Στον Όμιλο SOFTONE επενδύουν συνεχώς στους ανθρώπους τους, βοηθώντας τους να αναδείξουν τα ταλέντα τους και ενθαρρύνοντάς τους να φέρνουν τον πραγματικό τους εαυτό στην εργασία. Αντλούν τη δύναμή τους από τη διαφορετικότητά τους, κάνοντας πράξη αυτό που πρεσβεύουν μέσα από τις ενέργειές τους. Για όλα αυτά, μας μίλησε η Ιωάννα Βομπίρη, Group Head of Human Resources του Ομίλου.

HR Professional: Αρχίζοντας από τα βασικά, πείτε μας ποιος ακριβώς είναι ο Όμιλος SOFTONE;

Iωάννα Βομπίρη: Ο Όμιλος SOFTONE αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα σχήματα εταιρειών τεχνολογίας στην Ελλάδα και τη ΝΑ Ευρώπη, περιλαμβάνοντας 6 κορυφαία brands (SoftOne, UNISOFT, PROSVASIS, Regate, IMPACT και cosmoONE) και περισσότερους από 500 εργαζόμενους. Η μητρική εταιρεία του Ομίλου, η SoftOne Technologies Α.Ε., ιδρύθηκε το 2002. Οι εταιρείες του Ομίλου SOFTONE δραστηριοποιούνται στην ανάπτυξη και διάθεση εφαρμογών επιχειρηματικού λογισμικού, πρωτοποριακών Cloud υπηρεσιών, εφαρμογών enterprise mobility, λύσεων ηλεκτρονικής τιμολόγησης και ηλεκτρονικών προμηθειών, έχοντας λάβει πλήθος βραβεύσεων και διακρίσεων για την καινοτομία και τη συμβολή τους στην υλοποίηση του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων.

Προσφέροντας ένα πλήρες portfolio λύσεων, μέσα από το διευρυμένο δίκτυο των 600+ εξειδικευμένων συνεργατών, ο Όμιλος αριθμεί σήμερα ένα ισχυρό πελατολόγιο που υπερβαίνει τις 75.000 επιχειρήσεις στην ελληνική, αλλά και σε επιλεγμένες διεθνείς αγορές (Κύπρος, Ρουμανία, Βουλγαρία). Με μακροχρόνια στρατηγική στόχευση και επένδυση στην καινοτομία και τις cloud τεχνολογίες, κατέχει σήμερα ηγετική θέση στην εγχώρια αγορά των cloud (SaaS) business software λύσεων με περισσότερες από 50.000 επιτυχημένες υλοποιήσεις. Παράλληλα, αποτελεί το μεγαλύτερο εταιρικό σχήμα διάθεσης λύσεων ηλεκτρονικής τιμολόγησης και supply chain στην Ελλάδα. Η υιοθέτηση της διευρυμένης γκάμας προϊόντων και υπηρεσιών των εταιρειών του Ομίλου, έχει δημιουργήσει το ισχυρότερο οικοσύστημα B2B λύσεων της ελληνικής αγοράς, διασυνδέοντας συνολικά περισσότερες από 350.000 επιχειρήσεις.
Πρωταγωνιστώντας στις εξελίξεις που αφορούν στον ψηφιακό μετασχηματισμό, προτεραιότητα και επιδίωξη του Ομίλου SOFTONE αποτελεί η συστηματική ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων και υπηρεσιών, που παρέχουν στις επιχειρήσεις υψηλή προστιθέμενη αξία σε σημαντικά χαμηλότερο κόστος, απελευθερώνοντας την ψηφιακή τους δυναμική σε κάθε δραστηριότητά τους.
Οι άνθρωποί μας διαμορφώνουν την κουλτούρα μας, η οποία μπορεί να περιγραφεί με τις λέξεις συνεργασία, καινοτομία και διαρκής εξέλιξη-ανάπτυξη.

