Η SCA Hygiene Products Α.Ε, θυγατρική του Διεθνούς Ομίλου SCA και πρότυπο στο χώρο των προϊόντων χάρτου και προσωπικής υγιεινής, βασίζει τη συνολική λειτουργία της στη φιλοσοφία «Care of Life», μια αρχή που βρίσκει εφαρμογή πρώτιστα στην πολιτική διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού την οποία εφαρμόζει.

Για μια εταιρεία όπως η δική μας, με υψηλούς στόχους, κορυφαία απόδοση και αποδεδειγμένη κοινωνική ευαισθησία και σεβασμό προς τον άνθρωπο, είναι αυτονόητο ότι το ανθρώπινο δυναμικό μας είναι το πολυτιμότερο κεφάλαιο και ο μοχλός ανάπτυξής μας. Για το λόγο αυτό, η διαρκής εκπαίδευση και επιμόρφωση των εργαζομένων μας, με στόχο τον εξοπλισμό τους με τα κατάλληλα εφόδια, ώστε να μπορούν να διακριθούν στον επαγγελματικό στίβο και να ξεδιπλώσουν όλες τις ικανότητες και τα ταλέντα τους, βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων μας.

Συνεπείς στη φιλοσοφία μας «Care of Life», θέλουμε να προσφέρουμε στους εργαζόμενούς μας ένα άριστο και φιλικό εργασιακό περιβάλλον, αλλά παράλληλα και ουσιαστικές ευκαιρίες αναβάθμισης των γνώσεών τους και καλλιέργειας νέων δεξιοτήτων. Οι προσεκτικά επιλεγμένες εκπαιδευτικές εμπειρίες που προσφέρουμε ενισχύουν το ομαδικό πνεύμα, ισχυροποιούν τις διαπροσωπικές σχέσεις, την επικοινωνία και την αρμονική συνεργασία, εμπνέουν νέες, γόνιμες ιδέες και εδραιώνουν την αίσθηση ότι αποτελούμε όλοι μια μεγάλη, δεμένη οικογένεια, μια συμπαγή ομάδα με κοινούς στόχους και οράματα.

Αξιοποίηση και εξέλιξη των ανθρώπων
Ο άνθρωπος, όπως μαρτυρά μια από τις ωραιότερες ετυμολογικές εκδοχές της λέξης, «άνω θρώσκει», έχει δηλαδή τα μάτια του πάντα στραμμένα ψηλά και τείνει να εξελίσσεται, να παλεύει, να ονειρεύεται, να τελειοποιείται. Αυτή ακριβώς η έμφυτη ανάγκη του ανθρώπου που τον διαφοροποιεί από όλα τα υπόλοιπα πλάσματα, η βαθιά του λαχτάρα να ανοίγει νέους δρόμους και να κατακτά ολοένα ψηλότερες κορυφές, αποτελεί τον πυρήνα της πεποίθησής μας, ότι η ασφαλέστερη και αποδοτικότερη επένδυση για το μέλλον μιας εταιρείας είναι η αξιοποίηση και εξέλιξη των ανθρώπινων πόρων της μέσα από την άρτια κατάρτιση, επιμόρφωση και εκπαίδευση. Θεωρούμε ότι η εκπαίδευση είναι ένα πραγματικά ανεκτίμητο και πολλαπλά χρήσιμο εργαλείο για την επίτευξη, όχι μόνο των εταιρικών στόχων, αλλά και των απόλυτα θεμιτών προσωπικών επαγγελματικών στόχων και φιλοδοξιών των εργαζομένων μας.

Στο πλαίσιο αυτό και, ακολουθώντας τη σύγχρονη φιλοσοφία HR στην SCA Hygiene Products, μέσα από μια ομαδική και συντονισμένη προσπάθεια, έχουμε αναπτύξει μια σειρά πρακτικών και εκπαιδεύσεων των οποίων τα κριτήρια επιλογής παρουσιάζονται εύγλωττα από τον Γιάννη Κοττεάκο, Country Manager: «Αφουγκραζόμαστε πάντα τους ανθρώπους μας γιατί επιδιώκουμε η εκπαίδευση που τους προσφέρουμε να είναι αυτό που πραγματικά επιθυμούν και χρειάζονται στη ζωή τους. Θέλουμε μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία να βγαίνουν πιο δυνατοί, πιο ανταγωνιστικοί και πιο πλούσιοι σε γνώσεις για να ανταποκρίνονται πληρέστερα στις απαιτήσεις της επικοινωνίας τους, είτε με τους εσωτερικούς είτε με τους εξωτερικούς πελάτες.

