Ποτέ μην αφήνεις μία κρίση να πάει χαμένη» είχε πει ο Winston Churchill. Μία ρήση που ανταποκρίνεται στην εποχή που διανύουμε. Ποιος θα το περίμενε, άλλωστε, ότι σχεδόν οκτώ μήνες μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού, δεν θα είχαμε επιστρέψει στην κανονικότητα; Ενόψει του νέου lockdown, βιώνουμε déjà vu στιγμές, με μόνη ίσως διαφορά το γεγονός ότι είμαστε πιο προετοιμασμένοι και τα «νερά δεν είναι τόσο αχαρτογράφητα».

Τα ζητήματα που αφορούν στο ανθρώπινο δυναμικό βρίσκονται σε πρώτο πλάνο και οι αποφάσεις που λαμβάνουν οι Διοικήσεις των επιχειρήσεων σε συνεργασία με τα τμήματα HR επηρεάζουν έντονα την επιχειρηματική λειτουργία. Οι εταιρείες καλούνται να δείξουν έμπρακτα την «πίστη» τους στο ανθρώπινο κεφάλαιο. Περισσότερο από ποτέ, ο τρόπος που θα υποστηρίξουν τους εργαζομένους τους θα επηρεάσει τη φήμη και την εικόνα τους προς όλα τα συμβαλλόμενα μέρη, δηλαδή στα υπάρχοντα και στα εν δυνάμει στελέχη, καθώς και στο ευρύτερο κοινό. Το χτίσιμο ενός ισχυρού employer brand αποτελεί προτεραιότητα για όσους οργανισμούς έχουν την ικανότητα να «δουν» το μέλλον.

Ταυτόχρονα, οι διαφορετικές γενιές στον εργασιακό χώρο διαμορφώνουν ανάλογα το εργασιακό τοπίο. Η κάθε μία φέρει τις δικές της αξίες και νόρμες. Στο πλαίσιο αυτό, τα τμήματα HR οφείλουν να συγκεράσουν τα διάφορα χαρακτηριστικά των ανθρώπων τους και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Στο παρόν τεύχος θα διαβάσετε για τη σπουδαιότητα του employer brand αλλά και ποια είναι τα χαρακτηριστικά των Millennials και της Gen Z, καθώς και πώς η υγειονομική κρίση έχει επηρεάσει τις προτεραιότητές τους. Επίσης, θα διαβάσετε για την έρευνα Resourcing and Talent Planning 2020 του CIPD από την οποία, μεταξύ άλλων, προέκυψε ότι οι οργανισμοί έχουν διευρύνει το δίκτυό τους αναφορικά με την αναζήτηση του ταλέντου, ενώ προχωρούν σε προσλήψεις υποψηφίων από διαφορετικούς κλάδους που δεν έχουν την αντίστοιχη επαγγελματική εμπειρία.

Καλή ανάγνωση!