Μεγάλη έρευνα για την οικονομική συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών πραγματοποίησαν οι προπτυχιακοί φοιτητές της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Mediterranean College.

Σύμφωνα με την έρευνα, η οικονομική κρίση δείχνει να επηρεάζει αρκετά τους Έλληνες καταναλωτές και την περίοδο των Χριστουγέννων. Η έρευνα διεξήχθη με ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο που εστάλη σε επιλεγμένο κοινό 588 ατόμων και πραγματοποιήθηκε από τις 08/12 έως 14/12/2010. Όπως προέκυψε, το 2009 οι Έλληνες καταναλωτές ξόδεψαν περισσότερα χρήματα, καθώς το 44,9% ξόδεψε πάνω από 200 ευρώ για τις αγορές δώρων σε φίλους και συγγενείς, ενώ το ποσοστό αυτό θα πέσει στο 22,9% το 2010, σύμφωνα με τις απαντήσεις των ερωτηθέντων.

Οι βασικές αιτίες για τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος για χριστουγεννιάτικες αγορές είναι η μείωση του εισοδήματος μέσα στο 2010 (67% των ερωτηθέντων απάντησε ότι το εισόδημά του έχει μειωθεί ως το 2010) και το γεγονός ότι μόνο το 39% θα πάρει κανονικά το δώρο των Χριστουγέννων.

Χαρακτηριστικό της έλλειψης ρευστότητας είναι η πρόθεση των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα, να μην προβούν σε εκτενείς αγορές για είδη ένδυσης και υπόδησης την περίοδο των Χριστουγέννων αλλά να περιμένουν την περίοδο των εκπτώσεων, αφού μόνο το 4,33% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα κάνει όλες τις αγορές του άμεσα, ενώ το 30,33% θα πάρει μόνο τα απαραίτητα και το υπόλοιπο 65% θα περιμένει την περίοδο των εκπτώσεων που ξεκινά αμέσως μετά την περίοδο των εορτών.