Leaders Academy: Πρώτη συνάντηση με θέμα το Personal Branding

To Personal Branding ήταν το θέμα της πρώτης εκπαιδευτικής συνάντησης του νέου κύκλου Leaders Academy της Startup Pathways που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, με τη στήριξη της The Flow Partners και εισηγητή τον Δημήτρη Παπαδημητρίου, Startup Pathways Founder & The Flow Partners co-Founder. Στη συνάντηση οι συμμετέχοντες σχεδίασαν ένα ολοκληρωμένο personal branding strategy χωρίζοντας το σε 3 φάσεις, στο παρόν, στο μέλλον και στην ανάπτυξη της στρατηγικής του. Οι συμμετοχές ήταν πολλές και προέρχονταν και από άλλες χώρες.

Το θέμα της επόμενης συνάντησης του Leaders Academy θα είναι το Time Management και θα διεξαχθεί με τη στήριξη της Game Tree. Σχολιάζοντας το θέμα της πρώτης συνάντησης, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου τόνισε ότι το Personal Branding δεν είναι δεξιότητα, ούτε ταλέντο. «Είναι μία στρατηγική αξιοποίησης των δυνατών σημείων μας, των ταλέντων, της αυθεντικότητας και της προσήλωσης σε συγκεκριμένους στόχους ώστε με άνεση και ευκολία να επικοινωνούμε με τους γύρω μας και να μιλάμε στο υποσυνείδητό τους.

Απαιτεί στρατηγική, ειλικρίνεια, ευγενή σκοπό, πειθαρχία και εκπαίδευση». Όπως είπε, στη συνέχεια της Ακαδημίας οι συμμετέχοντες θα συλλέγουν εργαλεία και συμπεριφορές που τους ταιριάζουν από τις εκπαιδεύσεις και το coaching εμπλουτίζοντας την προσωπική στρατηγική personal branding τους. Υπενθυμίζεται ότι η Leaders Academy είναι η μοναδική εθελοντική πρωτοβουλία στην Ελλάδα που στοχεύει στην υποστήριξη των Ιδρυτών μέσω της αναβάθμισης των Ηγετικών Δεξιοτήτων τους σε θέματα όπως Ηγεσία, Επικοινωνία, Διαπραγματεύσεις, Personal Branding, Service Design, Διοίκηση Προσωπικού, Βασικές Αρχές HR και Προσωπική Ευεξία.

Π. Κούζης: «Υπάρχει πλέον ανάγκη για συνεργασία και όχι για ατομική εργασία»

Για τις αλλαγές στον εργασιακό χώρο και στη νέα εργασιακή πραγματικότητα που διαμορφώνεται μίλησε στο Workforce o Παντελής Κούζης, General Manager της ΕΚΑ Hellas SA. Με αφορμή τα νέα γραφεία της εταιρείας στο Μαρούσι, ο Π. Κούζης εξήγησε ότι επιδίωξη ήταν να δοθεί μια βιομηχανική προσέγγιση στην open plan διάταξη του χώρου, αλλά και στο design, ενώ εστίασε στη σημασία του mobility και flexibility κατά τον σχεδιασμό των νέων γραφείων.

Ως προς τη γενικότερη τάση που επικρατεί ο Π. Κούζης υποστήριξε πως «η δυναμική της αγοράς διαμορφώνεται από τις ανάγκες των ανθρώπων, την τεχνολογία και ασφαλώς την αγορά ακινήτων» και συμπλήρωσε ότι η πανδημική κρίση έχει προσφέρει μια ευκαιρία για την ανάπτυξη του unofficial collaboration, καθώς η νέα πραγματικότητα επιτρέπει το socialization και το remote working. «Ο εργασιακός χώρος ξεφεύγει από τα παραδοσιακά μοντέλα των κλειστών γραφείων, καθώς υπάρχει πλέον ανάγκη για συνεργασία και όχι για ατομική εργασία. Αυτό σημαίνει ότι και οι ηγέτες δεν πρέπει να είναι απομονωμένοι, αλλά να βρίσκονται έξω, να κινούνται και να συνομιλούν με τους εργαζόμενους» υπογράμμισε και σημείωσε ότι η πανδημία δεν δημιούργησε τις νέες αυτές τάσεις αλλά απλώς επιτάχυνε τις εξελίξεις που ήταν αναμενόμενο ότι θα εμφανιζόντουσαν στον εργασιακό χώρο, ίσως σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου.

Οι ζώνες του νέου εργασιακού χώρου
Σύμφωνα με τον General Manager της ΕΚΑ Hellas, οι νέες ανάγκες απαιτούν τη διαφορετική διαμόρφωση του χώρου των γραφείων, ο οποίος μπορεί να διαθέτει διαφορετικές ζώνες εργασίας, σύμφωνα με τους στόχους και τις αποστολές των εργαζομένων. Η πρώτη ζώνη αφορά τους «Residents», δηλαδή τα άτομα που εργάζονται σε τμήματα όπως το Λογιστήριο ή το HR που δεν μετακινούνται συχνά. Η δεύτερη ζώνη σχετίζεται με τους «Nomads», δηλαδή με εργαζόμενους που κινούνται συνεχώς και, παρότι θα χρειαστούν κάποια θέση στο γραφείο, αυτή δεν χρειάζεται να είναι μόνιμη.

