Η αντίφαση των εποχών μας υπενθυμίζει πόσο σημαντικό είναι να παραμένουμε ευέλικτοι και έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις.
Σήμερα το πρωί, ένας σεισμός με ταρακούνησε. Κυριολεκτικά! Αυτό με ώθησε να σκεφτώ πόσο έχει αλλάξει το κλίμα στη χώρα μας. Κάποιες μέρες είναι σαν να ζούμε ένα ατελείωτο καλοκαίρι, που δεν θέλει να τελειώσει.
Δεν αγαπώ κάποια εποχή συγκεκριμένα. Όπως σε όλα, πιστεύω ότι αυτό που βιώνεις, εξαρτάται από το πού εστιάζεις, ποια πλευρά της ζωής «επιλέγεις να φωτίσεις». Όπως λένε, «ό,τι σπείρεις, αυτό θα θερίσεις». Αυτό με ενέπνευσε να σκεφτώ πόσο σημαντικό είναι να επικεντρωνόμαστε στις θετικές πτυχές της εποχής και να αγκαλιάζουμε τις προκλήσεις που μας παρουσιάζονται.
Οι τελευταίοι μήνες έχουν φέρει αρκετές προκλήσεις σε ομαδικό αλλά και σε ατομικό επίπεδο, χωρίς να χρειάζεται να εστιάσουμε αποκλειστικά σε αυτές. Το τεύχος που διαβάζετε αντικατοπτρίζει αυτήν την πολυπλοκότητα, προσφέροντας μία πληθώρα θεμάτων που εξερευνούν σημαντικές πτυχές του HR. To αφιέρωμα για το Employer Branding μας κατευθύνει να σκεφτούμε πώς μία εταιρεία μπορεί να αναδείξει την εικόνα της ως εργοδότης και να προσελκύσει το ταλέντο. Η «συζήτηση» για το Gamification μας προτρέπει να σκεφτούμε πώς να κινητοποιήσουμε τους εργαζόμενους με διασκεδαστικό τρόπο, κάτι πολύ σημαντικό, ειδικά σε περιόδους απαιτητικές και έντονες, όπως η τωρινή. Τα leadership skills από την άλλη, και η σπουδαιότητα των Assessment & Development Centers, αντανακλούν την ανάγκη για συνεχή ανάπτυξη και βελτίωση.
Η συνέντευξή μας με τον Δημήτρη Δημητριάδη, με έκανε να σκεφτώ το μέλλον κάπως διαφορετικά και να αλλάξω το κέντρο βάρους μου ως προς αυτό. Όπως μας είπε ο ίδιος, «η έννοια του μέλλοντος είναι ανθρώπινη επινόηση. Ακόμα και χωρίς να το σκεφτόμαστε συνειδητά, λειτουργούμε, αποφασίζουμε, δρούμε με γνώμονα το μέλλον. Ο άνθρωπος προγραμματίζει, σχεδιάζει, φαντάζεται, ονειρεύεται ή απελπίζεται, και σχηματίζει εικόνες ή ιδέες για το μέλλον». Την ίδια στιγμή, το πόσο διαφορετικά «βλέπουν» το γίγνεσθαι και θέτουν προτεραιότητες οι CEOs και οι Διευθυντές, με βάση την παρουσίαση σχετικής έρευνας που θα διαβάσετε, με έκανε να αισθανθώ ότι η επικοινωνία και η κατανόηση μεταξύ διαφόρων επιπέδων της επιχείρησης αποτελούν κρίσιμους παράγοντες για την επιτυχία και τη βιωσιμότητα.
Κάθε σελίδα αυτού του τεύχους, μας υπενθυμίζει ότι η ανάπτυξη αποτελεί το κλειδί για την επιτυχία. Η έμπνευση μπορεί να έρθει από τα μικρά καθημερινά πράγματα, αρκεί να το «θέλουμε».
Καλή ανάγνωση!