Στο πλαίσιο της παρουσίασης της καινούριας υπηρεσίας Ticket Car, το HR Professional συνάντησε τον Γιάννη Κολοβό, Γενικό Διευθυντή της Accor Services, και συζήτησε μαζί του για την αναγκαιότητα των συγκεκριμένων υπηρεσιών την περίοδο που διανύουμε.

<‘Σελίδα 1: Η δραστηριοποίηση της Accor Services στην Ελλάδα το 1997 και η μέχρι τώρα πορεία της’>
HR Professional: Πείτε μας λίγα λόγια για την Accor Services.

Γιάννης Κολοβός: Η Accor Services ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στην Ελλάδα το 1997 ως θυγατρική του Ομίλου Accor, με ένα πυρήνα μόλις 6 ανθρώπων που πίστευαν βαθιά στην ιδέα και τις αξίες που πρέσβευε η Εταιρεία και με πνεύμα εξερευνητών, ανακάλυψαν νέους ορίζοντες στην ελληνική αγορά.

Επρόκειτο για μια δύσκολη εποχή όπου υπήρχαν πολλά ερωτηματικά και επιφυλάξεις σχετικά με τις «παροχές σε είδος», από μία εταιρεία προς το προσωπικό της. Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορούσε στην παροχή φαγητού, το θεσμικό πλαίσιο ήταν ιδιαίτερα ομιχλώδες και, σε κάποιες περιπτώσεις, μέχρι και αρνητικό.

Για το λόγο αυτό, λοιπόν, έπρεπε να δείξουμε εξαιρετική σοβαρότητα και ιδιαίτερο επαγγελματισμό, στον τρόπο που δραστηριοποιούμαστε, πράγμα που αποδείχθηκε στην πάροδο του χρόνου εξαιρετικά σημαντικό για τη σχέση μας με την αγορά και τους πελάτες μας, έχοντας ως αποτέλεσμα, εξαιρετικούς ρυθμούς ανάπτυξης όλα αυτά τα χρόνια.

Πρώτος στόχος μας ήταν να εστιάσουμε στις εταιρείες εκείνες, οι οποίες λόγω πολιτικής προσέφεραν φαγητό στους εργαζόμενους. Για αυτές ήταν πιο εύκολο να κατανοήσουν την καινούρια ιδέα των Ticket Restaurant και την ευρύτητα των επιλογών που αυτά σήμαιναν.

Σε δεύτερο επίπεδο, κληθήκαμε να αναζητήσουμε τις εφαρμογές εκείνες, οι οποίες θα καθιστούσαν την υπηρεσία και το προϊόν ελκυστικά και αποδεκτά στην ελληνική αγορά.

Με αυτό κατά νου, εφαρμόσαμε μια πρακτική διαφορετική από εκείνες που χρησιμοποιούνταν σε όλο τον κόσμο από τον όμιλο. Στοχεύσαμε στην κάλυψη των εκτός έδρας εξόδων εμπορικών τμημάτων εταιρειών, προσφέροντας την υπηρεσία ως λύση για την καλύτερη διαχείριση των εν λόγω δαπανών. Πράγματι, εστιάσαμε σε αυτή τη νέα αγορά, γεγονός που μας πρόσφερε αξιοπιστία και καταξίωση ως μια εταιρεία που σεβόταν τον πελάτη και τις επιμέρους ανάγκες του. Με τα στελέχη αυτά, τα οποία ταξιδεύουν ανά την Ελλάδα συζητήσαμε, ακόμα και συνταξιδέψαμε, προκειμένου να κατανοήσουμε τις ανάγκες τους και να προσαρμόσουμε το δίκτυο στις δικές τους συνήθειες. Στόχος μας, επιπλέον, ήταν να συλλάβουμε το τοπικιστικό στοιχείο των περιοχών στις οποίες οι πελάτες μας ζούσαν και εργάζονταν.

