Το 84% των CIOs πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη (AI) θα είναι τόσο σημαντική για τις επιχειρήσεις, όσο ήταν η άνοδος του διαδικτύου, σύμφωνα με νέα έρευνα της Salesforce, διεθνούς εταιρείας AI CRM. Ωστόσο, μόνο το 11% των ερωτηθέντων δηλώνει πως έχει εφαρμόσει πλήρως τη συγκεκριμένη τεχνολογία στις δραστηριότητές του, αναφέροντας τεχνικές και οργανωτικές προκλήσεις όπως η ασφάλεια και η δομή δεδομένων.
Η έρευνα διεξήχθη σε 150 CIOs εταιρειών με 1.000 ή περισσότερους εργαζόμενους. Ανάμεσα στα βασικά ευρήματά της είναι η αυξανόμενη πίεση που νιώθουν οι CIOs να μετατραπούν σε experts της AI, αφού 61% των ερωτηθέντων CIOs ανέφεραν ότι αντιμετωπίζουν αυξημένες προσδοκίες ως προς τις γνώσεις τους σχετικά με την AI, σε σχέση με αυτές τις οποίες όντως έχουν, ενώ πολλοί στρέφονται στους συναδέλφους τους από άλλες εταιρείες ως κύρια πηγή πληροφόρησης. Μολονότι αναγνωρίζεται ευρέως η δυναμική της AI, παρατηρείται μια επιφυλακτικότητα στους επαγγελματίες, αφού το 67% υιοθετεί μια πιο προσεκτική προσέγγιση σε σχέση με άλλες τεχνολογίες, με μεγάλο μέρος αυτής της επιφυλακτικότητας να οφείλεται σε ανησυχίες σχετικά με την αξιοπιστία και ασφάλεια των δεδομένων.
Επιπλέον, το 66% των CIOs πιστεύει ότι θα δει απόδοση της επένδυσης (ROI) από την ΑΙ, αλλά 68% από αυτούς θεωρούν πως οι επιχειρηματικοί τους εταίροι έχουν μη ρεαλιστικές προσδοκίες σχετικά με το πότε θα επιτευχθεί αυτή η απόδοση. Επίσης, παρότι οι επιχειρήσεις ενθουσιάζονται με τις δυνατότητες της AI, δεν έχουν τον ίδιο βαθμό ετοιμότητας να τη διαχειριστούν. Ενώ θεωρείται πως τα τμήματα εξυπηρέτησης πελατών έχουν τις περισσότερες εφαρμογές χρήσης AI, οι CIOs αναφέρουν ότι αυτά τα τμήματα μπορεί να είναι τα λιγότερο προετοιμασμένα να την αξιοποιήσουν πλήρως. Από την άλλη, οι ομάδες marketing είναι πρόθυμες να αγκαλιάσουν την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά δεν διαθέτουν τις απαραίτητες δεξιότητες για να το κάνουν αποτελεσματικά.