Με την τεχνολογία να διαμορφώνει νέες ευκαιρίες και την έμφαση στην ψυχική υγεία και τη βιωσιμότητα να αυξάνεται, οι υπηρεσίες outplacement δεν αποτελούν μόνο μέσο υποστήριξης αλλά και εργαλείο ενίσχυσης της εταιρικής φήμης και της κοινωνικής υπευθυνότητας.

Η αποχώρηση ενός εργαζομένου και η λήξη της συνεργασίας του με τον εκάστοτε οργανισμό αποτελεί μία περίπλοκη και συναισθηματικά φορτισμένη κατάσταση, ανεξάρτητα από την πλευρά στην οποία βρίσκεται κάποιος. Οι εργοδότες καλούνται να διαχειριστούν τις επιχειρησιακές επιπτώσεις, όπως η ανάγκη για αντικατάσταση ή η διαχείριση των αντιδράσεων στην ομάδα, ενώ οι εργαζόμενοι που αποχωρούν βρίσκονται αντιμέτωποι με την πρόκληση της επανένταξης στην αγορά εργασίας. Για τους αποχωρήσαντες, η διαδικασία αυτή μπορεί να είναι ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς συχνά δεν διαθέτουν επικαιροποιημένα εργαλεία ή στρατηγικές για την αναζήτηση εργασίας. Επιπλέον, μπορεί να βρίσκονται αντιμέτωποι με έντονα συναισθήματα, όπως ταπείνωση, αίσθηση αποτυχίας, ευαλωτότητα, άγχος, δυσαρέσκεια ή ακόμη και αυτολύπηση. Αυτές οι συναισθηματικές προκλήσεις, σε συνδυασμό με την ανάγκη προσαρμογής σε νέες επαγγελματικές απαιτήσεις, καθιστούν την επαγγελματική μετάβαση ως μία ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία.

Η περίοδος αναζήτησης εργασίας για την εν λόγω ομάδα εργαζομένων συχνά συνοδεύεται από έντονο άγχος και απογοήτευση, καθώς καλούνται να προσαρμοστούν σε νέα δεδομένα και να επαναπροσδιορίσουν την επαγγελματική τους πορεία. Αναγνωρίζοντας αυτές τις προκλήσεις, πολλοί οργανισμοί επιλέγουν να προσφέρουν υπηρεσίες outplacement, παρέχοντας στους πρώην εργαζομένους την απαραίτητη υποστήριξη για να βρουν νέες επαγγελματικές ευκαιρίες και να κάνουν μία ομαλότερη μετάβαση στο επόμενο βήμα της καριέρας τους.

Χαρακτηριστικά, η Λίλιαν Τσέρτου, Head Right Management της ManpowerGroup Ελλάδας σημειώνει ότι «για τους εργαζομένους που αποδεσμεύονται, το Outplacement αποτελεί ανεκτίμητο εργαλείο. Παρέχει υποστήριξη και καθοδήγηση κατά τη μεταβατική τους περίοδο, βοηθώντας τους να διαχειριστούν συναισθηματικές προκλήσεις και να επικεντρωθούν σε νέες επαγγελματικές προοπτικές. Με την υποστήριξη των coaches, οι εργαζόμενοι αποκτούν σαφήνεια για την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσουν και δημιουργούν εξατομικευμένο πλάνο αναζήτησης εργασίας, βασισμένο στις δεξιότητες και την εμπειρία τους. Επιπλέον, έχουν πρόσβαση σε δικτυώσεις και πόρους που διευκολύνουν την εύρεση νέας εργασίας ταχύτερα και με καλύτερες απολαβές. Επίσης, διατηρείται η θετική Εταιρική Φήμη του οργανισμού, καθώς δείχνει ότι η εταιρεία νοιάζεται για την ευημερία όλων των εργαζομένων, ακόμη και όταν αυτοί αποχωρούν».

Αναμφίβολα, λοιπόν, μέσα από τις υπηρεσίες Outplacment, ο εκάστοτε εργοδότης αποδεικνύει έμπρακτα την καλή του πίστη και τις προθέσεις του, διαμορφώνοντας μία θετική εικόνα για την εταιρεία. Παράλληλα, συμβάλλει στην αποφυγή αρνητικών σχολίων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή σε ιστοσελίδες επαγγελματικής αναζήτησης. Επιπλέον, το outplacement μπορεί να λειτουργήσει «προστατευτικά» για τον οργανισμό, μειώνοντας τον κίνδυνο διαφωνιών ή νομικών διενέξεων -γεγονός που δεν μπορεί να αγνοηθεί.