Θεωρούμε ότι η επιτυχία μιας εταιρείας δεν μετριέται αποκλειστικά και μόνο με οικονομικά μεγέθη, αλλά και με βάση το εκτόπισμά της και τη γενικότερη εικόνα που έχουν γι’ αυτήν τόσο οι εργαζόμενοί της όσο και η κοινωνία, στους κόλπους της οποίας δραστηριοποιείται και λειτουργεί. Η SCA είναι μια εταιρεία που νοιάζεται – και αυτό το αποδεικνύει καθημερινά με πράξεις».

Peak Performance Training
Ενδεικτικό των ενεργειών μας είναι το εκπαιδευτικό διήμερο με τίτλο Peak Performance Training (Εκπαίδευση για Κορυφαία Απόδοση) που διοργανώσαμε το 2012 για τα στελέχη μας με στόχο την ενεργοποίηση των εσωτερικών κινήτρων και την ανάπτυξη μιας φιλοσοφίας, δράσης αντάξιας των μεγάλων προκλήσεων των καιρών. Τομείς-κλειδιά ήταν αφενός μεν η αυτογνωσία και η αποφασιστικότητα των μελών των ομάδων να προσαρμόζονται στις νέες απαιτήσεις λειτουργώντας σε ολοένα υψηλότερο επίπεδο, αφετέρου δε η προσωπική δέσμευση, υπευθυνότητα και αποτελεσματικότητα του κάθε μέλους ξεχωριστά για ανάληψη πρωτοβουλιών και βελτίωση της απόδοσης.

Η πρώτη ενότητα του σεμιναρίου, με θέμα Ολιστική Επικοινωνία – Αρμονική Επικοινωνία και Επίδραση, επικεντρώθηκε στα πλαίσια και τις προϋποθέσεις επικοινωνίας και ηγεσίας, με άξονα το μοντέλο επικοινωνίας NLP (νευρογλωσσικού προγραμματισμού), διδάσκοντας την επιστήμη της οικοδόμησης λειτουργικών σχέσεων, τους τρόπους ανίχνευσης αντίστασης, λεκτικής ή μη, στους άλλους και στρατηγικές αύξησης της διαπραγματευτικής μας ικανότητας και επιρροής. Η δεύτερη ημέρα ήταν αφιερωμένη στην Προσωπική Επιρροή και την Κβαντική Σκέψη και περιστράφηκε γύρω από τα θέματα του περιορισμού των πεποιθήσεων που αποτελούν εμπόδια στην πρόοδο, της κατανόησης των αξιών και προτύπων της ομάδας και της διεύρυνσης των οριζόντων σκέψης σε ένα νέο επίπεδο λειτουργικότητας.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε, επίσης, η επεξήγηση των Submodalities (υποκατηγοριών των αισθήσεων), ένα «εγχειρίδιο για το χρήστη» γύρω από το πώς κωδικοποιεί ο εγκέφαλος τις πληροφορίες και τους δίνει νόημα. Η κατανόηση αυτή έχει κρίσιμη σημασία, καθώς μπορεί να αλλάξει ριζικά τον τρόπο που σκέφτεται και αντιλαμβάνεται κανείς τα πάντα γύρω του. Τέλος, στην ενότητα αυτή αναλύθηκε το Μοντέλο της Ανάδρασης και συγκεκριμένα το πώς μπορεί κανείς να παρέχει την πιο αποδοτική, πρακτική και εστιασμένη στα αποτελέσματα ανάδραση και εκτίμηση, που οδηγεί σε μεγαλύτερη παραγωγικότητα σε οποιοδήποτε δεδομένο περιβάλλον ή συνθήκες.


Εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες
Οι εκπαιδευτικές μας πρωτοβουλίες συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς και το 2013, με ορόσημο το Customer Excellence Training που διοργανώνεται για όλο το προσωπικό, με στόχο την ανάπτυξη της επικοινωνίας μεταξύ των εργαζομένων και των πελατών, εσωτερικών και εξωτερικών. Κεντρικό θέμα είναι το στοιχείο που κάνει τόσο συναρπαστική την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων: η μοναδικότητα της προσωπικότητας του καθένα και το ξεχωριστό στυλ της συμπεριφοράς του.

