Καμιά ομάδα ενός τμήματος Learning and Development δεν μπορεί να κάνει τα πάντα μόνη της. Για την ακρίβεια θα ήταν τρελό ακόμα και να δοκιμάσει. Όπως και σε κάθε άλλη επιχειρηματική λειτουργία, οι επαγγελματίες της εκπαίδευσης και ανάπτυξης προσδίδουν μεγαλύτερη αξία όταν επικεντρώνονται σε έναν πυρήνα στρατηγικών και λειτουργικών δραστηριοτήτων και επενδύουν σε στρατηγικές συνεργασίες με τους best-in-class εξωτερικούς οργανισμούς, ώστε μαζί να παραδίδουν ένα τεράστιο εύρος υπηρεσιών.

Ωστόσο, ποια είναι τα σημεία κλειδιά τα οποία τα τμήματα Learning and Development θα πρέπει να εξετάζουν όταν αναζητούν μια αποτελεσματική εξωτερική συνεργασία; Διότι ο στόχος τους είναι διττός: από τη μία θα πρέπει να ενισχύεται το συνολικό εταιρικό όραμα και από την άλλη να παραδίδεται πραγματική αξία στον οργανισμό. Η εμπειρία μου μού υπαγορεύει ότι υπάρχουν τρεις «χρυσοί» κανόνες για το «χτίσιμο» εποικοδομητικών εξωτερικών συνεργασιών.

Κανόνας 1ος: Βρείτε έναν συνεργάτη που παραδίδει αποτελέσματα με χαμηλό κόστος
Διαθέτει ο δυνητικός συνεργάτης προϋπηρεσία-εμπειρία στην κατανόηση και ανταπόκριση στις λεπτές αποχρώσεις των τοπικών διαφοροποιήσεων στους κόλπους ενός οργανισμού; Με δεδομένη αυτήν την ικανότητα, μπορεί ο εξωτερικός συνεργάτης να προσαρμόσει τις λύσεις εκπαίδευσης και ανάπτυξης ώστε να φτάσει στον πυρήνα της επιχείρησής σας; Και μάλιστα αυτό θα πρέπει να γίνει ταχύτατα και με χαμηλό κόστος. Η νέα γενιά των εξωτερικών συνεργατών Training and Development έχει μία εντελώς διαφορετική προσέγγιση που μπορεί να δώσει αποτελέσματα με επάρκεια και με λιγότερο κόστος.

Με τις παραδοσιακές εκπαιδευτικές μεθόδους, το να βρείτε έναν συνεργάτη να παρέχει υποστήριξη σε ολόκληρο το εύρος του οργανισμού (σε εθνικό, τοπικό ή παγκόσμιο επίπεδο) είναι μια κοστοβόρα επιχειρηματική διαδικασία. Η παγκόσμια πρόσβαση σήμαινε ότι οι εκπαιδευτές πήγαιναν αεροπορικώς σε ολόκληρο τον κόσμο και κάτι τέτοιο είχε σημαντικό κόστος για τον πελάτη.

Κανόνας 2ος: Βρείτε έναν συνεργάτη που ανταποκρίνεται γρήγορα στις ανάγκες σας
Μπορεί ο συνεργάτης σας να ανταποκριθεί με ταχύτητα; Διαθέτει ευελιξία και είναι σε θέση να κινηθεί άμεσα για να καλύψει τις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες και απαιτήσεις; Ιδανικά, θέλετε ο συνεργάτης σας να παρέχει νέες διαδικασίες και πρακτικές που αυξάνουν και δεν επιβραδύνουν το ρυθμό που παραδίδει αποτελέσματα.

Για παράδειγμα, μπορεί ο εξωτερικός πάροχος να προσφέρει πιο έξυπνους τρόπους σχεδιασμού, ανάπτυξης και παράδοσης εκπαιδευτικών λύσεων ή να χρησιμοποιεί νέα κανάλια επικοινωνίας ώστε να προσεγγίσει τους εκπαιδευόμενους. Μπορεί επίσης να βρει καλύτερους τρόπους για βέλτιστη χρήση της τεχνολογίας που ήδη διαθέτει ο οργανισμός, όπως εργαλεία τηλεδιασκέψεων.