YΠΗΡΕΣΙΕΣ OUTPLACEMENT: Η ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗ ΑΞΙΑ ΣΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ
Η αγορά των υπηρεσιών outplacement βρίσκεται σε σταθερά ανοδική πορεία σε παγκόσμιο επίπεδο, αντανακλώντας την αυξανόμενη ανάγκη των οργανισμών να προσφέρουν στήριξη στους εργαζομένους που αποχωρούν. Σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Verified Market Research, το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς outplacement αποτιμήθηκε σε 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023.

Αναμένεται δε, η αγορά αυτή να παρουσιάσει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 7,45% κατά την περίοδο 2024-2030, φτάνοντας τα 3,75 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030. Αυτή η αύξηση οφείλεται στην ενίσχυση της αναγνώρισης της σημασίας του outplacement ως εργαλείου υποστήριξης και διατήρησης θετικής εταιρικής φήμης, αλλά και στην ανάγκη ευθυγράμμισης με σύγχρονες εργασιακές προκλήσεις, όπως οι μεγάλες αναδιαρθρώσεις και οι απολύσεις μεγάλης κλίμακας.

Σύμφωνα με την Head Right Management της ManpowerGroup Ελλάδας , τα τελευταία χρόνια, οι ανάγκες και οι προσδοκίες από τις υπηρεσίες Outplacement έχουν αλλάξει σημαντικά. Η ίδια αναφέρει ότι «οι οργανισμοί πλέον επιδιώκουν προγράμματα που ενισχύουν την εταιρική φήμη, διατηρούν το ηθικό των παραμενόντων εργαζομένων και προάγουν την κοινωνική ευθύνη. Η ζήτηση για ανθρωποκεντρικές υπηρεσίες που στηρίζουν τους αποχωρούντες εργαζομένους και βελτιώνουν τη συνολική εμπειρία έχει αυξηθεί. Από την πλευρά των εργαζομένων, υπάρχει ανάγκη για εξατομικευμένη υποστήριξη, όπως καθοδήγηση στην αναζήτηση εργασίας, ανάπτυξη δεξιοτήτων και προετοιμασία συνεντεύξεων. Παράλληλα, η ενσωμάτωση της τεχνολογίας, μέσω ψηφιακών πλατφορμών, επιτρέπει ευέλικτη και αποτελεσματική διαχείριση, διασφαλίζοντας σταθερότητα και ίση υποστήριξη».

Όπως φαίνεται, οι επιχειρήσεις επενδύουν ολοένα και περισσότερο σε υπηρεσίες που συνδυάζουν τεχνολογία, εξατομικευμένη υποστήριξη και ψυχολογική καθοδήγηση, κάνοντας το outplacement αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής τους για τη διαχείριση αλλαγών και μεταβάσεων. Ο υψηλός ρυθμός ανάπτυξης υπογραμμίζει επίσης τη δυναμική των υπηρεσιών αυτών, τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και στις αναδυόμενες αγορές.

Η πολύπλευρη αξία των υπηρεσιών outplacement έγκειται στη δυνατότητά τους να λειτουργούν ως εργαλείο με ουσιαστική συμβολή τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους εργαζομένους.

Για τις επιχειρήσεις, συμβάλλουν στην ενίσχυση της εταιρικής φήμης, καθώς αποδεικνύουν υπευθυνότητα και φροντίδα απέναντι στους εργαζομένους, ακόμα και σε περιόδους αλλαγών ή απολύσεων. Παράλληλα, διευκολύνουν τη διαχείριση αλλαγών με ομαλότητα, διατηρώντας θετικό κλίμα στην ομάδα, ενώ μειώνουν τους νομικούς κινδύνους, καθώς οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι υποστηρίζονται κατά τη διαδικασία μετάβασης.