Σε αυτή την κατηγορία εργαζομένων ανήκουν για παράδειγμα οι πωλητές ή οι τεχνικοί υποστήριξης. Η τρίτη ζώνη αφορά τη δημιουργία Meeting Areas-Points, τα οποία θα ευνοούν το briefing και το γρήγορα collaboration, ενώ την τέταρτη ζώνη αποτελεί το work café, ένας χώρος μέσα στον οποίο θα ενθαρρύνετε η αλληλεπίδραση, το socializing, το co-working άρα και η ανάπτυξη νέων ιδεών που θα οδηγήσουν στη δημιουργικότητα και στην καινοτομία στον οργανισμό. Ο νέος αυτό εργασιακός και πολυζωνικός χώρος είναι δυναμικός και θα επιτρέπει την γρήγορη μετάλλαξη και μετάβαση σε διαφορετικού τύπου και είδους εργασιακά περιβάλλοντα.

Workplace Intelligence: Προβλήματα ψυχικής υγείας, απομόνωση, και ανησυχία για τους εργαζόμενους

Οι άνθρωποι στρέφονται στα ρομπότ για να υποστηρίξουν την επαγγελματική τους εξέλιξη αφότου η πανδημία της COVID-19 τους άφησε με αισθήματα μοναξιάς και αποσύνδεσης από την ίδια τη ζωή τους, σύμφωνα με νέα έρευνα από την Oracle και την Workplace Intelligence, εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα των συμβουλευτικών υπηρεσιών και της έρευνας για το ανθρώπινο δυναμικό. Από την έρευνα, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 14.600 εργαζόμενοι, διευθυντές, επικεφαλής HR και ανώτερα στελέχη από 13 χώρες, προέκυψε ότι οι άνθρωποι αισθάνονται στάσιμοι στην προσωπική και την επαγγελματική ζωή τους, αλλά είναι έτοιμοι να ανακτήσουν τον έλεγχο του μέλλοντός τους. Έχοντας περάσει περισσότερο από ένα χρόνο με περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας και με τη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα λόγω της πανδημίας, πολλοί εργαζόμενοι βρίσκονται ακόμα σε συναισθηματική αναστάτωση:

  • Το 80% έχει επηρεαστεί αρνητικά με πολλούς να έχουν οικονομικές δυσχέρειες (29%), να υποφέρουν από φθίνουσα ψυχική υγεία (28%), να στερούνται επαγγελματικής υποκίνησης (25%) και να αισθάνονται αποκομμένοι από την ίδια τη ζωή τους (23%).
  • Σε ποσοστό 62% πιστεύουν ότι το 2021 είναι η πιο αγχωτική χρονιά που έχουν περάσει ποτέ. Πάνω από τους μισούς (52%) υποφέρουν από θέματα ψυχικής υγείας στην εργασία περισσότερο κατά το 2021 από ό,τι το 2020.
  • Ο αριθμός των ανθρώπων που αισθάνονται ότι έχουν πολύ λίγο ή καθόλου έλεγχο επί της προσωπικής και επαγγελματικής τους ζωής διπλασιάστηκε αφότου ξεκίνησε η πανδημία. Οι άνθρωποι δήλωσαν ότι έχουν χάσει πια τον έλεγχο του μέλλοντός τους (43%), της προσωπικής ζωής (46%), της καριέρας (41%) και των σχέσεων τους (39%).
  • 76% των ανθρώπων αισθάνονται στασιμότητα στην προσωπική τους ζωή, αισθανόμενοι ανησυχία για το μέλλον τους (31%), παγιδευμένοι στην ίδια ρουτίνα (27%) και περισσότερη μοναξιά από ποτέ άλλοτε (26%).

Work life balance, ψυχική υγεία και ευελιξία στον χώρο εργασίας
Ωστόσο οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να κάνουν αλλαγές στην επαγγελματική ζωή τους, με το 88% των συμμετεχόντων στην έρευνα να αναφέρει ότι το νόημα της επιτυχίας έχει αλλάξει για αυτούς αφότου ξεκίνησε η πανδημία, με κυριότερες προτεραιότητες να είναι τώρα η ισορροπία επαγγελματικής/προσωπικής ζωής (42%), η ψυχική υγεία (37%) και η ευελιξία στον χώρο εργασίας (33%). Σε ποσοστό 75% αισθάνονται «κολλημένοι» επαγγελματικά, επειδή δεν έχουν ευκαιρίες εξέλιξης της καριέρας τους (25%) και νιώθουν καταβεβλημένοι απέναντι στο ενδεχόμενο να κάνουν οποιεσδήποτε αλλαγές (22%). Όπως προκύπτει από την έρευνα, για να διατηρήσουν και να εξελίξουν τα κορυφαία ταλέντα εν μέσω της μεταβαλλόμενης δυναμικής στον χώρο εργασίας, οι εργοδότες πρέπει να δώσουν προσοχή στις ανάγκες των εργαζόμενων περισσότερο από ποτέ άλλοτε και να αξιοποιήσουν την τεχνολογία για να παράσχουν καλύτερη υποστήριξη. Το 85% των εργαζόμενων επιθυμούν την συμβολή της τεχνολογίας ώστε να τους  βοηθήσει να προσδιορίσουν το μέλλον τους, εντοπίζοντας δεξιότητες που πρέπει να αναπτύξουν (36%), προτείνοντας τρόπους για την εκμάθηση νέων δεξιοτήτων (36%) και παρέχοντας τα επόμενα βήματα εξέλιξης στην κατεύθυνση των επαγγελματικών στόχων (32%). Τέλος, το 87% πιστεύει ότι η εταιρεία τους θα έπρεπε να κάνει περισσότερα για να αφουγκράζεται τις ανάγκες τους και το 55% είναι πιο πιθανό να παραμείνει σε μια εταιρεία η οποία χρησιμοποιεί εξελιγμένες τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να υποστηρίξει την επαγγελματική τους εξέλιξη.