HR P.: Από το 2019 έως το 2022, η SoftΟne ολοκλήρωσε μία σειρά εξαγορών. Μέσα από ποιες ενέργειες υποστηρίξατε το onboarding και τη μετάβαση για τους ανθρώπους;

Ι. Β.: Τα τελευταία χρόνια, η SoftOne ολοκλήρωσε μία σειρά στρατηγικών επενδυτικών κινήσεων που περιλάμβαναν την εξαγορά των εταιρειών Unisoft, Prosvasis, Regate, IMPACT και cosmoONE στην Ελλάδα. Με γνώμονα την ομαλή ένταξη και ενσωμάτωση των ανθρώπων μας, δημιουργήσαμε όλες τις προϋποθέσεις, από τον πρώτο κιόλας μήνα, ώστε να νοιώσουν μέλη του Ομίλου και κομμάτι της κουλτούρας μας. Φροντίσαμε να τους καλωσορίσουμε με κοινά team-bonding events, welcome pack gifts, εξατομικευμένα induction προγράμματα σχετικά με τις αξίες, το όραμά μας, τις λύσεις μας, τις ομάδες μας αλλά και να τους ενημερώσουμε για την προστιθέμενη αξία στο ταξίδι τους, ως εργαζόμενοι πλέον του Ομίλου.
Όλες οι νέες εταιρείες εντάσσονται σε ένα κοινό ομιλικό σύστημα αμοιβών και παροχών και ακολουθούν κοινές πολιτικές και διαδικασίες, στις οποίες εκπαιδεύονται. Για να δώσουμε κάποια παραδείγματα, προσπαθήσαμε, όπου ήταν εφικτό, οι εταιρείες να βρίσκονται χωροταξικά σε κοινούς εργασιακούς χώρους, είτε σε νέα γραφεία ή μέσω ανακαίνισης των υπαρχόντων χώρων, διατηρώντας πάντα την ίδια φιλοσοφία. Όλοι οι εργαζόμενοι έχουν πρόσβαση στα ομαδικά προγράμματα ιδιωτικής ασφάλισης και συνταξιοδότησης, δυνατότητα χρήσης ψυχολογικής γραμμής υποστήριξης και γραμμής διατροφολογίας, δικαίωμα υβριδικού και ευέλικτου τρόπου εργασίας.

Επιπρόσθετα, οι εργαζόμενοι έχουν πρόσβαση στο HR σύστημα της εταιρείας, «myWorkplace», και συμμετέχουν στο πρόγραμμα διαχείρισης απόδοσης και ανάπτυξης ώστε να λάβουν ανατροφοδότηση για την πορεία τους στην εταιρεία, εφόσον έχουν κλείσει 6 μήνες εργασίας. Σε αρκετές περιπτώσεις έχουν πραγματοποιηθεί εσωτερικές μετακινήσεις μεταξύ των εργαζομένων των εταιρείων, μεικτά τμήματα καθώς και δια-εταιρικά projects που ενδυναμώνουν το αίσθημα ομαδικότητας και εργασιακής δέσμευσης σε έναν ενιαίο Όμιλο.

HR P.: Ως εταιρεία τεχνολογίας δεν θα μπορούσα να μη σας ρωτήσω εάν αναπτύσσετε συστήματα αποκλειστικά για το εσωτερικό employee journey. Κι αν ναι, έχετε κάποια παραδείγματα;

Ι. Β.: Η τεχνολογία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εργασιακής καθημερινότητας και συνήθως αυτό που συμβαίνει είναι ότι δίνουμε πρώτοι τη λύση σε κάποια πρόκληση που αντιμετωπίζουμε, σχεδιάζοντας και δημιουργώντας συστήματα που εξυπηρετούν τις ανάγκες των ανθρώπων μας και βελτιώνουν την εμπειρία τους ως εργαζόμενοι. Το «myWorkplace» αποτελεί παράδειγμα αυτής της επίλυσης προκλήσεων, μέσω του οποίου οι εργαζόμενοι ενημερώνονται για τις ανακοινώσεις και πολιτικές μας, μπορούν να αποστείλουν αιτήματα προς τη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού, να αιτηθούν άδεια ή να δουν το υπόλοιπο αδειών, να συμπληρώσουν την αυτοαξιολόγησή τους και να λάβουν ανατροφοδότηση απόδοσης από τους προϊσταμένους τους για την προηγούμενη χρονιά, να περιηγηθούν στο οργανόγραμμα της εταιρείας και στα στοιχεία επικοινωνίας των συναδέλφων κ.ά. Το «myWorkplace» πρώτα δοκιμάστηκε εσωτερικά, πριν «βγει» στην αγορά, και βελτιώνεται συνεχώς ώστε να καλύπτει τις νέες ανάγκες που προκύπτουν. Επιπρόσθετα, δημιουργήσαμε εσωτερικά την εφαρμογή «S1 Food», μέσως της οποίας οι εργαζόμενοί μας μπορούν να παραγγείλουν ποιοτικό φαγητό μέσω catering συνεργαζόμενου με τον Όμιλο, ενώ συγχρόνως μεγάλο μέρος του κόστους φαγητού επιδοτείται από την εταιρεία.

