Η Eurobank ιδρύει Women in Banking Βoard

Η Eurobank προχωρά στην έναρξη του γ΄ κύκλου του προγράμματος Women in Banking (WiB), το οποίο έχει κεντρικό στόχο την ενδυνάμωση των ταλαντούχων γυναικών οι οποίες εργάζονται στην τράπεζα, στην πορεία τους προς την επαγγελματική ανέλιξη σε υψηλές θέσεις ευθύνης.

Στο πλαίσιο του νέου κύκλου, η Νατάσσα Πασχάλη, Group CHRO και η Γκόλφω Αγαπητού, επικεφαλής People Talents της Eurobank τόνισαν τη σημασία του τριπτύχου «Ηρωίδα, γυναίκα και μέλλον», στο οποίο εστιάζει ο νέος αυτός κύκλος.

Στη σχετική εκδήλωση παρευρέθηκαν τα μέλη της Women in Banking (WiB) κοινότητας, η οποία απαριθμεί 200 mentors και mentees, ενώ, παράλληλα, ανακοινώθηκε η σύσταση του WiB Βoard της κοινότητας, το οποίο απαρτίζεται από τις Δέσποινα Ιωνά, Μαρίνα Κρίμπα, Μαρία Λεοντίου, Ελευθερία Παπαδοπούλου, Γέλφη Σαμπατακάκη και Σταυρούλα Τετραδάκου.

Αδήλωτη εργασία και μη δηλωμένες υπερωρίες οι κυριότερες παραβάσεις το 2024

Με το τέλος του 2024, η Επιθεώρηση Εργασίας δημοσιοποίησε τα στοιχεία ελέγχων της, έως και τον Νοέμβριο, τα οποία δείχνουν ότι ο στόχος για 67.700 ελέγχους τη χρονιά που πέρασε επιτεύχθηκε.

Στο 11μηνο του 2024, οι έλεγχοι ανήλθαν σε 72.018 και οι κυρώσεις σε 16.777, με το ποσό των προστίμων να διαμορφώνεται σε 45.216.392,50 ευρώ. Αρκετές παραβάσεις εντοπίστηκαν στους πίνακες προσωπικού, τους οποίους οφείλουν να αναρτούν οι εργοδότες σε εμφανές σημείο του χώρου εργασίας.

Από τους ελέγχους προέκυψαν 3.535 τέτοιες παραβάσεις και επιβλήθηκαν πρόστιμα ύψους 8.297.000 ευρώ. Επίσης, καταγράφηκαν 1.910 παραβάσεις για μη ορθή χρήση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, με πρόστιμα 5.238.790 ευρώ. Πρόστιμα 13.702.500 ευρώ αφορούσαν 1.201 παραβάσεις για αδήλωτη εργασία, ενώ διαπιστώθηκαν 941 παραβάσεις για μη καταβολή δεδουλευμένων.

Α. Παντελιάδης: Inspirational Mentor στο Junior Achievement

Ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, Πρόεδρος και CEO της Metro AEBE, συμμετείχε για δεύτερη χρονιά, ως Inspirational Mentor, στον θεσμό του Junior Achievement, συμβάλλοντας ώστε οι μαθητές του 3ου Λυκείου Αγίων Αναργύρων να δημιουργήσουν τη δική τους εικονική startup επιχείρηση.

Σχολιάζοντας, με ανάρτησή του, τη συμμετοχή του στον θεσμό αυτό, ο Αριστοτέλης Παντελιάδης δήλωσε τα εξής:

«Μου δίνει μεγάλη χαρά και με γεμίζει ενέργεια η προσπάθεια των νέων παιδιών να βρουν μια νέα επιχειρηματική ιδέα και να σχεδιάσουν την υλοποίησή της, δουλεύοντας όλοι μαζί».

