Νέα μέτρα για την περαιτέρω απελευθέρωση της εργασίας τόσο στα πλοία όσο και στα λιμάνια -συμπεριλαμβανομένων του ΟΛΠ και του ΟΛΘ- τα οποία θα οριστικοποιηθούν έως τα τέλη του Ιουνίου, με βασικό ζητούμενο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, προβλέπει το επικαιροποιημένο Μνημόνιο που συνοδεύει τη νέα έκθεση της Κομισιόν για την Ελλάδα.

Προβλέπει επίσης ότι έως το τέλος Οκτωβρίου του 2013 αφού αξιολογηθούν τα αποτελέσματα των μεταρρυθμίσεων που ήδη εφαρμόζονται στην ακτοπλοΐα, με τη μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων και την ευελιξία στη δρομολόγηση τους, θα υιοθετηθούν και νέα μέτρα ως ένα βήμα για την περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της.

Ειδικότερα για τη ναυτιλία προβλέπει ότι, καθώς η Ελλάδα διαθέτει ένα μεγάλο στόλο πλοίων, προκειμένου να ενισχυθεί αυτός ο κλάδος έως το τέλος του Ιουνίου θα αποσαφηνιστεί με εγκύκλιο ότι οι ατομικές συμβάσεις μπορούν να συνάπτονται ελεύθερα από τη στιγμή κατά την οποία έχει λήξει η ισχύς της κλαδικής σύμβασης εργασίας.

Να σημειωθεί ότι το υπουργείο Ναυτιλίας πρόκειται να επαναφέρει στη Βουλή το άρθρο 19 για τις ατομικές συμβάσεις στην ποντοπόρο ναυτιλία για τα κατώτερα πληρώματα, αλλά στο επικαιροποιημένο Μνημόνιο δεν γίνεται διαχωρισμός μεταξύ ποντοπόρου ναυτιλίας και ακτοπλοΐας ή μεταξύ κατώτερου πληρώματος και αξιωματικών.

Αντίθετα γίνεται αναφορά στο μεγάλο στόλο και στη μεγάλη τουριστική βιομηχανία. Επίσης προβλέπεται ότι περί το τέλος Ιουνίου το υπουργείο Ναυτιλίας θα εκδώσει νέα απόφαση με την οποία θα περιορίζονται σε λιγότερες οι υποχρεωτικές εκπτώσεις προς τους επιβάτες των πλοίων της ακτοπλοΐας.