Τέλος, έχουμε ολοκληρώσει μια ψηφιακή εφαρμογή, η οποία σύντομα θα τεθεί σε εσωτερική λειτουργία, ονομάζεται «My ONE Pass» και αφορά σε ψηφιακό ID εργαζομένων (κάρτα εισόδου) για χρήση στα κτίριά μας που θα συνδέεται με το κινητό τηλέφωνό τους, αντικαθιστώντας την πλαστική κάρτα πρόσβασης, και η οποία θα έχει πληροφορίες και links χρήσιμα για τη βελτίωση της εργασιακής καθημερινότητας.

HR P.: Σε ποιους άξονες επενδύετε ιδιαίτερα αναφορικά με τους ανθρώπους σας;

Ι. Β.: Εντός του 2022, δομήσαμε 4 κεντρικούς άξονες που προσθέτουν αξία στους ανθρώπους μας και αποτελούν το «employee value proposition», το οποίο συνεχώς εμπλουτίζουμε.

1. Κουλτούρα & περιβάλλον εργασίας: Διαμορφώσαμε ένα πρόγραμμα ένταξης διάρκειας 6 μηνών με το οποίο καλωσορίζουμε τα νέα μέλη μας με pre-onboarding δρατηριότητες, διοργάνωση ημερών υποδοχής, καθώς και ένα δομημένο πλάνο ενσωμάτωσης στην κουλτούρα του οργανισμού και της ομάδας στην οποία ανήκουν. Βελτιώνουμε συνεχώς το πρόγραμμα με συχνά onboarding surveys στον 1ο, 3ο και 6ο μήνα της νέας πρόσληψης. Πιστεύουμε στη συνεχή, διάφανη και ανοιχτή επικοινωνία. Για αυτό, παρέχουμε τα κατάλληλα εσωτερικά κανάλια επικοινωνίας μέσω: της πλατφόρμας «myWorkplace», των «The BEAT Meetings» που διοργανώνονται ανά τρίμηνο από τη Διοίκηση, όπου όλοι οι εργαζόμενοι ενημερώνονται για τα αποτελέσματα του Ομίλου και των εταιρικών εκδηλώσεων (parties, team building activities, κ.ά.).

Με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των ανθρώπων μας, χτίζουμε πλάνα δράσεων τα οποία πηγάζουν από τα σχόλια που λαμβάνουμε μέσω των αιτημάτων τους και των ερευνών ικανοποίησης. Πρόσφατα υπογράψαμε τη Χάρτα Διαφορετικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων, καθώς ύψιστη προτεραιότητά μας είναι η διαφορετικότητα, η ισότητα και η συμπερίληψη των ανθρώπων μας. Στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, σε συχνή βάση διοργανώνουμε ενέργειες σε συνεργασία με οργανώσεις, πραγματοποιούμε bazaars ενισχύοντας φιλανθρωπικούς οργανισμούς, ανακυκλώνουμε και ενεργούμε με τρόπο ώστε να μειώσουμε το ενεργειακό μας αποτύπωμα.

2. Σταδιοδρομία & εξέλιξη: Εφαρμόζουμε ένα ετήσιο πλάνο εκπαίδευσης που πηγάζει από τα «ατομικά πλάνα ανάπτυξης» με στόχο να συμβάλλουμε στην ανάδειξη των ταλέντων των ανθρώπων μας:
Χρησιμοποιούμε το μοντέλο εκπαίδευσης και ανάπτυξης «70-20-10», δίνοντας βαρύτητα στην εκμάθηση on the job και τη συμμετοχή σε projects
Προάγουμε εσωτερικά τα ταλέντα μας, με σκοπό την επιβράβευσή τους και την ανάληψη θέσεων ευθύνης που ενδυναμώνουν τον οργανισμό
Προωθούμε την εκπαίδευση μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας με σκοπό το upskilling & reskilling των ανθρώπων μας
Μαθαίνουμε από βέλτιστες πρακτικές χωρών – εταιρειών καθώς οι εργαζόμενοί μας συμμετέχουν σε ενδο-ομιλικά projects
Εφαρμόζουμε ένα σύγχρονο σύστημα διαχείρισης της απόδοσης των εργαζομένων μας, το οποίο βασίζεται στην ετήσια στοχοθέτησή τους και την τακτική (ενδιάμεση και ετήσια) ανατροφοδότηση αναφορικά με την πορεία τους.

