Με το βλέμμα επικεντρωμένο στις ανάγκες του ανθρώπινου δυναμικού και σε συνεχή αναζήτηση νέων στελεχών, οι ελληνικές εταιρείες εφαρμόζουν πρωτοποριακές μεθόδους ανάπτυξης και εκπαίδευσης. Ο διαγωνισμός Global Management Challenge αποτελεί ιδανικό εργαλείο προς αυτή την κατεύθυνση. Ποια είναι η γνώμη δύο μεγάλων ελληνικών επιχειρήσεων;

Ο Διεθνής Διαγωνισμός Επιχειρηματικής Στρατηγικής GMC είναι ο πιο δημοφιλής και εξελιγμένος στη διοίκηση επιχειρήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο. Φοιτητές και στελέχη επιχειρήσεων ανταγωνίζονται στη διοίκηση μιας εικονικής επιχείρησης σε μια ανταγωνιστική αγορά που δημιουργείται στο internet, βάσει του προγράμματος προσομοίωσης.

Οι συμμετέχοντες καλούνται να διαμορφώσουν τη στρατηγική τους και να την υλοποιήσουν λαμβάνοντας εκατοντάδες επιμέρους αποφάσεις για όλους τους λειτουργικούς τομείς της επιχείρησής τους π.χ. παραγωγή, διανομή, πωλήσεις, ανθρώπινο δυναμικό, οικονομικό τμήμα, marketing κ.λπ.

Η συνολική εμπειρία, αποτελεί μια βιωματική, διασκεδαστική αλλά συγχρόνως απαιτητική εκπαιδευτική διαδικασία που ωθεί τους συμμετέχοντες να πειραματιστούν, να εφαρμόσουν μεθόδους και πρακτικές διαφορετικές από τις συνηθισμένες και να σκεφτούν σαν πραγματικοί managers.

Ο διεθνής διαγωνισμός γιορτάζει φέτος την 30η επέτειο από το 1980, χρονιά κατά την οποία για πρώτη φορά το πρόγραμμα λογισμικού χρησιμοποιήθηκε σε διεθνές επίπεδο για τη διοίκηση μιας εικονικής επιχείρησης. Σήμερα, συμμετέχουν 31 χώρες, όπου επιχειρήσεις, στελέχη, πανεπιστήμια και φοιτητές διαγωνίζονται σε τοπικό και στη συνέχεια σε διεθνές επίπεδο. Στην Ελλάδα, λαμβάνουν μέρος περισσότερες από 60 επιχειρήσεις υποστηρίζοντας ομάδες φοιτητών ή ομάδες στελεχών τους.

Το Global Management Challenge διαπιστεύθηκε πρόσφατα ως CEL -for Technology Enhanced Learning από τον ευρωπαϊκό φορέα European Foundation for Management Development (EFMD), έναν από τους σημαντικότερους φορείς παγκοσμίως σε θέματα management.

Η διάκριση CEL – EFMD for Technology Enhanced Learning έχει απονεμηθεί σε ελάχιστα εκπαιδευτικά προγράμματα που πληρούν τις εξής προϋποθέσεις: διεθνείς ορίζοντες, συνολική εμπειρία σε διοίκηση επιχειρήσεων και πολύ υψηλό επίπεδο γνώσης και πρακτικής. Το CEL – EFMD επιβεβαιώνει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, κάτι που έμπρακτα διαπιστώνουν οι περισσότεροι από 3.500 φοιτητές που έχουν λάβει μέρος στο διαγωνισμό Ελλάδας και οι ελληνικές επιχειρήσεις που υποστηρίζουν το θεσμό.

Το βραβευμένο λογισμικό του Global Management Challenge μπορεί να αξιοποιηθεί και για ενδοεπιχειρησιακά σεμινάρια με τη χρήση του TOPAZ Management Simulation, το οποίο διαθέτει η εταιρεία Mindset στην Ελλάδα.


Η εμπειρία της ΤΙΤΑΝ
Πιστός υποστηρικτής του διεθνούς διαγωνισμού επιχειρηματικής στρατηγικής Global Management Challenge από την πρώτη στιγμή διοργάνωσής του στην Ελλάδα το 2005, η εταιρεία βαριάς βιομηχανίας ΤΙΤΑΝ συμμετέχει ανελλιπώς με ομάδες στελεχών της στο διεθνή διαγωνισμό. Παράλληλα, παρέχει υποστήριξη σε φοιτητικές ομάδες του διαγωνισμού, καθώς διαπιστώνει την εκπαιδευτική του αξία και τα πολλαπλά οφέλη που εισπράτ-τουν οι συμμετέχοντες.

Ως «Μέντορας» του φετινού διαγωνισμού συμμετείχε με στελέχη, από διαφορετικά τμήματα και από όλη την Ελλάδα τα οποία συγκροτούν ομάδες 3-5 ατόμων και ανταγωνίζονται με αξιώσεις τις ομάδες φοιτητών και σπουδαστών που συγκροτούν τον κύριο όγκο συμμετεχόντων στο διαγωνισμό. Τα στελέχη της ΤΙΤΑΝ ανταποκρινόμενα στο κάλεσμα της εταιρείας δηλώνουν συστηματικά συμμετοχή και βρέθηκαν στον τελικό Ελλάδας! «Το Global Management Challenge ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία για εμάς και το γεγονός ότι η ομάδα μας κατάφερε να διακριθεί στον τελικό Ελλάδος μας έκανε ιδιαίτερα χαρούμενους.

