Βελτιωμένη πρόταση για τη δυνατότητα υπογραφής ατομικών συμβάσεων εργασίας στα κατώτερα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων με ελληνική σημαία και στα σκάφη αναψυχής προτίθεται να επαναφέρει το υπουργείο Ναυτιλίας. Αυτή τη στιγμή στα ελληνόκτητα πλοία με ξένη σημαία μπορούν να προσλαμβάνονται Έλληνες ναυτικοί με ατομικές συμβάσεις εργασίας, αλλά όχι και σε εκείνα που πλέουν υπό ελληνική σημαία.

Σημειώνεται ότι, στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας «Ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις», το οποίο ψηφίσθηκε στο σύνολό του από τη Βουλή, το σχετικό άρθρο 19 που προέβλεπε ατομικές συμβάσεις εργασίας στα ποντοπόρα πλοία και σκάφη αναψυχής καταψηφίστηκε. «Υπάρχει μια σοβαρή εκκρεμότητα για τον ναυτεργατικό κλάδο και τη ναυτιλία, καθώς οι προσπάθειες των ναυτικών να καταλήξουν σε συμφωνία με τους Έλληνες εφοπλιστές για υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία (είναι η ίδια από το 2010) δεν έχουν καρποφορήσει» σχολίασε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), Αντώνης Νταλακογιώργος.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Θεόδωρος Βενιάμης, σε ναυτιλιακή εκδήλωση στο Ίδρυμα Ευγενίδου, αναφερόμενος στο θέμα των ατομικών συμβάσεων εργασίας στα κατώτερα πληρώματα, είπε ότι ήταν μια πρωτοβουλία της Ένωσης που συζητήθηκε αναλυτικά πέρυσι το καλοκαίρι με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία. «Έγινε μια παρεξήγηση την ημέρα της ψηφοφορίας στη Βουλή και δυστυχώς δεν μπορούσαμε να εξηγήσουμε αυτό που ήταν απλό και κατανοητό», σχολίασε ο πρόεδρος της ΕΕΕ, σημειώνοντας ότι ο νομοθέτης, που είναι το Ελληνικό Κοινοβούλιο, νομοθετεί για την ελληνική σημαία.