Οι Έλληνες μαθητές φαίνεται ότι προτιμούν να εισαχθούν σε κάποιο ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα αντί της τεχνικής εκπαίδευσης, σε ποσοστό υψηλότερο μάλιστα από τα άλλα κράτη της Δύσης.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τη φετινή έκθεση του ΟΟΣΑ με τίτλο «Εκπαίδευση με μια ματιά», οι επτά στους δέκα Έλληνες μαθητές (71%) αποφοιτούν από Γενικά Λύκεια έναντι 22% από τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ). Ωστόσο, η ανεργία δεν έχει αφήσει αλώβητη καμία κατηγορία πτυχιούχων. Μέσα σε μία δεκαετία (2007-2017), οι δείκτες απασχόλησης έχουν πέσει κατά 12 ποσοστιαίες μονάδες για τους πτυχιούχους ΑΕΙ, κατά 14 ποσοστιαίες μονάδες για τους κατόχους απολυτηρίου Λυκείου, ενώ για τους κατόχους βασικής εκπαίδευσης η πτώση είναι κατά 17 ποσοστιαίες μονάδες.
Παράλληλα, η Ελλάδα διαθέτει και μεγάλο ποσοστό νέων (26%) που βρίσκεται εκτός εκπαίδευσης και εργασίας, μαζί με την Ιταλία και την Ισπανία. Μάλιστα, στην έκθεση επισημαίνεται ότι στην περίπτωση της χώρας μας η κρίση είναι αυτή που έχει αποκλείσει αυτά τα άτομα από την εκπαίδευση και την εργασία. Αναφορά γίνεται και στην υποχρεωτική εκπαίδευση, με τον ΟΟΣΑ να καταγράφει ελαφρώς λιγότερες διδακτικές ώρες για τους μαθητές όλων των βαθμίδων σε σχέση με τα άλλα κράτη-μέλη. Βέβαια, το ίδιο στοιχείο εμφανίζεται σε όλες τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ τα τελευταία χρόνια και οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες το αποδίδουν στη συντομότερη λήξη των μαθημάτων ώστε να πραγματοποιηθούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.