Μyergani.gov.gr: Πρώτο βήμα για την υλοποίηση της ψηφιακής κάρτας εργασίας

Η νέα υπηρεσία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων myergani.gov.gr τέθηκε από χθες σε πιλοτική λειτουργία και αποτελεί το πρώτο βήμα για την υλοποίηση της ψηφιακής κάρτας εργασίας. «Το myErgani είναι δύναμη στα χέρια του εργαζόμενου. Αποτελεί εγγύηση για την τήρηση του ωραρίου του, αλλά και των υπερωριών του. Πλέον κάθε εργαζόμενος θα μπορεί να δει ο ίδιος όσα έχει δηλώσει ο εργοδότης του για εκείνον», υπογράμμισε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, κατά την παρουσίαση της νέας υπηρεσίας. Όπως σημείωσε, «στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εφαρμόζουμε ένα ολιστικό σχέδιο για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της αγοράς εργασίας με στόχο την αποτελεσματική αντιμετώπιση της «μαύρης» και της υποδηλωμένης εργασίας». Σε αυτό το σχέδιο συμπεριλαμβάνονται τρία βασικά εργαλεία:

  1. Η νέα εφαρμογή myergani.gov.gr, που δίνει τη δυνατότητα στους εργαζόμενους να έχουν άμεση πρόσβαση στα στοιχεία που δηλώνουν για την απασχόληση τους οι εργοδότες/επιχειρήσεις στο Πληροφοριακό Σύστημα Εργάνη.
  2. Η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας, η οποία προχωρά. Τις προηγούμενες μέρες όλα τα στάδια του διαγωνισμού ολοκληρώθηκαν και ο ανάδοχος πιάνει άμεσα δουλειά, με στόχο η αξιοποίηση του εργαλείου αυτού να ξεκινήσει σε ορισμένους κλάδους μέσα στους ερχόμενους μήνες. Μέσω της ψηφιακής κάρτας θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο (real time) η καταγραφή της απασχόλησης των εργαζομένων (βασικό ωράριο, υπερωρίες κ.λπ.), κάτι που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της κυβέρνησης, αποτελεί εγγύηση για την τήρηση του ωραρίου και θα αποτρέψει την παραβατικότητα στην αγορά εργασίας, επιβάλλοντας παράλληλα ίσους όρους ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων.
  3. Η μετεξέλιξη του Π.Σ. Εργάνη σε Π.Σ. Εργάνη ΙΙ με στόχο την απλοποίηση διαδικασιών και δηλώσεων, την ολιστική αντιμετώπιση των εργασιακών και ασφαλιστικών θεμάτων και τη μείωση του διοικητικού βάρους των επιχειρήσεων.

Το myergani θα είναι διαθέσιμο και σε mobile app από τον Φεβρουάριο του 2022. Η ψηφιακή κάρτα εργασίας αποτελεί ένα από τα πρώτα μεγάλα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης που βρίσκεται σε τόσο προχωρημένο στάδιο υλοποίησης. Θα ξεκινήσει από μεγάλες επιχειρήσεις – κυρίως τράπεζες και σούπερ μάρκετ – που ήδη χρησιμοποιούν συστήματα ωρομέτρησης για τους εργαζόμενους και θα επεκταθεί άμεσα σε όλη την αγορά.

Hired: Το 57% των εργαζομένων στην τεχνολογία αναμένει αύξηση μισθού

Σύμφωνα με την έκθεση της Hired, στοιχεία της οποίας παρουσιάζει ο ΣΕΠΕ, τα εξειδικευμένα και έμπειρα ταλέντα στον τομέα της τεχνολογίας έχουν αυξημένες προσδοκίες σε μισθολογικό επίπεδο για τους επόμενους μήνες, ενώ οι μισθοί για τους εργαζόμενους στον κλάδο συνεχίζουν να αυξάνονται. Αναλυτικότερα, βάσει της εν λόγω έκθεσης, μόνο το 3% των εργαζομένων στον χώρο της τεχνολογίας αναμένει ότι ο μισθός του θα μειωθεί τους επόμενους μήνες, με το 40% να πιστεύει ότι ο μισθός του θα παραμείνει ίδιος και το 57% ότι θα αυξηθεί.

Το 74%, μάλιστα, τονίζει πως το να μην πάρει αύξηση είναι επαρκής λόγος για να αναζητήσει άλλη εργασία. «Η ανάγκη για ταλέντα αυξάνεται διαρκώς, αλλά ο αριθμός των εργαζομένων δεν επαρκεί για την κάλυψη της συνολικής ζήτησης.