Για τους εργαζομένους, οι υπηρεσίες αυτές προσφέρουν επαγγελματική υποστήριξη, παρέχοντας εργαλεία και καθοδήγηση που διευκολύνουν την ταχύτερη ένταξή τους σε μία νέα επαγγελματική «στέγη». Παράλληλα, ενισχύουν την αυτοπεποίθησή τους μέσω εξατομικευμένης προσέγγισης και προετοιμασίας για την επόμενη πρόκληση. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες αναπτύσσουν σύγχρονες δεξιότητες, όπως η σύνταξη του βιογραφικού σημειώματος, η χρήση επαγγελματικών δικτύων όπως το LinkedIn και η επιτυχημένη παρουσία σε συνεντεύξεις.

ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ
Με την αγορά των υπηρεσιών outplacement να εξελίσσεται συνεχώς, αναδύονται νέες τάσεις που ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες τόσο των επιχειρήσεων όσο και των εργαζομένων. «Οι σύγχρονες τεχνολογίες συμβάλλουν στην παροχή εξατομικευμένης και ουσιαστικής υποστήριξης στις υπηρεσίες Outplacement μέσω προηγμένων ψηφιακών εργαλείων» επισημαίνει η Λ. Τσέρτου και συμπληρώνει: «Υπάρχουν πλατφόρμες που ενσωματώνουν την τεχνητή νοημοσύνη και αναλυτικά δεδομένα προσφέροντας προσωποποιημένες λύσεις, όπως στοχευμένη δημιουργία βιογραφικών, εξατομικευμένη προετοιμασία για συνεντεύξεις και πληροφορίες για την αγορά εργασίας. Επιτρέπουν επίσης την εξ αποστάσεως υποστήριξη, εξασφαλίζοντας συνεπή ποιότητα υπηρεσιών ανεξαρτήτως τοποθεσίας. Αυτές οι τεχνολογίες βοηθούν στη σύνδεση με εξειδικευμένους συμβούλους και παρέχουν ευελιξία και ταχύτητα στην πρόσβαση σε πόρους, ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση και τις επαγγελματικές προοπτικές των συμμετεχόντων».

Σύμφωνα με την Verified Market Reports, εκτός από την ενσωμάτωση της τεχνολογίας στις υπηρεσίες outplacement , 6 ακόμα κύριες τάσεις διαμορφώνουν τον κλάδο. Συγκεκριμένα:

1.Απομακρυσμένη υποστήριξη outplacement: Η άνοδος της τηλεργασίας έχει οδηγήσει στην παροχή υπηρεσιών outplacement εξ αποστάσεως, επιτρέποντας στους εργαζομένους να λαμβάνουν υποστήριξη ανεξαρτήτως γεωγραφικής θέσης.

2.Έμφαση στην επανεκπαίδευση και αναβάθμιση δεξιοτήτων: Η συνεχής εξέλιξη της αγοράς εργασίας καθιστά απαραίτητη την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων. Οι υπηρεσίες outplacement ενσωματώνουν προγράμματα εκπαίδευσης για την ενίσχυση της απασχολησιμότητας των εργαζομένων.

3.Προώθηση της ποικιλομορφίας και της ενσωμάτωσης: Οι σύγχρονες υπηρεσίες outplacement δίνουν έμφαση στη στήριξη της ποικιλομορφίας, διασφαλίζοντας ότι τα προγράμματα προσαρμόζονται στις ανάγκες διαφορετικών ομάδων εργαζομένων.

4.Ολοκληρωμένη υποστήριξη ψυχικής υγείας: Αναγνωρίζοντας τις συναισθηματικές προκλήσεις της επαγγελματικής μετάβασης, οι πάροχοι outplacement προσφέρουν υπηρεσίες ψυχικής υγείας, όπως συμβουλευτική και διαχείριση άγχους.

5.Εστίαση στη βιωσιμότητα: Οι υπηρεσίες outplacement ενσωματώνουν πρακτικές που προάγουν τη βιωσιμότητα, ευθυγραμμιζόμενες με τους περιβαλλοντικούς στόχους των οργανισμών.

6.Διασφάλιση ασφάλειας δεδομένων και ιδιωτικότητας: Η αυξανόμενη ανησυχία για την ασφάλεια των δεδομένων και την προστασία της ιδιωτικότητας έχει οδηγήσει τους παρόχους υπηρεσιών outplacement να επενδύσουν σε αυστηρά μέτρα προστασίας. Αυτά περιλαμβάνουν την εφαρμογή προηγμένων πρωτοκόλλων ασφαλείας, όπως η κρυπτογράφηση δεδομένων, η ανώνυμη συλλογή πληροφοριών και η διασφάλιση ότι οι διαδικασίες συμμορφώνονται πλήρως με διεθνείς κανονισμούς, όπως ο GDPR.

ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ: 8 ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η διαδικασία του outplacement αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για τη διατήρηση θετικών σχέσεων με το ανθρώπινο δυναμικό, την ενίσχυση της εταιρικής φήμης και τη διευκόλυνση της ομαλής μετάβασης των εργαζομένων σε νέες επαγγελματικές ευκαιρίες. Ωστόσο, για να είναι πραγματικά αποτελεσματική, είναι κρίσιμο να επιλεγεί ο κατάλληλος πάροχος υπηρεσιών. Ποια είναι, λοιπόν, τα βασικά ερωτήματα και κριτήρια που πρέπει να εξετάσετε για να διασφαλίσετε τη σωστή επιλογή ενός παρόχου outplacement;

Ποια είναι η εμπειρία του παρόχου στον κλάδο;

Η εμπειρία ενός παρόχου outplacement στον κλάδο που δραστηριοποιείται ο οργανισμός σας αποτελεί κρίσιμο παράγοντα αξιολόγησης. Είναι σημαντικό να διερευνήσετε το ιστορικό του, τον αριθμό των πελατών στο χαρτοφυλάκιό του και την εξειδίκευσή του σε διάφορους κλάδους. Εξίσου απαραίτητο είναι να γνωρίζετε το προφίλ των επαγγελματιών που θα συνεργαστούν με το ανθρώπινο δυναμικό σας, διασφαλίζοντας ότι διαθέτουν τις σχετικές γνώσεις και εμπειρία. Ζητήστε συστάσεις ή μαρτυρίες από προηγούμενους πελάτες για να αποκτήσετε μία σαφή εικόνα της αξιοπιστίας και της αποτελεσματικότητας του παρόχου.

Ποιο είναι το πεδίο εφαρμογής του προγράμματος outplacement;

Πριν επιλέξετε έναν πάροχο υπηρεσιών outplacement, είναι σημαντικό να κατανοήσετε το εύρος των υπηρεσιών που προσφέρει. Κάποια προγράμματα περιορίζονται σε βασικές παροχές, όπως η δημιουργία βιογραφικού σημειώματος και η προετοιμασία για συνεντεύξεις, ενώ άλλα ενσωματώνουν πιο εξειδικευμένες υπηρεσίες, όπως ατομική καθοδήγηση σταδιοδρομίας, ψυχολογική υποστήριξη, ή εργαλεία για την αναζήτηση εργασίας. Ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα θα πρέπει ιδανικά να περιλαμβάνει:

– Επικαιροποίηση βιογραφικού σημειώματος και προφίλ LinkedIn.

– Εκπαίδευση σε τεχνικές αναζήτησης εργασίας και δικτύωσης.

– Προετοιμασία για συνεντεύξεις, με προσομοιώσεις και συμβουλές.

– Εξατομικευμένη καθοδήγηση για καριέρα, αλλαγή επαγγελματικής κατεύθυνσης ή επιχειρηματικότητα.

Πόσο ευέλικτο και προσαρμόσιμο είναι το πρόγραμμα;

Η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα ενός προγράμματος outplacement είναι καθοριστικής σημασίας για την επιτυχή εφαρμογή του. Ο πάροχος πρέπει να μπορεί να ανταποκρίνεται στις μοναδικές ανάγκες της εταιρείας σας, όπως απολύσεις μεγάλης κλίμακας, διεθνείς δραστηριότητες ή εξειδικευμένες απαιτήσεις για εργαζομένους σε ιδιαίτερους ρόλους. Παράλληλα, η ευελιξία στις μεθόδους παροχής -είτε εικονικά, είτε δια ζώσης, είτε μέσω υβριδικών μοντέλων- εξασφαλίζει τη βέλτιστη εξυπηρέτηση. Ένας πάροχος που μπορεί να προσαρμόσει τις υπηρεσίες του στις ανάγκες σας είναι πιο πιθανό να ευθυγραμμιστεί με τους στόχους του οργανισμού σας και να επιτύχει αποτελεσματικά αποτελέσματα.