Με αναφορά στη θεμελιώδη μέθοδο της ψυχολογίας DISC, αναλύονται οι διαφορετικοί τύποι ανθρώπων που μπορεί να συναντήσει κανείς στις συναναστροφές του και προτείνονται τακτικές αποτελεσματικότερης προσέγγισής τους. Στα επιμέρους θέματα που περιλαμβάνει αυτό το εξαιρετικά χρήσιμο για κάθε τομέα της εργασιακής μας ζωής σεμινάριο συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, η πρόσφορη χρήση της γλώσσας του σώματος, η πρόληψη των πιθανών επικοινωνιακών προβλημάτων, ο νόμος της συναισθηματικής αμοιβαιότητας, η επικοινωνία κάτω από συνθήκες πίεσης και η διαχείριση θυμού.

Συνεχίζουμε τις εκπαιδευτικές δράσεις μας με το σεμινάριο Negotiation Skills, το οποίο ξεκλειδώνει τα μυστικά της τέχνης της διαπραγμάτευσης, ενώ το σεμινάριο Communicating Our Goal – The Way We Work, για το σύνολο των εργαζομένων, προτείνει ιδέες διευκόλυνσης και καρποφορίας των προσπαθειών επικοινωνίας. Επιπρόσθετα, μέσα από το Power Talk, μια εντελώς διαφορετική διάλεξη, oι εργαζόμενοι της SCA θα έχουν τη δυνατότητα να ακούσουν τον ίδιο τον αρχηγό της ιστορικής ελληνικής αποστολής που κατέκτησε το Έβερεστ να διηγείται πώς το πάθος, η επιμονή και η ψυχική δύναμη υπερνίκησαν κάθε εμπόδιο κάνοντας πραγματικότητα ένα επίτευγμα που αποτελεί διαχρονική πηγή έμπνευσης για όλους μας, στη δουλειά και στη ζωή γενικότερα.

Το Communication Training αυτής της χρονιάς κρύβει μια πρόσθετη πρόκληση: την οικοδόμηση και ανάπτυξη της επικοινωνίας, την καλλιέργεια των κατάλληλων συνθηκών συνεργασίας και ομαδικού πνεύματος για την ομαλή ενσωμάτωση των νέων συναδέλφων της πρώην Georgia Pacific, εταιρεία που εξαγοράστηκε από την SCA, και στη συστράτευσή τους στο σκοπό της υλοποίησης των κοινών μας οραμάτων. Στοιχείο-κλειδί είναι η δημιουργία μιας κοινής και ενιαίας εταιρικής κουλτούρας, η οποία δημιουργεί ένα ασφαλές και ήρεμο εργασιακό περιβάλλον που ευνοεί και προάγει την ατομική εξέλιξη του κάθε εργαζόμενου και τον βοηθά να εμπλουτίσει και να αναδείξει τα επαγγελματικά του προσόντα, πάντα στο ευρύτερο πλαίσιο των αξιών της εταιρείας μας, που είναι ο Σεβασμός, η Αριστεία και η Υπευθυνότητα.

Έμπρακτη αναγνώριση της αξίας
Όλα τα προαναφερθέντα στοιχεία συνθέτουν ένα αξιακό σύνολο για το οποίο είμαστε υπερήφανοι. Νοιαζόμαστε για τους εργαζόμενούς μας, αναγνωρίζοντας ότι αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της επιτυχίας της εταιρείας μας, αφού όλοι, ο καθένας στο βαθμό των δυνατοτήτων του, έχουν τελικά συμβολή σε αυτήν. Έχουμε διαπιστώσει ότι οι άνθρωποί μας αναγνωρίζουν και αγκαλιάζουν τις εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες που εφαρμόζουμε. Η αμφίδρομη αυτή σχέση, μας χαροποιεί και δυναμώνει ακόμα περισσότερο την αποφασιστικότητά μας να συνεχίσουμε να τους παρέχουμε ιδανικές συνθήκες εργασίας, κάτι που αποτελεί σταθερή και πάγια επιδίωξή μας.

Οι πολυάριθμες διακρίσεις και τα βραβεία καλύτερου εργασιακού περιβάλλοντος, όπως το Best Workplace 2013, με τα οποία έχει τιμηθεί η εταιρεία μας τα τελευταία χρόνια αποτυπώνουν την έμπρακτη αναγνώριση του έργου μας από πλευράς τόσο των εργαζομένων μας όσο και της αγοράς. Θα συνεχίσουμε να αξιοποιούμε τα πλέον σύγχρονα εργαλεία διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού και να εμπιστευόμαστε τις αξίες και τις ικανότητες των ανθρώπων μας, με ακόμα μεγαλύτερη ευθύνη και δέσμευση για την υλοποίηση του οράματός μας να φέρουμε και να διατηρήσουμε την SCA στην κορυφή, προσηλωμένοι σταθερά στη φιλοσοφία που μας κινεί και μας ενώνει: «Care of Life».