Ταυτόχρονα, μπορέσαμε να δημιουργήσουμε συνθήκες ευνοϊκές είτε μέσω του Νομοθετικού Πλαισίου, είτε μέσω της ανάπτυξης του δικτύου συμβεβλημένων καταστημάτων, ώστε πολλές επιχειρήσεις να επιλέγουν τις διατακτικές μας ως μία πρωτοποριακή παροχή με πρόσθετη αξία για το ανθρώπινο δυναμικό τους.
Σήμερα, 11 χρόνια μετά, οι 6 εργαζόμενοι είναι πλέον 30, ενώ οι πελάτες μας ξεπέρασαν τους 1.300, έχοντας εδραιώσει την Accor Services στο χώρο των διατακτικών γευμάτων, αλλά και γενικότερα στο χώρο των “Multibranded Vouchers”.

Από πέρυσι, μάλιστα, εστιάζουμε και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Η φορολογική νομοθεσία που τέθηκε σε εφαρμογή το 2004 έχει πλέον καταρρίψει όλες τις αμφιβολίες για αυτού του είδους την παροχή. Στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, όπου τα εισοδήματα όλων συνεχώς συρρικνώνονται, το Ticket Restaurant δίνει λύσεις και, σε μεγάλο βαθμό, συμπληρώνει ή και βοηθά στην αύξηση του εισοδήματος των εργαζομένων.

Σε αριθμούς, περίπου 70.000 εργαζόμενοι χρησιμοποιούν καθημερινά το σύστημα με τον τρόπο που οι ίδιοι επιλέγουν. Σημαντικό πλεονέκτημα της συγκεκριμένης υπηρεσίας είναι, καταρχήν, η δυνατότητα επιλογης από τον εργαζόμενο, σύμφωνα με τις διατροφικές του συνήθειες και ιδιαίτερες απαιτήσεις. Από την πλευρά των επιχειρήσεων, προσφέρεται η δυνατότητα να μειώσουν τις λειτουργικές τους δαπάνες και να αυξήσουν ταυτόχρονα το διαθέσιμο εισόδημα των εργαζόμενών τους.

Όσον αφορά στο δίκτυο, αυτή τη στιγμή εκτείνεται σε όλο τον ελλαδικό χώρο, ενώ περιλαμβάνει περισσότερα από 5.000 καταστήματα. Πρόκειται για ένα δίκτυο στημένο βάσει των απαιτήσεων και αναγκών των ίδιων των ανθρώπων που χρησιμοποιούν τις διατακτικές. Μια από τις προτεραιότητες μας, από την πρώτη κιόλας στιγμή δραστηριοποίησής μας στην Ελλάδα, ήταν ότι ζητήσαμε από τις εταιρείες να ενημερώσουν τους εργαζομένους πως μπορούσαν να μας καλούν και να μας ζητούν ό,τι αυτοί προτιμούσαν και συνήθιζαν να χρησιμοποιούν.

Ακολουθώντας αυτή την πρακτική και δημιουργώντας ένα τμήμα εξυπηρέτησης για τους ανθρώπους εκείνους που χρησιμοποιούν τα Ticket Restaurant, πετύχαμε σημαντική διασπορά του δικτύου. Ταυτόχρονα, δομήσαμε ένα δίκτυο ζωντανό, ικανό να εξελίσσεται σύμφωνα με τις απαιτήσεις της αγοράς και να προσαρμόζεται στις γευστικές τάσεις που κατά περιόδους επιζητούν οι εργαζόμενοι.
<‘here’>


<‘Σελίδα 2: Η εξάπλωση των Ticket Restaurant, η λειτουργία των Ticket Compliments και η πρόσφατη υπηρεσία Ticket Car’>
HR Professional: Πολλοί έχουν συνδυάσει την Accor Services με μεγάλες αλυσίδες εστιατορίων. Παρόλα αυτά, σήμερα, ακόμα και μια ψησταριά στη γειτονιά μας μπορεί να δέχεται Ticket Restaurant.

Γιάννης Κολοβός: Η αλήθεια είναι ότι η σχέση με το δίκτυο είναι για εμάς πολύ σημαντική. Πρόκειται, μάλιστα, για μια σχέση που σεβαστήκαμε βαθύτατα από την πρώτη κιόλας στιγμή. Έτσι, λοιπόν, περάσαμε το μήνυμα στους συνεργάτες μας, δηλαδή τα καταστήματα, ότι στοχεύουμε να προσφέρουμε τις μεγαλύτερες δυνατές επιλογές στους ανθρώπους που χρησιμοποιούν τα Ticket Restaurant.

Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε πως όταν ξεκινήσαμε, προτιμήσαμε τις μεγάλες αλυσίδες καθώς ήδη συνεργαζόμασταν μαζί τους και στο εξωτερικό. Στην πορεία, όμως, έπρεπε να λάβουμε υπόψη μας ότι δεν αρκεί μόνο η αλυσίδα, αλλά έπρεπε να είμαστε σε θέση να προσφέρουμε στους πελάτες μας τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τα Ticket Restaurant και στη συνοικιακή ψησταριά. Έτσι λοιπόν, αν κάποιος πελάτης μας καλέσει και μας ζητήσει να προσθέσουμε στο δίκτυο κάποιο εστιατόριο σε μια τοποθεσία που επισκέπτεται, σπεύδουμε να υλοποιήσουμε το αίτημά του. Αυτός μάλιστα είναι και ο τρόπος με τον οποίο αναπτύξαμε το δίκτυο.

HR Professional: Πώς λειτουργούν τα Ticket Compliments;

Γιάννης Κολοβός: Το 2001 ξεκινήσαμε να παρέχουμε την υπηρεσία των Ticket Compliments. Πολλές ήταν οι επιχειρήσεις που χρησιμοποίησαν τις εν λόγω Δωροεπιταγές για να επιβραβεύσουν τον καλύτερο πωλητή ή συνεργάτη ή ακόμα και να προσφέρουν ένα δώρο στο προσωπικό τους. Με τα Ticket Compliments, διατηρώντας ένα ευρύ δίκτυο καταστημάτων και ποικιλία προϊόντων, προσφέρουμε στο χρήστη περισσότερες επιλογές και τη δυνατότητα να αγοράσει αυτό που πραγματικά χρειάζεται.

Σήμερα, βέβαια, η χρήση των Ticket Compliments έχει διαφοροποιηθεί λόγω του φορολογικού νομοσχεδίου που τέθηκε σε ισχύ το 2004 και της κατάργησης της φοροαπαλλαγής για την υπηρεσία. Τα Ticket Compliments έλαβαν περισσότερο το ρόλο του εργαλείου μάρκετινγκ, ως εταιρικό δώρο προς επιβράβευση δικτύων, συνεργατών, καταναλωτών και ό,τι άλλο θα μπορούσε να φανταστεί κανείς. Σε αυτή τη χρήση εισπράξαμε δυναμική ανταπόκριση.

Σήμερα, αποτελούμε τη μοναδική Multibranded Δωροεπιταγή που εξαργυρώνεται σε ένα Δίκτυο που αριθμεί περισσότερα από 2.000 καταστήματα όλων των κατηγοριών (Ένδυση, Υπόδηση, Ηλεκτρικές Συσκευές, Καλλυντικά κ.λπ.), ενώ προσφέρουμε τη δυνατότητα δημιουργίας ενός δικτύου στα μέτρα των πελατών μας.

HR Professional: Πρόσφατα παρουσιάσατε στην ελληνική αγορά τα Ticket Car. Θέλετε να μας πείτε μερικές λεπτομέρειες;

Γιάννης Κολοβός: Μέσα από τη λειτουργία των Ticket Compliments συνειδητοποιήσαμε ότι υπάρχει ζήτηση για καινούριες ιδέες και προϊόντα που θα χρησιμοποιηθούν ως νέα εργαλεία προώθησης και επιβράβευσης. Διαπιστώσαμε, επίσης, ότι στην εποχή που διανύουμε, το κόστος της βενζίνης έχει αποκτήσει ιδιαίτερη σημασία για επιχειρήσεις, εργαζομένους και καταναλωτές. Η ιδέα ήταν να δημιουργήσουμε ένα προϊόν – διατακτική για τις εταιρείες που θα ήθελαν να το χρησιμοποιήσουν ως ένα νέο εργαλείο Marketing, ως δώρο για προγράμματα προώθησης και επιβράβευσης δικτύων, συνεργατών, καταναλωτών, και που θα μπορούσε να εξαργυρωθεί σε ένα πρωταρχικής ανάγκης και σημασίας δίκτυο, όπως τα πρατήρια καυσίμων.