Θα πρέπει να αναρωτηθείτε και το εξής: η εταιρεία σας έχει αποδείξει στο παρελθόν ότι λειτουργεί προδραστικά, παραδίδει νωρίτερα από τα χρονοδιαγράμματα και αντλεί όσο το δυνατόν λιγότερες εσωτερικές πηγές για το συνολικό συντονισμό;

Οι οργανισμοί συνήθως επιλέγουν εξωτερικούς συνεργάτες επειδή δεν έχουν τις ικανότητες ή τις πηγές να διεκπεραιώσουν με επιτυχία μόνοι τους όλο τον όγκο εργασίας. Και επειδή δεν έχουν την πολυτέλεια του χρόνου να περιμένουν να βρουν τις εσωτερικές πηγές, επιδιώκουν τη συνεργασία με κάποιον τρίτο ώστε οι εργασίες να ολοκληρωθούν γρήγορα και αποτελεσματικά. Αν όμως ο συνεργάτης, αφού ενημερωθεί δεν μπορεί να χειριστεί μόνος του τις λεπτομέρειες της ανάθεσης τότε μάλλον έχετε βρει τον λάθος συνεργάτη.

Κανόνας 3ος: Βρείτε έναν συνεργάτη με εξειδικευμένη γνώση
Είναι ο συνεργάτης σας πρόθυμος και ικανός να προσφέρει όχι μόνο κορυφαία εξειδικευμένη γνώση αλλά και υψηλής ποιότητας διαδικασίες, τεχνικές και ανοιχτά εργαλεία στο πλαίσιο της συνεργασίας; Και μάλιστα είναι διατεθειμένος να τα μοιραστεί όλα αυτά με τους επαγγελματίες του τμήματος Learning and Development;

Κάτι τέτοιο μπορεί να περιλαμβάνει οτιδήποτε που αφορά τη διάθεση συμβουλών για αποτελεσματική απόδοση που θα σας βοηθήσουν να υλοποιήσετε open source εργαλεία και τεχνολογίες.

Κάποια στιγμή στο μέλλον μπορεί να θελήσετε να αναλάβετε μεγαλύτερη ευθύνη για κάποιες από τις διαδικασίες, είτε πρόκειται για παραγωγή περιεχομένου, είτε για διαχείριση του project ή ακόμα και για διασφάλιση της ποιότητας. Και τότε θα ανακαλύψετε ότι δεν θέλετε να είστε «όμηροι» «κλειστών» τεχνολογιών και εργαλείων που δεν βασίζονται σε open standards και δεν μπορούν οι άνθρωποι του οργανισμού σας να έχουν εύκολα πρόσβαση. Αν οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα σάς ικανοποιούν και αναδεικνύουν ότι ο πιθανός πάροχος μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτές τις απαιτήσεις, τότε βρίσκεστε στο σωστό δρόμο για μια επιτυχημένη εξωτερική συνεργασία.

Ωστόσο, μένει και κάτι τελευταίο. Πώς μπορείτε να είστε σίγουροι ότι αυτά που περιγράφονται στη γραπτή συμφωνία θα γίνουν και στην πράξη; Κινηθείτε ως εξής: ρωτήστε προηγούμενους πελάτες, δείτε προηγούμενα έργα και ελέγξτε μήπως έχουν κερδίσει κάποιο βραβείο. Υπάρχουν πολλές προσεγγίσεις που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Απλά διασφαλίστε ότι έχετε επιδείξει τη δέουσα προσοχή πριν δεσμευτείτε σε μια συνεργασία.


Charles Jennings: An innovator in the new world of HR
Στην νέα εποχή που εισέρχεται το HR και η Ανάπτυξη του Ανθρώπινου Κεφαλαίου, ο Charles Jennings δίκαια διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο καθώς ξεχωρίζει για την πλούσια εμπειρία που διαθέτει αλλά και για τις καινοτόμες λύσεις που προτείνει.

Από το 2002 μέχρι το τέλος του 2008, υπήρξε Chief Learning Officer του Reuters και του Thomson Reuters, όπου εφάρμοσε επιτυχώς μια στρατηγική ανάπτυξης και βελτίωσης της απόδοσης του ανθρώπινου δυναμικού, γεγονός καθόλου εύκολο αν αναλογιστεί κάποιος ότι ήταν υπεύθυνος για την εκπαίδευση των 55.000 εργαζομένων της επιχείρησης.