Ποια υποστήριξη παρέχεται για τους C-level εργαζομένους;

Οι ανάγκες για τα ανώτερα και ανώτατα στελέχη (C-level) διαφέρουν σημαντικά από εκείνες των εργαζομένων σε άλλες βαθμίδες. Τα στελέχη αυτά συχνά απαιτούν εξειδικευμένη υποστήριξη που εστιάζει σε στρατηγικά και ηγετικά χαρακτηριστικά, καθώς και στις ιδιαίτερες απαιτήσεις των ρόλων τους. Ένας κατάλληλος πάροχος outplacement πρέπει να προσφέρει εξατομικευμένα προγράμματα, που περιλαμβάνουν:

– Coaching: Ενίσχυση ηγετικών δεξιοτήτων και διαχείριση κρίσιμων μεταβάσεων καριέρας.

– Συμβουλευτική personal branding: Βελτίωση της εικόνας και της αναγνωρισιμότητας του στελέχους στην αγορά.

– Διαχείριση συμφωνιών αποχώρησης: Υποστήριξη για θέματα όπως no-compete agreements και νομικές δεσμεύσεις.

– Στρατηγική δικτύωσης: Αξιοποίηση επαγγελματικών επαφών και δημιουργία ευκαιριών σε επίπεδο C-suite.

Παρέχεται ψυχολογική υποστήριξη στους συμμετέχοντες;

Η αποχώρηση από μία θέση εργασίας μπορεί να επιφέρει σημαντικές συναισθηματικές δυσκολίες, όπως άγχος, αβεβαιότητα και μειωμένη αυτοπεποίθηση. Ένας ποιοτικός πάροχος outplacement πρέπει να προσφέρει ολοκληρωμένη ψυχολογική υποστήριξη, με στόχο να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να διαχειριστούν αυτά τα συναισθήματα και να παραμείνουν αισιόδοξοι. Η υποστήριξη μπορεί να περιλαμβάνει:

– Συμβουλευτική για τη διαχείριση του στρες και των αλλαγών.

– Καθοδήγηση για την οικοδόμηση αυτοπεποίθησης.

– Παροχή εργαλείων για τη διατήρηση θετικής στάσης κατά την αναζήτηση εργασίας.

Ποια εργαλεία και τεχνολογίες χρησιμοποιούνται;

Οι σύγχρονες υπηρεσίες outplacement αξιοποιούν προηγμένες τεχνολογίες για να προσφέρουν στοχευμένη και αποτελεσματική υποστήριξη στους συμμετέχοντες. Ψηφιακές πλατφόρμες παρέχουν πρόσβαση σε εκπαιδευτικό υλικό και ευκαιρίες δικτύωσης, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη διευκολύνει την αντιστοίχιση δεξιοτήτων με διαθέσιμες θέσεις εργασίας. Παράλληλα, τα analytics συμβάλλουν στην κατανόηση των τάσεων της αγοράς, οι προσομοιώσεις συνεντεύξεων και τα διαδικτυακά μαθήματα, ενισχύουν τις επαγγελματικές ικανότητες των συμμετεχόντων, προσφέροντας ουσιαστική υποστήριξη στην πορεία τους προς την επόμενη επαγγελματική φάση.

Πώς διασφαλίζεται η προστασία των προσωπικών δεδομένων;

Η προστασία των προσωπικών δεδομένων αποτελεί βασική προϋπόθεση για την αξιοπιστία ενός παρόχου υπηρεσιών outplacement. Ο δυνητικός συνεργάτης πρέπει να εφαρμόζει αυστηρές πολιτικές προστασίας, συμμορφούμενος με τους ισχύοντες κανονισμούς και τις βέλτιστες πρακτικές. Η εμπιστευτικότητα πρέπει να διασφαλίζεται σε όλα τα στάδια της διαδικασίας, προστατεύοντας τις ευαίσθητες πληροφορίες των συμμετεχόντων. Ρωτήστε για τα πρωτόκολλα ασφαλείας που εφαρμόζονται και για τα μέτρα που λαμβάνονται για την αποτροπή μη εξουσιοδοτημένης πρόσβασης, ώστε να έχετε πλήρη διαφάνεια σχετικά με τη διαχείριση των δεδομένων.

