Global Link στην Ελλάδα και άλλες 16 χώρες έδειξε ότι οι καταναλωτές προτιμούν προϊόντα και εταιρείες οι οποίες δεσμεύονται στην αειφορία, την κοινωνική ευθύνη και την ηθική διακυβέρνηση. Επιπλέον, οι εταιρείες μπορούν, με αυτόν τον τρόπο, να προσελκύσουν και να διατηρήσουν κορυφαίους εργαζόμενους.
Πότε και πού θα ανακοινωθούν οι μεγάλοι νικητές; Τι να περιμένουμε τη βραδιά της απονομής;
Παραμένουμε σταθεροί στο ραντεβού μας, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, για μία λαμπερή τελετή απονομής των βραβείων στις 10 Δεκεμβρίου. Παρουσιαστής θα είναι ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης και θα υπάρχουν πολλά happenings, εκπλήξεις και δώρα.