3. Συνολικές ανταμοιβές: Παρέχουμε ευέλικτες παροχές και ανταγωνιστικές ανταμοιβές, που ευθυγραμμίζονται τόσο με τις ανάγκες των ανθρώπων μας, όσο και με τις συνθήκες της αγοράς. Ενδεικτικά, κάποιες από τις παροχές μας: Συμμετοχή σε εταιρικό ομαδικό ιατροφαρμακευτικό και συνταξιοδοτικό πρόγραμμα, υβριδικό & ευέλικτο μοντέλο εργασίας, πρόωρη αποχώρηση τους καλοκαιρινούς μήνες κατά τις Παρασκευές, επιδότηση ημερήσιου γεύματος, εταιρικές εκπτώσεις, συμμετοχή σε employee referral πρόγραμμα με ανταμοιβή, χρήση κάρτας γυμναστικής UpFit.

4. Υγεία, ασφάλεια & ευεξία: Δημιουργούμε τις κατάλληλες συνθήκες εργασίας που προάγουν την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, καθώς θεωρούμε ότι αποτελεί κλειδί για την επίτευξη μίας ευχάριστης και αποδοτικής εργασιακής εμπειρίας, με δραστηριότητες όπως: Πρόγραμμα Ψυχολογικής Υποστήριξης Εργαζομένων και των μελών της οικογένειάς τους μέσω 24ωρης τηλεφωνικής γραμμής, πρόγραμμα διατροφικής υποστήριξης εργαζομένων, παροχή πληροφοριών ευεξίας μέσω της πλατφόρμας soulfood.gr και διοργάνωση ενημερώσεων για θέματα υγείας και ευεξίας, χρήση ποδηλάτων μέσω της υπηρεσίας Bike Sharing, εταιρικές δραστηριότητες ευεξίας με συμμετοχή σε εταιρικές ομάδες τρεξίματος & καλαθοσφαίρισης.
Με συνεχή προσήλωση στην παροχή ενός απολύτως ασφαλούς εργασιακού περιβάλλοντος, αναπτύξαμε ένα ολοκληρωμένο σύστημα υγείας και ασφάλειας μέσα από ενέργειες όπως: μηνιαία ραντεβού με ιατρό εργασίας, επισκέψεις τεχνικού ασφάλειας και ενημέρωση για θέματα ασφάλειας, ασκήσεις εκκένωσης των εγκαταστάσεων μας, μαθήματα παροχής πρώτων βοηθειών, τράπεζα αίματος και εθελοντική αιμοδοσία.

HR P.: Κλείνοντας, ποιος είναι ο στόχος σας ως Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού για το 2023;

Ι. Β.: Καθώς ο Όμιλος SOFTONE αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς σε όλα τα επίπεδα, κύριο μέλημά μας αποτελεί η διατήρηση της ανθρωποκεντρικής μας κουλτούρας, η ενίσχυση του employer brand ως εργοδότης επιλογής και η ενδυνάμωση των ανθρώπων μας. Θέλουμε οι εργαζόμενοί μας να νοιώθουν ευτυχισμένοι, ώστε να επιτυγχάνουν τους ατομικούς τους στόχους και κατ’ επέκταση τους στρατηγικούς στόχους της εταιρείας. Σχεδιάζουμε προγράμματα για τους ανθρώπους μας, μαζί με εκείνους. Θα συνδιαμορφώσουμε τις νέες κοινές αξίες και συμπεριφορές μας με τη συμμετοχή όλων των εργαζομένων. Στοίχημά μας είναι να διακρατήσουμε τους ανθρώπους μας και να αναπτύξουμε τα ταλέντα τους μέσα από ένα ολοκληρωμένο Talent Management Framework που αφορά σε όλα τα ιεραρχικά επίπεδα. Επενδύουμε σε ένα δυνατό employee experience με κατασκευή νέων μοντέρνων χώρων εργασίας, με παροχή προγραμμάτων που συμβάλλουν στη σωματική και ψυχική υγεία των ανθρώπων μας, αλλά και στοχευμένες ενέργειες για την ενίσχυση της διαφορετικότητας, της ισότητας και της αναγνώρισης εργαζομένων.