Η διαφορετικότητα και η Ισότιμη Ένταξη στο marketing και στην επικοινωνία ήταν το θέμα συζήτησης στο Webinar που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος, σε συνεργασία με την Κantar Ελλάδας, τη Δευτέρα 31 Ιανουαρίου, το οποίοr παρακολούθησαν περισσότερα από 120 στελέχη. Αφορμή για τη διεξαγωγή του webinar, υπήρξε η 1η παγκόσμια ποσοστική έρευνα DEI της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (WFA), την οποία έτρεξε σε 27 χώρες η Kantar, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, ενώ η Kantar Ελλάδας «έτρεξε» 2 focus groups με καταναλωτές και καταναλώτριες, προσθέτοντας έτσι στη συζήτηση και ποιοτικά στοιχεία από την ελληνική αγορά. Αναλυτικότερα, μετά τον χαιρετισμό του Προέδρου του ΣΔΕ, Γρηγόρη Αντωνιάδη, και την παρουσίαση των πρωτοβουλιών του Συνδέσμου από την Γενική Διευθύντρια του ΣΔΕ, Νερίνα Κομιώτη, η Λέλα Χαραυγή, Chief Growth Officer, Insights Division της Kantar αναφέρθηκε στα κύρια ευρήματα της έρευνας από την Ελληνική αγορά.

Το 27% δεν πιστεύει στην ισότιμη μεταχείριση ανεξαρτήτως ηλικίας
Όπως τόνισε η Λ. Χαραυγή, ο 1 στους 5 ερωτηθέντες δηλώνει ότι είναι πιθανό να φύγει από την εταιρεία στην οποία εργάζεται ή από το συγκεκριμένο industry λόγω της έλλειψης ισότιμης ένταξης ή/και διακρίσεων που έχει βιώσει, με 1 στις 10 γυναίκες να έχει βιώσει διακρίσεις λόγω του φύλου της και 2 στις 10 γυναίκες να έχουν αντιμετωπίσει εμπόδια στην καριέρα τους λόγω του ποιες είναι, ενώ οι γυναίκες αισθάνονται ότι ανήκουν στην εταιρία τους σε χαμηλότερο ποσοστό από τους άνδρες (6 στις 10 γυναίκες σε σχέση με σχεδόν 7 στους 10 άνδρες). Επιπλέον, το 27% δεν πιστεύει ότι υπάρχει ισότιμη μεταχείριση όλων των εργαζομένων ανεξάρτητα από την ηλικία τους, με τους 3 στους 10 να θεωρούν ότι η ηλικία μπορεί να εμποδίσει την εξέλιξη της καριέρας κάποιου και τον 1 στους 4 να μην πιστεύει ότι υπάρχει ισότιμη μεταχείριση όλων των εργαζομένων ανεξάρτητα από την οικογενειακή τους κατάσταση. Τέλος, το ένα τρίτο των ερωτώμενων θεωρεί ότι η οικογενειακή κατάσταση κάποιου μπορεί να σταθεί εμπόδιο στην καριέρα του, άποψη ιδιαίτερα ενισχυμένη ανάμεσα στις γυναίκες (38% των γυναικών vs 22% των ανδρών).

Έντονη η «ναι μεν αλλά» αντιμετώπιση των DEI ζητημάτων
Περνώντας στην παρουσίαση των ποιοτικών ευρημάτων από τα focus groups, η Έφη Γριμάνη, Brand Strategy, Insights Division της Kantar, επισήμανε πως η «ναι μεν αλλά» αντιμετώπιση των ζητημάτων DEI είναι πολύ έντονη μέσα στην ελληνική κοινωνία και ότι στο πλαίσιο του εργασιακού περιβάλλοντος, οι πιο νέοι άνθρωποι φάνηκαν σαφώς πιο ανοιχτοί να αγκαλιάσουν τη διαφορετικότητα, ωστόσο η οπτική αλλάζει όταν ο ίδιος μας ο εαυτός γίνεται εργοδότης. Επιπλέον, φαίνεται ότι το να ανήκει κάποιος σε ομάδα που θεωρείται μειονότητα δεν τον/την απαλλάσσει από το να έχει στερεότυπα, με τον κόσμο στη χώρα μας να έχει γνώση του θέματος της ανεξαρτήτου ηλικίας και αρκετοί να δείχνουν ευαισθητοποίηση, ωστόσο οι Έλληνες χρειάζονται ακόμα χρόνο και κόπο για να αντιμετωπίσουν τους «δαίμονές» τους.