Επιπρόσθετα, το Ticket Car αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες δε θα μπορούσαν εύκολα να χρησιμοποιήσουν τις κάρτες βενζίνης, αλλά θα ήθελαν να δώσουν σε κάποιους από τους συνεργάτες ή εργαζομένους μια τέτοια παροχή.

Πιστεύουμε, λοιπόν, ότι πρόκειται για ένα προϊόν που έχει ανάγκη η αγορά. Συγκεκριμένα, τα Ticket Car είναι Διατακτικές Αυτοκίνησης, που εκδίδονται από την Accor Services, και ο δικαιούχος μπορεί να εξαργυρώσει στα συμβεβλημένα πρατήρια για να αγοράσει βενζίνη, πετρέλαιο ή λιπαντικά, να πλύνει το αυτοκίνητό του και να προμηθευθεί οποιοδήποτε προϊόν επιθυμεί από αυτά που προσφέρονται στο συμβεβλημένο πρατήριο.

Οι διατακτικές Ticket Car προσφέρουν καλύτερη διαχείριση και έλεγχο των εταιρικών εξόδων μετακίνησης, ενώ η ευελιξία τους επιτρέπει να προσαρμόζονται στις πραγματικές και καθημερινές ανάγκες κάθε επιχείρησης.
<‘here’>


<‘Σελίδα 3: Η κοινωνική υπευθυνότητα της Accor Services και πιο πρόσφατες σχετικές πρωτοβουλίες της’>
HR Professional: Η Accor Services εμφανίζεται ως μια κοινωνικά υπεύθυνη εταιρεία. Να αναμένουμε κάποιες σχετικές πρωτοβουλίες στη χρονιά που έρχεται;

Γιάννης Κολοβός: Η αλήθεια είναι πως στο πρόγραμμα με τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα, τα εύσημα αξίζουν αποκλειστικά και μόνο στον οργανισμό αυτό, καθώς και στους ανθρώπους που έδωσαν τα κουπόνια τους για τον εν λόγω σκοπό. Εμείς απλά λειτουργήσαμε ως μεσολαβητής, προσφέροντας τη δυνατότητα στους εργαζομένους να βοηθήσουν και αυτοί με το δικό τους τρόπο.

Ως Accor Services, τοποθετήσαμε στο χώρο εργασίας κάλπες, ενώ ζητήσαμε από τις επιχειρήσεις με τις οποίες συνεργαζόμαστε να ενημερώσουν το προσωπικό τους για τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία. Η δική μας συμβολή ήταν να βοηθήσουμε τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα να μετατρέψουν τις διατακτικές γευμάτων σε χρήματα, ενώ ταυτόχρονα συμμετείχαμε με κάποιες δικές μας συνεισφορές. Αυτή τη στιγμή εξετάζουμε προτάσεις προκειμένου να αναλάβουμε ανάλογες πρωτοβουλίες, συνεχίζοντας παράλληλα για 3η χρονιά την υποστήριξη της ΜΚΟ ActionAid, έχοντας «υιοθετήσει» τους δικούς μας μικρούς φίλους.

Αυτό που επιδιώκουμε είναι να υλοποιούμε πρωτοβουλίες, οι οποίες ξεφεύγουν από την πεπατημένη. Στο ξεκίνημα του 2009 σκοπεύουμε να ανακοινώσουμε μια αρκετά σημαντική δράση, στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να θυμίσουμε ότι τα κουπόνια τα οποία κυκλοφορούμε στην αγορά, και τα οποία ξεπερνούν τα 18.000.000 το χρόνο, μετά τη χρήση τους ανακυκλώνονται.

100% Φορολογική απαλλαγή
Η Διατακτική Γεύματος που παρέχεται από κάθε επιχείρηση στους εργαζομένους της, μέχρι το ποσό των €6 ημερησίως, εκπίπτει πλήρως ως δαπάνη από τα κέρδη της επιχείρησης και δεν υπόκειται σε ασφαλιστικές και άλλες κρατήσεις.*

* Σύμφωνα με τους νόμους 2336/95 και 3296/04.
<‘here’>