Lidl Ελλάς και Jetdrops συμπληρώνουν έναν χρόνο συνεργασίας

Έναν χρόνο συνεργασίας συμπληρώνουν η Lidl Ελλάς και η Jetdrops στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού και της δημιουργικής διαχείρισης του employer branding λογαριασμού «Teamlidl.gr» στο Instagram. Μέσα από τη συνεργασία αυτήν, «ο λογαριασμός αναδεικνύει τις αξίες και τη μοναδικότητα της Lidl Ελλάς ως κορυφαίου εργοδότη στην Ελλάδα», με ambassadors τους ίδιους τους εργαζόμενούς της, οι οποίοι παρουσιάζουν την καθημερινότητά τους στην εταιρεία, αναδεικνύοντας την κουλτούρα και τις αξίες της, αναφέρει σχετική ανακοίνωση.

Η Jetdrops έχει αναλάβει εξ ολοκλήρου τον λογαριασμό, από την καμπάνια λανσαρίσματος μέχρι τη σταθερή παραγωγή και δημοσίευση περιεχομένου, καθώς και το community management. Υπογραμμίζει δε ότι με τη στρατηγική αυτήν, η οποία βασίζεται στην αυθεντικότητα και τη συνέπεια, ο λογαριασμός προσέλκυσε περισσότερους από 3.500 followers μέσα στις πρώτες τέσσερις εβδομάδες λειτουργίας του και διαθέτει, σήμερα, πάνω από 9.000 followers, ενώ απέσπασε πέντε βραβεία, εκ των οποίων ένα Gold στην κατηγορία «Most Effective Use of Employer Branding» στα HR Awards 2024.

Ας σημειωθεί ότι οι λοιπές διακρίσεις της εταιρείας αφορούν ένα Gold και ένα Bronze βραβείο στα Content Marketing Awards 2024, στις κατηγορίες «Best Content Strategy for Employees» και «Best Use of Instagram» αντίστοιχα, καθώς και δύο Silver βραβεία στα Social Media Awards 2024 στις κατηγορίες: «Best Use of Reels» και «Use of Stories».

Δράσεις αλληλεγγύης από την Barilla Hellas

Στο πλαίσιο της ενέργειας «Μήνας αγάπης», η Barilla Hellas υλοποίησε και φέτος δράσεις με γνώμονα την αλληλεγγύη και στηρίζοντας ευάλωτες κοινωνικές ομάδες σε Αθήνα και περιφέρεια. Οι δράσεις ξεκίνησαν με επίσκεψη στο Γηροκομείο Αθηνών, όπου οι εργαζόμενοί της στόλισαν το χριστουγεννιάτικο δέντρο μαζί με τους φιλοξενούμενους και προσέφεραν προϊόντα.

Στις 10 Δεκεμβρίου, υλοποίησαν κοινωνικό μαγείρεμα σε συνεργασία με την Genesis, προσφέροντας πάνω από 120 μερίδες φαγητού στους ωφελούμενους του φορέα, ενώ ακολούθησε συνεργασία με το Love Van, μαγειρεύοντας 200 μερίδες οι οποίες παραδόθηκαν στο Κοινωνικό Παντοπωλείο Χαλκίδας.

Παράλληλα, διοργανώθηκε ημέρα αιμοδοσίας στο εργοστάσιο της εταιρείας, σε συνεργασία με το νοσοκομείο Λιβαδειάς, ενώ, καθ’ όλη τη διάρκεια του μήνα, η Barilla Hellas προχώρησε σε δωρεά 10 τόνων προϊόντων και σε οικονομική ενίσχυση φορέων όπως «Scuola dell´infanzia di Atene» και «Παιδικά Χωριά SOS», από όπου και προμηθεύτηκε τα χριστουγεννιάτικα γούρια για τους εργαζόμενούς της.

Upgrade: Συνεργασία με την Corteva Agriscience

H Upgrade, στο πλαίσιο συνεργασίας της με την Corteva Agriscience, διοργάνωσε και υλοποίησε εξειδικευμένη εκπαίδευση των στελεχών της τελευταίας, κατά τη διάρκεια του ετήσιου συνεδρίου πωλήσεων της εταιρείας.

Η εκπαίδευση ήταν διάρκειας δύο ημερών και είχε θέμα «Negotiation Skills & Claim Management», με εισηγητή τον Δρ. Ιωάννη Τζαβλόπουλο της Upgrade.

