«Το να ξανασκεφτούμε και να επανασχεδιάσουμε τη σχέση που συνδέει τη μάθηση με το κέρδος για τους εργαζόμενους και το να επενδύσουμε στις αλλαγές που απαιτούνται για να εφοδιάσουμε τους πολίτες του αύριο με τις δεξιότητες του μέλλοντος είναι επιτακτική ανάγκη για τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς». Αυτό ανέφερε ο ομότιμος Καθηγητής Οικονομικών και Επιστημονικός Υπεύθυνος του Ε-Learning του ΕΚΠΑ, Παναγιώτης Πετράκης, με την ευκαιρία συμπλήρωσης 23 χρόνων λειτουργίας του προγράμματος.
«Σε αυτή τη συγκυρία και με δεδομένες τις δημογραφικές μεταβολές των δυτικών κοινωνιών ο ρόλος της Δια Βίου Εκπαίδευσης είναι περισσότερο κρίσιμος από ποτέ, διότι καλείται και είναι σε θέση να καλύψει τα κενά δεξιοτήτων δίνοντας έτσι ευκαιρίες ισότητας και συμπερίληψης σε πολλές ομάδες εργαζομένων» εξήγησε και επισήμανε ότι οι δεξιότητες που θα είναι σε ζήτηση είναι οι τεχνολογικές και οι ψηφιακές, τόσο σε υψηλό όσο και σε βασικό επίπεδο. Ως το 2030 θα έχουν την μεγαλύτερη αύξηση κατά 55% αντιπροσωπεύοντας το 17% των ωρών εργασίας σε σύγκριση με το 11% του 2016 (Mc Kinsey Global Institute 2023), καθώς θα απαιτούνται και σε εργασίες που δεν θεωρούνται αμιγώς τεχνολογικές, όπως η νοσηλευτική ή η εκπαίδευση όπου οι ψηφιακές τεχνολογίες θα έχουν αυξανόμενη χρήση.
«Οι κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες, όπως οι δεξιότητες ηγεσίας και διαχείρισης θα είναι όλο και πιο σημαντικές στον ψηφιακό κόσμο, με την χρήση τους να αυξάνεται από το 18% σήμερα στο 22% το 2030. Οι γνωστικές δεξιότητες θα έχουν επίσης ζήτηση, με αυτή να μετατοπίζεται από τις βασικές γνωστικές δεξιότητες σε δεξιότητες υψηλότερου επιπέδου, όπως η δημιουργικότητα, η επεξεργασία σύνθετων πληροφοριών και η κριτική σκέψη» επισημαίνει. Όπως τονίζει δε, η ζήτηση για φυσικές και χειρωνακτικές δεξιότητες θα μειωθεί από το 31% των ωρών εργασίας στο 25%, αλλά θα παραμείνει η μεγαλύτερη κατηγορία ανθρώπινου δυναμικού.