Πώς θα μετρήσετε την επιτυχία του προγράμματος;

Η αξιολόγηση της επιτυχίας ενός προγράμματος outplacement είναι κρίσιμη για την κατανόηση της αξίας που προσφέρει ο πάροχος. Ένας αξιόπιστος πάροχος πρέπει να χρησιμοποιεί σαφώς καθορισμένους δείκτες απόδοσης (KPIs) για να αποτυπώσει την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών του. Μεταξύ άλλων, βασικοί δείκτες περιλαμβάνουν:

– Ποσοστά επαναπρόσληψης: Το ποσοστό των συμμετεχόντων που βρίσκουν νέα εργασία εντός προκαθορισμένου χρονικού διαστήματος.

– Μέσος χρόνος επαναπρόσληψης: Ο χρόνος που χρειάζεται για να επανενταχθεί κάποιος στην αγορά εργασίας.

– Επίπεδο ικανοποίησης των συμμετεχόντων: Έρευνες για την εμπειρία των συμμετεχόντων, οι οποίες καταγράφουν την αντίληψή τους για την ποιότητα και τη χρησιμότητα των υπηρεσιών.

– Ποιότητα επανατοποθέτησης: Ανάλυση της καταλληλότητας και της συνάφειας των νέων ρόλων με τους επαγγελματικούς στόχους των συμμετεχόντων.

Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΕ ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΟ ΡΟΛΟ
Ο τομέας του outplacement θα εξελιχθεί σημαντικά, με την τεχνολογία να παίζει πρωταρχικό ρόλο στην παροχή πιο ευέλικτων και εξατομικευμένων λύσεων. Παράγοντες όπως οι αλλαγές στις απαιτήσεις δεξιοτήτων λόγω ΑΙ, η αυξανόμενη έμφαση στην ψυχική υγεία και η κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων θα καθορίσουν την αποτελεσματικότητα αυτών των υπηρεσιών. Επίσης, οι εργοδότες θα δίνουν προτεραιότητα στη διατήρηση της θετικής φήμης τους, προσφέροντας ολοκληρωμένη υποστήριξη στους εργαζομένους που αποχωρούν, ενώ η διασύνδεση με αγορές εργασίας μέσω ψηφιακών πλατφορμών θα ενισχύσει την ταχύτητα και την ακρίβεια εύρεσης νέων ευκαιριών.

Μαρία Καφεντζή, HR Director Greece, Titan Cement SA

ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ
Το outplacement δεν είναι απλώς μία διαδικασία υποστήριξης για τους εργαζομένους που αποχωρούν· είναι μία στρατηγική επιλογή που αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της επιχείρησης στην κοινωνική υπευθυνότητα και την ανθρώπινη προσέγγιση. Μέσα από την επένδυση σε υπηρεσίες outplacement, οι οργανισμοί επιδεικνύουν σεβασμό προς τους ανθρώπους τους, ακόμα και σε δύσκολες στιγμές, ενισχύοντας τη φήμη τους ως εργοδότες που νοιάζονται για το ανθρώπινο δυναμικό τους.

Η επιλογή του σωστού παρόχου διασφαλίζει ότι οι αποχωρούντες εργαζόμενοι θα λάβουν την υποστήριξη που χρειάζονται για να κάνουν το επόμενο βήμα στην καριέρα τους, αλλά και ότι η διαδικασία αυτή θα συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας και της συνολικής εικόνας του οργανισμού. Παράλληλα, η σωστή εφαρμογή της διαδικασίας outplacement βοηθά στη διατήρηση του ηθικού των εναπομεινόντων εργαζομένων, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη τους προς την εταιρεία και δημιουργώντας ένα κλίμα αμοιβαίου σεβασμού και συνεργασίας.

Σε έναν κόσμο όπου η φήμη μίας εταιρείας είναι αναπόσπαστο κομμάτι της επιτυχίας της, το outplacement λειτουργεί ως μοχλός θετικής αλλαγής, προωθώντας τη βιωσιμότητα, την κοινωνική υπευθυνότητα και τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. Πρόκειται για μία επένδυση που δεν αφορά μόνο στους εργαζόμενους, αλλά και τη μελλοντική πορεία της ίδιας της επιχείρησης, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για ισχυρότερους δεσμούς και μεγαλύτερες ευκαιρίες στο μέλλον.