Εξάλλου, το σεμινάριο περιελάμβανε βιωματικές δραστηριότητες, προσομοιώσεις και ανάλυση περιπτώσεων, «μέσα από τις οποίες οι συμμετέχοντες αναβάθμισαν τις δεξιότητες τους στη διαχείριση παραπόνων και στην εξεύρεση λύσεων, win-win, με τους πελάτες τους».

Έρευνα για Learning & Training στην Ελλάδα

Έρευνα για Learning & Training στην Ελλάδα
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Global Link για λογαριασμό της εταιρείας Response, οι επιχειρήσεις επενδύουν σε ποικίλες μορφές εκπαίδευσης, με στόχο την ενίσχυση των δεξιοτήτων και την ανάπτυξη των εργαζομένων. Η έρευνα εστιάζει στις αντιλήψεις και τις πρακτικές γύρω από την εκπαίδευση εργαζομένων, αναδεικνύοντας την ανάγκη για στρατηγική επένδυση στην ενίσχυση δεξιοτήτων.

1. Αντιλήψεις για το Learning & Training
Οι επιχειρήσεις κατανοούν την αξία της εκπαίδευσης, με το 85% των συμμετεχόντων να πιστεύει ότι οι εταιρείες δίνουν αξία στην εργασία των υπαλλήλων μέσω της εκπαίδευσης, ενώ το 82% αναγνωρίζει ότι η εκπαίδευση βελτιώνει την απόδοση. Ωστόσο, υπάρχει έλλειψη ενδιαφέροντος για την ανάπτυξη σταδιοδρομίας και τη διατήρηση του loyalty, αναδεικνύοντας την ανάγκη για ενσωμάτωση της εκπαίδευσης στην εταιρική κουλτούρα.

2. Τύποι εκπαίδευσης και προγράμματα
Οι εταιρείες επενδύουν σε διαφορετικά είδη εκπαίδευσης, με κύριες προτεραιότητες:

  1. Hard Skills Training (88%): Κατάρτιση σε τεχνικές δεξιότητες.
  2. Upskilling (79%): Ενίσχυση γνώσεων για ανταπόκριση σε νέες απαιτήσεις.
  3. Compliance Training (64%): Συμμόρφωση με κανονισμούς.

Παράλληλα, το 57% των εταιρειών επενδύει σε Soft Skills Training, όπως ηγεσία και επικοινωνία, παράγοντες κρίσιμοι για την ανάπτυξη των ανώτερων στελεχών.

3. Μέθοδοι εκπαίδευσης
Στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού, οι επιχειρήσεις συνδυάζουν ψηφιακές μεθόδους και εκπαίδευση σε αίθουσες.
Εργαλεία όπως το Zoom και το Webex κυριαρχούν στην ψηφιακή εκπαίδευση, ενώ η εκπαίδευση σε φυσικούς χώρους παραμένει βασική, ειδικά στις ελληνικές επιχειρήσεις.

4. Προκλήσεις στην υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων
Σύμφωνα με την έρευνα, οι κύριες δυσκολίες τις οποίες αντιμετωπίζουν οι εταιρείες περιλαμβάνουν την έλλειψη χρόνου (75%) και το περιορισμένο budget (35%), οι οποίες δυσχεραίνουν την εφαρμογή και την ποιότητα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

5. Μέλλον του Learning & Training
Η εκπαίδευση στρέφεται προς τις νέες τεχνολογίες και δεξιότητες οι οποίες θα καθορίσουν το μέλλον. Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και η βιωσιμότητα αποτελούν τις κύριες τάσεις για τον εκσυγχρονισμό των προγραμμάτων, καθώς οι επιχειρήσεις επιδιώκουν να προσαρμοστούν σε νέα δεδομένα της αγοράς.

6. Ανάλυση της αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης
Η μέτρηση του ROI (Return on Investment) των εκπαιδευτικών προγραμμάτων αποτελεί πρόκληση, καθώς η απόδειξη της άμεσης επίδρασης στην απόδοση είναι δύσκολη. Αυτή η έλλειψη μετρήσιμων αποτελεσμάτων συχνά περιορίζει τους διαθέσιμους πόρους.

Συμπεράσματα
Η έρευνα υπογραμμίζει την καθοριστική συμβολή του Learning & Training στην εταιρική ανάπτυξη, παρά τις προκλήσεις της έλλειψης πόρων και χρόνου.

