Σε δίμηνη απογραφή όσων απασχολούνται στον ιδιωτικό τομέα -με πλήρη στοιχεία καθώς και με τους όρους αμοιβής και εργασίας τους- προχωρεί το υπουργείο Εργασίας από τις 15 Σεπτεμβρίου, με στόχο να δημιουργηθεί ηλεκτρονικό αρχείο για την παρακολούθηση και τον έλεγχο, σε πραγματικό χρόνο, της αδήλωτης εργασίας και των καταστρατηγήσεων στην αγορά εργασίας.

Τη διενέργεια της ειδικής απογραφής και τη δημιουργία ηλεκτρονικής βάσης με όλα τα δεδομένα που θα αξιοποιηθούν στη «μάχη» κατά της καλπάζουσας εισφοροδιαφυγής και στους ελέγχους για την αδήλωτη εργασία (απασχόληση ανασφάλιστων, δήλωση λιγότερων ημερών ασφάλισης από τις πραγματικές ή χαμηλότερων μισθών για την καταβολή μικρότερων ασφαλίστρων) προανήγγειλε ο πουργός Εργασίας, Γιάννης Βρούτσης.

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά «Στις 15 Νοεμβρίου το υπουργείο Εργασίας θα αποκτήσει ένα ολοκληρωμένο μητρώο απασχολουμένων που θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο για τους στοχευμένους ελέγχους και την αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας και της εισφοροδιαφυγής», υπογραμμίζοντας ότι η ειδική απογραφή θα ξεκινήσει στις 15 Σεπτεμβρίου και θα πραγματοποιηθεί μέσω των λογιστηρίων των επιχειρήσεων, καθώς και μέσω των μεμονωμένων εργοδοτών, οι οποίοι απασχολούν εργαζόμενους.

Ολα τα δεδομένα της απογραφής θα «κουμπώσουν» με τα στοιχεία που ηλεκτρονικά ήδη υποχρεούνται και θα συνεχίσουν να υποβάλουν στο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας, στο ΙΚΑ και στον ΟΑΕΔ οι επιχειρήσεις (αναγγελία πρόσληψης, απόλυσης, οικειοθελούς αποχώρησης, μετατροπές συμβάσεων), τις καταστάσεις προσωπικού (περιλαμβάνουν τις ατομικές συμβάσεις) κ.ά.

Η βάση των δεδομένων αυτών θα υποστηρίξει πιο αποτελεσματικά τους ελέγχους για την αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας που θα γίνονται από το αναβαθμισμένο επιχειρησιακά – στα πρότυπα του ΣΔΟΕ – Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας που θα έχει τη συνδρομή και της οικονομικής αστυνομίας. Η εντατικοποίηση των ελέγχων και η αναζήτηση εσόδων από τη «μαύρη» εργασία θεωρείται, πλέον, μονόδρομος και για τη βιωσιμότητα του Ασφαλιστικού.