Η ιστορία της SCA
1929: Ο ιδρυτής, Ivar Kreuger, υπήρξε μια από τις πλέον εξέχουσες προσωπικότητες της Σουηδίας των αρχών του 20ού αιώνα. Ήταν εκείνος που βοήθησε να μετατραπεί μια σειρά μεμονωμένων εταιρειών στη Βόρεια Σουηδία σε έναν ανταγωνιστικό όμιλο με την επωνυμία SCA (Svenska Cellulosa Aktiebolaget).

1960-1970: Τη δεκαετία του 1960, η SCA άρχισε να μεταφέρει αγαθά από τα βόρεια λιμάνια της Σουηδίας στους ιδιόκτητους τερματικούς σταθμούς της εταιρείας σε ολόκληρη την Ευρώπη. Το M/S Munksund και άλλα δύο πλοία της SCA ήταν αρκετά ισχυρά για να ταξιδεύουν σπάζοντας τους πάγους κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

1975: Αποκτήθηκε η Mlnlycke AB και μαζί με αυτήν μια σειρά από δυνατές μάρκες στο πεδίο των προϊόντων υγιεινής.

1990: Δημιουργήθηκε ένα νέο σύμβολο της SCA, που αντιπροσώπευε τους τρεις επιχειρηματικούς της τομείς.

1995: Η SCA αγόρασε την πλειοψηφία των μετοχών της PWA και έγινε η μεγαλύτερη δασική βιομηχανική εταιρεία στην Ευρώπη.

2001: Οι εξαγορές της Georgia-Pacific Tissue και της Tuscarora αποτέλεσαν ένα πολύ σημαντικό βήμα για την SCA στην αγορά της Βόρειας Αμερικής.

2007: H SCA πουλάει τις βορειοαμερικανικές της επιχειρήσεις ειδών συσκευασίας και εξαγοράζει τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις προϊόντων tissue της Procter & Gamble. Το 2007 ήταν επίσης το σημείο εκκίνησης για τις εκτεταμένες επενδύσεις στην αιολική ενέργεια σε συνεργασία με τη νορβηγική εταιρεία Statkraft.

2009: Η SCA αποκτά – μέσω της κολομβιανής της κοινοπραξίας – την Algodonera Aconcagua, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες στο χώρο των προϊόντων γυναικείας υγιεινής στην Αργεντινή.

2010: Η SCA αποκτά την επιχείρηση Copamex, που κατασκευάζει βρεφικές πάνες, στο Μεξικό και στην Κεντρική Αμερική και πουλάει την ασιατική της επιχείρηση packaging.

2011: Η SCA εξαγοράζει τη βραζιλιάνικη εταιρεία προϊόντων υγιεινής Pro Descart και το 95% της San Saglik, της τουρκικής εταιρείας προϊόντων ακράτειας. Επίσης, η SCA αποκτά το 50% της τουρκικής εταιρείας προϊόντων υγιεινής Komili.

2012: Η SCA εκποιεί όλες τις επιχειρήσεις της ειδών συσκευασίας (SCA Packaging) στην DS Smith UK και εξαγοράζει τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις προϊόντων tissue της Georgia Pacific, την ασιατική εταιρεία προϊόντων υγιεινής Evergreen Beauty και το υπόλοιπο 50% της χιλιανής εταιρείας προϊόντων υγιεινής PISA (Papeles Industriales SA). Η SCA επιλέχθηκε για άλλη μία φορά από το αμερικανικό Ινστιτούτο Ethisphere ως μία από τις πιο ηθικές εταιρείες του κόσμου. Η SCA επίσης συνεχίζει να περιλαμβάνεται στον παγκόσμιο δείκτη βιωσιμότητας FTSE4Good για 12η συνεχόμενη χρονιά.

2013: Η SCA Greece βραβεύτηκε:
* Preferred Supplier non food
* Sales Excellence Awards
* Best Place to Work
* C.S.R. Best Practices
* Συμπεριλήφθηκε στη λίστα με τις εταιρείες «The Most Admired Enterprises».