Για να επιταχύνουν τις προσλήψεις τους και να αντιμετωπίσουν τις ανάγκες για επιπλέον προσωπικό, οι εταιρείες προσλαμβάνουν νέους υποψηφίους με λιγότερη εμπειρία και επενδύουν στην ανάπτυξή τους», διαπιστώνει η έκθεση «State of Tech Salaries 2021» της Hired, εταιρείας του ομίλου Adecco και επισημαίνει καταληκτικά πως αυτή η πρακτική οδηγεί σε πτώση του μέσου όρου των μισθών, καθώς αυξάνονται οι νεοεισερχόμενοι στην αγορά εργασίας, που αναλαμβάνουν ρόλους στους οργανισμούς.

Αγορά Εργασίας: Οι δέκα στόχοι για το 2022

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Κωστής Χατζηδάκης, Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων στη Βουλή, στο πλαίσιο της συζήτησης για τον Προϋπολογισμό του 2022, δέκα είναι οι βασικοί στόχοι του Υπουργείου για την αγορά εργασίας τον νέο χρόνο. Οι στόχοι αυτοί είναι οι εξής:

  1. Καλύτερη αξιοποίηση των πόρων ύψους 5 δις ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης και του νέου ΕΣΠΑ. Με προγράμματα για την κατάρτιση, για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες: Τους αναπήρους, τις μητέρες, τους νέους.
  2. Εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας που είναι εγγύηση για τα ωράρια των εργαζομένων και σύσταση της νέας Ανεξάρτητης Αρχής Επιθεώρησης Εργασίας που θα διασφαλίσει ανεξαρτησία στους ελέγχους.
  3. Νέο νομοσχέδιο εκσυγχρονισμού του ΟΑΕΔ και του συστήματος κατάρτισης στην Ελλάδα. Για να μην γίνεται σπατάλη πόρων και να γίνει η κατάρτιση ουσιαστικό εφόδιο για το μέλλον των εργαζόμενων και των ανέργων.
  4. Λειτουργία του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης ΤΕΚΑ, ως αποτέλεσμα της Ασφαλιστικής Μεταρρύθμισης για τη Νέα Γενιά. Η οποία εισάγει τους “ατομικούς κουμπαράδες” στις επικουρικές συντάξεις των νέων και δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε να πάρουν επικουρικές που θα είναι- όπως δείχνει και η ευρωπαϊκή εμπειρία- μεγαλύτερες από 43% έως 68% από τις σημερινές.
  5. Κάρτα Αναπηρίας για 180.000 ΑμεΑ και ενεργοποίηση του Προσωπικού Βοηθού, αρχικά για 1.000 συνανθρώπους μας με βαριές αναπηρίες.
  6. Πρόγραμμα «Νταντάδες της Γειτονιάς» για τη φύλαξη νηπίων ηλικίας από δύο μηνών έως 2,5 ετών σε περιοχές που δεν υπάρχει μεγάλη πυκνότητα βρεφονηπιακών σταθμών. Και δημιουργία 120 μονάδων παιδικής μέριμνας εντός μεγάλων επιχειρήσεων για 2.500 βρέφη και νήπια.
  7. Βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη. Ειδική μνεία έκανε ο κ. Χατζηδάκης στον ενιαίο αριθμό 1555, στον οποίο –όπως είπε- έχουν γίνει πάνω από 700.000 κλήσεις σε λιγότερο από 5 μήνες, με ποσοστό άμεσης απάντησης που κλείνει το θέμα στο 85%
  8. Συνέχιση της προσπάθειας για τις συντάξεις. «Το 2021 είναι μια χρονιά-ρεκόρ, καθώς ήδη στα τέλη Νοεμβρίου έχουμε ξεπεράσει τις 200.000 απονομές συντάξεων. Του χρόνου θα πάμε ακόμα καλύτερα και μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2022 θα λύσουμε το ζήτημα των εκκρεμών κύριων συντάξεων»
  9. Νομοσχέδιο εκσυγχρονισμού του ΕΦΚΑ. Όπως είπε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, «Οι προσπάθειες για την απονομή των εκκρεμών συντάξεων και την καλύτερη εξυπηρέτηση μέσω του 1555, δεν μας αρκούν. Θέλουμε να βάλουμε γερά θεμέλια για την ουσιαστική αναβάθμιση της λειτουργίας του πιο προβληματικού οργανισμού της δημόσιας διοίκησης Οι νέες μέθοδοι μάνατζμεντ που εισάγουμε, θα κάνουν ευκολότερη την καθημερινότητα των ίδιων των υπαλλήλων. Αλλά και τη ζωή των 6,5 εκατομμυρίων ασφαλισμένων, που δεν χρωστούν τίποτα να ταλαιπωρούνται εδώ και δεκαετίες από τη δημόσια διοίκηση»
  10. Κατώτατος μισθός. Πολύ σύντομα ξεκινούν οι διαδικασίες για νέα αύξηση του κατώτατου μισθού, η οποία θα αντανακλά την ανάπτυξη της οικονομίας και θα οδηγεί σε ένα κοινωνικό μέρισμα ανάπτυξης για τους εργαζομένους.