Πληροφόρηση, μουσική, ταινίες, παιχνίδια και μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνθέτουν την ψηφιακή καθημερινότητα των Ελλήνων, με τις νεότερες ηλικίες να έχουν πλήρως υιοθετήσει το διαδίκτυο και την ίδια στιγμή σχεδόν ένας στους δύο διευθυντές προσωπικού, μόλις λάβει ένα βιογραφικό, χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να «ερευνήσει» το ποιόν του υποψήφιου εργαζόμενου, ενώ 1 στους 3 έχει απορρίψει υποψήφιο λόγω της διαδικτυακής συμπεριφοράς του.

Τα παραπάνω αποτελούν βασικά ευρήματα έρευνας της Focus Bari, την οποία παρουσίασε η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας ερευνών, Βαλέρια Τσάμη, στο 4ο Συνέδριο e-Business World 2015. Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο σύνολο της χώρας και αφορά ηλικίες 13 έως 70 ετών, στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους το 74% του πληθυσμού έχει ηλεκτρονικό υπολογιστή, το 72% συνδέεται στο Ιnternet, το 58% ασχολείται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το 54% έχει smarthpone.

Ιδιαίτερα αποκαλυπτικά όμως είναι τα ευρήματα της ειδικής αναφοράς για το πώς χρησιμοποιούν τα στελέχη του Ανθρώπινου Δυναμικού τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όταν πρόκειται να αξιολογήσουν – προσλάβουν προσωπικό. Η Β. Τσάμη παρουσίασε τα αποτελέσματα και μιας ποσοτικής έρευνας σε 100 στελέχη Ανθρώπινου Δυναμικού με βάση την οποία τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατέχουν σημαντική πλέον θέση ως εργαλεία ανεύρεσης προσωπικού.

Κυρίως χρησιμοποιούνται για την εύρεση περισσότερων πληροφοριών για τον υποψήφιο: το 44% μόλις λάβει το βιογραφικό, το 11% μετά την πρώτη συνέντευξη και το 15% στη μέση της διαδικασίας επιλογής και πρόσληψης. Το σημαντικότερο ωστόσο στοιχείο, που χρειάζεται να λάβουν υπόψη τους οι νέες γενιές, είναι πως 1 στους 3 έχει απορρίψει υποψήφιο λόγω της συμπεριφοράς του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: 19% γιατί ανακαλύπτει ψέματα για τα προσόντα του, 13% γιατί έχει ανεβάσει ανάρμοστες φωτογραφίες, 11% γιατί έχει ανεβάσει ανάρμοστα σχόλια και 7% γιατί έχει βρει αρνητικά σχόλια από προηγούμενο εργοδότη.