Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 4ου συνεδρίου στην Ελλάδα που διοργάνωσε η KPMG αποκλειστικά για θέματα Οικογενειακών Επιχειρήσεων στις 26 Απριλίου όπου συμμετείχαν περισσότεροι από 100 σύνεδροι εκπροσωπώντας πάνω από 40 εταιρείες.

Στον χαιρετισμό του ο Βαγγέλης Αποστολάκης, Αντιπρόεδρος της KPMG, μετέφερε ένα τόνο αισιοδοξίας καθώς σύμφωνα με το Βαρόμετρο Οικογενειακών Επιχειρήσεων της KPMG σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο, το 57% των οικογενειακών επιχειρήσεων σημειώνει αύξηση του κύκλου εργασιών του ενώ το 75% σχεδιάζει την επανεπένδυση των κερδών στην επιχείρηση. Ο Jonathan Lavender, Global Chairman, KPMG Enterprise, υπογράμμισε ότι αν οι επιχειρήσεις επιθυμούν να προσελκύσουν millennials ως πελάτες θα χρειαστεί να εντάξουν το Internet of Things καθώς και την τεχνητή νοημοσύνη στη φιλοσοφία των προϊόντων και υπηρεσιών τους, ενώ υπογράμμισε ότι το 70% της οικονομικής ανάπτυξης παγκοσμίως, το οποίο αποτιμάται σε US$ 1 τρις προέρχεται από ιδιωτικές εταιρείες.

Μεταξύ άλλων, η Catherine Grum, Head of Family Office Services, KPMG έδωσε έμφαση στη σημασία δημιουργίας του «family office» στις επιχειρήσεις, του οποίου η μορφή δεν είναι σταθερή αφού προσαρμόζεται κάθε φορά στα ξεχωριστά είδη επιχειρήσεων και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους. Παράλληλα, ο Ken McCracken, Head of Family Business Consulting, KPMG μίλησε για τις μεταβάσεις και το παιχνίδι των γενεών, ενώ δήλωσε χαρακτηριστικά: «Θα επιβιώσετε καλύτερα από τις startups και τις μεγάλες επιχειρήσεις του Dow Jones – όπου το ποσοστό των εταιρειών που επιβιώνουν για 100 χρόνια είναι μόλις 0,3%». Ο ομιλητής ζήτησε επίσης από τους συμμετέχοντες πριν πάρουν κάποια απόφαση για τις οικογενειακές τους επιχειρήσεις να αναρωτηθούν για ποιο λόγο επιθυμούν να συνεχίσουν την οικογενειακή επιχείρηση, τι ρόλους θα έχει το κάθε μέλος και πώς χρειάζεται να οργανωθεί η οικογένεια αλλά και η επιχείρηση για να υπάρχει ισορροπία.