O Κωνσταντίνος Καλλίγας, HR Manager της Χρυσός Οδηγός, μιλά για την ανάγκη να αφουγκραστούμε τους millennials και να επενδύσουμε στο employer branding.
- HRforward: Ποια είναι η στρατηγική της εταιρείας σας ως προς τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού;
Κωνσταντίνος Καλλίγας: Ο Χρυσός οδηγός, ύστερα από μια μεταβατική περίοδο έντονων αλλαγών (αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος, μετάβαση του business από το print στο digital), έχει την τελευταία πενταετία καλλιεργήσει μια κουλτούρα που δίνει χώρο στην ανάπτυξη των ανθρώπων του και ευνοεί την καινοτομία και την ανοιχτή επικοινωνία, όπως άλλωστε προστάζει και η νέα ψηφιακή νοοτροπία.
Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, αναφορικά με τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, έχουμε διατηρήσει και αναπτύξει όλες τις καλές πρακτικές όπως είναι, μεταξύ άλλων, η ετήσια αξιολόγηση με αναπτυξιακή προσέγγιση, η online ανώνυμη έρευνα ικανοποίησης των εργαζομένων μας, τα συνέδρια και οι παιδικές εορτές, η ενεργή συμμετοχή μας σε δράσεις που υποστηρίζουν τις προσπάθειες ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων, η τράπεζα αίματος του Χρυσού Οδηγού, καθώς και η συμμετοχή σημαντικού ποσοστού εργαζομένων κάθε χρόνο σε εκπαιδευτικά προγράμματα αλλά και ομαδικά παιχνίδια που ευνοούν τη διατμηματική συνεργασία.
Η στρατηγική μας λοιπόν, ως προς τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού εστιάζει στην περαιτέρω ισχυροποίηση του δεσίματος ανάμεσα στις Διευθύνσεις, στην ανάπτυξη των ανθρώπων μας, καθώς και στη διακράτηση των στελεχών μας που λόγω της μεταβίβασης που συνέβη είναι σε ποσοστό 60% προσωπικό που έχει προσληφθεί την τελευταία επταετία, έχει ενστερνιστεί το όραμά μας, εκπαιδεύτηκε και σταδιακά ανέλαβε core θέσεις στην εταιρεία.
- HRf.: Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας για το 2018;
Κ.Κ.: Προτεραιότητά μας για φέτος είναι να αναπτύξουμε ακόμα πιο έντονα την υπάρχουσα συνεργασία μας με εκπαιδευτικούς φορείς και πανεπιστημιακά ιδρύματα για πρακτική στην εταιρεία μας, ώστε σε νέα openings της εταιρείας, τα άτομα που διαθέτουν το προφίλ που θέλουμε, σε συνδυασμό με ένα ισχυρό ακαδημαϊκό υπόβαθρο, φρέσκια ματιά, αλλά και την εξειδίκευση από εμάς, να καλύψουν άμεσα τις νέες θέσεις. Επίσης, μέσα στο 2018 θέλουμε ο Χρυσός Οδηγός να είναι η πρώτη επιλογή όχι μόνο στη συνείδηση του επαγγελματία για τη διαφημιστική του δαπάνη ως το μεγαλύτερο αυτή τη στιγμή ελληνικό digital media agency στην Ελλάδα με αποκλειστικές συνεργασίες (Baidu και Yantex) αλλά και στη συνείδηση των υποψήφιων συνεργατών, που είναι σε αναζήτηση νέας επαγγελματικής στέγης.
- HRf.: Μέσα από ποιες επενδύσεις/δράσεις σχεδιάζετε να τις επιτύχετε;
Κ.Κ.: Στη σημερινή ψηφιακή εποχή που τα social media επηρεάζουν σημαντικά τις όποιες αποφάσεις μας, σκοπεύουμε ως HR να ισχυροποιήσουμε περισσότερο την παρουσία μας εκεί, ενημερώνοντας για τις δράσεις μας, δείχνοντας την μοντέρνα οπτική μας αλλά και την ευελιξία μας. Άλλωστε:
α) διαθέτουμε ένα modern workplace (η Microsoft Hellas πρόσφατα μας έχει χρησιμοποιήσει ως ένα πολύ καλό case study μοντέρνου εργασιακού περιβάλλοντος στα συνέδριά της),
β) έχουμε μια δύναμη πωλήσεων (μια από τις μεγαλύτερες αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα), που είναι αξιόλογα καταρτισμένη και google certified,
γ) Η πλειοψηφία των εργαζομένων μας σε ποσοστό μεγαλύτερο από 70% είναι πτυχιούχοι ανώτατων σχολών. Γιατί λοιπόν να μην επικοινωνήσουμε τα παραπάνω στους millennials μέσω αυτού του είδους employer branding;
- HRf.: Ποιες τάσεις και εξελίξεις πιστεύετε ότι θα επηρεάσουν άμεσα το HR;
Κ.Κ.: Έχω ήδη αναφέρει τους millennials που έρχονται με φόρα και διεκδικούν τη δική τους θέση στις επιχειρήσεις. Θεωρώ λοιπόν, ότι αυτό το νέο προφίλ υποψηφίων είναι που θα επηρεάσει άμεσα τις δικές μας κινήσεις. Όλοι οι συνάδελφοι σίγουρα θα έχουν παρατηρήσει ότι στην αναμονή τους για τη συνέντευξη, αυτοί οι υποψήφιοι δεν ζητούν νερό, αλλά το free wi-fi της εταιρείας. Για τους millennials η αυτονομία είναι προτεραιότητα και η δουλειά έχει αξία όταν στοχεύει κάπου αφού μόνο αν κάτι έχει νόημα θα έχει αποτέλεσμα.
Συνεπώς, κάποιοι από εμάς στο HR θα πρέπει να αναθεωρήσουμε λογικές των τελευταίων χρόνων ότι η ανεργία κάνει την προφορά μεγαλύτερη άρα και οικονομικότερη την επιλογή. Αυτή η λογική άλλωστε, οδήγησε στο brain drain και κατά συνέπεια στην έλλειψη ταλέντων. Η ενισχυμένη αυτοπεποίθηση του υποψηφίου θα πρέπει να συμβαδίσει όχι μόνο ένα όραμα με αποδεκτές αξίες και κουλτούρα, αλλά και διαφανείς διαδικασίες λειτουργίας, ανταμοιβής και εξέλιξης. Όλοι μας στο HR θα πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση και για την generation z, μια γενιά που είδε τους γονείς της να μένουν άνεργοι άρα θα είναι ακόμα πιο επιφυλακτικοί αναφορικά με το μέλλον τους αλλά και πιο επινοητικοί.
Το κείμενο υπογράφει ο Κωνσταντίνος Καλλίγας, HR Manager, Χρυσός Οδηγός, για τις ανάγκες της ειδικής έκδοσης HRforward 2018.