Στην πολυετή του καριέρα έχει βρεθεί σε ποικίλες θέσεις όπως: επικεφαλής του βρετανικού κέντρου για την διαδικτυακή μάθηση (UK national centre for networked learning), καθηγητής στο Southampton Business School, υψηλά ιστάμενο στέλεχος σε παγκόσμιες επιχειρήσεις και αξιολογητής εκπαίδευσης και απόδοσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των ερευνητικών πρωτοβουλιών για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Είναι, επίσης, μέλος διοικητικών συμβουλίων εθνικών και διεθνών φορέων εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Ο C. Jennings, με επαγγελματική πορεία που μετράει περισσότερα από 25 χρόνια, έχει να επιδείξει ένα τεράστιο εύρος δραστηριοτήτων που αφορούν την ανάπτυξη και υλοποίηση λύσεων που «απογειώνουν» την απόδοση των ανθρώπων. Το 2008, τιμήθηκε με το World of Learning βραβείο της Βρετανίας για τη «σημαντική του συμβολή στον τομέα της εκμάθησης».

Με αυτήν τη διάκριση αναγνωρίστηκε η δουλειά του ως προς τις νέες προσεγγίσεις και τις καινοτόμες πρακτικές για την ανάπτυξη του εργατικού δυναμικού, τη βελτίωση της απόδοσης και την «just-in-time» εκπαίδευση στο χώρο εργασίας. Το 2006, ήταν ένας από τους 6 experts, που προσκλήθηκαν να γίνουν μέλη της επιτροπής UK Department of Trade & Industry’s Global Watch. Η αποστολή των μελών της συγκεκριμένης επιτροπής με τίτλο«Beyond Learning» ήταν να επισκεφτούν τις ΗΠΑ και να μελετήσουν όλες τις καινοτομίες στην εκπαίδευση που εφαρμόζονται στα: MIT Media Labs, Stanford University, Cisco, Stanford Research Institute, Fidelity κ.ά.

O C. Jennings έχει δώσει συνεντεύξεις και έχει φιλοξενηθεί στο BBC World Service ενώ τα άρθρα του και οι ιδέες του έχουν γεμίσει τις σελίδες καταξιωμένων εφημερίδων όπως η βρετανική Daily Telegraph και αυστραλιανή Sydney Morning Herald. Ο C. Jennings είναι Managing Director της Duntroon Associates, μίας κορυφαίας συμβουλευτικής εταιρείας που με υποδειγματική συνέπεια βοηθά τους οργανισμούς να αναπτύξουν την ικανότητά τους να εκμαιεύουν το μέγιστο επιχειρηματικό όφελος από τους ανθρώπους τους.

Είναι συνεργάτης του British Institute for Learning and Development – BILD, μέλος της American Society for Training and Development (ASTD), μέλος της διοικούσας επιτροπής του Online Educa του Βερολίνου, σύμβουλος του European Foundation for Management Development (EFMD), της συμβουλευτικής επιτροπής του European Learning Industry Group (ELIG), του βρετανικού ιδρύματος UK Institute for IT Training (IITT) μέλος της συμβουλευτικής ομάδας της πρωτοβουλίας της βρετανικής κυβέρνησης Next Generation Learning @ Work, μέλος του προγράμματος της ευρωπαϊκής επιτροπής των συνεδρίων IADIS Mobile Learning, μέλος της κριτικής επιτροπής διαφόρων Training & Learning οργανισμών όπως τα βραβεία The Institute of IT Training, The Brandon Hall, The World of Learning και τα βραβεία UK National Broadcast Industry Training.

Αποτελεί, επίσης, βασικό μέλος του Internet Time Alliance, μίας ομάδας κορυφαίων επαγγελματιών μάθησης και επιχειρηματικής απόδοσης που βοηθά τις επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν τις αναδυόμενες πρακτικές προκειμένου να «εργάζονται εξυπνότερα».

Δημοσιεύσεις
Το συγγραφικό έργο του C. Jennings περιλαμβάνει ακαδημαϊκά συγγράμματα, white papers, άρθρα αλλά και βιβλία, όπως το γνωστό και επιτυχημένο «Working Smarter Fieldbook».