Οι επιχειρήσεις προσανατολίζονται σε καινοτόμες λύσεις, όπως η ψηφιακή εκπαίδευση και η τεχνητή νοημοσύνη, για να ενισχύσουν την εμπειρία των εργαζομένων. Ωστόσο, για την επιτυχία των προγραμμάτων απαιτείται στρατηγική προσέγγιση η οποία θα ενισχύσει την ικανοποίηση και την αφοσίωση των εργαζομένων, διασφαλίζοντας παράλληλα την αποδοτικότητα των επενδύσεων στην εκπαίδευση.

Ομαδική αγωγή κατά της McDonald’s στη Βρετανία από 700 εργαζόμενούς της

Στη δικαιοσύνη προσέφυγαν περισσότεροι από 700 junior εργαζόμενοι της McDonald’s κατά της αλυσίδας εστιατορίων, μετά από καταγγελίες για εκτεταμένες διακρίσεις, ομοφοβία και σεξουαλική παρενόχληση στα εστιατόριά της σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο. Την εντολή στη νομική εταιρεία Leigh Day να κινήσει τη νομική διαδικασία για λογαριασμό τους έδωσαν νυν και πρώην εργαζόμενοι της αλυσίδας -κάποιοι μόλις 19 ετών-, εμπλέκοντας σε αυτήν περισσότερα από 450 εστιατόρια στη χώρα.

Οι καταγγέλλοντες ξεκίνησαν να αποκαλύπτουν πληροφορίες μετά από έρευνα του BBC, τον Ιούλιο του 2023. Τότε, ο Γενικός Διευθυντής της McDonald’s στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, Alistair Macrow, είχε ζητήσει συγγνώμη εκ μέρους της για «σαφείς παραλείψεις» στην προστασία των εργαζομένων, ενώ είχε αποκαλύψει ότι η εταιρεία αντιμετώπιζε «μία ή δύο» κατηγορίες την εβδομάδα για σεξουαλική παρενόχληση από εργαζόμενους στην περιοχή.

Από την πλευρά του, το BBC υποστήριξε, χθες Τρίτη, ότι οι εργαζόμενοι στην αλυσίδα εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σεξουαλική κακοποίηση και παρενόχληση, παρά την υπόσχεση της McDonald’s να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες μετά την πρώτη αναφορά. Σημειώνεται ότι η αλυσίδα αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς απασχολεί 168.000 ανθρώπους στα περισσότερα από 1.400 εστιατόριά της, στην πλειονότητά τους νεαροί ή και έφηβοι, με προσωρινές συμβάσεις.

«Έχουμε επανειλημμένα ζητήσει από το BBC να μας παράσχει λεπτομέρειες για τις βαθιά ανησυχητικές περιπτώσεις τις οποίες περιγράφει, ώστε να διεξάγουμε πλήρεις έρευνες, τις οποίες, ωστόσο δεν έχουμε λάβει. Αντιλαμβανόμαστε δε ότι η πλειονότητα αυτών των περιπτώσεων σημειώθηκε περισσότερο από 12 μήνες πριν», ανέφερε, σε επίσημη ανακοίνωσή της, η McDonald’s.

(Πηγή: The Guardian)

Η Πλαίσιο Computers στηρίζει τα παιδιά των ανθρώπων της

Την καθιερωμένη της χριστουγεννιάτικη γιορτή διοργάνωσε, για μία ακόμη χρονιά, η Πλαίσιο Computers για τα παιδιά των εργαζομένων της.

Συγκεκριμένα και φέτος, άδειασε τα ράφια του logistics center της στη Μάνδρα από τις συσκευές της και τις αντικατέστησε με τρενάκια, γήπεδα cart, τοίχους αναρρίχησης, φλιπεράκια, λαβύρινθους, ξυλοπόδαρους, Άγιους Βασίληδες, ξωτικά κ.ά.

Εκεί, σύμφωνα με LinkedIn post του CEO της εταιρείας, Κώστα Γεράρδου, στήθηκε η «Πλαισιοχώρα», η οποία υποδέχθηκε περισσότερα από 300 «Πλαισιόπαιδα» και τους γονείς τους.