Το GMC έδωσε την ευκαιρία στα μέλη της ομάδας μας να γνωριστούμε καλύτερα, να συνεργαστούμε συνδυάζοντας ρόλους και χαρακτήρες σε ένα κλίμα ανταγωνιστικό επιδιώκοντας πάντα τη σωστή στρατηγική απόφαση…

Για εμάς, παρότι «έκλεψε» πολύτιμο χρόνο από την εργασία μας, αποτέλεσε μια συναρπαστική εμπειρία, την οποία θα θέλαμε να ξαναζήσουμε εφόσον μας δοθεί η ευκαιρία…» τονίζει ο εκπρόσωπος της ομάδας στελεχών του ΤΙΤΑΝ που έλαβε μέρος στον εκπαιδευτικό διαγωνισμό.

Η οπτική της Eurobank EFG
Κάθε εταιρεία, θέτοντας τις προτεραιότητές της επιλέγει το κοινό στόχο στο οποίο θέλει να απευθυνθεί και χρησιμοποιεί το GMC ως μια σύγχρονη μέθοδο ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού της ή ανάπτυξης του προφίλ της επιχείρησης. Η τράπεζα Eurobank EFG, με διαφορετική οπτική, συμμετείχε για τέταρτη φορά στο διαγωνισμό Global Management Challenge, υποστηρίζοντας 10 ομάδες φοιτητών σε Ελλάδα και Κύπρο από διάφορα Πανεπιστήμια, αξιολογώντας, κατά κύριο λόγο την ευρεία απήχηση του διαγωνισμού σε όλα τα πανεπιστήμια της χώρας και τη έλξη άξιων και ικανών φοιτητών που αναζητούν ευκαιρίες διάκρισης στον επαγγελματικό στίβο.

«Ως εταιρεία ευαίσθητη σε θέματα Κοινωνικής Ευθύνης η Eurobank EFG υποστηρίζει τα “ανήσυχα πνεύματα”, τα δραστήρια μέλη της νεανικής κοινότητας τα οποία θα αποτελέσουν αστείρευτη πηγή επιχειρηματικού ταλέντου, θα γίνουν παράδειγμα προς μίμηση και έτσι θα συνεισφέρουν στην διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της χώρας μας». Φέτος, η Eurobank EFG είδε μια από τις ομάδες της να διακρίνονται στον τελικό Ελλάδος κατακτώντας την 7η θέση.


Άννα Μαμαλάκη, Titan Group
Η διευθύντρια Οργανωτικής Ανάπτυξης Τitan Group Άννα Μαμαλάκη, τονίζει τη σημασία συμμετοχής στο Διαγωνισμό όχι μόνο για την εκπαιδευτική του αξία στο συνολικό management μιας επιχείρησης αλλά και για «τη συμβολή του στην ανάπτυξη της ομαδικότητας των στελεχών που συμμετέχουν και την υγιή άμιλλα
μεταξύ τους. Έτσι, δημιουργεί πνεύμα σύμπνοιας και λειτουργεί εποικοδομητικά στη δημιουργία διατμηματικών σχέσεων μεταξύ των στελεχών της εταιρείας».

Γκόλφω Αγαπητού, Eurobank EFG
H Γκόλφω Αγαπητού, Δ/ντρια Επιλογής & Ανάπτυξης Προσωπικού στη Eurobank EFG διαπιστώνει την ποιότητα των συμμετεχόντων φοιτητών καθώς τα βιογραφικά τους είναι «πλούσια σε εμπειρίες, ακαδημαϊκές γνώσεις και ποικίλες δραστηριότητες, στοιχεία τα οποία δείχνουν ανθρώπους που έχουν έντονο ενδιαφέρον για την ολοκλήρωση της προσωπικότητάς τους.

Μας έκανε μεγάλη εντύπωση ο ζήλος και η προσήλωση των μελών των ομάδων μας στην επίτευξη του καλύτερου αποτελέσματος αλλά και η κατανόηση από μεριάς τους της σημασίας της έντονης και συστηματικής προετοιμασίας».

Λίγα λόγια για τη διοργανώτρια εταιρεία
Το 2005 δημιουργήθηκε η εταιρεία SDG Hellas η οποία οργάνωσε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το Διεθνή Διαγωνισμό Επιχειρηματικής Στρατηγικής Global Management Challenge, (www.globalmanager.gr). Από το 2007 η SDG Hellas έχει διευρύνει τις δραστηριότητες της σε τομείς ανάπτυξης και εκπαίδευσης που αφορούν επιχειρήσεις, νέους και σπουδαστές με την αποκλειστική χρήση προγραμμάτων προσομοίωσης όπως το Topaz management simulation. Το 2009 η SDG Hellas μετονομάζεται σε mindset, www.mindset.com.gr.